Kumpi on edulisempaa rekisteroidä matkailuauto painoltaan 3500 kg tai 3850 kg vakuutusten ja ajoneuvoverojen suhteen?
Matkailuauton paino
12
4344
Vastaukset
- vaihtuu
Myös ajokorttiluokka vaihtuu Beestä-Ceehen.
- Aloitteleva karavaanari
,se on kyllä tiedossa ja kortissa on kirjaimia ABECE
- menee painon
mukaan. Eli jokaiselta kokonaispainon alkavalta sadalta kilolta menee 0,9 senttiä/päivä. Eli nouseeko se tossa tapauksessa vajaan kympin vuodessa, jos nyt päissäni oikein laskin. Eli ei taida olla merkitystä. Jos kortissa riittää kirjaimia noin mukavasti, niin itse laittaisin 3850kg varsinkin jos olis tarvetta kuljettaa useampia ihmisiä ja tavaroita mukana, kun tuppaa vähänkään reilummassa autossa tuo 3500kg täyttymään aika nopeaan. Jälleenmyyntiä ajatellen ehkä 3,5 tonninen helpompi, kun ei noita C-kortillisia karavaanareita ihan niin paljoa. Toisaalta C-kortillinen siinäkin mielessä parempi, et ei tartteis kaikille köyhille sukulaisille ja tuttaville olla aina lainaamassa:D
- Suomen rajojen
ulkopuolella, tulleepi kuorma-autolle lisäkustannuksia motarimaksuista, lautta-siltamaksuista, mutta totta on ylipaino-ongelmat noissa alle 3.5t:n autoissa, vain harva niistä selviää puhtain paperein normaali matkailuvarustuksessa.
- anopinkin
Suomen rajojen kirjoitti:
ulkopuolella, tulleepi kuorma-autolle lisäkustannuksia motarimaksuista, lautta-siltamaksuista, mutta totta on ylipaino-ongelmat noissa alle 3.5t:n autoissa, vain harva niistä selviää puhtain paperein normaali matkailuvarustuksessa.
mahtumaan kuormaan ilman ylipainopelkoa!
- mitan
Mä olen ainakin vielä maksanut lautta/silta maksut mitan mukaan.
Maksuluokat laivoilla/lautoilla 7 tai 8 metriin sama. Siltamaksuissa alle tai päälle 6m. - aloitteleva karavaanari
anopinkin kirjoitti:
mahtumaan kuormaan ilman ylipainopelkoa!
siitä anopin mukaan otosta kai oo mitään iloa...
mutta se ois tietenkin hyvä,että vähenesivät auton lainaan pyytäjät.Meidän auto on yli 7 m pitkä ja vähän epäilen sen painoa isommaksi mitä rekisteriotteessa sanotaan. - Late Lapista.
Vanhemmista autoista ei selviä yksikään, kun omapaino jo laitetaan väärin lähes kaikki kuorma on ylikuormaa !
Esimerkiksi Fiat Dukaton alustalle rakennettu Matkaaja, oma paino 2500 kiloa suurin sallittu kokonaispaino 3100 kiloa, auto rekisteröity seitsemälle, 7 kertaa 80 kiloa on 560 kiloa 2500 kiloa = 3060 kiloa, eli eipäs paljon kaasupulloja ja eväitä enään mahdukaan kuormaan!
Ja tuo on kuulemma julkinen SALAISUUS !
Late Lapista. SSSS Ry! - Late Lapista.
aloitteleva karavaanari kirjoitti:
siitä anopin mukaan otosta kai oo mitään iloa...
mutta se ois tietenkin hyvä,että vähenesivät auton lainaan pyytäjät.Meidän auto on yli 7 m pitkä ja vähän epäilen sen painoa isommaksi mitä rekisteriotteessa sanotaan.Kannattaakin käyttää autoa vaakalla! Minä ostin ihan äskettäin Fiat Dukadon alustalle rakennetun Matkaajan, joka on rekisteröity 7 hengelle, rekisterikirjassa on merkitty omapainoksi 2500 kiloa ja kokonaispainoksi 3100 kiloa!
Ajoin tuossa nelostiellä vaakalle, ja se perskeles näytti 3860 kiloa auton painoksi! Polttoaine tankki oli puolillaan samoin vesitankki, vessa oli juuri tyhjennetty, autossa oli kaksi henkilöä kaksi kaasupulloa ja muutama maitopurkkia, eli noista olisi pitänyt kertyä painoa 1360 kiloa!
Otin asiasta selvää asuntoauto liikkeestä, sain vastauksen jotta kaikki vanhemmat autot ovat samanlaisia pommeja!
Eli niillä kannattaa kiertää kaukaa poliisien vaakat!
Late Lapista. SSSS Ry! - pituus ja paino
mitan kirjoitti:
Mä olen ainakin vielä maksanut lautta/silta maksut mitan mukaan.
Maksuluokat laivoilla/lautoilla 7 tai 8 metriin sama. Siltamaksuissa alle tai päälle 6m.lautta ja silta menee pituuden mukaan tietty.
Tiemaksut, tullit yms sitten menee myös painon mukaan. Itävalta on yksi ilkeimmistä yli 3,5 tonnisille
- Halvempikin
Rumatikki on kevyempikin eikä vie kaasua .on hyvä Kesävärkki . !!!
- Late Lapista.
Taitaa räksy olla se humeettikoppasikin rumatikilla lämmitettävä!
Late Lapista. SSSS Ry!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978