Moi. Mä opiskelen laborantiksi ammattikoulussa, valmistun 2010. Olen laboranttien palkasta lukenut ja se on niin kertakaikkisen paska, että sitä työtä en tule ikinä tekemään.
Kiinnostaisi kovasti mennä AMK:hon opiskelemaan laboratoriotekniikan insinööriksi. Millaista palkkaa ne saavat? Ja siis kaikki vähänkin laboratorio-alaan liittyvät, kertokaa millaista palkkaa saatte :)
Laboratorioinsinöörien palkka
6
8972
Vastaukset
- uil
Uuden Insinööriliiton lokakuussa suorittaman Työmarkkinatutkimuksen mukaan kaikkien vuonna 2008 valmistuneiden keskipalkka oli tutkimusajankohtana 2400 € kuukaudessa. Teollisuudessa vastavalmistuneiden keskimääräinen ansiotaso oli 2500 €.
http://www.uil.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=939&VID=default&SID=145489071988415&S=1&A=closeall&C=32727 - .....
tarkoitatko nyt laboratorioanalyytikon tutkintoa? en ole tuosta laboratorioinsinööristä kuullutkaan. Laboratorioanalyytikon palkat ovat samaa luokkaa kuin laborantin. Eli alotuspalkka on siinä 1700e/kk. jostain luin että laborantin tutkinto haluttaisiin poistaa kokonaan. En kyllä suosittele laboratorioanalyytikon tutkintoa, mene lukemaan mielummin bioanalytiikkaa tai vaikka ympäristötekniikkaa tai kemiantekniikkaa. palkat paremma, n. 2400e/kk on aloituspalkka. Itse olen laborantti koulutukseltani ja luen nyt kemiantekniikkaa.
- kdfwjcwwjop
Kokeilepa huviksesi googlata vaikkapa: laboratorio-insinööri palkka. niin sieltä niitä tulee.
Omituista, että et ole kuullutkaan sellaisesta... no, se on yleensä korkeakoulutetun hommaa.
- --..--..--
Itse olen filosofian maisteri biotekniikan alalta.
Olin eräässä valtion "firmassa" töissä, siellä laborantit ja laboratorioanalyytikot saivat noin 1600-2000 euroa kuussa, riippuen ikälisistä.
Itse sain tuolloin luonnontieteiden ylioppilaana tutkijana n. 2000 euroa kuussa.
Myöhemmin valmistuin ja menin Valiolle töihin. Siellä laborantit ja meijeritekniikan amk-insinöörit saivat labratyöstä 1800-2200 euroa kuussa. Itse sain juuri taloon tulleena tutkijana n. 3000 euroa kuussa. - jei
Olen biotekniikan insinööri (amk) ja labrainsinöörinä valtiolla. Palkka on 2500 100 e bonuksena. Teen monipuolisia labrahommia tutkimuksessa.
- VerinenfinniVerifin
Yliopistoon et ainakaan pääse työkokeiluun omaan ammattiisi sillä sain seuraavanlaisen sähköpostiviestin:
"Kiitos nopeasta vastauksestasi. Luin lauseen "Irtisanomiset tai lomautukset
eivät ole esteenä työkokeilun järjestämiselle myöskään silloin, jos
työkokeilun järjestävällä työnantajalla ei ole velvollisuutta tarjota työtä
irtisanomalleen tai lomauttamalleen työntekijälle". Koska käsitykseni mukaan
nyt tällainen on tilanne HY:llä, että jos jossakin yksikössä on joku henkilö
irtisanottu, meillä on ensisijainen velvollisuus palkata näitä henkilöitä.
Valitettavasti en voi edistää asiaasi.
Kiitokset kiinnostuksestasi.
Terveisin
Paula Vanninen "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2053833Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622426Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912296- 472213
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 701157
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251126