Olen jo pari vuosikymmentä vuotta kärsinyt satunnaisista, erittäin voimakkaista säryistä hartian seudussa. Ainoa minkä olen huomannut niitä synnyttävän, on joutuminen vedolle alttiiksi. Jos, esim hikisenä käy näin kevätkelillä ulkona pariminuuttia t-paita päällä, voi seuraavan yönä herätä hirvittävään hernosäryn kaltaiseen kipuun hartian pehmytosissa. Kämmenenkokoinen alue on kuin tulessa.Siihen ei normaali 600 mg Burana auta mitään. Kovaa särkyä voi jatkua pari kolme päivää. Erittäin suurilla särkylääkemäärillä kipu voi ottaa laskevan käyrän ja hitaasti häipyä.
Olen kysellyt lääkäreiltä asiasta, mitään järkevää vastausta en ole saanut.
Mitään vammaa tai ylirasitusta ei alueelle ennen särkykohtausta ole kohdistunut.
Kuten jo sanoin, joutuminen vedolle alttiiksi hikisenä on melko varma keino synnyttää tilanne.
Onko muilla vastaavia kokemuksia ollut ja löytänyt diagnoosin ja sopivan hoidon.
Hermosärky hartian seudussa ?
4
1100
Vastaukset
- turhasta kärsinyt
Minäkin kärsin monta vuotta selittämättömästä kivusta hartioiden ja selän seudulla. Ei auttanut mikään särkylääke. Ainoa minkä niistä sain oli vatsaongelmat.
Sitten ystäväni suositteli Kalevalaista jäsenkorjausta. Muutama käynti ja en ole sen jälkeen kipulääkkeitä syönyt.
Kannattaa kokeilla! - kuulostaa
Vuosia olen itse kärsinyt oikean puolen hartian särystä.Käyn hieronnassa säännöllisesti ja sieltä saan aina helpotusta.Välillä kivusta ei tietoakaan ja välillä saatan herätä keskellä yötä kovaan särkyyn.Hammaslääkärissä todettiin purennassa ongelmia ja sain sieltä"yökiskot".Niiden tarkoitus on rentouttaa purentalihakset.Käytän niitä aina silloin tällöin.Kylmä ei todellakaan ole hyvästä.
- nainen49
Minulla on ollut helmikuusta lähtien poltetta ja särkyä hartian seudulla,lapaluiden välissä myöskin. piriformis lihas oireilee myös.Olin tänään reumatologilla.Diagnoosi oli stressin aiheuttama hermosärky lihaksissa.Sain Dolania lihasjännityksen aiheuttamaan kipuun.Oletko käynyt reumalääkärilla.Kylmä pahentaa tätä taudin kuvaa.Nivelten ylitaipuisuus on myöskin osa syynä.Se kuulema aiheuttaa myöskin lihasvaivoja.Minulla ei myöskään burana 600mg auttanut.Ainoa mikä on auttanut ennen tätä oli 15mg opamox ja lepo.Näistä uusista lääkkeistä en vielä osaa sanoa mitään. Toivottavasti saat apua ongelmaan.
- mikä lääke
Onko Dolan särkylääke vai mikä lääke?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764987Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184366Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993097Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2512933Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432872- 522501
- 271919
- 221737
- 341733
- 651699