James Brown

on suurin

Brown on funkin suurin vaikuttaja, jonka suuruus ulottuu vieläpä souliin ja jopa räppiin! Hänestä ei voi pistää paremmaksi - kukaan ei ainakaan vielä ole pistänyt.

15

1642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - mutta

      kyllä Prince on vielä parempi, ainakin laaja-alaisempi, vaikka samaa koulukuntaa edustaakin.

      • on paskahousu

        James Browniin verrattuna. Mutta paremmin soittaa skittaa kuin JB vainaa, ei muuta.


      • - mutta
        on paskahousu kirjoitti:

        James Browniin verrattuna. Mutta paremmin soittaa skittaa kuin JB vainaa, ei muuta.

        ei se yltänyt Princen tasolle laulajana eikä biisintekijänäkään. Mutta kukapa yltäisi?


      • on maailman
        - mutta kirjoitti:

        ei se yltänyt Princen tasolle laulajana eikä biisintekijänäkään. Mutta kukapa yltäisi?

        toiseksi paras ! kukako on paras ? ihan kuka vaan !


      • - mutta
        on maailman kirjoitti:

        toiseksi paras ! kukako on paras ? ihan kuka vaan !

        Prince ei ole kuka vaan, eikä Brownkaan


      • moni yltää
        - mutta kirjoitti:

        ei se yltänyt Princen tasolle laulajana eikä biisintekijänäkään. Mutta kukapa yltäisi?

        Vai ei Brian Wilson, Paul McCartney, Bob Dylan ym. kestä Princeen vertailua? Oli Prince yksi parhaista juu, muttei mikään yksinäinen hallitsija. James Brown on ainakin paljon merkittävämpi ja laulajana parempi. Lauluntekijänä aika tasaisia.


      • yht' hyvä artisti
        moni yltää kirjoitti:

        Vai ei Brian Wilson, Paul McCartney, Bob Dylan ym. kestä Princeen vertailua? Oli Prince yksi parhaista juu, muttei mikään yksinäinen hallitsija. James Brown on ainakin paljon merkittävämpi ja laulajana parempi. Lauluntekijänä aika tasaisia.

        molemmat täydellisyyksiä omana aikanaan


    • Tänään klo 21 tulee Yle Teemasta James Brown-dokumentti. JB oli pioneeri, jonka tekemä musiikin kehittelytyö on lukemattomien myöhempien artistien -myös Princen- musiikin perusta. Sääli, että JB:n musiikkia soitetaan niin vähän radiossa, vaikka mies on funkin ja grooven originaaliperusäijä.

      Mutta entäs JB:n pitkäaikainen kaveri Bobby Byrd? Hän on minusta vielä Browniakin parempi laulaja ja hänen ohjelmistossaan on aivan pistämättömän hyviä funkkeja (I know you got soul, Hot pants I´m coming, I need help, Keep on doing what you doing, Can´t get enough)

    • Ranskalaiset olivat löytäneet jälleen uusia yksityiskohtia joka paikassa mukana olleen JB:n uralta. Kuvausryhmä näytteli kuvia hänen entisiltä esiintymispaikoiltaan Atlantasta ja Augustasta ja väliin pätkittiin runsaasti hyviä arkistofilmejä. Olipa mukava kuulla pitkästä aikaa myös biisejä "I don´t want nobody to give me nothing" ja "Gonna have a funky good time."

      • tilt

        kuinka paljon Prince on Brownilta saanut vaikutteita, kun Princen yhdessä biisissäkin lauletaan "we're gonna have a funky good time" :D Ja onhan Sign of the Timesillakin Princen oma James Brown imitaatio Housequake, jossa vaikutteet kuulee selvemmin kuin missään muussa Princen biisissä. Mutta kyllä minusta Prince on kaikista eniten saanut vaikutteita Sly & the Family Stonelta, varsinkin laulussa ja tottakai myös musiikillisesti. Prince jopa jossain biiseissä matkii Slyn omaperäistä laulutapaa, esim. Emancipation-levyn kappaleessa We Gets Up. Mutta mitä te muut olette mieltä? Kumman funkin uran uurtajan vaikutteet näkyvät selkeämmin? Jamesin vai Slyn? Ja miksi juuri hänen?


      • Daddy Pop
        tilt kirjoitti:

        kuinka paljon Prince on Brownilta saanut vaikutteita, kun Princen yhdessä biisissäkin lauletaan "we're gonna have a funky good time" :D Ja onhan Sign of the Timesillakin Princen oma James Brown imitaatio Housequake, jossa vaikutteet kuulee selvemmin kuin missään muussa Princen biisissä. Mutta kyllä minusta Prince on kaikista eniten saanut vaikutteita Sly & the Family Stonelta, varsinkin laulussa ja tottakai myös musiikillisesti. Prince jopa jossain biiseissä matkii Slyn omaperäistä laulutapaa, esim. Emancipation-levyn kappaleessa We Gets Up. Mutta mitä te muut olette mieltä? Kumman funkin uran uurtajan vaikutteet näkyvät selkeämmin? Jamesin vai Slyn? Ja miksi juuri hänen?

        on viimeisin Princen selkeä kunnianosoitus nimeltä mainituille tyypeille, joilta hän on vaikutteita saanut: "Let's Groove, September, Earth, Wind and Fire, Hot Pants by James, Sly's gonna take you higher", hän laulaa nimikappaleessa. Eli molempien vaikutteet kuuluvat, ja Earth wind & Firen myös, vaikka sitä jostain syystä ei useinkaan Princen yhteydessä muisteta. EWF on kuitenkin niin hyvin laulettua ja soitettua funkya että oksat pois.


    • jeejee...!

      james vaimon hakkaaja juoppo jackson lapsiin sekaantuja prince pippelin imijä.ottakaa fanit vaikutteita!

      • Dr. Funkenström

        Isäukko tokaisi erään pilapiirtäjän toilailuja seuratessaan: "Monet menestyvät luovat taiteilijat ovat lähipiirilleen varsin hankalia persoonia." Valitettavasti äijä oli oikeassa: kaikkien taiteiden parista löytyy noita ikäviä tyyppejä, mutta enpä ehdi ajattelemaan moista, kun jammailen ankarasti James Brownin tahdissa.


      • syyttömäksi
        Dr. Funkenström kirjoitti:

        Isäukko tokaisi erään pilapiirtäjän toilailuja seuratessaan: "Monet menestyvät luovat taiteilijat ovat lähipiirilleen varsin hankalia persoonia." Valitettavasti äijä oli oikeassa: kaikkien taiteiden parista löytyy noita ikäviä tyyppejä, mutta enpä ehdi ajattelemaan moista, kun jammailen ankarasti James Brownin tahdissa.

        oikeudessa, Prince on loistava muusikko eikä "pippelin imijä"(sama pätee Jacksoniin), James Brown taas on yksi merkittävimmistä populaarimusiikin edustajista mitä on ollut.


    • fffffffff

      fffffffffffffff

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe