Kärsin kovasta selkäkivusta joka aamu kun nousen vuoteesta. Ei ole merkitystä heräänkö klo.5.00 vai nukunko klo 10.00 saakka. Kipu on aina vuoteesta noustessa läsnä ja se on koventunut aamu aamulta. Kipu hälvenee muutaman tunnin kuluttua ylösnousemisesta. Mutta alan pelätä jo aamuja kun tiedän että kipu on taas läsnä. Kipu tuntuu ristiselän alueella ja en voi kunnolla istua, en seistä, kun kipu on todella kovaa. Onko kukaan kärsinyt saman kaltaisista kivuista ja tietääkö mistä kipu voisi johtua. Olen kärsinyt myös jatkuvasta lämmön/kuumeen noususta jo vuosien ajan. olen 43-vuotias neljän lapsen äippä.
Selkä kipu aamuisin
7
2017
Vastaukset
- kipuilee mullakin
kuulostaa vaivasi kuin mulla jolla on välilevytyrä. mut se voi viitata myös esm:selkärankareumaan kannattaa hakea lääkäriin ja hyvälle fysioteraupille. saa muuten kummasi aikaan,minunkin puujalka jo kk/ leikkauksesta kävelee. hyvää päässiäistä.
- sun sängyssä
on jotain vikaa.
Nukkuma-asennossa, tyynyn korkeudessa.
http://www.selkasivut.fi/
Kipuun auttaa, jos hierot ennen nousemista pikkurillin ja nimettömän sormen pitkien luitten välistä..niinkun siitä V:n pohjasta.
Toinen, jos pääset ylös, niin laske kuumaa vettä suihkussa etukumarassa just alaselkään.
Sitten on iskiaskipu haen linkin, mikä yleensä on auttanut.- merisuolaa
Löytyikin mielenkiintoinen juttu suoloista.
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000404&posting=22000000027698827
Pitikin kopsata
"Kerran iski iskias ja kansanlääkinnästä löysin konstin:kastele käsipyyhe, kierrä kuivaksi, laita merisuolaa noin desi pyyhkeen päälle ja taitteile joku 15 x20 cm
paketti. Silitä silitysraudalla kuumaksi molemminpuolin.Laita alaselän päälle. Kun jäähtyy, silitä uudelleen jne.
Silitysrauta puhdistuu, kun pyyhkii kostealla.
Ja syitä : Jos toinen jalka on pidempi, yleensä se puoli tulee kipeäksi. Huomaa vaikka kenkien epätasaisesta kulumisesta.
Jos väärän malliset kengät. Huomaa jos toisenlaisilla kengillä helpottuu.
Ja se patja/tyyny systeemien miettiminen.Voi kokeilla nukkumista erilaisella alustalla ja jos auttaa patjassa vikaa.Tai tyynykin voi olla liian korkea.
Myös jos nukkuu eniten toisella kyljellä, niin sen puolen lihakset venyvät enemmän.
Ja voi myös koittaa kotona pitää kaksia villasukkia. Voi tulla kylmästä lattiasta ja vedosta. "
- ...
oli vastaavanlaiset oireet reilu vuosi sitten.Kävin fysioterapiassa ja magneettikuvissa ja siellä todettiin rappeumaa rustoissa.Tällä hetkellä tilanne on ihan hyvä.Täytyy vain muistaa oikeanlaiset työskentelyasennot.Ja käyn myös säännöllisesti hieronnassa.
- Kaarina
Hei, itse olen saanut apua alaselkäkipuihin käyttämällä T-stand nimistä laitetta. Yksinkertainen, mutta tehokas. Laitteen tekee Tumppituote Oy
- kipeä
samat oireet. Mene lääkäriin ja käske ottaa kuvat lonkista. Minua on vaivannut jo kaksikymmentävuotta. Luulin sen oleva iskiasta ja lääkärikin sen tutki viisitoista vuotta sitten. Syötiin buranaa kipuun ja käytiin hieronnassa jne... Nyt syksyllä sitten todettiin selkärankareuma ja valiteltiin ettei tunnistettu sitä aikaisemmin. Pitkälle edennyt. Voi voi ei voi mitään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823486
- 302943
- 612915
- 82727
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574