Nissan X-Trail

youha

Harrastan veneilyä ja etsin sopivaa vetoautoa ja mitään kovin massiivista en ole harkinnut.Olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon ja ne on nissanin x-trail tai toyotan rav 4.Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä kahdesta.

28

26031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • citymaasturia

      mutta yhden tutun kokemuksen perusteella ainakin
      X-trailin kytkin on aika heppoinen, eli hommaa
      automaattilaatikolla.

      • Anonyymi

        Ei pitäi niitten tuttujen kertomuksia aina uskoa, sillä minulla on ollut Nissanin C-trail vuodesta 2006 ostin ensimmäisen 2,2,diisselin joka oli vm.2004 ja silloin ajettu 68000 km sillä ajoin 425000 km ja käytännöllisesti katsoen ilman mitään korjaamatta. Ainoat mitä siihen laitoin oli huollot, ja parikertaa jarrupalat, ja joku jarrulevy, sekä muutaman pyörän laakerin, ja esim kytkimessä ei mitään vikaa. Sitten ostin vm. 2005 olevan muutoin samanlaisen 2,2 litrasen diisselin, mut vähemmän ajetun, jolla on nyt ajettu 435000 km eikä mitään ongelmia kytkimessäkään vieläkään joka minulla käytössä tälläkin hetkellä. Siihen vaihxoin kartaanin kannatin laakerin, jakaikki jarrulevyt ja jarrusatulat, sekä jarrupalat viime syksynä, eikä mita vikoja ole ollut. Tietenkin huollot säännöllisesti 20,000 km välillä. Eikä tarvii öljyjä lisäillä koskaan vieäkään huoltovälillä.


    • forre

      en kumpaakaan ostaisi, mutta kannattaa sitten katsoa kuinka saa takaoven/luukun auki, kun on traileri perässä, voi olla ravissa vähän vaikeaa.

    • ei ns. citymaasturia...

      Osta ennemmin farkku neliveto manuaalilaatikolla. Esim. Subaru tai 4 wd volvo v70 olisivat hyviä vaihtoehtoja. Neliveto farkut tehty ennemmin vetopuuhiin kuin citymaasturit. Diesel koneella tietenkin. Älä ajattele kilometrejä mitä tulee vuodessa vaan moottorin luonnetta vetopuuhissa. Veneilyä koska harrastat, niin pienestähän se ei voi olla kiinni ;). Jos maasturi, niin ehdottomasti sitten kunnon maasturi. Esim Mitsu tai Toyota.

      • on kyllä järkeä..

        Mitä parempaa sellainen ns maasturi toisi muuta kuin maavaraa. Jossain nelivetoisessa riisseli henkilöautossa voi olla parempi kone niihin hommiin tosiaan ja mikä parasta että on henkilöauto muihin ajoihin samalla.

        No yksi tuli mieleen että ehkä jollain nissan x:llä saa vetää raskaampaa kuormaa? Se on kans vähän enemmän sellainen äijämäisempi menepeli.


      • vetää
        on kyllä järkeä.. kirjoitti:

        Mitä parempaa sellainen ns maasturi toisi muuta kuin maavaraa. Jossain nelivetoisessa riisseli henkilöautossa voi olla parempi kone niihin hommiin tosiaan ja mikä parasta että on henkilöauto muihin ajoihin samalla.

        No yksi tuli mieleen että ehkä jollain nissan x:llä saa vetää raskaampaa kuormaa? Se on kans vähän enemmän sellainen äijämäisempi menepeli.

        raskaampaa kuormaa x-traililla kuin esim 4 wd v70 volvolla. Naapurilla nimittäin on sellainen ja vetää isoa asuntovaunua sillä. Aikaisemmin ko. naapuri osti kia maasturin ja oli huomattavasti heppoisempi vetopuuhissa kuin nyt volvo. Ainut syy tosiaankin miksi citymaasturi on tuo imago kysymys johon äijämäisyydellä viittaat.


      • ei voi verrata keskenään.
        vetää kirjoitti:

        raskaampaa kuormaa x-traililla kuin esim 4 wd v70 volvolla. Naapurilla nimittäin on sellainen ja vetää isoa asuntovaunua sillä. Aikaisemmin ko. naapuri osti kia maasturin ja oli huomattavasti heppoisempi vetopuuhissa kuin nyt volvo. Ainut syy tosiaankin miksi citymaasturi on tuo imago kysymys johon äijämäisyydellä viittaat.

        Kiahan on 70-luvun laite ominaisuuksiltaan. Ite ainakin olen vedellyt 1500kg painoista vaunua 2.5 bensa X-traililla. Hyvin on mennyt, ei tarvitse ylämäissä hiljentää.


      • vetopuuhiin.
        vetää kirjoitti:

        raskaampaa kuormaa x-traililla kuin esim 4 wd v70 volvolla. Naapurilla nimittäin on sellainen ja vetää isoa asuntovaunua sillä. Aikaisemmin ko. naapuri osti kia maasturin ja oli huomattavasti heppoisempi vetopuuhissa kuin nyt volvo. Ainut syy tosiaankin miksi citymaasturi on tuo imago kysymys johon äijämäisyydellä viittaat.

        Kyllä se citymaasturi sopii paremmin noihin vetopuuhiin. Muutenkin käyttökelpoisempi automalli kuin noi 5 metriset kankeat farkut. Lisäksi ajoasentokin vielä just nappi kaupunkiin. Se 20-30 senttiä korkeammalla istuminen helpottaa kummasti kaupunkiajoa.


      • kun kaupungissa
        vetopuuhiin. kirjoitti:

        Kyllä se citymaasturi sopii paremmin noihin vetopuuhiin. Muutenkin käyttökelpoisempi automalli kuin noi 5 metriset kankeat farkut. Lisäksi ajoasentokin vielä just nappi kaupunkiin. Se 20-30 senttiä korkeammalla istuminen helpottaa kummasti kaupunkiajoa.

        tarvitaan "maasturia". Eikö maasturi sana ole väännös maaseutu sanasta? Voisi olettaa, että silloin se olisi omimmillaan maaseudun olosuhteissa? Tosin sana "farkku" on mitä ilmeisimmin väännös sanasta farmari, joka myös viittaa maaseutuun? Ts. "farmari" tarvitsee paljon kuljetuskapasiteettia ja farkku auto on siihen kehitetty. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ns. citymaasturit ovat suurta huijausta. Huonolla itsetunnolla varustettua kaupunkilaista autoteollisuus on vetänyt höplästä ja pahasti.


      • hölömö1
        kun kaupungissa kirjoitti:

        tarvitaan "maasturia". Eikö maasturi sana ole väännös maaseutu sanasta? Voisi olettaa, että silloin se olisi omimmillaan maaseudun olosuhteissa? Tosin sana "farkku" on mitä ilmeisimmin väännös sanasta farmari, joka myös viittaa maaseutuun? Ts. "farmari" tarvitsee paljon kuljetuskapasiteettia ja farkku auto on siihen kehitetty. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ns. citymaasturit ovat suurta huijausta. Huonolla itsetunnolla varustettua kaupunkilaista autoteollisuus on vetänyt höplästä ja pahasti.

        Vai väännös maaseutu-sanasta :D Kyllä kai se sentään on väännöis maastoauto-sanasta...


      • Mikkoite
        ei voi verrata keskenään. kirjoitti:

        Kiahan on 70-luvun laite ominaisuuksiltaan. Ite ainakin olen vedellyt 1500kg painoista vaunua 2.5 bensa X-traililla. Hyvin on mennyt, ei tarvitse ylämäissä hiljentää.

        Jeeppi, jolla mie ajan, on ominaisuuksiltaan 1970-luvun tuotantoa, enkä ihan heti vaihtas muuhun...


      • Anonyymi
        vetopuuhiin. kirjoitti:

        Kyllä se citymaasturi sopii paremmin noihin vetopuuhiin. Muutenkin käyttökelpoisempi automalli kuin noi 5 metriset kankeat farkut. Lisäksi ajoasentokin vielä just nappi kaupunkiin. Se 20-30 senttiä korkeammalla istuminen helpottaa kummasti kaupunkiajoa.

        Näin on. Itsellä rav4 -04 2.0 bensatomaatti nelivedolla ja riittää mainiosti 750kg vetoon. Lisäksi kestää merkittävästi paremmin kuin yksikään saksalainen tai korealainen. Xtrail 2.5 samoilla ominaisuuksilla ja perässä kulkee helposti 1500kg ja tarvittaessa enemmänkin. Isompi ja tilavampi ja janoisempi mutta hyvä vaihtoehto jos ei halua LandCruiseria.


    • mänä

      Mulla on 2,0 bensa x-trail nelivedolla. Ei siinä mun mielestä mitään vikaa ole, tosin ainahan ne tietää paremmin joilla ei sellaista ole :) Venettä olen vetänyt ja aika epätoivoisistakin rampeista on sutimatta ylös vedetty. Jos kovin painavaa venettä vetää, niin sitten isommalla koneella ja kannattaa tarkastaa ne sallitut vetokuormat jarruttomille ja jarrullisille traikuille.

    • valitsisin

      Itse valitsisin Rav:n. En jaksa kirjoittaa pidempiä koeajokokemuksia, mutta Pathfinderin jälkeen mulla oli suuret odotukset x-trailia ajatellen. No se ei ihan niitä lunastanut.
      X-trail: peltinen, ahdas, hermostunut ajettava ja huono äänieristys kulutus (ajoin diesel versiota). Hyvää hinta ja ei paha ulkonäkö.

      Rav on enemmän "yhtä kappaletta" ja kulkee melkein kuin juna jopa sivutuulessa. Äänieristys on parempi. Ulkonäöllisesti ei ihan istu mun silmään.

      • X-trail on erilainen.

        Ollut parisen vuotta markkinoilla, on mennyt jo askeleen Ravin ohi. On myös tilavampi.


    • Urho54

      Voiko X-Trail vm.2006 (diesel) tyhjäkäyntiä säätää itse ?

    • Autoissaoneroja

      Uusi x-trail on ehkä tuossa luokassa parhaimman näköinen ulkoa. Mutta sisällä odottaa kamala ratti ja penkki. Heppoisa ajettava ja automaatti on vanhanaikainen josta kuuluu melua kiihyttäessä kun se ei osaa ollenkaan vaihtaa..tai siis moottorista tulee se melu. Kamala ajettavuus kuten kääskaissa ja tuon kanssa saa olla todella tarkkana että pysyy tiellä. Naisen käsiin en antaisi jos on tärkeä nainen. Esim volvo V40 on auto tuohon verrattuna.

    • nissanonhuono

      Unohda se Nissan heti sillä täysi paska ja ikäviä yllätyksiä tiedossa.

    • Urho54

      Tjaa.... Voipi olla tai sitten ei... Mutta minua kiinnostaa tuo tyhjäkäynnin säätö. Onko mahdollista ?

      • tietokone.ohjaa

        Ei ole mahdollista säätää tyhjäkäyntiä.


      • Urho54

        Kiitos.


    • PitkänenJorma

      Mulla on kova boner.
      Stondis siis näin suomenkielellä.

    • ModularV8

      Minulla on Cadillac Escalade vetoautona. Suosittelen kyllä muillekin! Perushuolloilla on menty 6 vuotta. Uudempi malli on jo tilauksessa. Jätän tämän nykyisen tyttöystävälle.

      • Hahhahahahaja

        Hahhahh..hahahah..ei noi letukat ole autoja...lihavalle jenkille sopiva rekka tuo on. Ei enää tätä päivää


      • Cadillac20L100km
        Hahhahahahaja kirjoitti:

        Hahhahh..hahahah..ei noi letukat ole autoja...lihavalle jenkille sopiva rekka tuo on. Ei enää tätä päivää

        Naura vaan, mutta sekä uusissa että vanhoissa jenkeissä ja varsinkin GM lippulaiva Cadillacilla on paljon uudempaa teknologiaa käytössä kuin millään japsilla. Vilkaise vaikka uuden Cadillac CT6 korin ratkaisua niin ymmärrät mistä puhun.
        Turha edes sanoa, minkä maan autoissa oli ensimmäisenä käytössä ilmastointi, automaattilaatikko, cruise, automaattiset valot, airbagit jne jne.


      • jenkkifaktaa
        Hahhahahahaja kirjoitti:

        Hahhahh..hahahah..ei noi letukat ole autoja...lihavalle jenkille sopiva rekka tuo on. Ei enää tätä päivää

        Kyllä jos Suburbanilla tai Escaladella kiinnitytään X-Trailiin ja kiskaistaan, niin X-Trail halkeaa kahtia tai moottori lentää sijoiltaan. Aidolla kasikoneella vääntöä mitä ei millään turboilla saa tehtyä.


      • japanmotorsport

        Jenkit ovat täyttä kuraa koristeputkea. japanilaiset osaavat tehdä auton.


      • Anonyymi
        japanmotorsport kirjoitti:

        Jenkit ovat täyttä kuraa koristeputkea. japanilaiset osaavat tehdä auton.

        Ei ainakaan kestävää kytkintä tai manuaali vaihdelaatikkoa henkilöautoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      103
      1747
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1551
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1474
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1430
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1361
    6. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1215
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      274
      1121
    8. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1021
    9. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      992
    10. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      985
    Aihe