Akateeminen laulukysymys

tiedosta kiitollinen supert...

Olen lauluun perusteet saanut työkkärin kurssilla ja muutamalla tunnilla, mutta jos nyt haluaisin jatkaa lauluopintoja niin minkälaisia mahdollisuuksia minulla olisi suorittaa ns. lauludiplomi, ja mitä siihen sisältyy, mitä siihen vaaditaan, eli mikä homman nimi sen suorittamisessa kaikenkaikkiaan noin harrastuspohjalta kotioloista ?

Kevättä

8

1312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • baritoninaaras

      Jos tätä tosiaan haluat tietää:

      Lauludiplomilla tarkoitetaan yleensä laulun A-tutkintoa, joka on korkein tutkintosuoritus musiikkioppilaitoksissa.

      Laulun tutkinnot menivät aikanaan seuraavasti; laulun peruskurssi muodostui 1/2 ja 2/2 -tutkinnoista. Sen pystyi myös suorittamaan kerralla 1/1 kurssina, joka sisälsi molempien tutkintojen ohjelmistovaatimukset (yht. 50 laulua).

      Musiikkiopistotason laulututkinto oli I tutkinto ("tolppaykkönen"), joka vastaa ammattiopiskelijoiden D-kurssia noin suurinpiirtein. Sen ohjelmisto koostuu 50 laulusta, vaikeustasoltaan hieman vaativampaa kuin peruskurssitason ohjelmisto.

      Ns. ammatillisia tutkintoja olivat IIA ja IIB -tutkinnot, jotka vastasivat nykyisten ammattiopiskelijoiden C ja B -kurssia.

      Tämän jälkeen tulee ns. lauludiplomi, jota kutsutaan nykyisin laulun A-kurssiksi.

      Harrastuspohjalta pystyy yltämään C-kurssitasolle kohtuudella. B- ja A-kurssit (eli kysymäsi lauludiplomi) vaativat jo sen verran työtä, että se vaatisi omistautumista laulamiselle muutamaksi vuodeksi. Kurssien suorittamisessa ei useinkaan oleellista itse suoritusmerkintä, vaan niistä pyritään saamaan hyvät arvosanat.

      Jos sinulla on kokemusta laulukilpailuista, niin esim. Lappeenrannan osallistujat ovat usein A- ja B-kurssitasoa suorittavia tai suorittaneita. Yläikärajaa lähempänä olevat kilpailijat saattavat olla jo joitakin vuosia toimineet ammattilaisina.

      Tässä viralliset tutkintovaatimukset:

      Harjoitettava ohjelmisto

      Ohjelmisto koostuu vastaavista ohjelmistoryhmistä kuin edeltävissä
      tasosuoritusohjelmistoissa siten, että ohjelmiston määrä on vähintään 100 laulua.
      Ohjelmistoon sisältyy vähintään 5 sarjaa, joista 2 on oltava kotimaista. Vähintään 20 laulun
      tulee olla tonaliteetiltaan uudentyylisiä.

      Tasosuoritus

      Tasosuoritusohjelmaan sisältyy yksi laulusarja. Ohjelma sisältää esim. liedejä n. 20 min.,
      vähintään yhden vaativan aarian tai soolokantaatin sekä kotimaisen musiikin osaston.
      Ohjelman kokonaiskesto on vähintään 45 min., ja se on esitettävä ulkoa (paitsi kantaatti- ja
      oratorioaariat ym. niihin rinnastettavat sävellykset).

      http://www.musita.savonia-amk.fi/index.php?q=fi/node/44/print

      • Sain

        Kiitoksia paljon.

        Tuo auttoi asiaa.


      • viddu teitä

        akateemikkoja :D olen nähnyt nuo laululistat mitä vaaditaan, et sinä laulamiseen tarvitse muuta kuin ÄÄNEN ja nuotinlukutaito hyvä olla, noissa siban mm. listoissa ei ole yhtään kappaletta joita en osaisi päivässä treenata TÄYDELLISESTI :D akatemia on LAHJATTOMILLE!!


    • Kyssäkaali

      Siis työkkäri tarkottaa tapauksessasi varmaankin työväenopistoa, ei työvoimakoulutusta, ihan haluan vai varmistaa.

      • Mr X

        Kiitos

        Ei tarkoita kaalinsyöntiä, heh, eikä työvoimakoulutusta.

        Ystävällisin terveisin
        mr X


      • naurattaa tää
        Mr X kirjoitti:

        Kiitos

        Ei tarkoita kaalinsyöntiä, heh, eikä työvoimakoulutusta.

        Ystävällisin terveisin
        mr X

        ketju?

        Oon varmaan tyhjännauraja.

        Jonkinlaista diplomia...


      • naurattaa
        naurattaa tää kirjoitti:

        ketju?

        Oon varmaan tyhjännauraja.

        Jonkinlaista diplomia...

        Heh, joo, hulluilla on halvat huvit sanotaan.
        Parta ei kasva maitomiehille eikä turpajouhet joutaville. Heh, sanotaan. Vitsi.

        Minuakin naurattaa kovasti usein.

        Se muuten voi johtua siitä ihan tosissa että hermot ovat olleeet liian kireällä ja on jonkinlainen elimistön puolustusreaktio nauru.
        Näin olen itse päätellyt naurusta johon ei ole aihetta. Olen ihmetellyt mikä ihme minua naurattaa niin kovasti.
        Elimistö pakottaa ihmistä iloiseksi koska muuten olisi psyykkinen romahdus.

        Sanotaan myös että on ensimmäinen hiipivä hulluuden merkki.
        Varmastikin jos ei ala ratkomaan asioita niin että sujuu, eli liiat huolet pois.

        Tästä palstasta.
        Minulle on puhdas harrastus.
        Jos laulaa nk. pitää sopii oppi mukaan kuvaan hyvin.

        Kevättä hienoa ja kesää


      • NK siis
        naurattaa kirjoitti:

        Heh, joo, hulluilla on halvat huvit sanotaan.
        Parta ei kasva maitomiehille eikä turpajouhet joutaville. Heh, sanotaan. Vitsi.

        Minuakin naurattaa kovasti usein.

        Se muuten voi johtua siitä ihan tosissa että hermot ovat olleeet liian kireällä ja on jonkinlainen elimistön puolustusreaktio nauru.
        Näin olen itse päätellyt naurusta johon ei ole aihetta. Olen ihmetellyt mikä ihme minua naurattaa niin kovasti.
        Elimistö pakottaa ihmistä iloiseksi koska muuten olisi psyykkinen romahdus.

        Sanotaan myös että on ensimmäinen hiipivä hulluuden merkki.
        Varmastikin jos ei ala ratkomaan asioita niin että sujuu, eli liiat huolet pois.

        Tästä palstasta.
        Minulle on puhdas harrastus.
        Jos laulaa nk. pitää sopii oppi mukaan kuvaan hyvin.

        Kevättä hienoa ja kesää

        se ruotsalainen tokmanni vai


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe