Tietääkö kukaan mitään sellaisesta pianomerkistä kuin Bergqvist & Nilsson? Googlettamalla ei löytynyt juuri mitään tietoa. Olen ostamassa pianoa ja tällainen olisi yhtenä vaihtoehtona. Sen tiedän toki, että piano on ikivanha. Kannattaako tuollaista antiikin aikaista pianoa ylipäätään ostaa ja minkälainen hintapyyntö yleensä on tosi vanhoissa, mutta ihan soittokuntoisissa pianoissa? Haluaisin pianon, jossa on pehmeä ääni. Jos jollakin on myynnissä piano, niin tarjotkaa toki! Itäpianoa en kuitenkaan osta, minulla on jo sellainen :( Fazereissa on myös yleensä ollu liian kova ääni minun makuuni.
Tietoa pianomerkeistä?
3
1556
Vastaukset
- tai käyttökelpoinen
Otappa yhteyttä pianonvirittäjään jonka otat mukaan valitsemaan pianoasi.
Pianolla ei ole antiikkiarvoa ja tonnikin on jo iso raha vanhasta pianosta. Usein vanha piano on korjauskelvoton ja ei pidä virettään.- tarjale
Kiitos vastauksesta. Tuota vireen pitämistä mietin itsekin. Omassa Rigassani ei ole montaa hyvää puolta, mutta sen viritysväli on ollut useita vuosia ilman, että se on pahasti epävireessä. Luulen, että pianon etsintä jatkuu, kunnes kohdalle osuu sellainen piano, ettei minun tarvitse miettiä, laitanko rahani haaskiolle :)
- Titiriina
Hei!
Olen pitkän linjan pianonsoiton opettaja. Kun oppilaat harkitsevat käytetyn pianon ostamista, olen kehottanut ottamaan yhteyttä pianonvirittäjään. Heitä löytyy kotikaupunkisi keltaisilta sivuilta.
Jos on kyseessä useamman sadan euron hankinta, kannattaa maksaa asiantuntijalle eri virittäjälle pianon tarkistamisesta tai sen tietojen kyselemisestä. Myös virittäjien kautta saattaa löytyä käytettyjä, hyviä soittimia.
Pianossa on tärkeintä, että se pitää vireensä. Myyjä (varsinkaan amatööri) ei välttämättä tiedä, pitääkö piano vireensä suurin piirtein vai oikeasti. Tai onko vanha piano ylipäätään viritettävissä. Kaikupohja voi olla rikki tai kielten tapitus löysentynyt ym, jolloin paraskaan virittäjä ei saa virettä pysymään. Usein kauniit, vanhat pianot ovat ihania huonekaluja, mutteivät välttämättä sen enempää. Mutta: Toisaalta helmiäkin saattaa joukosta löytyä!
Piano saattaa myös olla koneistoltaan loppuun kulunut, väsynyt. Tällaista pianoa on ikävä soittaa, sillä se ei "vastaa" hyvänkään soittajan tulkintayrityksiin. Myös tasainen sointi ja ääni läpi koskettimiston on tärkeä. Edelleenkään mukana ei saisi olla soimattomia tai "tinttikoskettimia" (omatekoinen termini särähtelevälle tinntipiano-soundille; parempaakaan en keksi).
Kuten huomaat, pianonvirittäjää tarvitaan neuvojaksi! Myös opettajalta saat neuvoja. Uskon, että soittamalla lähimpän musiikkiopistoon saat joltakulta ystävälliseltä opettajalta lisätietoa.
Luotettavia pianomerkkejä ovat esimerkiksi Yamahat ja sitten sellaiset, joissa on Renner-koneisto (esimerkiksi kotimaisissa vanhemmissa Hellas- ja Fazer-pianoissa). Mutta japanilaispiano kyllä mielestäni on kotimaisia parempi äänellisesti, varsinkin isot mallit.
Toivottavasti sait jotakin apua pulmaan.
Soittamisen iloa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681