Onko joku tehnyt niin, että on lopettanut efexorin yhtäkkiä? Millaisia vieroitusoireita on tullut?
Efexorin lopetus yhtäkkiä
mitä mahtaa tapahtua?
8364
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 8
Vanhimmat
ja erityisesti,miksi lopetat sen yhtäkkiä?lääkkeet loppus vai?ei sitä mielestäni kannata lopettaa äkillisesti,vaan annosta pienentämällä.elimistö kun ei saakkaan vaikuttavaa ainetta venlafaksiinia,niin se voi reakoida aika yllättävästikkin..eli kouristuksia yms tiedossa..ja aggresiivisuutta tod.näkösesti..
Efen 225 mg/vrk viikossa nollaan, kun piti aloittaa toinen lääke. Sen ja Efen välissä piti olla pari viikkoa ja sitten vielä saikkua viikko päälle uuden aloittamiseen. Tuosta tuli jo neljän viikon saikku ja enempää en halunnut.
Tuo lopetusviikko oli kyllä aika kamala. Päässä pyöri ja oksetti. Makoillessa meni se viikko. Seuraavalla viikolla sitten helpotti.
Toiset saa sähköiskun tuntemuksia. Mulle ei tuota tullut.
Päässä humisi, ahdisti, keskittymiskyky kadoksissa, kuumia ja kylmiä aaltoja. Sanalla sanoen helvettiä. Olin syönyt noin 6 kk, viekkarit kestivät useita viikkoja. Kuukauden kuluttua olin vasta kuivilla. Jouduin lievittämään Efexorin viekkareita puolikkailla Panacodeilla, jotka poistivat huminan päästä yllättävän hyvin. Ja lääkärit eivät vieläkään usko, että masennuslääkket koukuttavat, melkein bentsojen tapaan!
ne koukuttavat todellakin..venlafaksiini koukuttaa taatusti pahemmin kun miedoimmat bentsot,opamox diapam jne..en halua siksi lopettaa koskaan tota venlafaksiinia koska tiedän,että se on oikeesti ihan helvettiä!!ja miks toisaalta se pitäis lopettaa....
vuotta eteen päin, niin nää lääkkeet on kiellettyjen listalla, sillä kovia mömmöjä ovat.
nyttenkin suht.vaikeasti saatavia reseptilääkkeitä..väitän ainakin,että kovin monelle ei Xanoreita nykyään määrätä,itse vaan satun olemaan "onnellisessa"asemassa kun minulla on niihin jatkuva käyttölupa,ja käyn vaan ressun uusimassa aina,saan kumpaakin 1mg tavallisia(nopeavaikutteisia)ja 1mg depotteja(hitaita)jotka pysyy elimistössä puolet kauemmin..niitä suosittelen jos joku haluaa/saa lääkäriltään santtuja...ne ei ainakaan mua ole koukuttanut niin pahasti....
oloa pari päivää - siinä se , ei koukuta.
"sähköiskuja" ja kutinaa joka muuttui pistelyksi, loppua my öten "sähköiskut" saattoi pistää koko käsivarren nytkähtämään ihan näkyvästi. Nuo oli oireet tulivat 225mg seinään lopettamisesta, mutta pahimmat olivat henkiset oireet. Pääkoppa meni niin sekaisin että en tehnyt muutakun itkin enkä pystynyt ajattelemaan mitään selkeästi. Jouduinkin sitten itsemurhayrityksestä teholle 3pv. No, nyt olen TAAS lääkettä lopettelemassa, mutta asteittain ja lääkärin avulla. Nyt jo menossa 37,5mg, tähän olen päässyt 8kk aikarajalla. Kutinaa ja pistelyä on tullut ja sen seurauksena ärtyisyyttä, mutta muuten mennyt oikein hyvin.