Moi. Mä opiskelen laborantiksi ammattikoulussa, valmistun 2010. Olen laboranttien palkasta lukenut ja se on niin kertakaikkisen paska, että sitä työtä en tule ikinä tekemään.
Kiinnostaisi kovasti mennä AMK:hon opiskelemaan laboratoriotekniikan insinööriksi. Millaista palkkaa ne saavat? Ja siis kaikki vähänkin laboratorio-alaan liittyvät, kertokaa millaista palkkaa saatte :)
Laboratorioinsinöörien palkka
7
9929
Vastaukset 7
- uil
Uuden Insinööriliiton lokakuussa suorittaman Työmarkkinatutkimuksen mukaan kaikkien vuonna 2008 valmistuneiden keskipalkka oli tutkimusajankohtana 2400 € kuukaudessa. Teollisuudessa vastavalmistuneiden keskimääräinen ansiotaso oli 2500 €.
http://www.uil.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=939&VID=default&SID=145489071988415&S=1&A=closeall&C=32727 - .....
tarkoitatko nyt laboratorioanalyytikon tutkintoa? en ole tuosta laboratorioinsinööristä kuullutkaan. Laboratorioanalyytikon palkat ovat samaa luokkaa kuin laborantin. Eli alotuspalkka on siinä 1700e/kk. jostain luin että laborantin tutkinto haluttaisiin poistaa kokonaan. En kyllä suosittele laboratorioanalyytikon tutkintoa, mene lukemaan mielummin bioanalytiikkaa tai vaikka ympäristötekniikkaa tai kemiantekniikkaa. palkat paremma, n. 2400e/kk on aloituspalkka. Itse olen laborantti koulutukseltani ja luen nyt kemiantekniikkaa.
- kdfwjcwwjop
Kokeilepa huviksesi googlata vaikkapa: laboratorio-insinööri palkka. niin sieltä niitä tulee.
Omituista, että et ole kuullutkaan sellaisesta... no, se on yleensä korkeakoulutetun hommaa.
- --..--..--
Itse olen filosofian maisteri biotekniikan alalta.
Olin eräässä valtion "firmassa" töissä, siellä laborantit ja laboratorioanalyytikot saivat noin 1600-2000 euroa kuussa, riippuen ikälisistä.
Itse sain tuolloin luonnontieteiden ylioppilaana tutkijana n. 2000 euroa kuussa.
Myöhemmin valmistuin ja menin Valiolle töihin. Siellä laborantit ja meijeritekniikan amk-insinöörit saivat labratyöstä 1800-2200 euroa kuussa. Itse sain juuri taloon tulleena tutkijana n. 3000 euroa kuussa. - jei
Olen biotekniikan insinööri (amk) ja labrainsinöörinä valtiolla. Palkka on 2500 100 e bonuksena. Teen monipuolisia labrahommia tutkimuksessa.
- Anonyymi00007
Moi missä AMK voi opiskella biotekniikkaan insinööriksi ? Kuulin vain Bio ja kemiatekniikadta
- VerinenfinniVerifin
Yliopistoon et ainakaan pääse työkokeiluun omaan ammattiisi sillä sain seuraavanlaisen sähköpostiviestin:
"Kiitos nopeasta vastauksestasi. Luin lauseen "Irtisanomiset tai lomautukset
eivät ole esteenä työkokeilun järjestämiselle myöskään silloin, jos
työkokeilun järjestävällä työnantajalla ei ole velvollisuutta tarjota työtä
irtisanomalleen tai lomauttamalleen työntekijälle". Koska käsitykseni mukaan
nyt tällainen on tilanne HY:llä, että jos jossakin yksikössä on joku henkilö
irtisanottu, meillä on ensisijainen velvollisuus palkata näitä henkilöitä.
Valitettavasti en voi edistää asiaasi.
Kiitokset kiinnostuksestasi.
Terveisin
Paula Vanninen "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 71830
- 113779
- 37706
- 134700
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40609- 70607
- 28508
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58493Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu142492Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 69455
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti43439- 41432
- 62432
- 45423
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0422Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys73414Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30408- 35408
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59395