Hermosärky hartian seudussa ?

plexusneuriitti

Olen jo pari vuosikymmentä vuotta kärsinyt satunnaisista, erittäin voimakkaista säryistä hartian seudussa. Ainoa minkä olen huomannut niitä synnyttävän, on joutuminen vedolle alttiiksi. Jos, esim hikisenä käy näin kevätkelillä ulkona pariminuuttia t-paita päällä, voi seuraavan yönä herätä hirvittävään hernosäryn kaltaiseen kipuun hartian pehmytosissa. Kämmenenkokoinen alue on kuin tulessa.Siihen ei normaali 600 mg Burana auta mitään. Kovaa särkyä voi jatkua pari kolme päivää. Erittäin suurilla särkylääkemäärillä kipu voi ottaa laskevan käyrän ja hitaasti häipyä.

Olen kysellyt lääkäreiltä asiasta, mitään järkevää vastausta en ole saanut.

Mitään vammaa tai ylirasitusta ei alueelle ennen särkykohtausta ole kohdistunut.
Kuten jo sanoin, joutuminen vedolle alttiiksi hikisenä on melko varma keino synnyttää tilanne.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ollut ja löytänyt diagnoosin ja sopivan hoidon.

4

1100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhasta kärsinyt

Minäkin kärsin monta vuotta selittämättömästä kivusta hartioiden ja selän seudulla. Ei auttanut mikään särkylääke. Ainoa minkä niistä sain oli vatsaongelmat.
      Sitten ystäväni suositteli Kalevalaista jäsenkorjausta. Muutama käynti ja en ole sen jälkeen kipulääkkeitä syönyt.
      Kannattaa kokeilla!

• kuulostaa

Vuosia olen itse kärsinyt oikean puolen hartian särystä.Käyn hieronnassa säännöllisesti ja sieltä saan aina helpotusta.Välillä kivusta ei tietoakaan ja välillä saatan herätä keskellä yötä kovaan särkyyn.Hammaslääkärissä todettiin purennassa ongelmia ja sain sieltä"yökiskot".Niiden tarkoitus on rentouttaa purentalihakset.Käytän niitä aina silloin tällöin.Kylmä ei todellakaan ole hyvästä.

• nainen49

Minulla on ollut helmikuusta lähtien poltetta ja särkyä hartian seudulla,lapaluiden välissä myöskin. piriformis lihas oireilee myös.Olin tänään reumatologilla.Diagnoosi oli stressin aiheuttama hermosärky lihaksissa.Sain Dolania lihasjännityksen aiheuttamaan kipuun.Oletko käynyt reumalääkärilla.Kylmä pahentaa tätä taudin kuvaa.Nivelten ylitaipuisuus on myöskin osa syynä.Se kuulema aiheuttaa myöskin lihasvaivoja.Minulla ei myöskään burana 600mg auttanut.Ainoa mikä on auttanut ennen tätä oli 15mg opamox ja lepo.Näistä uusista lääkkeistä en vielä osaa sanoa mitään. Toivottavasti saat apua ongelmaan.

• mikä lääke

Onko Dolan särkylääke vai mikä lääke?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      251
      2933
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27