Tylyys hämmästyttää

..kummastuttaa...

Monesti uusissa porukoissa huomaan, että naiset ovat tylympiä minulle, ehkä sen takia koska olen mies. Ja ennen kaikkea etäisempiä ja neutraaleja. Miehet enemmän saattavat rohkaisevasti sanoa jotain että tule vaan istumaan tai jotain, katsovat muhun päin ja ovat uteliaampia. Miksi naiset ovat alkuvaiheessa niin etäisiä ja toisinaan jopa töykeitä? Onko se sitä varovaisuutta vastakkaisen sukupuolen kanssa, jotain tavallaan vieraskoreutta. Ehkäpä se on sitä, että kumpikin sukupuoli on rohkeempia ja aloitteellisempia oman sukupuolen kanssa.

Myös myöhemmin kun olen jossain porukassa ollu monia kertoja ja jutellu sekä tutustunu muihin niin saan samanlaisia vaikutelmia muista. Useimmiten naiset ovat niitä, jotka kohtelevat minua kuin ilmaa. Eleistä huomaa että useimmiten naiset eivät välitä pätkääkään mitä sanon, eivät juuri kommentoi minun juttujani, eivät kysele kuulumisia, puhuvat päälle, eivät edes katso minun suuntaan ;) He ovat suorastaan töykeitä. Joskus ajattelen noista ihmisistä, että onpa idiootteja! Itse en koskaan kehtaisi käyttyäytyä noin, mutta monet uskaltaa. Vaikka en tuntisikaan juuri mitään sielujen sympatiaa joitakin samassa porukassa olevie kohtaan niin silti monesti pidän sellaista peruskohteliasta käytöstä kaikkia kohtaan: en puhu liikaa päälle, en ole tyly ja kuuntelen edes jonkin verran. Toisinaan myös samat ihmiset ovat silti tekopyhästi korostaneet joitain sosiaalisia sääntöjä.

Kyllä joitakin tuttuja miehiä myös käyttäytyy samanlailla. Olen silti huomannut että mielestäni naiset uskaltavat olla enemmän tylyjä kertomallani tapaa.

Näiden naisten suhteen yleensä en tietenkään ole mitenkään tyrkyttänyt itseäni. Joidenkin kanssa on mielestäni ollut mukavakin jutella kaverimielessä ja mielestäni toisinaan on löytynyt jopa paljon samanhenkisyyttä, mutta ilmeisesti sitten naiset ovat ajatelleet eri tavalla.

Tietenkin naiset monesti näyttävät innostuvan paljon juttelevan tyttöjen kesken, jolloin miehet jätetään vähemmälle huomiolle.

Niin ja jos jätetään kuitenkin ne mun puutteet käsittelemättä, joista ei ole teillä lukijoilla mitään tietoa. Eli ei oteta epäoleellisia asioita, kuten hygienia, ulkonäkö, typerät jutut, huomioon. Pysytään asiassa.

10

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serpico

kyse siitä, että perusoletus on että mies tulee iskumielessä? Naisten olisi vähän otettava selvää minkälainen tyyppi on kyseessä? Sitä en itsekään ymmärrä että miksi se keino on sitten olla tyly, mutta olisko sitten niin ettei vahingossa anna vihreää valoa liian aikaisin.

• outo nainen

että olet kokenut moista kohtelua.
      Naiset ovat ilmeisesti nykyään vaan niin itseään täynnä ja mukamas fiksumpia kuin miehet (puhutaan putkiaivoista jne.). Täytyy sanoa, että oletpas törmännyt tökeröihin naisiin. Ikävää, että täällä naiset eivät hallitse alkeellisimpiakaan käytöstapoja ja sosiaalisia taitoja. Ylimielisyyttä se vaan on! Monet naiset ovat nykyään todella itsekkäitä ja ilkeitä.
      Toivon, että tapaat jossain jonkun fiksunkin naispuolisen yksilön.

• heh hehe

että miehet toivottaa miehen tervetulleeksi "tuu istumaan tänne"

ja

• jarona

keskustelemaan uuden miehen kanssa hän kuvittelee että olen hänestä kiinnostunut. Siinä syy.

• ap...

Eli pelätään toisen kiinnostusta ja sen takia käyttäydytään melkein kuin idiootti, tyyliin "Ihan sama mitä selität" tai "Kukas sää oot muka" ajattelutavoilla.

Ehkä mun sit pitäs sanoa että anteeksi vaan, mutta haluaisin vaan jutella KAVERIMIELESSÄ. Tai: JOS HALUAT NIIN VOIT JUTELLA KANSSANI, ENKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ALA LUULEMAAN ETTÄ OLISIT MINUSTA SEKSUAALISESSA MIELESSÄ KIINNOSTUNUT :D

• Serpico
        ap... kirjoitti:

Eli pelätään toisen kiinnostusta ja sen takia käyttäydytään melkein kuin idiootti, tyyliin "Ihan sama mitä selität" tai "Kukas sää oot muka" ajattelutavoilla.

Ehkä mun sit pitäs sanoa että anteeksi vaan, mutta haluaisin vaan jutella KAVERIMIELESSÄ. Tai: JOS HALUAT NIIN VOIT JUTELLA KANSSANI, ENKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ALA LUULEMAAN ETTÄ OLISIT MINUSTA SEKSUAALISESSA MIELESSÄ KIINNOSTUNUT :D

mutta oikeasti on yksi mahdollisuus viitata siihen jotenkin ettei ole kiinnostunut. Sanot vaikka että "vaimo halus jutella kavereittensa kanssa, niin annoin heille sitten tilaa" :D Tai että "mistä arvasit että olen gay? Näkyykö se niiiin selvästi?"

• ..olen huomanntu päinvastaista.

Nimittäin miehet ovat (omiin kokemuksiini pohjaten) yleensä niitä kylmempiä osapuolia ja naiset, iästä tms riippumatta, ovat olleet niitä vastaanottavaisempia osapuolia.

Miehet yleensä puhuvat jostain kiekosta/formulasta/jalkapallosta/autoista/tms mun mielestä täysin turhasta ja jopa lapsellisesta.
      Naisten kanssa saa useammin järkevän keskustelun aikaiseksi vaikka kristinuskon suhteesta islamiin (tää nyt oli vaan esimerkki)...
      Sekä naisia on muutenkin miellyttävämpi lähestyä (en tarkoita nyt iskumielessä) esim työpaikalla, koulussa, jne jo pelkän kehonkielen takia: he useammin hymyilevät ja vaikuttavat lämpimiltä..

Kun sitten taas miehet harvemmin nauravat ja ovat kylmän oloisia..ja juttujen taso on...noo useinkin melko (ei siis tietenkään kaikilla)lapsellista...

• Serpico

melkoisen usein sekaporukassa miehet ottavat sellaisen suojelevan ta torjuvan asenteen ryhmän ulkopuolisia kohtaan. Tässä on hyvin suuri merkitys silläkin millä tavalla ulopuolinen ryhmää lähestyy. Omalla käytöksellään voi vaikuttaa jonkin verran.

• Serpico kirjoitti:

melkoisen usein sekaporukassa miehet ottavat sellaisen suojelevan ta torjuvan asenteen ryhmän ulkopuolisia kohtaan. Tässä on hyvin suuri merkitys silläkin millä tavalla ulopuolinen ryhmää lähestyy. Omalla käytöksellään voi vaikuttaa jonkin verran.

..oma käytös on ratkaisevaa...

Itse pyrin olemaan aina (kun vaan suinkin mahdollista) oma itseni..ja jotkut miehet saattaa kokea sen uhaksi...mut en kyllä viitsi omaa käytöstäni muuttaa nöyräksi hissukaksi vain jotta muutama mies ei kokis oloaan uhatkusi...varsinkaan koska siihen (että mies kokee olonsa uhatuksi) ei edes ole aihetta...

• sama asia naisena. Jos alan puhua tuntemattomalle naiselle baaritiskillä, reaktio on: katsotaan päästä varpaisiin ja olemus on jotenkin sellainen, että mikä tuo luulee olevansa kun mulle kehtaa puhua. Joskus tekee mieli vain sanoa pari sanaa hirveästä tungoksesta tai vaikka soitettavasta musiikista. Jos taas miehelle puhuu ihan samoista jutuista, niin reaktio on täysin toinen yleensä. Eikä musta kyse ole silloin siitä, että mies luulisi että yritän iskeä. Mies ei lähde (yleensä;)) perään kun saan juomani ja menen pöytääni, vaan pari sanaa on vaihdettu ja siitä.

Mistäköhän naisten tylytys johtuu? Onko se epävarmuutta, pelkoa, ujoutta tai mitä... Vaikea sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      406
      8892
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      174
      3328
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      18
      1801
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1156
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1068
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1055
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1011
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      995
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65