Väsynyt

taistelemaan

Koko viime vuosi meni bulimareksian ohjaamana. Syömishäiriöt ovat lievempänä ilmiönä ollut osa elämää ala-asteajoista (n. 6lk:lta, olen nyt 22w) mutta kaikki kärjistyi viime vuonna, otin "tehtäväkseni" kuihtua olemattomiin. Sairaalloista liikkumista, laksoja, paastoamista, ruuan pikkutarkkaa kontrolloimista. Masennusta, itseinhoa, itsetuhoisia ajatuksia, stressiä, burn outtia jne varmaan tuttua monelle. Olin minikokoinen, normaalisti ollut 36-38, loppuvaiheessa 32 koon housut olivat löysät. Silti vihasin itseäni, en tahtonut olla niin kuiva. Aloin syömään enemmän vuodenvaihteessa, aloin sallia ruoka-aineita joita kauan vältellyt lukiessani "Lupa syödä"-kirjan. Jatkoin urheilua, vähensin toki hieman siitä pakonomaisesta liikkumisesta. Viikot menivät ok, viikonloppuisin aloin saada ahmimiskohtauksia ja siitä se laajeni, jopa töissä rupesin ahmimaan. Liikunta on vähentynyt huomattavasti sillä en enää kehtaa tai jaksa mennä minnekään. Mieluummin valitsen sohvan ja ruuan, vaikka vihaan sitä, en pysty lopettamaan. Olen yrittänyt saada säännöllisen ruokailurytmin, mutta yleensä kotona kaikki riistäytyy ja ahmin ja harrastukseni kärsivät.. Olen neuvoton, olen 38 kokoa tai jopa enemmän. Lihoan ja lihoan. Toisaalta en jaksaisi välittää, mutta toisaalta en halua elää hirviön kanssa jonka olen luonut. En halua kuihduttaa itseäni. En halua ahmia. Haluan vain olla normaali. Tunnen vain pilanneeni täysin kroppani taistellessa nälkää vastaan, eikä paluuta entiseen kai ole? Olisin valmis tekemään mitä tahansa pelastuakseni. Naurettavinta ahmimisessani on se että vihaan syömistä, en nauti siitä, en koe makuelämyksiä (kiitos ana kun muutit asennoitumiseni ruokaan niin negatiiviseksi) silti sullon vaikka ja mitä napaani "tän PITÄIS vissii olla hyvää..." En pidä kekseistä/suklaasta ja silti niitä voi mennä paketillisia, turhia tyhjiä kaloreita, vain siksi että ajattelen niiden auttavan olooni, täyttävän sen tyhjyyden tunteen. Lopulta vain tämä hukuttaa syvemmälle helvettiin. Argh. Oli pakko päästä purkamaan. Miten saa otteen elämästä eikä anna ruuan hallita kaikkea?! En jaksaisi enää taistella, ojasta allikkoon ja takaisin, huoh, tää tappaa sisältä.

0

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
        Oulainen
        6
        4155
      2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
        Ikävä
        95
        2293
      3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
        Ikävä
        61
        989
      4. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
        Sysmä
        37
        853
      5. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
        Ikävä
        47
        844
      6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
        Ikävä
        186
        840
      7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
        Ikävä
        34
        821
      8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
        Lieksa
        119
        775
      9. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
        Ikävä
        35
        772
      10. 35
        764
      Aihe