Todella paljon katkeilevat hiukset...

Kohta hiukseton

Mulla on johkin lapaluiden kohdalle olevat pitkät suorat hiukset, ja ne katkeilee ihan jatkuvasti.. Meidän suihkun viemärikin pitää tyhjentää tyyliin kahden kuukauden välein kun se on täynnä mun hiuksia! Siis kun harjaa, lähtee. Kun jättää hiukset auki, niistä tippuu koko aika paidalle hiuksia. Kun laittaa vaikka leteille, lähtee... Siis tää on todella huolestuttavaa... Ja viimeks värjäsin ne melkein tasan vuosi sitten, että tuskin se siitä johtuis... Olisko kellään mitään vinkkejä miten sellasen sais loppuun? Sen tossa sain jo selville, että märkänä hiuksia ei saa harjata. Pitäiskö mun vedellä jotain vitamiini-tabletteja tai jotain?

14

8110

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tttt

En suosittele käyttämään bensassa kasteltua pipoa kuten näsäviisas "kampaaja" eräässä toisessa viestissä.. Pii auttaa,osta luontaituotekaupasta Activ Silicea piinappeja niin hiukset vahvistuu.on kokemusta.

• erika

ei tuo kuulosta mitenkään huolestuttavalta.. vai huomaako hiuksistasi, että ne olisi katkenneen näköiset? siis katkeaako hius tosiaan, vai lähteekö kokonaan, oletko varma kumpi? ihmisellä on aina aikoja, en muista kui usein mut hiuksia lähtee enemmän ku normaalisti. Mut mulla on saman pituiset hiukset ku sulla, ja jos mä tyhjäisin suihkun viemärin kahden kuukauden välein vain niin se ois jo tukossa :) ja harjaan jää paljon hiuksia jne mut en mä siltikää oo vielä kalju eikä hiukset oo edes ohentuneet.Ihmiseltä saa ja lähteekin hiuksia n.100 päivässä. Ku hius on pitkä, se tuntuu/näyttää isolta tukolta.
      Mut hius on luultavasti kuiva, jos se katkeilee helposti. Eli jotain hyviä kosteuttavia kampaamotuotteita. Esim joku hiuksiin jätettävä, kosteuttava ja rakennetta paikkaava hoito ois hyvä. Suihke tai jokin muukin. Itellä on käytössä Redkenin anti-snap, hinta on kyl aika korkea, 40e. Mut se on hyvä. Ja kestää kauan.
      Vähennä kaikkea käsittelyä mahd. minimiin, eli föönausta kuumalla, ym. Jos pidät hiuksia kiinni, laita ne mahd. pehmeällä hiuskenkillä kiinni, sellaiset kuminauhamaiset; ei missään nimessä. Joo ja just et märkänä harjaamista kannattaa välttää. Harjaat kuivina selväksi ennen suihkuun menoa ni eivät oo sit takussa. Ja kun pidät hiuksia kiinni niin vältä pitämästä niitä kii aina samasta kohtaa, etteivät kulu juuri siitä kohtaa; ja siksi katkeile. Osta syväpuhdistava shamppoo, hiustenlähtö voi johtua myös silikonista päänahassa. Sen säännällinen käyttö (esim 1kert./kk on vain hyväksi muutenkin) Ei nyt just tuu mitään muuta mieleen, mut toiv tästä oli apua.

• Kohta hiukseton

Mä en oikein tiedä, kun siis musta tuntuu että ne lähtee kokonaan, mutta kun kaveri puhu että siltä katkeilee hiuksia niin aattelin että mulla ois sama ongelma... Jos vaikka laittaa ne ponnarille, niin sieltä kyllä tulee esiin sellasia lyhyitä hiuksia, että ne siis olis katkennu, mut en sit osaa sanoo. Ja multa lähtee siis hiuksia ihan ympäri vuoden! Ja vielä kesällä (vaikka sillonkin niitä jo lähti) hiukset oli paksummat, mutta nyt ne on selvästi ohentunu.
        Mä käytän Elvitalin jotain hiuksiin jätettävää sellasta hoitoainetta, joka on sellasessa pienessä purkissa. Ja kyllä se ehkä jotenkin on auttanu. Sit kun kävin parturissa tasottamassa näitä, niin ostin sieltä jotain Lifetexin hiuksiin jätettävää, mut ei se kyllä kauheesti oo helpannu.. Eikä nää oo oikein kuivatkan, vaan nää on tälläset liukkaat ja kivan tuntuset. Kun sillon vuosi sitten värjäsinkin, niin se väri lähti nopeesti haalenee kun se väri ei tarttunu mun hiuksiin kun ne on niin liukkaat.. Mutta kiitti neuvoista, koitan keksiä jotain! :)

• sama ongelma

päänahkasi kampaajalla, jollain vanhemmalla ammattilaisella.

Tutkituta myös kilpirauhasarvosi, jos tukka tosiaan lähtee kokonaisina hiuksina, ei pelkästään katkeile. Osta Piimax C, jossa myös biotiinia. Itse olen kokeillut kaikkea mahdollista, Viviscalit, Redkenit, luontaistuotteet, hivenaineet, vitamiinit, lekuri väittää sen johtuvan stressistä. Hiukseni saa jo kiinni pelkällä yhdellä pinnillä vaikka ovat puolipitkät. Hiusten lähtö masentaa joka päivä ja siitä stressaa taas enemmän mutta apua ei löydy.

Olen ostanut vuosia sitten sellaiset teräksiset sihdit kaikkiin lavuaareihin ja ammeeseen. Niitä saa ainakin Bauhausista ja sellaiset näin myös Hong Kongissa (kaupassa). Joka rautakaupasta niitä saa ainakin muovisina. Muussa tapauksessa taloyhtiössä olisi jo putkiremontti.

• tukka vahvaksi

Erikan ohje oli hyvä. Silloin kun minun hiukseni ovat huonossa kunnossa, aloitan aina piijauheen ja oluthiivan säännöllisen nauttimisen ja se todella vahvistaa hiuksia. Olen myös huomannut, että hiukset ovat kuivat, jos ei juo tarpeeksi nestettä, siis mieluiten vettä tai yrttiteetä...niin hiuksista tulee kimmoisammat.

• Ninni

Kuten jo tuolla aikaisemmin joku kommentoikin noista kilpirauhasista... halusin vain korostaa tätä asiaa!!!
        Usein kilpirauhasten vajaatoiminnan oireina ovat juuri voimakas hiustenlähtö! Kerroit hiuksesi olevan hyvässä kunnossa, joten en usko että se mistään aineista johtuu.
        Ja on se kumma kun nykyään aina syytetään sitä silikonia vaikka ei tiedetä siitä yhtään mitään. Vaarallisia silikoneja kun ei enää ole kaupankaan tuotteissa, joten ei niistä hiukset päästä tipu! Väri ja permis voi tarttua pahimmassa tapauksissa vain huonommin!
        Mutta mene lääkärille ja testauta kilpirauhas arvosi (hoituu nopeasti pelkällä verikokeella) :)

• kimuli
        Ninni kirjoitti:

Kuten jo tuolla aikaisemmin joku kommentoikin noista kilpirauhasista... halusin vain korostaa tätä asiaa!!!
        Usein kilpirauhasten vajaatoiminnan oireina ovat juuri voimakas hiustenlähtö! Kerroit hiuksesi olevan hyvässä kunnossa, joten en usko että se mistään aineista johtuu.
        Ja on se kumma kun nykyään aina syytetään sitä silikonia vaikka ei tiedetä siitä yhtään mitään. Vaarallisia silikoneja kun ei enää ole kaupankaan tuotteissa, joten ei niistä hiukset päästä tipu! Väri ja permis voi tarttua pahimmassa tapauksissa vain huonommin!
        Mutta mene lääkärille ja testauta kilpirauhas arvosi (hoituu nopeasti pelkällä verikokeella) :)

yks vaihtoehto on nyt unohtunut kaikilta...Hiukset eivät vain kasva ja kasva...Nillä on "kasvukausi" joka kestää muutamasta vuodesta jopa 8 vuotteen.Kasvukausi on yksilöllinen,ja sen vuoksi kaikkien hiukset eivät kasva yhtä pitkiksi.Yleisin pituus on juuri kuvailemasi lapaluiden kohdalle yltävä.Hius kasvaa n.sentin kuukaudessa eli n. 12 senttiä vuodessa jne...Kun yksittäinen hiuksesi on tarpeeksi vanha se irtoaa.ja näin ollen hius saavuttaa sen jokaiselle ominaisen pituuden kasvukauden pituuden mukaaan:esim 4vuotta kasvua on n.48cm.Yli 100 senttiset hiukset ovat jo harvinaisia.Ja ajatelkaa kuinka vanhaa se latva on,vuosia pesty,värjätty,kammattu,kuivattu....Vähemmästäkin se alkaa katkeilla eli hoitona olisi simppelisti kunnon leikkaus.On selvitettävä mistä asti hius on kulunut katkeamispisteeseen ja katkaistava siitä.Jatkossa sitten siistitään latvojen kuivia osia säännöllisesti niin ei pääse tapahtumaan katkeilua.Voit kyllä saada yhtä pitkät hiukset ilman katkeilua kun hoidat ne kunnolla (myös saksilla).Muistetaan se että sairauksien ja hormonien heittelyn aiheuttamissa hiustenlähdöissä hius irtoaa kokonaan,juurineen.Hius on kuollutta solukkoa ja siihen ei vaikuta terveyden tilan vaihtelut.Vain elävään osaan vaikuttaa eli karvatuppeen ja juureeen.Ja vielä kilpirauhasen toiminnasta sen verran että sen kyllä huomaa muustakin jo ennen hiuksia...On kokemusta juu.

• Ninni
        kimuli kirjoitti:

yks vaihtoehto on nyt unohtunut kaikilta...Hiukset eivät vain kasva ja kasva...Nillä on "kasvukausi" joka kestää muutamasta vuodesta jopa 8 vuotteen.Kasvukausi on yksilöllinen,ja sen vuoksi kaikkien hiukset eivät kasva yhtä pitkiksi.Yleisin pituus on juuri kuvailemasi lapaluiden kohdalle yltävä.Hius kasvaa n.sentin kuukaudessa eli n. 12 senttiä vuodessa jne...Kun yksittäinen hiuksesi on tarpeeksi vanha se irtoaa.ja näin ollen hius saavuttaa sen jokaiselle ominaisen pituuden kasvukauden pituuden mukaaan:esim 4vuotta kasvua on n.48cm.Yli 100 senttiset hiukset ovat jo harvinaisia.Ja ajatelkaa kuinka vanhaa se latva on,vuosia pesty,värjätty,kammattu,kuivattu....Vähemmästäkin se alkaa katkeilla eli hoitona olisi simppelisti kunnon leikkaus.On selvitettävä mistä asti hius on kulunut katkeamispisteeseen ja katkaistava siitä.Jatkossa sitten siistitään latvojen kuivia osia säännöllisesti niin ei pääse tapahtumaan katkeilua.Voit kyllä saada yhtä pitkät hiukset ilman katkeilua kun hoidat ne kunnolla (myös saksilla).Muistetaan se että sairauksien ja hormonien heittelyn aiheuttamissa hiustenlähdöissä hius irtoaa kokonaan,juurineen.Hius on kuollutta solukkoa ja siihen ei vaikuta terveyden tilan vaihtelut.Vain elävään osaan vaikuttaa eli karvatuppeen ja juureeen.Ja vielä kilpirauhasen toiminnasta sen verran että sen kyllä huomaa muustakin jo ennen hiuksia...On kokemusta juu.

Minua jäi vaivaamaan tekstissäsi parikin asiaa, joihin toivoisin saavani tarkennusta.
        lainaus: on selvitettävä mistä asti hius on kulunut katkeamispisteeseen ja katkaistava siitä.
        Tarkoititko siis haaroittunutta hiusta vai jotain muuta?
        lainaus:kasvukausi on yksilöllinen ja sen vuoksi kaikkien hiukset eivät kasva yhtä pitkiksi.
        Tarkoititko siis että eri ihmisillä hiukset kasvaa erilailla vai että samassa päässä hiukset kasvaa eri tahtia?
        lainaus: hius on kuollutta solukkoa ja siihen ei vaikuta terveyden tilan vaihtelut.
        Liittyen tähän viimeiseen lainaukseen pyytäisin sinua ottamaan ensin asioista selvää ennen kuin latelet "neuvojasi". On nimittäin täysi fakta kun tutkit hiusta (et ilmeisesti ollut tietoinen kyseisistä tutkimuksista) että hiuksesta pystyy katsomaan jopa oletko polttanut tupakkaa vai et!!!
        Hiuksesta pystyy katsomaan oletko diapeetikko! Hiuksesta pystyy katsomaan mikä vitaamiinin puute sinulla on!! Hiuksesta pystyy katsomaan syötkö e-pillereitä tai käytätkö huumeita! On siis täysin selvää että kaikki...siis kaikki sairaudet (jopa pahat kuume flunssat) vaikuttavat hiukseen!!

ystävällisesti hieman ihmettelevä Ninni :)

• Kohta hiukseton
        Ninni kirjoitti:

Minua jäi vaivaamaan tekstissäsi parikin asiaa, joihin toivoisin saavani tarkennusta.
        lainaus: on selvitettävä mistä asti hius on kulunut katkeamispisteeseen ja katkaistava siitä.
        lainaus:kasvukausi on yksilöllinen ja sen vuoksi kaikkien hiukset eivät kasva yhtä pitkiksi.
        Tarkoititko siis että eri ihmisillä hiukset kasvaa erilailla vai että samassa päässä hiukset kasvaa eri tahtia?
        lainaus: hius on kuollutta solukkoa ja siihen ei vaikuta terveyden tilan vaihtelut.
        Liittyen tähän viimeiseen lainaukseen pyytäisin sinua ottamaan ensin asioista selvää ennen kuin latelet "neuvojasi". On nimittäin täysi fakta kun tutkit hiusta (et ilmeisesti ollut tietoinen kyseisistä tutkimuksista) että hiuksesta pystyy katsomaan jopa oletko polttanut tupakkaa vai et!!!
        Hiuksesta pystyy katsomaan oletko diapeetikko! Hiuksesta pystyy katsomaan mikä vitaamiinin puute sinulla on!! Hiuksesta pystyy katsomaan syötkö e-pillereitä tai käytätkö huumeita! On siis täysin selvää että kaikki...siis kaikki sairaudet (jopa pahat kuume flunssat) vaikuttavat hiukseen!!

.. raaskisi luopua näistä! Meinaan siis mielessä on käyny että ottaisin jonkun vähän isomman pätkän näistä hiuksista pois, mutta kun en halua... Eikö pelkkä tasoitus riitä? Niin ja muuten, mä en polta, en oo diabeetikko, en ota huumeita ja olin viimeks kipee kolme vuotta sitten kun oli kuumetta. :)

• kimuli
        Ninni kirjoitti:

Juu,ÄLÄ TULE TÄNNE JAKELEMAAN NEUVOJASI!!!,ystävällisesti ninni.HEH!
        En viitsi alkaa kisailla tiedon määrällä kanssasi,olen lukenut alaa kolme vuotta ja tehnyt töitä neljä.
        Juu,kyllä hiuksesta voi nähdä kaiken sairauksista aineiden käyttöön,mutta eivät ne viikko sitten podetut kuumeet latvaan vaikuta.Siis kaikki se tieto " tallentuu" juuri siellä hiustupessa siihen hiukseen joka on juuri kasvamassa ja pitkässä hiuksessa se tieto säilyy sillä kohden hiusta (vaikka vuosia) kunnes se leikataan pois.Siis jos nyt sairastut diapetekseen,niin ei sitä latvasta näe vaan siitä päivästä lähtien kasvaneesta hiuksesta kun sairastuit.Ajatellan näin niin ehkä ymmärrät: Jos kirjoitat päiväkirjan täyteen,niin näetkö viimeiseltä sivulta mitä siellä ensimmäisellä sivulla lukee?Se hiukseen tallentuva tieto ei voi kulkea hiusta pitkin...Vain se elävä osa kärsii sairaudesta ja vain siitä kohtaa se on nähtävissä.Hiukset ovat kuin päiväkirja,se kasvaa sentti sentiltä ja sieltä voi nähdä eri aikakaudet.Ymmärsitkö?

Ja kulumisesta sen verran että hius voi kulua esim. puolesta välistä pituutta melkein poikki(esim.kun käytetään päivittäin tiukkaa ponnaria),ja sen voi tuntea karkeutena tai nähdä mikroskoopilla.Sitä ei voi havaita haarana.Latvat haaroittuvat,pituudet kuluvat.Näistä kuluneista kohdista hius katkeilee tavallista herkemmin,jopa yksinkin.Ymmärsitkö?

Kasvukaudesta: YKSILÖ= yksi ihminen
        eli minun hiukseni kasvavat hartioiden tasalle,ei pidemmälle,sinun hiuksiesi kasvukausi voi olla pidempi ja ne voivat saavuttaa jopa ristiselkään yltävän pituuden.Ja melkein kaikki hiuksemme ovat eri vaiheessa tätä kasvukautta.Ajatellaan näin.Olet kalju,ja yks kaks kaikki hiuksesi alkavat kasvaa samalla sekunnilla.ne kasvavat vaikka viisi vuotta,ja mitäs sitten? No kas,kasvukausi loppui ja kaikki kuoleutuvat ja tippuvat,olet taas kalju.ei,ei,ei.Juuri siksi että kaikki hiuksemme ovat eri vaiheessa tätä kasvukautta meillä on aina hiukset päässämme.Yksi hius on viikon vanha töpö,toinen kuukauden vanha sentti,kolmas kolme vuotias 26senttinen hius.Siksi emme koskaan saa hiuksia jossa kaikki olisi saman mittaisia.

Lopuksi voisin vielä kertoa että yhen ihmisen päässä voi olla jopa kolmea eri hiustyyppiä,mutta se on taas pitkä tarina... Toivottavasti nyt ymmärsit,ja anteeksi jos loukkasin tunteitasi jotenkin.

• koko
        Kohta hiukseton kirjoitti:

.. raaskisi luopua näistä! Meinaan siis mielessä on käyny että ottaisin jonkun vähän isomman pätkän näistä hiuksista pois, mutta kun en halua... Eikö pelkkä tasoitus riitä? Niin ja muuten, mä en polta, en oo diabeetikko, en ota huumeita ja olin viimeks kipee kolme vuotta sitten kun oli kuumetta. :)

Mulla auttaa oliiviöljy. Laittaa vaan päähän, jätttää muutamaksi tunniksi ja pesee pois. Kaksi kampaajaa on suositellut, itse olen loistavaksi havainnut.

Öljy tavallaan menee kuivan hiuksen rikkinäiseen kohtaan.

Huomasin tehon, kun aloin krepata hiuksiani. Ilmassa alkoi leijua tuttu tuoksu...oliiviöljy! En ollut laittanut oliivöljyhoitoa puoleen vuoteen, edelleen sitä kuitenkin oli hiuksissa.

• minä vain
        koko kirjoitti:

Mulla auttaa oliiviöljy. Laittaa vaan päähän, jätttää muutamaksi tunniksi ja pesee pois. Kaksi kampaajaa on suositellut, itse olen loistavaksi havainnut.

Öljy tavallaan menee kuivan hiuksen rikkinäiseen kohtaan.

Huomasin tehon, kun aloin krepata hiuksiani. Ilmassa alkoi leijua tuttu tuoksu...oliiviöljy! En ollut laittanut oliivöljyhoitoa puoleen vuoteen, edelleen sitä kuitenkin oli hiuksissa.

laitatko oliiviöljyä iis vain PÄÄNAHKAAN vai koko hiuksiin?! kiitos neuvosta täytyyt kokeilla kun minullakin on aika hennot hiukset... auttaakohan oliiviöljy myös kuiviin hiuksiin?!

• Siripaa

Minulla on auttanut Olaplex. jatkuva peseminen treenien jälkeen teki hiuksista todella helposti katkeilevat. Nyt kestävät paljon paremmin kovaakin harjan käyttöä. Oleplexin hintakin on pudonnut uusien verkkokauppojen myötä https://nordichairhouse.com/collections/olaplex

• Lololollookusettajaaaa

noi hoitoaineiden hinnat hirvittää ! Kermakupinkokoinen pullo 28 euroooo!!???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15660
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3689
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      285
      2479
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1773
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1493
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      383
      1445
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1233
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1183
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      952
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      915
    Aihe