Miehen normaalipaino

dumdidum

Kun tein profiiliani, mietin pitkään mitä pitäisi laittaa kohtaan ruumiinrakenne. Laitoin pitkän pohdinnan jälkeen normaali. Minulla on 2-3 kiloa, joista mielelläni hankkiutuisin eroon, mutta ei sen enempää. Mahani ei roiku, minulla ei ole tuplaleukaa ja makkaroita saan aikaan vaan, jos kumarrun ja oikein yritän. Painoni on kuitenkin vajaa 95kg ja pituutta 183cm. Olen varsin nopeasti ymmärtänyt, että näillä arvoilla minut rankataan armottomasti ihan muuhun kastiin kuin normaaliksi. Ja tottahan se on, en minä ruumiinrakenteeltani normaali olekaan. Olen pienestä pitäen (n. 5 vuotiaasta lähtien) harrastanut aktiivisesti liikuntaa: uintia, jääkiekkoa, kamppailulajeja, laskettelua ja muita voimaa vaativia lajeja. Aktiiviaikana, alle 20 vuotiaana, painoni oli n. 85kg, joten siitä ollaan tultu ylös, mutta onpa lihasmassakin tullut ylös. Aerobinen kuntoni ei ole lähelläkään mitä se oli tuolloin, mutta kiitos sählyn ja uimisen, ihan hyvässä kunnossa olen silti.

Olen törmännyt pariin naisen profiiliin, jossa luetellaan vaatimuksina 180-195cm pituus ja paino max. 85kg. Anteeksi mitä? Ja sitten vielä halutaan urheilullisia tai normaaleja. Minulla on tuttavapiirissa yksi 196cm/85kg ja sana luuranko kuvaa häntä varsin hyvin. Hän kyllä urheilee todella aktiivisesti nykyään ja paino on tullut ylös 5kg viimeisen vuoden aikana, mutta silti hän on luuranko.

Toinen esimerkki on jääkiekkoa huipulla pelannut tuttavani, joka on 188cm ja 95kg. Tekee huoletta 30 leuanvetoa ja sixpack näkyy. Jos hän laittaisi kuvattoman profiilin ja ruumiinrakenteeksi urheilullisen, naiset tällä palstalla varmaan nauraisivat.

Mistä naiset vetävät nämä pituus/painosuhteet?

25

5033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan sama toisin päin

Miehellä itsellä lukee just 180/95, jopa 180/104. Silti etsitään naista, jonka pitäisi painaa 170/55 tai 170/65. Luuranko kuvaa myös sellaista naista. Minä olen itse 170/80 ja minulle kelpaa hyvin 180/95 tai 180/104 - vaikka sen painoindeksi jo on paljon isompi kuin minun.

• mut

tuon kokoinen nainen 170/55 tai 170/65 ei ole luuranko vaan just sopiva. Siro ja hoikka kuten naisen kuuluukin olla. Olen seurustellut tuon kokoisen siron ja hoikan naisen kanssa (172/56 kg) ja unelmakroppa oli. Yhdessä punnittiinkin ettei päässyt huijaamaan painoaan;) Itse oon 184/85 ja täyttä lihasta:)

• erikoinen jos ei luut
        mut kirjoitti:

tuon kokoinen nainen 170/55 tai 170/65 ei ole luuranko vaan just sopiva. Siro ja hoikka kuten naisen kuuluukin olla. Olen seurustellut tuon kokoisen siron ja hoikan naisen kanssa (172/56 kg) ja unelmakroppa oli. Yhdessä punnittiinkin ettei päässyt huijaamaan painoaan;) Itse oon 184/85 ja täyttä lihasta:)

törröttäneet noissa lukemissa ja oli vielä rinnat tallella. Naisella kuuluu olla rasvaa, pyöreys(
        =hedelmällisyys) takaa terveyden.

• naisen täytyy
        mut kirjoitti:

olla laiha mut mies saa olla läski...

Menkää kotiin itkemään

• ihmettelevä mies
        erikoinen jos ei luut kirjoitti:

törröttäneet noissa lukemissa ja oli vielä rinnat tallella. Naisella kuuluu olla rasvaa, pyöreys(

Täysin normaalin rajoissahan tuo paino vielä oli, miksi läskien täytyy aina heti haukkua hoikemmat lyttyyn?

Toki naisella kuuluu olla jonkun verran rasvaa, mutta ei sitä tarvita kasapäin, kunnon läskikerrokset ovat kaikkea muuta kuin terveyden merkki...

• erikoistahan se
        erikoinen jos ei luut kirjoitti:

On se aika erikoista että Suomen maassa löytyy vielä missimitoissa olevia daameja. Upea ja kaunis nainen oli ja täydellinen vartalo. Kympin tissitkin, pyöreät b-kupin rinnat, eikä yhtään roikot!

• vaan
        naisen täytyy kirjoitti:

olla laiha mut mies saa olla läski...

Menkää kotiin itkemään

lihaksikas. Alkoiko sua itkettämään?

• siroon
        mut kirjoitti:

sanoa, että olen itse ollut hoikimmillani 172/57, ja jep, hoikka olin, mutta siroa ei olisi saanut kuin kirveellä veistelemällä.
        riippuu todella paljon ruumiinrakenteesta, miltä näyttää. mulla isot luut törröttivät ja olin anorektisen näköinen. kun taas esim. missit, jotka ovat oikeasti sirorakenteisia, näyttävät ihan ok:lta.

• tutusta tuutista?

Mitoilla 170/55 ja 170/65 ihminen on normaalipainoinen, joten luurangoksi voit tuskin sellaista kutsua.

170/80 tai 180/95 on painoindeksillä mitattuna ylipainoinen, jolloin pitäisi jo katsella sinne rasvaprosentin puolelle. Alhaisella rasvaprosentilla= paljon lihasmassaa tuollainen paino vielä menettelee, mutta useimmiten taidetaan kuitenkin puhua vain ja ainoastaan ylipainoisesta.

• Dooris

Mä en muista mitä mulla oli profiilissani kun en ole vähään aikaan käynyt siellä. Mutta, täytyy tarkastaa ihan huvikseni.

Ehkä naisilla on vaan huono käsitys siitä, mitä miehet painavat. Tuo mitä sanot pitää kyllä paikkansa ja minusta olet just sopivan kokoinen mies.

Minun puolestani mies voi painaa 50-120 kiloa, aivan sama kunhan on itseensä tyytyväinen.

• alle 100 kg

tulisi punnita neuvolan pötkötysvaa'alla.

Niin, siis minä rakastan tuollaisia isoja miehiä, ei väliä onko massassa myös rasvakudosta tai roikkuuko vatsat, kunhan siellä on sellainen perusruumiinrakenne alla ja mies jaksaa vielä tehdä fyysisiä töitäkin ; )

Nuo mitat voisi unohtaa noilta treffipalstoilta tai ainakin seuranhakijan mieltää ne vain viitteellisiksi.

• Just dreaming

minun kuvaani ihannemiehestä. 183/95 on just sopiva miehen mitta, eikä haittaa vaikka pari kiloa enemmänkin. Eikä haittaisi vaikka vatsaakin vähän olisi. Itse karsastan muutoin tarkkoja pituus/painorajoja. Myös ruumiinrakenne vaikuttaa, jotkut ovat rotevampia, toiset hentoisampia.

• ...........................

Minulla pituutta 189cm ja paino 87kg.
      Nostelen puntteja ja uin 3-kertaa viikossa.
      Ikäni 48v.
      Pidän itseäni normaalipainoisena.
      Naiset kuitenkin ovat toista mieltä!!!!!!
      Minun pitäisi painaa n,10kg vähemmän etten olisi läski.Näin ne ajattelevat??????????????????
      No jätän heidät itsensä miettimään onko heidän vartalonsa sopusuhtainen jos pituus on 165cm ja paino 70kg.

• ja paino on

hyvät. Ikää vaan on hervottoman paljon liikaa.

• - 10 ikään!!!!
        ja paino on kirjoitti:

hyvät. Ikää vaan on hervottoman paljon liikaa.

Voi pappa! Minkäikäisiä treffaat? Nehän tarkoittaa tietysti, että se pitäisi olla iästä se 10 pois... niin voisi harkita!

• ...........
        - 10 ikään!!!! kirjoitti:

Voi pappa! Minkäikäisiä treffaat? Nehän tarkoittaa tietysti, että se pitäisi olla iästä se 10 pois... niin voisi harkita!

Oman ikäisiä,minulla on profiilissa ihannenainen ikäraja 46-50v.
        Pennut ovat pentuja.
        Kun sinäkin tulet tähän ikään sinua hävettää kuinka tyhmä sitä on nuorempana ollutkaan????????

• painot ja pituudet oikeassa...

Painosi & pituutesi kohtaavat oikein. Ei haittaisi vaikka painaisit enemmänkin. Suuri vaikutus ulkoiseen olemukseesi on monipuolisella liikunnalla, kaikella mistä kerroit. Normaali kokoinen mies ei ole silloin, jos hänellä on pituuden/ painon suhde 180/130kg (tai vähän enemmänkin) Tälläisen olen tavannut henkilökohtaisesti elämässäni/johon reagoin sanoisinko paheksuvasti. Itse painan noin 86/179. En ole lihava eikä ole komleksia ulkoisesta olemuksesta haitaksi asti.

• Mies1985

Kuitenkin luultavasti ne jotka ovat ylipainoisina sekä hoikkia (läskittömiä) että lihaksikkaita ovat enemmän poikkeuksia.

"Olen pienestä pitäen (n. 5 vuotiaasta lähtien) harrastanut aktiivisesti liikuntaa: uintia, jääkiekkoa, kamppailulajeja, laskettelua ja muita voimaa vaativia lajeja."

Ainut harjoittelu mikä kasvattaa johdonmukaisesti ja monipuolisesti on puntti. Edes täysin puhdas voimanosto tai painonnosto (urheilulajina) ilman ylimääräisiä liikkeitä ei kehitä huippuunsa kaikkia lihaksia.
      -
      Jonkunlaista tasoa voi pitää yllä ei-kestävyyslajeja harrastamalla mutta kehitys tyssää hyvin nopeasti koska vastus pysyy aina samana. Kuten uinnissa se vesi.

Viime vuonna olin 105kg ja nyt jotain 83kg ja yritän vielä hoikistua vähän. Olen normaali mutta vatsalihakset eivät erotu. Lihaksikkaasta jotenkuten käyn ja voimatasot on painoon nähden hyvät. Pituus aamutuimaan 180-182.

Mutta pistä kuva. Tuskin kukaan painosta välittää kun vastaan katsoo aidosti hyväkuntoisen näköinen ihminen.

• paljon rakenteesta

Lihaksikkaat voivat numeroiden perusteella vaikuttaa helposti ylipainoisilta, varsinkin jos pituutta on keskivertoa enemmmän.

Itse olen 193 cm pitkä ja painoa on 105 kg. Sormien väliin ei saa puristettua makkaraa mistään kohdasta kehoa. Kaupasta ostetut vaatteet ovat liiankin väljiä vyötäröltä, paitoja pitää yleensä kaventaa, reisistä sopivat farkut pitää kiristää vyöllä paikoilleen. Laihaksi minua lakattiin sanomasta, kun painoni ylitti 95 kg.

• kolossimaiselta

ihanuudelta...; ) alkaa himottaa

• siitä kyllä pitäisi nähdä

jos miehellä on raameja eikä makkaraa.

• reippaasti.

Selvä pelihän tuo on. Joka muuta väittää, pettää vain itseään.

Yli 90kg punnitaan Eroon Läskeistä Ry:n hoitolassa. Normaalipainoisten ei tarvitse punnituttaa itseään missään koska heillä on paino kondiksessa.

• tälläänen mies

mies oli 175/90 ja sit toinen vielä pahempi oli 162/100 ja toivotin vaan hyvät jatkot...

• hohhoijaax2

Ja täällä naiset ruikuttaa miten miehet on pinnallisia...
        Itse myönnän olleeni ylipainoinen ja tullut todennäköisesti treffeillä hylätyksi sen vuoksi. Ymmärränkin kyllä täysin, ylipaino kertonee laiskasta sohvaperunasta, siitä että laiminlyö oman terveytensä. Ainakin itse voin henkisestikin paljon huonommin tuolloin kun liikuntamääräni olivat lähes nollassa. Energisyys on poppia työmarkkinoilla samoin kuin naismarkkinoillakin.
        Nyt useiden kuukausien tiukan treenin jälkeen alan olla taas normaalipainoinen ja ehkä jopa lihaksikas/jäntevä. Ok naisten saanti on helpottunut ehkä liiaksikin mutta enpäs minäkään enää mitään laardiläjää itselleni huoli, sixpäkki vielä on näkymättömissä mutta tahtoni lujuuden tuntien se on enää kuukausien kysymys.
        Itse olen kuitenkin sitä mieltä että kuitenkin se luonne ja muu kemioiden synkkaaminen ajaa sen oman ulkonäkö ihanteen ohitse loppupelissä. Nykymaailma on pinnallinen perustuen juuri ulkoiseenolemukseen, eikä siinä mitään pelataan sen mukaisesti vaatii vaan tahdon lujuutta muokata itsestään taas treffimarkkinoille kelpaava tuote:)
        Mielestäni suhteen eteen on tehtävä työtä, vaatipa se sitten kilojen pudotusta ja elämäntapa remonttia mutta uskon että tulen olemaan onnellisempi sitten kun kroppa on kuosissa ja vieressä on ne henkiset sekä fyysiset ominaisuudet täyttävä unelmanainen:)
        Nettitreffailun lopetin, uskon edelleenkin siihen että sen oikean tuolta ulkoa löydän varmemmin kuin täältä.

• sinä olet.

Älä laita urheilullista koska se on hieman liikaa mutta jos ei roiku ja lölly niin et ole pyöreäkään tai ylipainoinen.

Naiset huijaavat tuossa ihan surutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      104
      2843
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      141
      2022
    3. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      59
      1992
    4. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      34
      1674
    5. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      94
      1620
    6. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      28
      1554
    7. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      141
      1314
    8. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      416
      1113
    9. kamera hakokylässä

kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!
      Hyrynsalmi
      21
      1049
    10. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      257
      1019
    Aihe