Mikä on kaunein virsi/hengellinen laulu?

mielestäsi

Kävin ilta-kirkossa ja siellä laulettiin virsi 77:
Käy yrttitarhasta polku...

Minun mielestäni se oli koskettavan kaunis ja sopi hyvin Hiljaisen viikon sanomaan.

143

20169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      Virsi 517 "Herra kädelläsi asua mä saan...".

      Pekka Simojoen kaunis sävellys ja Anna-Mari Kaskisen sanoitus.
      Yksi parhaista, se luo turvallisen olon ja voi luottaa että on Jumala joka pitää huolen koko elämän ajan!

      • pyhien joukkoon

        Sanoisin, etta kristallivirta on paras.

        Toinen hyva on se jossa sanotaan: Ah, millaista se onpi kun herata saan ma paratiisin loistoon kerran...


      • Pirpakumma

        Sopisiko tämä virsi 517 aikuisten (40-50 v. ) häävirreksi, vaikka taitaa enemmän olla nuorten virsi? Minulle tässä vaikuttavat sanat ja varsinkin siksi, että Anna-Mari Kaskisen :-) Juuri tuon turvallisen olon vuoksi ne sanat niin hyvät... Tiedän, että saan virren valita itse, mikä on läheinen, mutta ei kai "ikä" esteenä koskettaville sanoille?


    • "Amazing grace", joka on Hengellisessä laulukirjassa numero 279. Pääsiäislauluista mm. Vieraalla maalla kaukana on kaunis ja ihanan vanhanaikainen.

      • mielestä

        Jaakko Löytyn "Kahden maan kansalainen" on hyvä!

        On hänellä muitakin mutta ainakin tämä.


      • on toki hyvä,

        mutta vain hyvin laulettuna (mustasti).

        Huonosti laulettuna se häviää unholaan.


      • on toki hyvä, kirjoitti:

        mutta vain hyvin laulettuna (mustasti).

        Huonosti laulettuna se häviää unholaan.

        Googlettakaako Wintley Phippsin versio :)


      • "But Now I`m Found..

    • Gospel Powerin ihmeellisen kaunis Viikunapuu, Hengellisessä laulukirjassa oleva Sinä kaipaatko täyteyttä Hengen sen ja vielä tuttu Suvivirsi.

      • -tämä-

        Virsi 126,kaunis sävel ja siinä on yksi pitkä säkeistö.Lauletaan usein ehtoollis-kirkossa.


      • -tämä- kirjoitti:

        Virsi 126,kaunis sävel ja siinä on yksi pitkä säkeistö.Lauletaan usein ehtoollis-kirkossa.

        mikä virsi se on? Itselläni on Hengellinen laulukirja, jossa kyllä on samoja virsiä luterilaistenkin kanssa.


      • -vastaus-
        Victoria777 kirjoitti:

        mikä virsi se on? Itselläni on Hengellinen laulukirja, jossa kyllä on samoja virsiä luterilaistenkin kanssa.

        Löytyy virsikirjasta Pyhä Kolminaisuus kohdalta.
        "Me kiitämme sinua,me sinua rukoilemme, me ylistämme ja kunnioitamme sinua. Me sinua kiitämme sinun suuren kunniasi tähden. Oi Herra Jumala.taivaallinen kuningas,Isä kaikkivaltias Jumala! Oi Herra,kaikkein korkeimman ainoa Poika,Jeesus Kristus!Oi Herra Jumala,Jumalan Karitsa,Isän Poika,joka pois otat maailman synnit,armahda meitä!Sinä yksin olet pyhä,sinä yksin olet Herra,sinä yksin olet korkein,Jeesus Kristus,Pyhän Hengen kanssa Isän Jumalan kunniassa.Aamen.


    • paikanetsijä

      1.
      Oi Herra, jos mä matkamies maan
      lopulla matkaa nähdä sun saan!
      Oi, jos mä kerran
      näkisin Herran
      kunniassaan!

      2.
      Sinua kaipaa sydämeni,
      sun puolees huutaa mun henkeni.
      On yksin tästä
      sen ikävästä
      kyyneleni.

      3.
      Muut kaikki hylkää, vaan sinä et.
      Autuuden särkyneet sydämet
      sinulta saavat,
      sä luet haavat
      ja kyynelet.

      4.
      Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
      vaikkei ois toivoa ollenkaan.
      En päästä sua,
      ennen kuin mua
      käyt siunaamaan.

      5.
      Oi Herra, suothan sä minulle
      sun armos voimaksi matkalle.
      Anteeksi anna,
      mua nosta, kanna,
      vie perille!

      6.
      Oi saanhan joukkoon autuaitten
      kanss' ystäväini ja omaisten
      mä päästä kerran
      luo armon Herran.
      Oi saanhan sen!


      Wilhelmi Malmivaara 1903. Virsikirjaan 1938.

      • kuulin

        On laulanut hengellisiä lauluja. Tämän olen kuullut ja oli hyvä!

        "Sinua siunata tahdon"


      • Laulamana kaunein
        kuulin kirjoitti:

        On laulanut hengellisiä lauluja. Tämän olen kuullut ja oli hyvä!

        "Sinua siunata tahdon"

        Virsi on se hevosmiesten ikioma "Armollas ruunaa, kaunista". Taisto Tammi lauloi sen kauniimmin, mutta hänkin on jo eri hiippakunnassa!


      • Mutta kauneudessaan
        Laulamana kaunein kirjoitti:

        Virsi on se hevosmiesten ikioma "Armollas ruunaa, kaunista". Taisto Tammi lauloi sen kauniimmin, mutta hänkin on jo eri hiippakunnassa!

        Omaa luokkaansa on Enkelten leipä, latinaksi Panis Angelicus!
        Kuunnelkaa se you tubesta. Se löytyy nimellä St. Philips choir boys, Panis Angelicus.
        Kirkkomuusiikin helmiä, kannattaa kuunnela!


      • -minulle-
        Mutta kauneudessaan kirjoitti:

        Omaa luokkaansa on Enkelten leipä, latinaksi Panis Angelicus!
        Kuunnelkaa se you tubesta. Se löytyy nimellä St. Philips choir boys, Panis Angelicus.
        Kirkkomuusiikin helmiä, kannattaa kuunnela!

        Haluan kuunnella sen mutta olen aika "avuton"etsimään!

        Kiitän kaikista linkeistä etukäteen!!!


      • Laulamana kaunein kirjoitti:

        Virsi on se hevosmiesten ikioma "Armollas ruunaa, kaunista". Taisto Tammi lauloi sen kauniimmin, mutta hänkin on jo eri hiippakunnassa!

        Veronmaksajan virsi.

        Toinen säkeistö:
        Mä sain niin ylen runsaasti,
        vaan kaik on menetetty,
        tuhansiin nousi tuloni,.
        tuo turhiin kulutettu.
        Mä tuhlailin kuin pohjaton.
        Mull oisi lähde ollut.
        Nyt olen paljas alaston,
        On maksu hetki tullut.

        Muistaakseni 424.
        Aikoinaan laitoin sen ilahduttamaan verotätien tylsää arkea. Veroilmoituksen lisätietoihin.


      • löytänyt en
        maagikko kirjoitti:

        Veronmaksajan virsi.

        Toinen säkeistö:
        Mä sain niin ylen runsaasti,
        vaan kaik on menetetty,
        tuhansiin nousi tuloni,.
        tuo turhiin kulutettu.
        Mä tuhlailin kuin pohjaton.
        Mull oisi lähde ollut.
        Nyt olen paljas alaston,
        On maksu hetki tullut.

        Muistaakseni 424.
        Aikoinaan laitoin sen ilahduttamaan verotätien tylsää arkea. Veroilmoituksen lisätietoihin.

        Veron maksajan virttä!

        Sanoitus on hyvä, onko virsikirjasta tämä?

        Saitko palautusta vero-täteiltä?

        Mainio tapa ilahduttaa verotätejä tuskin heitä usein "ilahdutetaan"!


      • -laulu..
        Laulamana kaunein kirjoitti:

        Virsi on se hevosmiesten ikioma "Armollas ruunaa, kaunista". Taisto Tammi lauloi sen kauniimmin, mutta hänkin on jo eri hiippakunnassa!

        "Tummat muuttaa taivaaseen" on kaunis mutta en muista kuka esittää sen!


      • Mutta avaa suomi24
        -minulle- kirjoitti:

        Haluan kuunnella sen mutta olen aika "avuton"etsimään!

        Kiitän kaikista linkeistä etukäteen!!!

        Ja valtse sieltä oikealla olevista vaihtoehdoista youtube. Sivun avauduttua ylhäällä oikealla on search. Kirjoita laatikkoon tuo kirjoittamani kuoron nimi ja kappale panis angelicus. Avaa kaiuttimet ja nauti. Kirjoita onnistuiko ja mitä pidit?


      • löysin !
        Mutta avaa suomi24 kirjoitti:

        Ja valtse sieltä oikealla olevista vaihtoehdoista youtube. Sivun avauduttua ylhäällä oikealla on search. Kirjoita laatikkoon tuo kirjoittamani kuoron nimi ja kappale panis angelicus. Avaa kaiuttimet ja nauti. Kirjoita onnistuiko ja mitä pidit?

        Erittäin kaunista musiikkia! Löytyihän sieltä vielä Andrea Bocelli joka kuuluu myös minun suosikkeihin.
        Kunhan tästä vielä kehityn tämän koneeni kanssa niin eihän sitä tiedä mitä löytöjä teen.

        Kiitän sinua!


      • Tähän Pääsiäisen
        löysin ! kirjoitti:

        Erittäin kaunista musiikkia! Löytyihän sieltä vielä Andrea Bocelli joka kuuluu myös minun suosikkeihin.
        Kunhan tästä vielä kehityn tämän koneeni kanssa niin eihän sitä tiedä mitä löytöjä teen.

        Kiitän sinua!

        Aikaan sopii myös erinomaisesti samaisesta Youtubesta löytyvä Gounodsin kappale jonka löydät naputtelemalla Sanctus dominius, Jessye Norman.
        Kiitos vain kiitoksista ja hyvää pääsiäistä!


      • Kurja matkamies

        Tuomari Nurmion versio tästä virrestä on maallisen elämän kirkastama ja karuudessaan kaunis!


    • Siellä on monta kaunista ja hyvää, enemmän pitäisi laulaa tuota 501 jo sanojen takia.

      • lauluntekijä

        Nämä ainakin:
        Kuin sade, kuin lumi
        Uskon salaisuus
        Itkemätömät itkut
        Hyvää matkaa


      • tänään
        lauluntekijä kirjoitti:

        Nämä ainakin:
        Kuin sade, kuin lumi
        Uskon salaisuus
        Itkemätömät itkut
        Hyvää matkaa

        The Priest konsertti tv 1:llä klo 15.00!


      • -on hyvä-
        tänään kirjoitti:

        The Priest konsertti tv 1:llä klo 15.00!

        Juha Tapiolla on paljon hyviä lauluja!

        Ps. Tänään tv 2:lla 15.40.


      • tänään kirjoitti:

        The Priest konsertti tv 1:llä klo 15.00!

        Mutta miten meni sanat suomeksi ?


      • Joita mm. mormonien
        maagikko kirjoitti:

        Mutta miten meni sanat suomeksi ?

        Tabernaakkelikuoro käyttää erittäin upeassa esityksessään. Kannattaa kuunnella, se löytyy myös youtubesta nimellä tabernaakel choir.


      • Laitan tähän ihan
        Joita mm. mormonien kirjoitti:

        Tabernaakkelikuoro käyttää erittäin upeassa esityksessään. Kannattaa kuunnella, se löytyy myös youtubesta nimellä tabernaakel choir.

        Oikeankin osoitteen tarkistuksen jälkeen.
        Youtube etsi "mormon tabernacle Choir, Be still my soul" kuuntele ja nauti, siellä on lukuisa määrä myös muita upeita esityksiä!


    • Höppendaali

      mutta sopii hyvin näinä aikoina: Voimmekin miettiä MIKSI POISTETTIIN, se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa.

      Virsikirjojen vanhemmassa painoksessa oli Psalmiin 58 perustuva Haqvin Spegelin (1645-1714) virsi numero 440, »Jo vääryys vallan saapi«. Uudesta virsikirjasta virsi on poistettu.
      Tämä sopii tähän päivään kuin nenä naamaan:

      1. Jo vääryys vallan saapi, Se huutaa taivaaseen. Se turmaa ennustaapi, Vie kansat kurjuuteen. Ken Herran oikeutta Nyt täällä julistaa, Ja ken vanhurskautta Nyt tahtois puolustaa?

      2. Nyt viekas vilppi täällä On noussut kunniaan, On valhe vallan päällä Ja vääryys voimassaan. Ei kuulla kurjan ääntä, Ja köyhää sorretaan, Ja lainkin rikkaat vääntää Vääryyttä puoltamaan.

      3. Kas köyhän leivän syövät Nuo jumalattomat. He viatonta lyövät Ja häntä vainoovat. He kurjaa ahdistaapi Kuin käärme kiukussa, Korvansa tukkeaapi Tuon raukan huudoilta.

      4. He armotonna vievät Osuudet orpojen. He söivät lesken leivät, On Herra nähnyt sen. Hän vanhurskaasti kostaa Vääryydentekijät, Rankaisee ansiosta Nuo viekkaat ryöstäjät.

      5. Vaan voitonpäivän kerran Vaivaiset näkevät, Vanhurskaus kun Herran Lyö väärät, väkevät. Oi Herra, voimas näytä, Kansaasi armahda Ja hurskaan pyynnöt täytä Ja päästä vaivasta

      • maailmanmenoa

        Ihmettelen! Sopisi HYVIN VEISATA KUULUVASTI,sanoitus kuvaa ihan nappiin tätä päivää!
        Pitäisi käyttää molempia virsikirjoja uutta sekä vanhaa...jo vain kajahtaisi virsi komeasti! Luulempa että tämä virsi kajahtaisi LISTA 1:ksi!!!
        Virsiä osattaisiin arvostaa eri tavalla myös eduskunnassa tämä voisi olla "aamun-avauksessa"!
        (pakollisena)


      • Vallankumous kulttuuriin
        maailmanmenoa kirjoitti:

        Ihmettelen! Sopisi HYVIN VEISATA KUULUVASTI,sanoitus kuvaa ihan nappiin tätä päivää!
        Pitäisi käyttää molempia virsikirjoja uutta sekä vanhaa...jo vain kajahtaisi virsi komeasti! Luulempa että tämä virsi kajahtaisi LISTA 1:ksi!!!
        Virsiä osattaisiin arvostaa eri tavalla myös eduskunnassa tämä voisi olla "aamun-avauksessa"!
        (pakollisena)

        Liian kapinallinen laulu. Saattoi kiihottaa kansaa vaatimaan oikeuksiaan ja nousemaan tyranniaa vastaan.


      • Ajan henki

        Sopii tähänkin päivään kuin nakutettu. NYT VIRSI TAKAISIN VIRSIKIRJAAN! Miten saamme sen takaisin sille kuuluvalle paikalle!


      • oiskin
        Vallankumous kulttuuriin kirjoitti:

        Liian kapinallinen laulu. Saattoi kiihottaa kansaa vaatimaan oikeuksiaan ja nousemaan tyranniaa vastaan.

        Sopiva sanoitus tähän päivään,erittäin ajankohtainen!

        Tällä menolla rikkaat rikastuu ja köyhät pannaan kyykkyyn.


      • Vaivainen vaan

        Miksi oikeistolaiset poistivat tämän virren?


    • Hieno virsi se on.Lauloin to siitä kirkossa tenorin osuuden,se poikkeaa tietysti aika paljon melodiasta mutta on kiva laulaa.Iltavirsi on kyllä ehkä vieläkin parempi.Makuasia.Täytys opetella se kunnolla ja signaalien kera uruilla.

      • viitsitkö?

        Laittaa Iltavirren sanat!
        Hienoa että sinulla on laulamisen lahja.Itseltäni se puuttuu täysin...kuuntelen siis sujuvasti ja nautin musiikista!


      • viitsitkö? kirjoitti:

        Laittaa Iltavirren sanat!
        Hienoa että sinulla on laulamisen lahja.Itseltäni se puuttuu täysin...kuuntelen siis sujuvasti ja nautin musiikista!

        Täytys kattoo virren numero virsikirjasta.En oo sitä laulanut vissiin mutta soittanut oon.Soittamisesta pidän enemmän kuin laulamisesta.


    • Anni Lappi

      Kuka lauloi, "täällä kuljen, niinkuin vieras, muukalainen päällä maan, tuolla puolen tumman virran on mun kotimaani vaan? ja toisesta en muista kuin muutaman sanan, vanhempi mies on laulanut molemmat, nimeä en muista,"tielle eksyneen valoas loistaa, en muista mutta kauneimpia hengellisiä lauluja"Kyynelin kylvävät" "Saviruukku" "Kun tummuvi illan varjot, ja aurinko vaipuu pois, on niin, kuni hengen siivet mua kauaksi viedä vois"

      Mua tartu käteen Herra ja taluta, niin että pääsen kerran ma kotia ja mieheni hautajaisissa hänen viimeisenä toiveenaan "Oi muistatko vielä sen virren"
      se on minulle rakkain kaikista, samalla tavalla kuin mieheni oli minulle!

      • !!!!

        A.Aallon rytmiorkesterin esittänä on erittäin kaunis laulu ja myös heidän "Sun nimesi on maa"!


    • yksi kauneimmista

      hengellisistä lauluista on "Ei mitään multa puutu" ,jonka olen kuullut monen kuoron esittävän, esim. Turun tuomiokirkon poikakuoro. Itsekin olen laulanut kuorossa sitä..

      • lisää

        -Pidä minusta kiinni -Saviruukku -Jeesus sä ainoa -Päivä vain ja hetki kerrallansa -Sanan anna koskettaa -Muistatko vielä sen virren


      • tärkeä ja ihana
        lisää kirjoitti:

        -Pidä minusta kiinni -Saviruukku -Jeesus sä ainoa -Päivä vain ja hetki kerrallansa -Sanan anna koskettaa -Muistatko vielä sen virren

        laulu on "Mä olen niin pienoinen"..loi turvaa elämääni silloin ja liikuttaa vielä tänäänkin.


      • on jäänyt

        minun mieleeni monista syistä. Kuulin sen ihan ensimmäisen kerrran erään baritonin laulamana ja minua vietiin. Kaunis laulu!


      • "Tuhansin kielin"
        on jäänyt kirjoitti:

        minun mieleeni monista syistä. Kuulin sen ihan ensimmäisen kerrran erään baritonin laulamana ja minua vietiin. Kaunis laulu!

        Voisin kuunnella? Muistatko esittäjää tai laulun sanoja?


      • laulun sanat....
        "Tuhansin kielin" kirjoitti:

        Voisin kuunnella? Muistatko esittäjää tai laulun sanoja?

        Armas Maasalo: 1. Tuhansin kielin, oi jos voisin ma Jumalaani ylistää Ja kiitoksehen, niinkuin soisin, mun mielen maasta ylentää, niin riemuiten mä puhkeisin Herralle kiitoslauluihin 2. Mutt´ heikko on mun kiitokseni ylistysuhrin’ köyhä on. Oi jospa yhtyis’ virteheni myös luomakunta loputon Ihmeitä luojan lausumaan Herralle tuomaan kiitostaan 3. Oi kuule köyhä kiitokseni mun Jumalani armoinen Paremmin soipi säveleni kun luokses pääsen taivaaseen Tuhansin kielin silloin oi autuitten kiitos sulle soi! Varmaan moni esim. kuoro esittää tämän ihanan laulun. Itse kuulin sen kirkkokuoron harkoissa ensimmäisen kerran. Muistaakseni kuulin sen myös joltain "Kauneimmat hengelliset laulut" - cd:ltä. Toivottavasti löydät sen jostain.


      • vihjeestä
        laulun sanat.... kirjoitti:

        Armas Maasalo: 1. Tuhansin kielin, oi jos voisin ma Jumalaani ylistää Ja kiitoksehen, niinkuin soisin, mun mielen maasta ylentää, niin riemuiten mä puhkeisin Herralle kiitoslauluihin 2. Mutt´ heikko on mun kiitokseni ylistysuhrin’ köyhä on. Oi jospa yhtyis’ virteheni myös luomakunta loputon Ihmeitä luojan lausumaan Herralle tuomaan kiitostaan 3. Oi kuule köyhä kiitokseni mun Jumalani armoinen Paremmin soipi säveleni kun luokses pääsen taivaaseen Tuhansin kielin silloin oi autuitten kiitos sulle soi! Varmaan moni esim. kuoro esittää tämän ihanan laulun. Itse kuulin sen kirkkokuoron harkoissa ensimmäisen kerran. Muistaakseni kuulin sen myös joltain "Kauneimmat hengelliset laulut" - cd:ltä. Toivottavasti löydät sen jostain.

        Aloitan etsimisen! Matilla ja Tepolla on myös kauniita lauluja! Heilläkin on cd "Kauneimmat hengelliset laulut". Pidän heidän lauluistaan...



      • kaksi

      • outoja ovat
        kaksi kirjoitti:

        Jeesus joka lempeänä itkeviä lähestyt... Nyt sydän luopuu kalleimmastaan...

        minulle, vaikka paljon hengellistä musiikkia tunnenkin. Kerrotko, mistä nämä laulut löytyvät..virsikirjasta tms. Kauniilta kuulostaa jo nämä laulujen nimet.


      • löytyvät
        outoja ovat kirjoitti:

        minulle, vaikka paljon hengellistä musiikkia tunnenkin. Kerrotko, mistä nämä laulut löytyvät..virsikirjasta tms. Kauniilta kuulostaa jo nämä laulujen nimet.

        Virsikirjasta! Virsi 248 Jeesus joka lempeänä... Virsi 245 Nyt sydän luopuu...


      • kaunis,
        löytyvät kirjoitti:

        Virsikirjasta! Virsi 248 Jeesus joka lempeänä... Virsi 245 Nyt sydän luopuu...

        yritänpä niitä lauleskella ja tutustua sanoihin.


      • kukaan seuraavaa
        kaunis, kirjoitti:

        yritänpä niitä lauleskella ja tutustua sanoihin.

        Sellaisen laulun sanoja kun "Maailmalle lähtö"! Olen kuullut sen yhden ainoan kerran yksinlaulu esityksenä ja mielestäni se oli kaunis laulu ellei siihen vaikuttanut hyvä ääninen esittäjä!


      • kiinnostaa tietää
        kaunis, kirjoitti:

        yritänpä niitä lauleskella ja tutustua sanoihin.

        Mitä tykkäsit niistä virsistä?


      • virsiä ovat
        kiinnostaa tietää kirjoitti:

        Mitä tykkäsit niistä virsistä?

        kumpikin. Sen verran osaan nuotteja, että huomasin tutuiksi sävelmiksi. Varsinkin 248 on hyvin koskettava sanoiltaan. Se tuo varmasti lohtua suureen suruun.


      • vielä ..
        virsiä ovat kirjoitti:

        kumpikin. Sen verran osaan nuotteja, että huomasin tutuiksi sävelmiksi. Varsinkin 248 on hyvin koskettava sanoiltaan. Se tuo varmasti lohtua suureen suruun.

        että onneksi meillä on virsikirjassa ihania virsiä kaikenlaisiin elämänvaiheisiin. Ilon ja surun kyyneliä on niiden mukana lohdullista vuodattaa.


      • 318
        vielä .. kirjoitti:

        että onneksi meillä on virsikirjassa ihania virsiä kaikenlaisiin elämänvaiheisiin. Ilon ja surun kyyneliä on niiden mukana lohdullista vuodattaa.

        Jeesus sä ainoa heikkojen auttaja, anteeksi antaja uupumaton...


      • menikö sävel
        318 kirjoitti:

        Jeesus sä ainoa heikkojen auttaja, anteeksi antaja uupumaton...

        ilman soitinta tapaillessani oikein, mutta muistaakseni tämän virren olen kerran kuullut erään kuoron laulamana. Silloin tästä virrestä sai lohtua mennä eteenpäin.


      • sävellys on
        menikö sävel kirjoitti:

        ilman soitinta tapaillessani oikein, mutta muistaakseni tämän virren olen kerran kuullut erään kuoron laulamana. Silloin tästä virrestä sai lohtua mennä eteenpäin.

        Erittäin kaunis ja lohduttava virsi on,ei vaan pysty vielä lauleskeleen tietokoneen välityksellä. Minä olen kuullut sen kirkossa ja oikein hyvä äänisen kanttorin laulamana,itseltäni puuttuu laulu taito...


      • yhden tosi
        kiinnostaa tietää kirjoitti:

        Mitä tykkäsit niistä virsistä?

        kauniin laulun, joka alkaa näin.."Kaikki katsovat, sinua Herra.." Kirkossa olen kuullut, en muista itse laulaneeni kuorossa tätä.


      • virren
        yhden tosi kirjoitti:

        kauniin laulun, joka alkaa näin.."Kaikki katsovat, sinua Herra.." Kirkossa olen kuullut, en muista itse laulaneeni kuorossa tätä.

        Mutta minulle se oli tuntematon ja en ymmärrä nuottien päälle mitään! Tästä koneesta puuttuu "ääniyhteys" toistaiseksi...harmillista.


      • osaa soittaa
        virren kirjoitti:

        Mutta minulle se oli tuntematon ja en ymmärrä nuottien päälle mitään! Tästä koneesta puuttuu "ääniyhteys" toistaiseksi...harmillista.

        kuin yhdellä sormella, mutta sävelen löydän silläkin lailla ja kuorossa olen oppinut lukemaan nuotteja. :)


      • taitava
        osaa soittaa kirjoitti:

        kuin yhdellä sormella, mutta sävelen löydän silläkin lailla ja kuorossa olen oppinut lukemaan nuotteja. :)

        Minä osaan arvostaa kauniita lauluja ja musiikki on minulle hyvin tärkeä,osa elämää! Niin hyvissä kuin huonoissa elämän vaiheissa! Virsi 517 on yksi niistä! "Herra kädelläsi" Ps. Minä kirjoitan yhdellä sormella...


      • tiedä, mutta
        taitava kirjoitti:

        Minä osaan arvostaa kauniita lauluja ja musiikki on minulle hyvin tärkeä,osa elämää! Niin hyvissä kuin huonoissa elämän vaiheissa! Virsi 517 on yksi niistä! "Herra kädelläsi" Ps. Minä kirjoitan yhdellä sormella...

        mullekin musiikki on tosi tärkeä asia. Mielialojen mukaan on ihana kuunnella erilaista musiikkia. Tämä virsi 517 on tuttu ja muistan kyynelehtineeni, kun sen ensimmäistä kertaa kuulin. Varsinkin viimeinen säkeistö koskettaa erityisesti.


      • 517
        tiedä, mutta kirjoitti:

        mullekin musiikki on tosi tärkeä asia. Mielialojen mukaan on ihana kuunnella erilaista musiikkia. Tämä virsi 517 on tuttu ja muistan kyynelehtineeni, kun sen ensimmäistä kertaa kuulin. Varsinkin viimeinen säkeistö koskettaa erityisesti.

        Viimeinen säkeistö siitä oli isäni muisto sanoina seppeleessä! Herra,kädelläsi uneen painan pään, kutsut ystäväsi lepäämään. Käsi minut kantaa uuteen elämään, ikirauhan antaa,valoon jään. Se on yksi kauneimmista ja koskettavimmista lauluista! Pekka Simojoen ja Anna-Mari Kaskisen sävellys.He ovat hyviä laulun tekijöitä!


      • kyllä
        517 kirjoitti:

        Viimeinen säkeistö siitä oli isäni muisto sanoina seppeleessä! Herra,kädelläsi uneen painan pään, kutsut ystäväsi lepäämään. Käsi minut kantaa uuteen elämään, ikirauhan antaa,valoon jään. Se on yksi kauneimmista ja koskettavimmista lauluista! Pekka Simojoen ja Anna-Mari Kaskisen sävellys.He ovat hyviä laulun tekijöitä!

        sanoittamisen ja säveltämisen lahja! Tiedätkö, onko sellainen laulu, joka alkaa sanoilla.. " Viimeisin voimin taas eteesi käyn, ilta laskeutuu kaupunkiin"..Pekka Simojoen tekemä? Kaunis laulu sekin.


      • jos en
        kyllä kirjoitti:

        sanoittamisen ja säveltämisen lahja! Tiedätkö, onko sellainen laulu, joka alkaa sanoilla.. " Viimeisin voimin taas eteesi käyn, ilta laskeutuu kaupunkiin"..Pekka Simojoen tekemä? Kaunis laulu sekin.

        Ihan väärin muista niin kuulostaa Pekka Simojoen laululta!Itselläni on ollut se mutta en nyt äkkiä löytänyt ko.laulua mutta kyllä se on Simojoen! Tuttu laulu on ja hyvä! Jaakko Löytyllä on myös kauniita lauluja.Hyvä laulujen säveltäjä!


      • lauloi
        jos en kirjoitti:

        Ihan väärin muista niin kuulostaa Pekka Simojoen laululta!Itselläni on ollut se mutta en nyt äkkiä löytänyt ko.laulua mutta kyllä se on Simojoen! Tuttu laulu on ja hyvä! Jaakko Löytyllä on myös kauniita lauluja.Hyvä laulujen säveltäjä!

        Pieni poika "Kiiltokuvaenkelistä"! Mikähän laulu se oli ja kuka lauloi? Aivan ihana ja kaunis laulu!!!!


      • lehtolainen
        laulun sanat.... kirjoitti:

        Armas Maasalo: 1. Tuhansin kielin, oi jos voisin ma Jumalaani ylistää Ja kiitoksehen, niinkuin soisin, mun mielen maasta ylentää, niin riemuiten mä puhkeisin Herralle kiitoslauluihin 2. Mutt´ heikko on mun kiitokseni ylistysuhrin’ köyhä on. Oi jospa yhtyis’ virteheni myös luomakunta loputon Ihmeitä luojan lausumaan Herralle tuomaan kiitostaan 3. Oi kuule köyhä kiitokseni mun Jumalani armoinen Paremmin soipi säveleni kun luokses pääsen taivaaseen Tuhansin kielin silloin oi autuitten kiitos sulle soi! Varmaan moni esim. kuoro esittää tämän ihanan laulun. Itse kuulin sen kirkkokuoron harkoissa ensimmäisen kerran. Muistaakseni kuulin sen myös joltain "Kauneimmat hengelliset laulut" - cd:ltä. Toivottavasti löydät sen jostain.

        mm. Candomino-kuoro laulaa kyseisen laulun heillä on kauneimmat hengelliset laulut cd jossa on kyseinen laulu kirjastosta löytyy niitä


      • lehtolainen
        on jäänyt kirjoitti:

        minun mieleeni monista syistä. Kuulin sen ihan ensimmäisen kerrran erään baritonin laulamana ja minua vietiin. Kaunis laulu!

        Varmaan moni muukin yksinlaulaja laulaa sen itselläni on se levy jossa kyseisen laulun laulaa Candomino-Kuoro Levyn nimi on
        Kauneimmat hengelliset laulut


      • Vie janoon uupuneen.

        kuulin tänään radiossa messussa ja se on tosi kaunis eli psalmi 23. Hyvä laulajakin oli.


      • toinen isosisko
        517 kirjoitti:

        Viimeinen säkeistö siitä oli isäni muisto sanoina seppeleessä! Herra,kädelläsi uneen painan pään, kutsut ystäväsi lepäämään. Käsi minut kantaa uuteen elämään, ikirauhan antaa,valoon jään. Se on yksi kauneimmista ja koskettavimmista lauluista! Pekka Simojoen ja Anna-Mari Kaskisen sävellys.He ovat hyviä laulun tekijöitä!

        Virsi 517, viimeinen säkeistö:
        Herra kädelläsi uneen painan pään,
        kutsut ystäväsi lepäämään.
        Käsi minut kantaa uuteen elämään,
        ikirauhan antaa, valoon jään

        oli pikkuveljeni kuolinilmoituksen värssynä

        Vuosia on mennyt, aina vaan jaksaa tuntua


    • Kiiltokuvaenkeli

      Laulaa Timo Turunen ja kappale on Jukka Kuoppamäen tekemä!

      • yrittää

        jostakin löytää tämä laulu. Timo Turunen oli lapsena hyvä laulaja, joka sai varmaan monet meistä kyyneliin hienolla lapsenomaisella tulkinnallaan esim. Minä olen muistanut ym.


      • Juha Tapion
        yrittää kirjoitti:

        jostakin löytää tämä laulu. Timo Turunen oli lapsena hyvä laulaja, joka sai varmaan monet meistä kyyneliin hienolla lapsenomaisella tulkinnallaan esim. Minä olen muistanut ym.

        Laulussa hyvät sanat:...jonain päivänä sä huomaat että kelpaat kelle vaan...

        Olisiko Kaunis Ihminen nimeltään?


      • kelle vaan
        Juha Tapion kirjoitti:

        Laulussa hyvät sanat:...jonain päivänä sä huomaat että kelpaat kelle vaan...

        Olisiko Kaunis Ihminen nimeltään?

        on tämän biisin nimi ja se on "Kaunis ihminen" nimiseltä cd.ltä. On hyvä laulu, Juha Tapiolla on yleensäkin jotain sanottavaa lauluissaan ja kauniita sävellyksiä hän osaa säveltää.


      • nimestä
        kelle vaan kirjoitti:

        on tämän biisin nimi ja se on "Kaunis ihminen" nimiseltä cd.ltä. On hyvä laulu, Juha Tapiolla on yleensäkin jotain sanottavaa lauluissaan ja kauniita sävellyksiä hän osaa säveltää.

        Juha Tapio on hyvä tulkitsija ja sanat on minulle tärkeät,kauniin sävelen kanssa!

        Kaikessa musiikissa täytyy olla sanoma tai tarina eikä pelkkää saman toistoa.


      • Helluntaina
        nimestä kirjoitti:

        Juha Tapio on hyvä tulkitsija ja sanat on minulle tärkeät,kauniin sävelen kanssa!

        Kaikessa musiikissa täytyy olla sanoma tai tarina eikä pelkkää saman toistoa.

        On sopiva ja kaunis Virsi 125!

        "Kosketa minua, Henki,kosketa kirkkaus!"


      • se on minulle
        Helluntaina kirjoitti:

        On sopiva ja kaunis Virsi 125!

        "Kosketa minua, Henki,kosketa kirkkaus!"

        tuttu parinakin eri sovituksena. Kaunis virsi on. Kuuntelin tänään oman paikkakuntani messua radiosta, mutta en tuntenut yhtään virsistä, joita laulettiin. Yleensä ovat tuttuja ainakin useimmat. Hyvähän se toisaalta on, että vähemmän laulettujakin kuulee. Mutta aina ne vanhat, rakkaat virret koskettaa.


      • se?
        kelle vaan kirjoitti:

        on tämän biisin nimi ja se on "Kaunis ihminen" nimiseltä cd.ltä. On hyvä laulu, Juha Tapiolla on yleensäkin jotain sanottavaa lauluissaan ja kauniita sävellyksiä hän osaa säveltää.

        Käännös-kappale kun aikoinaan esiintyi yhtye nimeltä Lobo, heillä oli saman tyylistä musiikkia! Kauniita säveliä...


      • !!!
        se? kirjoitti:

        Käännös-kappale kun aikoinaan esiintyi yhtye nimeltä Lobo, heillä oli saman tyylistä musiikkia! Kauniita säveliä...

        Tarkoitan Juha Tapion kappaletta "Kelpaat kelle vaan"!


      • -laulajia-
        !!! kirjoitti:

        Tarkoitan Juha Tapion kappaletta "Kelpaat kelle vaan"!

        -Matti&Teppo
        -Juha Tapio
        -Joel Hallikainen
        -Exit ja Pekka Simojoki
        -Hanna Ekola
        Sekä Romani- laulajia joiden nimet ei nyt muistu mieleen! Mun mielestä nämä ovat kaikki tunnettuja hyviä artisteja tulkitsemaan hengellisiä virsiä ja lauluja!


      • 503
        -laulajia- kirjoitti:

        -Matti&Teppo
        -Juha Tapio
        -Joel Hallikainen
        -Exit ja Pekka Simojoki
        -Hanna Ekola
        Sekä Romani- laulajia joiden nimet ei nyt muistu mieleen! Mun mielestä nämä ovat kaikki tunnettuja hyviä artisteja tulkitsemaan hengellisiä virsiä ja lauluja!

        "Taivaan Isä suojan antaa,Hän on Isä jokaisen."


      • särkynyt
        503 kirjoitti:

        "Taivaan Isä suojan antaa,Hän on Isä jokaisen."

        Saviruukku,pala palalta murenin pois...


      • kohtainen
        särkynyt kirjoitti:

        Saviruukku,pala palalta murenin pois...

        Nyt on Suvi-virsi! Kesän aikaa...


      • on hyvä,
        kohtainen kirjoitti:

        Nyt on Suvi-virsi! Kesän aikaa...

        "Jumala loi auringon,kuun.....häntä me tahdomme kiittää!"


      • virsikirjassa.
        on hyvä, kirjoitti:

        "Jumala loi auringon,kuun.....häntä me tahdomme kiittää!"

        "Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
        olemme kaikki hiljaa kätketyt..."

        "Mua siipeis suojaan kätke, oi Jeesus, Herrani..."


      • hyi hui hyi hui!!!!
        -laulajia- kirjoitti:

        -Matti&Teppo
        -Juha Tapio
        -Joel Hallikainen
        -Exit ja Pekka Simojoki
        -Hanna Ekola
        Sekä Romani- laulajia joiden nimet ei nyt muistu mieleen! Mun mielestä nämä ovat kaikki tunnettuja hyviä artisteja tulkitsemaan hengellisiä virsiä ja lauluja!

        Tekevät vain rahasta virsimusaa ja Samuli Edelman on samaa sakkia...


    • meliini

      "Maan korvessa kulkevi lapsosen tie, hänt´ ihana enkeli kotihin vie..."

      En tiedä onko varsinainen virsi mutta hengellinen. Ja ah niin kaunis...

      "Herra kädelläsi, asua mä saan, turvallisin käsi päällä maan..."

      Itken aina kun kuulen tuon.

      • tuttuja

        Kauniita lauluja! Minä luulen että "Maan korvessa kulkevi..." olisi ollut virsikirjassa mutta enpä nyt löytänytkään sieltä!
        "Herra kädelläsi..." löytyy kylläkin. Se on erittäin koskettava virsi!


      • kohtainen
        tuttuja kirjoitti:

        Kauniita lauluja! Minä luulen että "Maan korvessa kulkevi..." olisi ollut virsikirjassa mutta enpä nyt löytänytkään sieltä!
        "Herra kädelläsi..." löytyy kylläkin. Se on erittäin koskettava virsi!

        Mutta erittäin upea virsi!
        576 "Maa hohtaa lumivaipassansa,on Luoja itse luonut hangen jään."


      • mieltä*****
        kohtainen kirjoitti:

        Mutta erittäin upea virsi!
        576 "Maa hohtaa lumivaipassansa,on Luoja itse luonut hangen jään."

        Upea virsi on ja taitaa olla täältä pohjoisesta virren sanat kirjoittanut Niilo Rauhala. Hieno tunnelma on tässä virressä. N.R. on sanoittanut monia muitakin hienoja virsiä.


    • Emeritus-Corrector

      Paljon on todella hienoja virsiä. En yhtään ihmettele että monet muusikot niitä soittelevat vapaa-aikoinaan ja tutkivat harmoniaa ja äänenkuljetuksellisia asioita.

      Tuossa olisi linkki Bachin kantaatin BWV140 koraaliin:
      http://www.youtube.com/watch?v=s60a2QCLt6s&feature=related

      Nautinnolisia kuunteluhetkiä! :)

      -Corrector-

      • Bachin

        Toccata on hieno kappale! Tunnusmusiikkina "Olipa kerran ihminen" ohjelmassa!


    • voimakastunne

      Kyllähän se on seuraava virsi vanhasta virsikirjasta. Nousee karvat pystyyn kun kuuntelee sitä. Se on niin voimakas.


      1. Herra Jeesus kun täällä vain kanssamme on,
      emme kauhistu vastustajaamme.
      Viha vaikka on vastaamme sammumaton,
      niin me turvaamme puolustajaamme.
      Vaikka kaita on tie
      ja se taistohon vie,
      meille Jeesus on turva ja kilpi.
      Siis me uskossa vaan
      käymme taistelemaan.
      Pyhä on tämä tie, pois jo vilppi.

      2. Vihamies kuka oisi niin voimallinen,
      että voittaa hän vois tämän Herran.
      Sodassamme hän linna on turvallinen,
      hän on voittanut saatanan kerran.
      Jos me joudummekin
      syvihin vesihin,
      ratki keskelle kuoleman kauhun,
      emme nääntyä voi,
      hänen äänensä soi
      läpi myrskyn ja helvetin pauhun.

      3. Ota kuoleman vallan jo taitettu on
      ja on riistetty helvetin voitto.
      Elon ruhtinas Jeesus on voittamaton,
      jo on koittanut autuuden koitto.
      Hänen kunniataan,
      hänen kirkkauttaan
      me nyt kiittäen veisaelkaamme.
      Meille voittonsa toi,
      lunastuksensa soi,
      hänen kauttansa autuuden saamme.

      • vaikuttava!

        Kun vielä kuulisi sävelen! Miksiköhän hyviä virsiä on menty poistamaan? Voisihan ne olla edelleenkin käytössä, ovat aina ajankohtaisia!


      • voimakastunne
        vaikuttava! kirjoitti:

        Kun vielä kuulisi sävelen! Miksiköhän hyviä virsiä on menty poistamaan? Voisihan ne olla edelleenkin käytössä, ovat aina ajankohtaisia!

        Hei!

        Virsi on vanhassa virsikirjassa numero 171 ja uudessa 310.


      • tiedosta:)
        voimakastunne kirjoitti:

        Hei!

        Virsi on vanhassa virsikirjassa numero 171 ja uudessa 310.

        Vielä kun onnistuisi kuulemaan sen laulettuna!


      • abulah.ja mies

      • you!

      • upea*****

      • hellari83
        abulah.ja mies kirjoitti:

        tässä vassokuud:

        http://www.youtube.com/watch?v=DcbqPtl3RgU

        tuli viestistä mieleen, monet ruotsinkieliset hengelliset kappaleet ja virret ovat paljon kauniimpia kuin suomennetut versiot!


    • On, yllättävää kyllä...
      • sitten

        Muuta keksinyt!


    • kiitos soi.."

      on kaunis laulu, joka sopii monenlaisiin tilaisuuksiin, häihin, syntymäpäivään ym.

      • laulajat

        Ovat hyvä äänisiä tulkitsemaan hengellisiä lauluja! Esim. Leif Lindeman.


      • Sunnuntaisin
        laulajat kirjoitti:

        Ovat hyvä äänisiä tulkitsemaan hengellisiä lauluja! Esim. Leif Lindeman.

        Radio Pookissa kuuluva laulu: Sinua siunata tahdon.
        Teppo Ruohonen laulaa sen,en ole varma onko Matti Ruohonen mukana!


    • Jesu loves ja mää kans

      Masturbaatio ilman käsiä! Siinä on jotain herkkää. En tiedä esittäjää. Jos joku tietää voisi kertoa muidenkin iloksi ja siunaukseksi.

      • kyseessä?

        Jokin virsi tai hengellinen laulu?


      • kyseessä? kirjoitti:

        Jokin virsi tai hengellinen laulu?

        Kiitos sulle Jumalani
        Elämälle kiitos.


      • Myös,
        maagikko kirjoitti:

        Kiitos sulle Jumalani
        Elämälle kiitos.

        Minun mielestä ovat hyviä!


      • Joel.
        Myös, kirjoitti:

        Minun mielestä ovat hyviä!

        Hallikainen osaa laulaa hyvin hengellisiä lauluja,hänellä on hyvä ääni!


      • ****
        Joel. kirjoitti:

        Hallikainen osaa laulaa hyvin hengellisiä lauluja,hänellä on hyvä ääni!

        Markku Pönttisen laulama laulu: Enkelistä


      • laulamana
        **** kirjoitti:

        Markku Pönttisen laulama laulu: Enkelistä

        Hyvää Matkaa...


      • matkamiesvaan

      • aikaa

      • suosikki*
        aikaa kirjoitti:

        Mutta ompa vaikea nimetä sitä kaikkein kauneinta Joulu-laulua kun niitä on niin paljon...

        Löytyykö ehdotuksia?

        "Päivä vain ja hetki kerrallansa..."


      • yks veisaaja
        suosikki* kirjoitti:

        "Päivä vain ja hetki kerrallansa..."

        Virret 392 , 619 ovat todella kauniita ja helppo laulaa sekä kiitosvirsi 334 b-sävelmällä.


      • ILMARI KAARELA

        "Mä sain kyl ylen runsaasti,
        mut kaik' on menetetty
        Nousee tuhansiin mun velkani,
        tuo turhiin kulutettu.
        Mä elin niin kuin pohjaton,
        kuin mul' ois aarre ollu
        Oon nyt mä tyhjä rahaton,
        kun on maksupäivä tullu."


      • kohtalotar *
        ILMARI KAARELA kirjoitti:

        "Mä sain kyl ylen runsaasti,
        mut kaik' on menetetty
        Nousee tuhansiin mun velkani,
        tuo turhiin kulutettu.
        Mä elin niin kuin pohjaton,
        kuin mul' ois aarre ollu
        Oon nyt mä tyhjä rahaton,
        kun on maksupäivä tullu."

        Niinhän se käy,ei maallinen omaisuus kartu eikä sitä mukaansa saa kukaan sille viimeiselle matkalleen!
        Runosuoni on sinulla puhjennut kukkaan :)

        Siitä on Hyvä jatkaa,elämän matkaa!


    • pappiparka

      Mun lempivirsiä on aamuvirsi 538 "Oi Jeesus lohdutukseni" Armas Maasalon sävel on lempeän koskettava.
      1.
      Oi Jeesus, lohdutukseni
      ja autuus, riemu sieluni,
      sinulle kiitokseni soi,
      kun uuden aamun koitti koi.
      Yön yli jälleen suojelit,
      vahingot, vaarat karkotit.

      2.
      Mä kaiken, Jeesus armias,
      taas suljen armohuomahas,
      niin ruumiini kuin sieluni
      ja kotini ja perheeni,
      myös lähimmäiset, ystävät
      ja päivän työt ja tehtävät.

      3.
      Taas anna enkeleittesi
      turvana olla tielläni.
      Suo minun olla valmiina,
      jos tänään kohtaa kuolema,
      niin etten syntiin nukkuisi,
      en kadotukseen hukkuisi. 4.
      Mua, Jeesus, auta valvomaan
      ja tätä aina muistamaan:
      on lyhyt ihmiselämä
      ja iäisyys on edessä.
      Jo askel riittää siirtämään
      tulevaan, toiseen elämään.

      5.
      Kun voimat riutuu, vähenee,
      elämän ehtoo lähenee,
      suo, että silloin uskossa
      pois nukun tunnon rauhassa.
      Sen rauhan kuolemallasi
      valmistit itse, Herrani.

      6.
      Oi Isä, näitä rukoilen
      ja turvaan nimeen Jeesuksen.
      Korvasi kuulkoot huutoni
      ja heikot huokaukseni.
      Se sieluni on toivomus
      ja sydämeni uskallus.

    • Musiikki maku !

      Mikä on kaunein virsi/hengellinen laulu?

      Virret eivät ole lempimusiikkiani muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, koska suurimmassa osassa on hyvin pitkä veteinen ja nukuttava sävel, ne eivät sytyä vaan sitä odottaa että nopeasti loppuisi, siis lyhyestä virsi kaunis vanha sanonta.

      Kauniita hengellisia lauluja muutamia mainitakseni ovat: Olen kuullut on kaupunki tuolla. Kirkas aamu pian koittaa. Ihmeinen risti. Täältä puolehen ylhäisen maan. Luoksesi Jumalain. Mä tahdon riemuin Herraa ylistää Hän suuri on Hän suuri on. Muista Jeesus ystävääsi syntiemme kantajaa. Öiset varjot hiljaa väistyy aamu tähti loistelee. Mun kanteleeni kauniimmin taivaassa kerran soi jne... Tässä muutamia joista pidän.

    • hellari83
    • Kuorolainen....

      J.S.Bachin Jesus bleibet meine Freude on todella kaunis sävellys ja ihanat sanat.

    • Monasti mainittu
    • Gesel
    • Virsiä soittava

      Virret 78 Vieraalla maalla kaukana, 125 Kosketa minua henki, 184 Mä kauniin tiedän kukkasen, 229 Saa ehtoollinen Jeesuksen, 276 Jeesuksesta laulan, 361 Koska valaissee kointähtönen, 517 Herra Kädelläsi, 577 Sun kätes, Herra, voimakkaan ja 620 Sen suven suloisuutta

      Ja ehdottomasti Jo joutui armas aika (vuoden 1701 virsikirja no. 318) http://www.youtube.com/watch?v=Sfa71fx1P14

      • virsiä

        Havahduin taas Pääsiäisyön mesussa kuinka hyvä virsi 87 on.
        Soitan sen uruilla mieluiten ja se vaati myös kuoron. Ja osan virrestä laulaa myös seurakunta ja tarvittaessa kanttori yksin jotain pätkiä.

        87. Kiitosta nyt uhratkaamme (Saksassa 1529)

        1.
        Kiitosta nyt uhratkaamme
        pääsiäislampaallemme.

        8 muuta säkeistöä. Parasta virttä on vaikea valita, riippu päivästä, sävellajista ja soittimesta. :)


    • jenni olen sun

      Tämä on monta kertaa mainittu, mutta en voi olla kertaamatta vielä. Jenni on upea nainen, upea seksikäs ääni ja osaa laulaa tämän virren koskettavammin kuin moni muu:

      http://youtu.be/VfAE-eWU3vA

      • tommy lee janes

        No juu tuosta tulkinnasta saa kyllä erektion. Kaunis biisi ja laulaja.


      • pyhä toimitus
        tommy lee janes kirjoitti:

        No juu tuosta tulkinnasta saa kyllä erektion. Kaunis biisi ja laulaja.

        Herra kädelläsi on kaunis virsi, puhuttelee. Jenni laulaa sen tunteella eläytyen, uskottavasti. Jos joku saa siitä erektion se on hänen asiansa. Ei liity uskontoon mitenkään.


      • esafani

        Hups! Tarkoitukseni oli hiukan kehua Luther-oopperan Lutheria, rovasti Esa Ruuttusta mutta taitamaton kun olen, mukaan tuli Kari Tikan pojan koko youtube- teksti.
        Ei kai haittaa?


    • Kaunis muisto

      Olin vasta hautajaisissa ja siellä kaunisääninen nainen lauloi Petri Laaksosen säveltämän ja Anna-Mari Kaskisen sanoittaman "Ota hänet vastaan". Se on todella kaunis ja lohduttava laulu.

    • sinituuli1

      Itselleni tämä on hyvin tärkeä ja rakas:

      "Siunattu varmuus: Jeesus on mun.
      Oi, mikä riemu on pelastetun!
      Jumalan lapsi, perillinen,
      Verellä pesty oon Jeesuksen.

      Tämä on laulu sydämeni:
      Ylistän Herraa ainaisesti!
      Tämä on laulu sydämeni:
      Ylistän Herraa ainaisesti!"

      (Hengellinen laulukirja: "Siunattu varmuus", 434)

    • Päikkeli

      Hei, etsin sanoja lauluun "Niin kuin peura lähteelle halajaa". Minulla on siis ensimmäisen säkeistön sanat, mutta olen kuullut radiossa laulussa useita säkeistöjä, mutta en löydä noiden muiden säkeistöjen sanoja. Olisin kiitollinen, jos joku voisi auttaa.

    • .....:)

      KUN JEEESUS ON OMANA MULLA...:) TODELLA MAHTAVA LAULU!!

    • löytyisiköhänn

      Löytyykö englaninkielisenä: Vanha risti vaik' vuossadat vierivät pois yhä tunnus on häpeän sen

    • Ei-pakkasia

      Suvivirsi pesee jouluvirret 10-0.

    • Ukko59
    • Mies37v

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe