Tuntuu hassulta, kun täällä perustellaan ison koiran hankkimista sillä, että koira jaksaa liikkua. Harva ihminen nimittäin jaksaa liikkua niin paljon kuin pieni koira!
Koira on aika mukautuvainen ja lisäksi sen kunto kasvaa tai huononee siinä missä ihmisenkin.
Mun kääpiömäykkyni ei ehkä ole parasta juoksulenkkiseuraa, koska sillä on tarve haistella, kaivella ja tuumailla, mutta otapa mäyräkoira metsäreissulle mukaan ja pidä vapaana niin siinä kyllä loppuu ihmisen kunto kesken ennen kuin koira hyytyy.
Minulla on hyvä kunto, mutta väitän, että pikkukoirani jaksaa mennä enemmän ja pitemmälle kuin minä.
Sekin hyvä puoli tässä rodussa on, että se ei VAADI sitä pitkää lenkkiä joka ikinen päivä eli kun olen ollut noidannuolen kourissa tai 40 asteen kuumeessa niin koira ei ole hyppinyt seinille, vaikka on muutaman päivän ajan päässyt vain pihalle tarpeilleen.
Että ihan vain tiedoksi niille, jotka tällaisin perustein rotua etsii...
Vielä aiheesta
12
421
Vastaukset
- sakemaanikko
on perusteena isoille koirille myös se, että ison, vahvan vetävän koiran kanssa pysyy oma lihaskunto hyvänä.
- kokoa katto
kyllä pieni pystykorvakin pystyy miehen ojaan perässään vetään kun kani hollille sattuu...
Siinä sitä pysyy rukihit rantehis ja refleksit tallessa kun sitä aina alitajunnassas venaat... - tykkään että
kokoa katto kirjoitti:
kyllä pieni pystykorvakin pystyy miehen ojaan perässään vetään kun kani hollille sattuu...
Siinä sitä pysyy rukihit rantehis ja refleksit tallessa kun sitä aina alitajunnassas venaat...koira pysyy hallinnassa ilman suuria ponnisteluja. Jo ihan koiran takia...
Muilla keinoin lihasvoima hankitaan. - Hukka-Musti
tykkään että kirjoitti:
koira pysyy hallinnassa ilman suuria ponnisteluja. Jo ihan koiran takia...
Muilla keinoin lihasvoima hankitaan.Itse kyllä harrastan talvisin koirani kanssa koirahiihtoa, jossa koiralta vaaditaan paljon kuten isännältäkin. Mutta onneksi se harrastus on minun koiran mieleen. Koirani ei ole erityisen suuri, muttei pienikään, vaan karkeakarvaisen hollanninpaimenkoiran ja punavalkoisen irlanninsetterin risteytys. Tilasin sen Ruotsista, ja nyt se on 4-vuotias.
- sakemaanikko
tykkään että kirjoitti:
Muilla keinoin lihasvoima hankitaan.asia. Mieluummin liikun vahvojen koirien kanssa.
- Mä taas olen
sakemaanikko kirjoitti:
asia. Mieluummin liikun vahvojen koirien kanssa.
mieluummin itse se vahva meidän koirakossamme.
tykkään että kirjoitti:
Muilla keinoin lihasvoima hankitaan.No ihan sama juttu,kaikintavoin ;)
Sitä paitsi,jos olisin aikoinaan n.sadan kilon massojenkin kanssa lähtenyt vetolinjalle,niin eipä taitais olla enää mitä mitä kehitellä tai hankkia.
Vois vaan iloisesti mennä ja huudella "kafo äifi,ilman käfiä..." ;DDD- sakemaanikko
Mä taas olen kirjoitti:
mieluummin itse se vahva meidän koirakossamme.
olet asian ytimessä. Pääasia on se, että jos ja kun tulee yllättävä tilanne, koira pysyy hanskassa.
- -jke-
Eikö pienen ja nilkkoihin purevan koiran kanssa pysyisi kipukynnys korkeana? (Olihan viestisi sarkasmia, olihan? Se ei oikein tuosta näkynyt.)
- sakemaanikko
-jke- kirjoitti:
Eikö pienen ja nilkkoihin purevan koiran kanssa pysyisi kipukynnys korkeana? (Olihan viestisi sarkasmia, olihan? Se ei oikein tuosta näkynyt.)
hampaissa vasta parkkiintuukin!
- sakemaanikko
-jke- kirjoitti:
on se niinkin, että miksi maksaa kuntosalilla käymisestä, kun saa samalla huvin ja hyödyn koirien kanssa liikkuessa? Kävin punttiksella joskus yli 10 v. sitten ja vuosi sitten yhden tunnin kokeilemassa. Oletin sen tunnin jälkeen, että huomenna en varmaan pysty liikkumaan. Ei kuitenkaan tuntunut missään.
- sakemaanikko
eilen kyläilemässä paikassa, jossa oli aivan ihana kääpiöpinseri. Yleensä pienet koirat vähän pelkäävät minua, ehkä siksi kun vaatteissani on urosten tuoksu, mutta tämä teki poikkeuksen ja tuli heti hyppimään syliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129086Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883672- 202143
- 841332
- 271115
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661112- 751100
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791085- 551043
- 1041014