suutelu+kiinteät hammasraudat

hanna

Onnistuuko suutelu kiinteiden hammasrautojen kanssa, sellasten joissa on napit ja ne täyttää koko ylärivin (mahdollisesti)???? Mulle laitettais sellaset perjantaina mut en kyl laita jos niiden kans ei voi pussailla! Oon idiootti tälläsen syyn takia mut ei oikein huvittais ajatus olla suutelematta mieheni kanssa tuollasen yli viitisen vuotta :(

23

9844

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaffa

suutelu mutta suosittelen kokemuksella ettet ota suihin. T. Nimimerkki aaaaarrrrggghhhh

• hiii

jos ottaa suihin ja on kiinteät raudat? Eivätkö ne yleensä ole hampaiden ulkopinnalla, joten miten suihin ottaminen niihin vaikuttaa?

• mav74

Moi hanna!!

Kyllä pussailu onnistuu rautojen kanssa!!
      ei tunnu miltää!!
      saatko sä jossain vaihees alaskin raudat? ;) jos haluut ni textaile sähkäriin..:)

• hanna

Kiitos kaikille jotka o vastannu.. No toivotaan niin etten joudu selibaattiin sen osalta. Nyt on laitettu kumilenkit hampaiden väliin et sais ne rautojen renkaat paremmin hampaisiin.

Alas eivät oo vielä laittamas rautoja.. mut voi olla et siihen tehdään pieni leikkaus ja sen jälkeen pidän rautoja alhaallakin. Saa nähdä. Jänskättää kyl! ;D

• mä..
        hanna kirjoitti:

Kiitos kaikille jotka o vastannu.. No toivotaan niin etten joudu selibaattiin sen osalta. Nyt on laitettu kumilenkit hampaiden väliin et sais ne rautojen renkaat paremmin hampaisiin.

Alas eivät oo vielä laittamas rautoja.. mut voi olla et siihen tehdään pieni leikkaus ja sen jälkeen pidän rautoja alhaallakin. Saa nähdä. Jänskättää kyl! ;D

ihan vaan uteliaisuutta kyselen että minkä ikäinen olet hanna?

• jennu
        mä.. kirjoitti:

ihan vaan uteliaisuutta kyselen että minkä ikäinen olet hanna?

joo, mulla pari vuotta ollu raudat. Ei mitn ongelmia suutelemisessa.. Hyvin juttu luistaa ja homma onnistuu. Lisäksi raudat on pirun söpöt.

• miia
        jennu kirjoitti:

joo, mulla pari vuotta ollu raudat. Ei mitn ongelmia suutelemisessa.. Hyvin juttu luistaa ja homma onnistuu. Lisäksi raudat on pirun söpöt.

sattuuko rautojen pitäminen tai oikeammin hampaiden siirtyminen koko ajan vai jonkun aikaa? Kuinka siedettävää kipuilu on?

Saan alkuvuodesta raudat ja vähän pelottaa, kun suu on kipeä neljän hampaan poisoton jälkeen, että jos se on samanlaista lähivuodet ja särkylääkkeitä ei voi kyllä ihan päivittäin käyttää...

• mav74
        miia kirjoitti:

sattuuko rautojen pitäminen tai oikeammin hampaiden siirtyminen koko ajan vai jonkun aikaa? Kuinka siedettävää kipuilu on?

Saan alkuvuodesta raudat ja vähän pelottaa, kun suu on kipeä neljän hampaan poisoton jälkeen, että jos se on samanlaista lähivuodet ja särkylääkkeitä ei voi kyllä ihan päivittäin käyttää...

moi..saatko sä mimmoset raudat??

• hanna
        mav74 kirjoitti:

Saan raudat joidenka pitäisi työntää etuhampaita eteenpäin, mahdollisesti koko yläleukaa. Laitettiin maanantaina kumilenkit takahampaiden väleihin ja hampaat on ollu kipeet ja arat. Perjantaina laitetaan ne raudat ja voi olla että menee joulu sosekeittojen parissa. Noh, eipä tuu lihottua! ;D Olen 17vee. Pelkäsin/pelkään kuollakseni etten voi pussailla mut näyttää siltä ihmisten mielestä että elämä jatkuu rautojenkin kanssa. :)

• miia
        mav74 kirjoitti:

Sellaiset hampaanväriset kiinnikkeet ylös ja alas ihan tavalliset. Ensin hoidetaan yläosa ja sitten alhaalta.

• piska
        miia kirjoitti:

Aluksi hampaat tulee aroiksi ja voi särkeäkin, yleensä riittää kun ensimmäisenä päivänä ottaa särkylääkkeen. Sit se helpottaa siihen asti kunnes rautoja ekan kerran joudutaan kiristämään.
        Sen sievän hammasrivin vuoksi kestää kyllä pienet alkukivut.

• Miksa
        hanna kirjoitti:

Saan raudat joidenka pitäisi työntää etuhampaita eteenpäin, mahdollisesti koko yläleukaa. Laitettiin maanantaina kumilenkit takahampaiden väleihin ja hampaat on ollu kipeet ja arat. Perjantaina laitetaan ne raudat ja voi olla että menee joulu sosekeittojen parissa. Noh, eipä tuu lihottua! ;D Olen 17vee. Pelkäsin/pelkään kuollakseni etten voi pussailla mut näyttää siltä ihmisten mielestä että elämä jatkuu rautojenkin kanssa. :)

Olen 17v poika ja sain tänään itsekin kiinteät raudat... Jotain 1,5 vuotta niitä pitäisi pitää ja otin ne ihan ulkonäkösyistä. Tänään on ollut hampaat pirun kipeät, mutta kai se siitä hellittää. Tsemppiä sulle :)

• hanna

Mulle laitettiin tänään sellaset renkaat toiseksi viimeisiin ylähampaisiin eli ei laitettu vielä rautoja ku saan miettiä että lähdenkö tälläseen hoitoon. Elikä vastassa olis 1-2 vuotta raudat (4 etuhampaas napit ja takana renkaat) mahdollinen leikkaus jossa siirrettäisiin alaleukaa taaksepäin 1/2-1v. raudat ylhäällä ja alhaalla sit sellasia "ylläpito"-raudat jotka on loppuelämän (niitä pidetään öisin).

Onko kukaan teistä käyny tällaista rulijanssia läpi? millaiset fiilikset siitä jäi?

Voi olla ettei minun tapauksessa leikkausta tarvita mutta siihen pitää olla valmis ryhtyessään oikomishoitoon.

• mav74

moi hanna..

mulla on sekä ylhääl ja ajhaal kiinteet..niihin kun tottuu ni ei ne maailmaa kaada..kannattaa ottaa vaa raudat ja käydä läpi oikominen..:) jos haluat ni ota vaikka yhteyttä mailinkin kautta..t: mika

• hymypoeka

Hallo!

Elin ikävuodet 14-17 kiinteiden rautojen kanssa. Mun mielestä sain raudat aika myöhään, kun kuvittelin että ne yleensä laitetaan aika nuorena. Olisin voinut inhota niitä, kun ylimääräistä vaivaa ja muuta mälsää ne välillä tietenkin tuotti. Mun asenteen sitten ratkaisi eräs kaveri, joka yllätykseksi kehui, ettei mikään ole koskaan pukenut mua paremmin. Loppupeleissä oli vaan nastaa olla se söpö poika, jolla on suu täynnä rautaa.

Ja ennnen kaikkea kun sain kiinteät pois, niin todellakin huomasin että kaikki vaiva ja raha oli maksanut itsensä monin verroin takaisin. Mulla oli ennen koko ylärivi ihan epätasapainoinen perinnöllisen vian takia, mutta ihme kyllä hammasihmeidentekijät sai niistäkin symmetriset ja nätit.

Pidemmän päälle kannattaa ehdottomasti hoitaa suu kuntoon. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä hoitoon (toivottavasti siis päätit ryhtyä touhuun!). Timantit on pelkästään hyvännäköiset, jos niitä ei piilottele (ja pidät aina huolen että ei jää mitään safkaa koristeeksi);-D

• minä vaan

Joko päätit otatko raudat vai ei? Minä kyllä suosittelen ottamista, ei kaduta sit myöhemmin elämässä =)

• lilliiiih.
        minä vaan kirjoitti:

Joko päätit otatko raudat vai ei? Minä kyllä suosittelen ottamista, ei kaduta sit myöhemmin elämässä =)

Pirun vanha keskustelu o___o

• rautatyttö

Minulla itselläni oli kiinteät yläraudat, "kiskot", eikä ne haitanneet minkään sortin suutelua :) Kärsi suudella, kielisuudella ja pelkät pikku pusutkin luontui. Itseäkin ahdisti ajatus että miten tämä onnistuu mutta hyvinhän se :)

• niSKAvetooooooo

sain raudat pari vuotta sitten ja tyttöystävällä on kans raudat ja voin sanoa et onnistuu hyvin, mut sain viikko sitten niskavedon käyttöohje aika on 18h päiväs. kokeiltiin suutelua et mulla oli niskaveto suuss niin ei oikeen onnisstu se on aika pahasti tiellä

• n

nnukn.

• CantKiss

Joo okei, et mul ei oo ihan samaa juttuu mul vaa suoristetaa mun vasemmal puolel mun 2 takahammasta semmosel kumilenkil:// Mahtaakohan se haitata suutelua, pliis help mee! :((

• hakuna matata

mullaki on ne eikä ne oo mitää haitannu, ainakaa mua ja mun poikaystävää... ok tuntuu eka oudolt mut ei enää sen jälkee ku oot parikertaa suudellu sen kaa nii kyl siihe tottuu

• bloe-jobbing

myös suihinotto käy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      3078
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1157
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1132
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1025
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      987
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      781
    Aihe