Onkohan kenelläkään muulla vastaavaa? Pelästyin todella paljon eilen illalla, kun yhtäkkiä, kummatkin pohkeeni tulivat todella kipeiksi. Siis niissä tuntui todella isoa painetta ja kun kävelin, tuntui kuin kummassakin pohkeessani olisi mennyt isoja suonenvetoja. Liikuntaa olin harrastanut viimeksi viikko sitten, joten mistään lihaskivuista ei voi olla kyse. Minulla oli menossa kolmas Nuvaring-rengas. Aiemmin olin kyllä huomannut että minulle oli taas kertynyt nestettä ja selluliittia. Muutama viikko sitten huomasin reidessäni muutaman suonikohjun, joita minulla ei ole aiemmin tullut, olen todella hoikka ja vielä 16 vuotias. En tiedä, kuvittelenko mutta masennukseni on pahentunut ja paniikkihäiriööni kuuluvat sydämen muljahtelut. Otin renkaan pois eilen yöllä. Pohkeeni ovat vielä hieman kipeät, mutta huomattavasti paremmat kuin eilen.
Olen aiemmin kokeillut jo kahta eri pillerimerkkiä, Melianea ja Yasminellea ja kummastakin olen saanut kamalia mielialavaihteluja ja turvotusta ja nesteen kerääntymistä. Gynekologi suositteli aivan innoissaan minulle ehkäisyrengasta, josta ei pitänyt tulla mitään haittavaikutuksia matalan hormonitason ansiosta. Nuvaring on niin uusi keksintö että välttämättä sen haittavaikutuksista ei tiedetä/kerrota. Nyt olen päättänyt että en syö enkä laita kehooni enää mitään hormonia! Ajattelin kertoa kokemukseni jotta tytöt/naiset tajuavat lopettaa hormonaalisten ehkäisyjen käytön heti kun huomaavat kehossaan jotakin epäilyttävää. Sillä en tiedä, mitä minulle olisi tapahtunut jos olisin antanut jalkojeni vain olla.. Onneksi tajusin tarpeeksi ajoissa.
Olen aiemmin kokeillut jo kahta eri pillerimerkkiä, Melianea ja Yasminellea ja kummastakin olen saanut kamalia mielialavaihteluja ja turvotusta ja nesteen kerääntymistä. Gynekologi suositteli aivan innoissaan minulle ehkäisyrengasta, josta ei pitänyt tulla mitään haittavaikutuksia matalan hormonitason ansiosta. Nuvaring on niin uusi keksintö että välttämättä sen haittavaikutuksista ei tiedetä/kerrota. Nyt olen päättänyt että en syö enkä laita kehooni enää mitään hormonia! Ajattelin kertoa kokemukseni jotta tytöt/naiset tajuavat lopettaa hormonaalisten ehkäisyjen käytön heti kun huomaavat kehossaan jotakin epäilyttävää. Sillä en tiedä, mitä minulle olisi tapahtunut jos olisin antanut jalkojeni vain olla.. Onneksi tajusin tarpeeksi ajoissa.
Vastaukset 1
Vanhimmat
...mikään uusi keksintö. Itsekin olen käyttänyt sitä jo yli 5 vuotta. Lisäksi siinä on tismalleen samat vaikuttavat aineet kuin tavallisissa yhdistelmäehkäisypillereissä, eli sivuoireetkin ovat samankaltaisia.
Jos sivuoireet ovat vakavan tuntuisia tai sietämättömiä, niin silloin kannattaa tietenkin ottaa yhteys lääkäriin ja/tai lopettaa kyseisen ehkäisykeinon käyttö.