torninosturinkuljettaja

mitä.

paljonkohan saa palkkaa? ja onko noille töitä? ja minkälaista hommaa?

74

13347

    Vastaukset

    • Pätevälle kuskille on aina töitä, meinaan semmoselle mikä tuo taakan vauhdilla viereen ja millilleen loput perille ja näkee kulman taa eikä tapa ketään touhullansa,tuntee vastuunsa ja on aamulla jo ennen seitsemää koneessa, palkkaa n.20e/h

      • No tuskinpa kukaan kulman taakse näkee...


      • Kröll k200d kirjoitti:

        No tuskinpa kukaan kulman taakse näkee...

        Kyllä minä ainakin nään. Nosturissani on videokamera.


      • Kulettaja kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin nään. Nosturissani on videokamera.

        Monitori on kulman takana?


      • mlkjgddjjhh kirjoitti:

        Monitori on kulman takana?

        Kamera on puomivaunussa ja näyttöruutu ohjaamossa, joten sillä tosiaan näkee kulman taakse.


    • keskipalkat on yli 23 ekee tunti töitä on mutta ei aloittelijoille

      • Huomattu on ettei aloittelijoille löydy töitä, mutta mistäs niitä uusia valmiiks kokeneita saadaan kun vanhat jää eläkkeelle?


      • töitä tekisin.. kirjoitti:

        Huomattu on ettei aloittelijoille löydy töitä, mutta mistäs niitä uusia valmiiks kokeneita saadaan kun vanhat jää eläkkeelle?

        Mikä on nykyään torninosturinkuljettajan palkka? Tarkennettuna aloittelevan sellaisen? Kannattaako kouluttautua tornin.kuskiksi, onko töitä??


    • Hyvinki se 20€/h. Mutta aina kannattaa opiskella, mikäli työ on itseään varten. Ei se kuiten niin hääviä oo yksin ylhäällä koko päivää olla.

    • Ite alotin varakuskina n. 15 v sitten. Suoraan "pääkuskiks" pääseminen on huippuharvinaista. Suosittelen sitä tietä edelleenki. Eli tekee esim rakennusmiehen hommia osan päivää ja ajaa tarvittaessa ruoka- ja kahvitaukoja ja ylitöitä. Nyt oon ollu vakituisena kuskina 12 vuotta ja palkka 27e/h

    • Noin 3500-4000 egeä brutto kk:ssa virallisesti maksettavassa (lue: verot, eläkevakuutusmaksut jne) osaavalle kaverille, riippuen tuntimäärästä.

      Ihan ookoo. Koettakaas höpömaisterit perässä!

      • ei muuten saa


    • Palkasta onkin jo viestiketjussa ollu puhe, mut täytyy toki muistaa ajaako työmaalla tornia vaiko varastotornia. Siinä on sitten pieniä eroja palkassa, mut palkat on kohtuu hyvät ja kun vielä muistaa jotta... "Torninosturinkuljettajan työkohtainen lisä on aina vähintään nosturin korkeus (= kiskosta puomin alapintaan) puomin pituus (=rungon keskeltä puomin kärkeen) kertaa 0,06153 euroa." Eli esimerkkinä voitas ottaa vaikka 21m korkea ja puomin pituus on 40m, silloin työkohtainen lisä on noin 3,75€ tuntipalkan päälle...

    • rak tes palkkaluokka 5 lisät n. 6 senttiä / metri
      kuskeista huutava pula

    • no mutta reteonäkö pitäs olla ja semmone unge ett jaksaa tiirata tarkkaan ja kauan pitkää päivää ja pimees kylmäs...

      • No ei nyt sentään "pimees kylmäs".
        Puomilla on valot ja ohjaamossa pitää lain mukaan olla lämmityslaite, joka lämmittää vähintään 18 asteeseen.

        Päivät on kyllä pitkiä. On aika uuvuttavaa kökkiä yksinään 1 neliön lasikotelossa, ja tiirailla silmä tarkkana työpäivien venyessä pahimmillaan (itselläni ainakin) jopa 13 tunnin mittaisiksi. Kyllä siinä pää väsyy.

        Itsensä kanssa on syytä viihtyä paremmin kuin hyvin.


    • Torninosturinkuljettajan tuntipalkka on semmoset 95e

      • satuja saa kertoa muualla ,just otin loparit matalasta koneesta23,60E


    • Ei varmasti tienaa kukaan yli 20 egee tunnissa nosturihommissa, kaikkihan niitä sillon tekis, ootte naurettavia koko sakki

      • Tuo "asölkjq3rughaöfk" onkin varsinainen tietäjä. Hän on varmaan sitä mieltä, että kaikkihan ilmottautuisivat huomenna lentokapteeneiksi, jos siinä hommassa jotain tienaisi.

        Itse tienaan torninostimen kuskina € 220,- :sta € 300,- päivässä, riippuen päivän pituudesta. Olen veivannut näitä vekottimia 70- luvulta lähtien.


      • Moro olin alalla vuodesta 1971 kun nosturinkuljettajan kortti tuli pakolliseksi.Tämä on sellaista työtä että on oltava kylmähermoinen korkeaa paikkaa pelkäämätön ja huippu näkö ja koodinaatio kyky!Matkan varrella olen nähnyt jos minkälaista kuskia!
        Olkiluodon atomilla v.1976 tuli mukamas uusi kaveri laskemaan minut löysistä pois olin jo tehnyt 12 tuntia poika kiipesi 40metriin ja meni takaisin alas ja sanoi pomolle että tekemätön paikka!Eikä olisi ollut matkaa kun vaivaiset toiset 40 metriä ylös päin.kannattaa harkita mitä puhuu ammatti kuskin palkasta?Minä en koskaan ole tehnyt tessin mukaista tuntipalkkaa.Huippu kuskilla on varaa pyydellä aika kohtuullista palkkaa.5*20€ tunti että näin! Nyt nautin huippu eläkettä ja jäin jopa henkiin kaatamatta konetta kertaakaan.Kaikista ei ole tähän työhön!


      • hei ,naura itekses vaan ,yhtään konetta ei ajeta alle 20E


    • Kyllä ne vaan tienaan.. Pk-seudulla reilusti ylikin. Pitää olla pätevä ja nopea, kun on kiirettä kiirettä kiirettä..

    • tornipuoli on menny vuokratyön antajille.

      • näin on. kaiki samaa paskaa


    • Itte aijpn kouluttautua tälle alalle, ens vuonna ikä riittää, jolloinka marssin sipraan kouliriskeskukseen, jossa minulle onkin varattu paikka jo heti kun täytän vuosia. Sen jälkeen pitäis meikäläisen olma Suomen nuorin nosturinkuljettaja (: Asenne on täysin kohillaan ja faijan jalanjälkiä seurataan, hän kylläkin ajoneuvo nosturia, tienaten lähemmäs 20e/h. Todella pitkiä päiviä voi kuulemma olla, faijallakin päivät venyvät joskus 06.00-22.00. Itseä ei nuo ajat hetkauta ja viihdyn yksikseni riittävän hyvin jo nykyisessä työssäni, 10h, yksinään varastossa istuen näin talvea vasten, ei lämmitystä... Innolla odotan, että pääsen kouöuttautumaan haaveilemaan ammattiini.

      • Muutama kirjoitusvirhe tais tulla, kun puhelimella kirjottelen.


    • Työ on aika stressaavaa virheitä ei ole hirveästi varaa tehdä jatkuvasti ylitöissä.
      Elementtiasentajat usein urakalla joten kivien on mentävä kiinni todella ripeästi muuten tulee vittuilua asentajilta ja työnjohdolta...usein alamiehet eivät osaa kunnolla antaa merkkejä saa arpoa mihin taakan laskee

    • ONKO TÖITÄ MEIKÄLÄISELLE,10V KOKEMUS.TODELLA AMMATILAINEN TYÖTÖN TÄLLÄ HETKELLÄ...JOS ON TÖITÄ TARJOLLA OLEN VALMIS OTTA VASTAAN ....P.0404664541

    • kaverin liksat
      65 000e viimevuosi työkokemus 5v ja teki ylityöt tappiin
      7000 lomarahat

      kylmähermonen kaveri

      ps

      saattaa työt mennä ulkomaalaisille enne pitkään

      saas nähä

    • Paljon se palkka on nyt aloittelijalle joka vasta valmistunut Torninosturinkuljettajalle?? Jos joku nyt tietää. Sama mulle paljon toisille maksetaan palkkaa. Jos nyt joku tietää sen aloitus palkan niin viititkö sanoa :) Kiitos.

    • Onkos hommia ja mitähä nää heput oikee saa palkkaa?

    • hommia aloittelijalle ei turhan paljoa löyvy. palkkaa jää käteen kk noin 2500-3000€. ressaavaa työtä ja pitää jaksaa kuunnella työmiesten vittuilua.

    • Ketjussa puhutaan paljon, että koko päivä kökitää siellä nosturissa... mites noi vessakäynnit, onko sielä joku potta tms. vai tauoilla kuitenkin alas?

    • Olen 45 - vuotias kuski ja hiljattain alalle tullut. Ei meinannut töitä alkuun löytyä, mutta nyt sain vuokrafirman kautta työn ja se PALKKA ON ruhtinaalliset 13,65 e/tunti eikä mitään lisiä.
      Tää homma vaan piti ottaa kun joku paikka oli saatava , meinaan jos ei töitä löydy niin sitten ei koskaan pääse niihin hommiin - joten aloittelijat ottakaa mikä homma tahansa ja palkkaa teillä ei ole varaa pyydellä.

      • Vittu miten kehtaat alle tessin


      • sehän on peruspalkka ,josta lisät sitä mukaa ajatko maassa vai hytissä/korkeuden mukaan


      • Mitään lisää joka tulee puomin pituuden ja rungon korkeuuden mukaan en saanut. Tilanne oli ota tai jätä.

        Nyt 2016 huhtikuussa palkkani on huonompi kun se oli silloin 2014 lokakuussa. Työssä toisessa vuokrafirmassa ja palkka 12 euroa tunti ja siinä kaikki, siis siinä loma rahakin!

        Nykyään alalle tulevilla tilanne on se että vuokrafirmoihin hommiin alle tessin palkalla tai muuten ei hommia saa.


      • Kuinka kehtaat polkea meidän kaikkien palkkoja. En viitsi sanoa tässä, mitä kaltaisellesi p-skalle pitäisi tehdä.


      • Eihän se nyt polje idiootti. Vuokrafirman vain vetää välistä. Käytä päätä ku on annettu sellanen.


      • Liebherrr kirjoitti:

        Mitään lisää joka tulee puomin pituuden ja rungon korkeuuden mukaan en saanut. Tilanne oli ota tai jätä.

        Nyt 2016 huhtikuussa palkkani on huonompi kun se oli silloin 2014 lokakuussa. Työssä toisessa vuokrafirmassa ja palkka 12 euroa tunti ja siinä kaikki, siis siinä loma rahakin!

        Nykyään alalle tulevilla tilanne on se että vuokrafirmoihin hommiin alle tessin palkalla tai muuten ei hommia saa.

        Huijaus viesti ei tommosta kukaan kuuntele.


    • Mites tänä päivänä nuo torninosturin hommat? Onko niitä tarjolla jos uuden homman opiskelis ja mitähän ne oikeasti maksaa aloittevalle kuskille?

      • Kannattaa miettiä uudestaan, nykyjään vaaditaan tuurauskuskiksikin ammattilaista aika monessa työmaalla. Vastuut kuskille on valtavat ja vielä pitäisi saada kaikki nopeasti tehtyä.

        Jos oot hyvä ja tiedät mitä pitää tehdä niin töitä on.


    • Duunia on! ! Peruspalkka 13-16€/h lisät! lisineen palkka 18-28€/h

      • Jos on hommissa OIKEISSA firmoissa, niin palkka varmaan on kohillaan, MUTTA jos ei pääse kunnollisten firmojen kirjoille, vaan vuokrafirmassa tekee työtä, niin palkka on 12 - 15 euroa tunti, eikä mitään lisiä makseta. Itse ajan siis vuokrafirman kautta isojen yritysten työmailla ja palkka 12 euroa tunti. Koneen puomi on 45 metriä ja korkeutta 50 metriä joten työkohtaista lisää jää saamatta noin 6 euroa ja palkkaluokan pitäisi olla ainakin 4, eli noin 20 euroa minunkin pirtäisi saada, MUTTA 12 saan.
        En pääse isojen firmojen kirjoille, mutta niiden työmaille olen kyllä tervetullut - vuokrafirman kautta.


      • Liebherrr kirjoitti:

        Jos on hommissa OIKEISSA firmoissa, niin palkka varmaan on kohillaan, MUTTA jos ei pääse kunnollisten firmojen kirjoille, vaan vuokrafirmassa tekee työtä, niin palkka on 12 - 15 euroa tunti, eikä mitään lisiä makseta. Itse ajan siis vuokrafirman kautta isojen yritysten työmailla ja palkka 12 euroa tunti. Koneen puomi on 45 metriä ja korkeutta 50 metriä joten työkohtaista lisää jää saamatta noin 6 euroa ja palkkaluokan pitäisi olla ainakin 4, eli noin 20 euroa minunkin pirtäisi saada, MUTTA 12 saan.
        En pääse isojen firmojen kirjoille, mutta niiden työmaille olen kyllä tervetullut - vuokrafirman kautta.

        No, nyt on pieni palkka vastuuseen nähden.


      • Se on se mitä vuokrahommissa oleville nykyisin maksetaan.


      • Liebherrr kirjoitti:

        Jos on hommissa OIKEISSA firmoissa, niin palkka varmaan on kohillaan, MUTTA jos ei pääse kunnollisten firmojen kirjoille, vaan vuokrafirmassa tekee työtä, niin palkka on 12 - 15 euroa tunti, eikä mitään lisiä makseta. Itse ajan siis vuokrafirman kautta isojen yritysten työmailla ja palkka 12 euroa tunti. Koneen puomi on 45 metriä ja korkeutta 50 metriä joten työkohtaista lisää jää saamatta noin 6 euroa ja palkkaluokan pitäisi olla ainakin 4, eli noin 20 euroa minunkin pirtäisi saada, MUTTA 12 saan.
        En pääse isojen firmojen kirjoille, mutta niiden työmaille olen kyllä tervetullut - vuokrafirman kautta.

        Kerrohan mis firmas oot? :D Ei ketää aja alle 19e ja sillonki saa olla aika pieni kone..


    • Joo eli viestiketju aloitettiin V.2009 Ja nyt V.2016 kyselen tässä näin että minkälaista pohjakoulutusta vaaditaan torninosturin kuljettajan kurssilla? Itsellä ei minkäänlaista kokemusta raksahommista. Pitäiskö ekaks käydä suorittamassa joku talonrakennuksen perustutkinto että voi päästä torninosturin kuljettaja kurssille?

      • ei tarvii olla pohjakoulutusta tosin oishan siitä etua :) sulla vaan on koht kiire kun koulutusta ollaan käsittääkseni ajamassa alas. itsellä kävi hemmetinmoinen tuuri et pääs heti koulusta töihin ja nyt 2kk:n jälkeen alkaa vast sujumaan joten kuten


      • Ymmärtääkseni Forssassa ainakin toistaiseksi koulutetaan kuskeja mutta kurssi maksaa jotain 1500. Faktian sivuilta löytyy lisää tietoa jos kiinnostusta on, ja voihan sinne soittaa ja kysyä jos on jotain epäselvää. Itse kävin kurssin 2010 ja silloin vaadittiin jokin teknisen alan peruskoulutus (itsellä metallialan pt pohjalla). Raksalla en ollut ikinä edes käynyt.
        Ekaa työmaata oli vaikea saada, mutta kun sen lopulta sai ja hommansa hoiti niin töitä on sen jälkeen riittänyt hyvin, pieniä taukoja lukuunottamatta. Välillä olen ollut vuokrafirmoilla ja tehnyt keikkaa eri firmoille ympäri Etelä-Suomen, nyt olen vakikuskina isolla rakennusliikkeellä.

        Ylempänä ketjussa olevaan kommenttiin liittyen (nimimerkki Liebherrr):
        Ikinä en ole töitä tehnyt alle tessin, eikä siihen pidä kenenkään suostua. Jos ei vuokrafirmat maksa kuskille metrilisiä niin vahvasti luulen että rahastavat ne kuitenkin asiakkaalta ja pistävät omaan taskuun. Kannattaa ennemmin hakeutua pelkästään nosturikuskeja vuokraavan firman palkkalistoille, noitten kaikkien alojen yleisvuokrausfirmojen kanssa joutuu tappelemaan ihan päivänselvistäkin asioista, kuten tessin mukaisista matkakorvauksista.


    • Työtä😂istua persehomeessa koneessa vittu kokeilkaa joskus mitä työ on ennenkuin täällä huutelette

    • Soittakaa tähän numero jos tarvitsette töitä 22e tunttipalka ..mut täyty olla vähän kokemus +358442372300.uusimaa

    • Torninosturinkuljettajat siis

    • Hohhoijaaaa:lle voi sanoa että kyl se ihan on tornikuskin työ oikeaa työtä!!
      14 vuotta oon tehny maanrakentajana töitä ja nykyään kun ajan tornia ni, kyllä tornin ajaminen melkeen enemmän työltä tuntuu!!
      Niinhän monet luulee, työmaallakin ettei tarvii kun istua ja käännellä kahvoista..ei ihan ole sitä!
      Ei kyllä paljoa alle 20€ tarvii koneeseen kiivetä!
      Ei todella pidä suostua mihkään 12€ palkkaan ilman kuuluvia lisiä!
      Päivät on kyllä monesti pitkiä mutta niistä maksetaan ja kyllä prossat pitää ylitöistä saada, lomat pidetään kun työmaa valmis jos et tuuraajaa löydä, ihan pienessä flunssassa ei kotiin voi jäädä jne! Mut kyllä suosittelen ammattia jos on hyvät hermot, rauhallinen ja painetta sietää...ja jos kristallipallon ja ajatusten luku taidon omaa ni, sit se on jo tarkoitettu sinulle :-D
      Mutta on paljon hyviä puolia..aina maisema kohillaan, lämmin hytti, voi "sisustaa" mieleisekseen toimistoksi, palkka on hyvä tornikuskilla jne! :-)

      • Koneeseen ei koskaan edes kiivetä jos palkka on alle 20e tunti... Jos kiivetään niin kannattaa olla yhteyksissä rakennus liittoon ni ne äkkiä laittaa kyseisen firman saartoon.. Kokemukesta jätkästä missä eesti firma ei maksanut tessiä.. Lähtivät nevadaan... Ja suomalaiset kuskit tilalle..


    • Näppituntumalta 2 euroa lisää tuntipalkkaan alkavalta viideltä tikasmetriltä. Mitä korkeampi nosturi sitä tykimpi liksa. Ihan vaan spesiaalikysymyksiä. Miten nosturinkuljettaja hoitaa yksilölliset tarpeensa ?Onko siellä taivaskopissa oma WC tila pönttöinensä? Onko mimmoista pyllypaperia. Pehmeää satiinia varmaan on oltava kun kaiken aikaa istutaan. Pukamia pukkaa arvatenkin. Ei varmaan likinäköisen hommia. Saako pitsat tilattua kopin ovelle? Tämmöisiä vallan mietiskelen amatööripohjalta.

    • Tuli siis ajettua jokunen vuosi sitten alle tessin palkalla torninosturia vuokrafirman kautta. Nykyisin teen rakennusapuhommia edelleenkin vuokrafirman kautta ja palkkaa saan 13 euroa tunti + 7.7%.

      Olisihan se tornarin homma ollut ihan huippujuttu jos olisi päässyt suoraan jonkun suuren palkkalistoille ja saanut tessin mukaista liksaa. Mutta että alle tessin, ei kiitos enää. Siinä hommassa kuitenkin vastuu painaa toisin kun näissä apparin hommissa.

    • Höpö höpö ajanntessin mukaan torninosturi saan 8.50e tunti ja tämä on tessin mukainen palkka ajan vuokra firmalle 90metristä nosturia tunti liksa on noin onneton että pakko tehdä ylitöitäkin mutta aijon silti pyytää jos saisin palkan korotuksen puoli senttiä per vuos :)

    • ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä täällä sanotaan, firmoja on tällä alalla monta ja toimivia "vuokrafirmoja" on vain kaksi... saatte itse päätellä. mutta aika jäätävää kun luette ketjua ylöspäin niin näistä pilipali tekijöistä jakaa numeroaan avoimesti kuljettajien toivossaa. olen ajanut itse 25 vuotta vakiokuskina ja kylläsääliksi käy kun nuoria vedetään höplästä.

      • Nykypäivänä tilanne on se että vuokrakuskeille on kyllä töitä, mutta palkka vaan on aika huono. Mitään metrilisiä ei aina maksella ja ulkomaalaiskuskeja on tulossa työmaille enenemässä määrin. Nuo vuokrafirmat jotka vuokraa ukkoa apumiehistä ammattilaisiin eivät kyllä aina maksa sitä mitä pitäisi. Taitaa olla vain yksi tai kaksi nosturikuskeihin erikoistunut firma joka maksaa oikeita palkkoja. Nuo suuret rakennusliikkeet käyttävät mielellään vuokrakuskeja sillä uusille kuskeille ei rakennusliikkeiden kirjoilta löydy hommia vaan vauhtia on haettava vuokrafirmoista ja suostuttava hommiin mukisematta alle tessin palkoilla.


    • Itse ajan vuokrafirmassa, ja palkka on roimasti parempi,kuin mitä se olisi TES:n mukaan ja tulee aina pilkulleen oikeaan aikaan. Vuokrafirmoja on monenlaisia. Uskon, että joku onneton on sortunut huonoonkin, mutta kyllä hyviäkin on. Palkasta ja kokemuksesta sen verran, että tämä ikuisuuskysymys on se, että aloittelijan on turha haaveilla liioista. Jos sen 2-kymppiä saa, niin se on ok. Kun kokemus karttuu, palkka nousee huomattavasti. Vaatii kyllä todella paljon sielua ja sisua ja on oikeesti kovaa hommaa. Ei muuta nyt

    • Sieltä tulee monesti koiria alas, jos on hätä. Nostureis tiskiin on vessaa.

    • Mitäs mieltä täälä ollaan noista viikkotarkastuksista ja niiden suorittamisesta ylitöinä itse henkilökohtaisesti?
      Tai ylipäätään noiden tarkastusten tekeminen ja tarkastuksen laatu kun kiire ja aikataulut painaa päälle?

    • Laittaa päiväkirjaan raksit paikalleen ja ajelee menee. Aivan höpö hommaa koko tarkastukset, sitähän tarkkailee konetta koko ajan, kun töitä tekee. Huolehtii että kone on kunnossa ni voi täyttää kirjan. Jarrut siinä vaan hajoaa jos alkaa täysillä painoilla rymytä. Lainsäädäntö ei ole tätä päivää, kun nykyää vaakat ja mittarit löytyy. Rakennusliitto pelottelee kuskeja ettei uskalleta täyttää ajopäiväkirjaa. Pitää päteä ja tehdä yksinkertaisesta hommasta nii vaativaa:) on muuten tullu ajettua nosturiaja nähtyä työmaita. Aina kaikki tarkastukset tehtynä.

    • Onko vastuu noiden tarkastusten suhteen sitten kuljettajalla vai työmaan johdolla?

      • En tiedä kummalla, mutta se on varmaa että jos jotain vakavaa sattuu eikä paperit ole kunnossa niin kusessa olet! Jos jotain sattuu niin ensimmäisenä kaivetaan kaikki paperit esiin.


    • Mitä vittua? 20e jossain kopissa istumisesta? Näidenhän pitäisi maksaa työnantajalle siitä, että saavat ihailla maisemia koko päivän!

      • Ei kyllä ollut 20€/h riitä minkään työkoneen ajamisesta. On sen verran tylsää hommaa että 8h päivä tuntuu viikolta... Sen takia itekkin yrittänyt vuosia päästä konehommista käsitöihin kun aivot sulaa näin ykstoikkosessa työssä


    • Niin siis mielenkiintosintahan tämän sortin erikoistumisalassa on se että kaikki ne jotka ei ite sitä työkseen oo tehny tai tee, ei tiedä alustavastikkaan vittuakaan siitä mitä se työ oikeesti on. Silti olettamukset ovat suunnattomat työn lungiuden ja helppouden suhteen. Tässäkin tapauksessa sopisi se ajattelutapa ”jos et tiedä, perehdy” - jos vaan mahdollista niin mene vaikka 12h sinne kuskin seuraksi ja mielellään päivänä jolloin on onteloiden asennusta niin saat mahdollisimman realistisimman kuvan työn kiireellisyydestä ja siitä kuinka suuria paineita kuskille sysätään.
      Lisäksi tämän kiireellisyyden ohella pitäisi konettakin tarkastella ettei pahon mahdollinen pääsisi tapahtumaan. Nämä tarkastukset harvoin kiinnostavat työnjohtoa siinä määrin että niille suotaisiin ihan oma aikansa tehdä. Usein kuski joutuu vaan sanomaan kesken päivän että nyt loppu asennus ja alkoi tarkastus ( ellei sinulta löydy mielenkiintoa vielä 10h ajamisen jälkee lähteä kävelemään puomille esimerkiksi )
      Mielestäni työnjohdon olisi aika tärkeetä pitää huolta työmaalla siitä että riskit tapaturmien sattumiseen ovat mahdollisimman pienet. Mut vitut siitä jos ei tornii kerkee tarkastella pahimman varalta kunhan työmaalla on kaikilla suojalasit päässä ja bonukset tulee tilille? Korjatkaa toki näkemystäni aihealueesta jos tähän on syytä ( ei koske niitä jotka eivät mistään mitää tiiä )

    • Ei noihin suuriin firmoihin mitkä maksaa tessin mukaisen palkan meinaa päästä. Itse olen vuokrafirman kautta juuri noilla isoilla firmoilla ajanut kun ovat nimeltä minua sinne pyytäneet. Kun sitten kysyy niiltä että voisiko päästä suoraan niiden kirjoille, niin ei ne voi palkata. Eli pystyvät kyllä maksamaan vuokrafirmalle puolenkin vuoden ajan kuskista , mutta eivät sitten voi/halua palkata omille kirjoille. Ja palkka mitä saan on reilusti alle tessin. Tuntipalkka eikä mitään metrihintaa. Jos olisin vakituinen kuski niin saisin keskimäärin 5-7 euroa enempi tunnille.

    • Sama homma oli täällä ja parilla muullakin meidän firmassa. Aja ensin ja hae sit takautuvasti palkkaturvan kautta tai oikeusteitse. Tasan tarkkaan tietävät kusettavansa, voihan sitä uhkailla, että työt loppuu kun pienet piirit. Ei loppunut. Tosin niillä meni sit firma nurin, ja perustettiin toinen. Uusille kuskeille vinkattu.

    • En suosittele olen ajanut noin 15 vuotta eri nostureita eri aloilla, rakennusalalla noin 3 vuotta. Koko rakennusalan työmoraali siittä ei voi haukkua koska sitä ei ole ja jos jotain tapahtuu niin kuskia tullaan heti syyttämään jos voidaan sillä taas ei ole mitään merkitystä tekikö kuski oikeasti jotain väärin.

      Rakennusalalla syytetään aina omista mokista muita, eikä koskaan kukaan myönnä että olisi tehnyt jotain väärin.

      Minulla oli muutama läheltä piti tapahtuma mutta mitään ei tapahtunut eikä ketään kiinnostanut, mutta eipä kyllä kiinnosta maksaa korvauksia ja pahimmassa tapauksessa istua jossain linnassa muutamaan vuotta.

      Olen ollut poissa torninostureista raksalta vuoden eikä ole kertakaan ollut ikävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia yllättävää itki nikon oven takana

      https://www.seiska.fi/Uutiset/Totuus-kohuparin-eropommista-Sofia-Belorf-tunki-Niko-Ranta-ahon-kotiin-mustasukkainen Ei hyvää päivää!!!!!!!
      280
      10388