kapteenimme kysäisi tuolla alempana vaatimattomalla lauseella jämähtämisestä.Sehän on suuri ajatelma,aate.Oivalluksen aalto pyyhkäisi ylitseni.
Kaikki konstit ne on ollutkin "keksittävä" tähän asti,ettei vain jämähtäisi paikoilleem.Sitten tulee se jämähtäminen ja sehän onkin suuri onni,voi sanoa jopa positiiviseksi elämäntilanteeksi tässä kiireisessä maailmassa.
Kaikenlaiset kiemurat on kierrelty ja kokeiltu tässä henkiinjäämiskomediassa,mikäs se nyt olikaan nimeltään tää Dantenkin näytelmä,väliäkö hällä,kun sen nimenkin unohdin...jumalainen näytelmä.
Osaisiko vihdoin jopa ruveta nauttimaankin yksinolosta-elosta ts. jämähtää paikoilleen edes hetkeksi.
Kun olen niin äärettömän sekopää ollutkin,on pitänyt viimesen päälle itteään rassata,ettei vaan helpolla pujahtaisi,ilman minua ei varmaan maapallokaan pyörähtelisi.
Mitähän järkee tai tarkoitusta tälläsellakaan meningillä on ollut,tohinalla ja puhkumisella tään elämän eteen!
Mutta onneksi kausittaisia ovat olleet tällaiset "pätemisen tarpeet",kun on niin tärkeänä itseään pitänyt,kiihkeän intohimoisesti kaiken kohdalleen osuvan ottanut.
Jotenkin ihan hymyilyttää tää mennyt idealismi ja puhkuminen...minä...minä...minä.
Tervetuloa jämähtäminen,nyt ollaan tämä kausi hissukseen,ja kas,maapallo pyörii sittenkin.
Mitähän tämän jälkeen tiedossa,muttei kovin enää barrikadeille kai himoa, olkoon jo se oottamani beduiinikin kameleineen.
Olkoon mökkihöperyyden aika nyt...ilman mökkiä ja savusaunaa,aamuisia verkon nostoja,kimaltavia järven selkiä.
Eilen lensi joutsenpari elämää uhkuen pääni ylitse ja olin onnellinen....
Jämähtämisestä!
18
1002
Vastaukset
- Maalaismies*
Eilen vaimo huolestui löytäessään minut saunaa pesemästä ja suunnittelemasta kaikennäköistä huusholliin. - Mikäs sulle nyt on tullut, hän kyseli!
- pilvi*
Toisaalta on hyvä joskus seisahtua,elää rauhoittuneena vain hetki kerrallaan. Se voi tehdä uskomattoman hyvää:)
Yleesä luonto meissä säätelee aika kivasti mitä ollaan vailla.
Minulla on ollut hyvä kausi,lukuunottamatta kiihkeää mökkielämän kaipuuta,tiedostaen jo sen ettei se ole samaa kuin puolisoni eläessä.
Toisaaalta on nyt aikaa enemmän itselleni,ensi keerran osaan nauttia siitä,saan elää itsenäistä ja minulle sopivaa elämää.
Kuin alkamaton taulukangas! Loppuelämääni piirtyvä.....olen täynnä uteliaisuutta,mitä tämäkin kesä tuo tullessaan,mahdolliset paikkakunnan muutokset jne. - susm.
pilvi* kirjoitti:
Toisaalta on hyvä joskus seisahtua,elää rauhoittuneena vain hetki kerrallaan. Se voi tehdä uskomattoman hyvää:)
Yleesä luonto meissä säätelee aika kivasti mitä ollaan vailla.
Minulla on ollut hyvä kausi,lukuunottamatta kiihkeää mökkielämän kaipuuta,tiedostaen jo sen ettei se ole samaa kuin puolisoni eläessä.
Toisaaalta on nyt aikaa enemmän itselleni,ensi keerran osaan nauttia siitä,saan elää itsenäistä ja minulle sopivaa elämää.
Kuin alkamaton taulukangas! Loppuelämääni piirtyvä.....olen täynnä uteliaisuutta,mitä tämäkin kesä tuo tullessaan,mahdolliset paikkakunnan muutokset jne.tuo jämähtäminen...rupesin kuvittelemaan itteeni törmäilemässä rollaattorin kanssa vauhtia ottaen katuesteisiin ja kiellettyyn ajosuuntaan,ja heh...purjeveneellä vastatuuleenkin.
- pilvi*
susm. kirjoitti:
tuo jämähtäminen...rupesin kuvittelemaan itteeni törmäilemässä rollaattorin kanssa vauhtia ottaen katuesteisiin ja kiellettyyn ajosuuntaan,ja heh...purjeveneellä vastatuuleenkin.
joo, huomenta vaan heräsisthän Sinäkin!
- ullapulla*
pilvi* kirjoitti:
joo, huomenta vaan heräsisthän Sinäkin!
sitä on vältettävä jos suinkin:=)
Rauhoittuminen se onkin jo eri asia.
Mutta eihän me kaikki ollakkaan samanlaisia---toisilla koko elämä on ollut seesteistä ja "rauhallista".
Itse olen sitä eläväistä sorttia ollut ,aina on pitänyt olla jotain meneillään.
Kai se on luonnon voima joka on määrännyt minunkin vauhtini,koska nyt on se seesteinen kausi meneillään.
Ei ole ikävä minnekkään ,ei edes Suomeen ---
niinkuin aikaisempina keväinä--oli pakko käydä katsomassa kuinka se hautapaikka voi sielä Tampereella ---niinkuin se nyt tarvitsis minun katsomistani. Hoitaavathan ne sen ,kun on sovittu.
On sellainen tunne ,että nyt olen kaiken "saavuttanut" ,melkein kuin olisin valmistunut, en sitten tiedä mihinkä--- älkää vaan sanoko että kuolemaan ,hyi sellaiset ajatuksetkin mielestä.
Olen valmis nauttimaan elämästä,kun tiedän mitä se on,ilman sitä en osaisikaan. ullapulla* kirjoitti:
sitä on vältettävä jos suinkin:=)
Rauhoittuminen se onkin jo eri asia.
Mutta eihän me kaikki ollakkaan samanlaisia---toisilla koko elämä on ollut seesteistä ja "rauhallista".
Itse olen sitä eläväistä sorttia ollut ,aina on pitänyt olla jotain meneillään.
Kai se on luonnon voima joka on määrännyt minunkin vauhtini,koska nyt on se seesteinen kausi meneillään.
Ei ole ikävä minnekkään ,ei edes Suomeen ---
niinkuin aikaisempina keväinä--oli pakko käydä katsomassa kuinka se hautapaikka voi sielä Tampereella ---niinkuin se nyt tarvitsis minun katsomistani. Hoitaavathan ne sen ,kun on sovittu.
On sellainen tunne ,että nyt olen kaiken "saavuttanut" ,melkein kuin olisin valmistunut, en sitten tiedä mihinkä--- älkää vaan sanoko että kuolemaan ,hyi sellaiset ajatuksetkin mielestä.
Olen valmis nauttimaan elämästä,kun tiedän mitä se on,ilman sitä en osaisikaan.tähänkin soppaan..Ei kannata jämähtää mihinkään,pitkäksi aikaa.. Olen aina kuvitellut olevani rauhallinen,mutta silti alkaa pipo kiristää,jos olen kauan samassa paikassa. Kylässäkin,juuri ja juuri,saa kulumaan parituntia,sitten on jo kiire jonnekin..Siksi ei ole minusta kalastajaksikaan.. .pitää odotella,syökö,eikö,jne.. huh huh..Tässä koneella on helppoa,voi nousta ja tehdä välillä, kaikenlaista..Kirjan lukeminen on ainoa,mihin juuttuu,kunnes kirja on loppunut.On ihana ilma,pakko lähteä johonkin taas.. Mukavaa päivää..Nautitaan..t.Irkku
- Makriina ek
susm. kirjoitti:
tuo jämähtäminen...rupesin kuvittelemaan itteeni törmäilemässä rollaattorin kanssa vauhtia ottaen katuesteisiin ja kiellettyyn ajosuuntaan,ja heh...purjeveneellä vastatuuleenkin.
Entäs kun jämähtää keskustelupalstoille ja koneen ääreen.
Monelle se on jo elävää elämää.
Pitää varoa, ettei itse jämähdä siihen!
Susmorsiamen "jämähtämiset" eivät täytä kriteeriä. Pelkkää vahdinhurmaahan ne ovat! :) Makriina ek kirjoitti:
Susmorsiamen "jämähtämiset" eivät täytä kriteeriä. Pelkkää vahdinhurmaahan ne ovat! :)Minut on elämässäni pysäytetty niin monesti etten ole koskaan ennättänyt etes kunnon vauhtiin, minulla kun on hidas kiihtyvyys.
Minuu on jumittanu omat vakavat sairaudet ja läheisteni kuolemat.
Sisaruksilleni Äiti kerto sanoneen jarruttakaa kurvissa ja minulle hän sanoi "ota käsijarru pois päältä".
Nyt vois jo alkaa hurjastellaki, ei mitään suurenpaa vahinkoo pääsis käymään, mutta ei tässä ole kuitenkaan suurenpaa haluu, mitenkään kaasujalkaa painaa lujenpaa.
Hiljaa hyvä tulee, on mottoni.
Pitäkää itsestänne hyvää huolta, vauhdikkaasti.Saimi kirjoitti:
Minut on elämässäni pysäytetty niin monesti etten ole koskaan ennättänyt etes kunnon vauhtiin, minulla kun on hidas kiihtyvyys.
Minuu on jumittanu omat vakavat sairaudet ja läheisteni kuolemat.
Sisaruksilleni Äiti kerto sanoneen jarruttakaa kurvissa ja minulle hän sanoi "ota käsijarru pois päältä".
Nyt vois jo alkaa hurjastellaki, ei mitään suurenpaa vahinkoo pääsis käymään, mutta ei tässä ole kuitenkaan suurenpaa haluu, mitenkään kaasujalkaa painaa lujenpaa.
Hiljaa hyvä tulee, on mottoni.
Pitäkää itsestänne hyvää huolta, vauhdikkaasti.minä olen jämähtänyt tähän koneelle,löysin tuolta pelikoneelta sellaisen peli,että se vie mennessään;((
- tuntuu, että
muori67 kirjoitti:
minä olen jämähtänyt tähän koneelle,löysin tuolta pelikoneelta sellaisen peli,että se vie mennessään;((
monet ovat jämähtäneet tänne palstoille kirjoittelemaan. Aamusta iltaan jotkut ovat johonkin ketjuun skriivaamassa.
No huvinsa kullakin, täytyyhän se aika jotenkin kuluttaa. - sätissäkin
tuntuu, että kirjoitti:
monet ovat jämähtäneet tänne palstoille kirjoittelemaan. Aamusta iltaan jotkut ovat johonkin ketjuun skriivaamassa.
No huvinsa kullakin, täytyyhän se aika jotenkin kuluttaa.päivystävät ja kuitenkin kehuvat että on niiin palon harrastuksia ja ystäviä.
- uuteen nousuun
sätissäkin kirjoitti:
päivystävät ja kuitenkin kehuvat että on niiin palon harrastuksia ja ystäviä.
pohja on jo saavutettu, kohta rohkeat keräävät voittoja.
- capt.cöpenick <
uuteen nousuun kirjoitti:
pohja on jo saavutettu, kohta rohkeat keräävät voittoja.
Hieno kevätpäivä yhdessä vahvan Kuun vetovoiman kanssa tekee monille näitä energiapiikkejä.
Huomenna on taas täydenkuunaika. - pitää paikkansa
capt.cöpenick < kirjoitti:
Hieno kevätpäivä yhdessä vahvan Kuun vetovoiman kanssa tekee monille näitä energiapiikkejä.
Huomenna on taas täydenkuunaika.Pääsiäisen ajankohta. Sehän on kevätpäiväntasauksen jälkeisen täydenkuun jälkeinen sunnuntai, siis se ensimmäinen pääsiäispyhä.
Hyvää Pääsiäistä! - ohikulkijana
Makriina ek kirjoitti:
Susmorsiamen "jämähtämiset" eivät täytä kriteeriä. Pelkkää vahdinhurmaahan ne ovat! :)Silloin tällöin kun tulee poikettua kurkkaamaan tänne, voikin todeta palstalle jämähtämisen. Samat naamarit jaksavat päivästä toiseen jauhaa yhtä ja samaa. Oikea elämä onkin sitten ajan myötä heiltä tyystin kadonnut. Liekkö sitten syynä omat luonnehäriöt vaiko invaliidisoituminen. Sopeutuminen oikeaan elämään ei enää onnistu. Alituinen kiire näyttää olevan koneen kimppuun, aivan samoin kuin holistilla päihteensä kimppuun. Renki on muuttunut isännäksi ja viihde sairaudeksi.
sinulla jälleen. Ei kai sentään "jämähdetä" paikoilleen. minusta katsotaan vaan kaikenlaista eri tavalla kuin ennen,seesteisemmin,mikään ei enää tunnu niin kummalliselta,kaikkia mahdollista on jo tapahtunut tähän ikään. Sitä pätemisen tarvettakaan kun ei enää ole.Yksinoloakin osaa arvostaa,silloin on aikaa palata mietteissään omaan itseensä,tälläinenkö minä olin,mistä olen voinut luopua,mitä tästä eteenpäin. kuuta taivaalta ei enää kurkoitella,se oli ennen,kauan,kauan sitten.
niin dramaattisen intohimoisesti suhtaudun kaikkeen.Jopa "jämähtämiseen".Kaikki tai ei mitään.
"Alles oder nichts."susmorsian kirjoitti:
niin dramaattisen intohimoisesti suhtaudun kaikkeen.Jopa "jämähtämiseen".Kaikki tai ei mitään.
"Alles oder nichts."Toiset tykkää Ihan konkreettisesti tapailla ihmisii ihan yhtenään, niin minäki, mutta välipaloina, tämä on mainio, itsensä ilmaisu väline.
Käyn säännöllisesti täällä kirjoittelemassa, olkaapa siitä mitä mieltä tahansa.
Kaikkein parasta Pääsiäistä teille kaikille.
Tuun taas kun on aikaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1232801- 991842
- 421265
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri1811252Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu771167Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu261144Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i631096Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri28997Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan38930Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56911