Floyd Rose-

tallat

Olen mietiskellyt, että pitäisikö ostaa kitara, jossa on floikka. Mutta väitetään, että sillä on vaikea pitää kitara vireessä ja virittää. Olen aiemminkin soitellut, että pitäisikö vain ottaa riski ja ostaa?

19

3477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ththt

      Hyvissä kitaroissa vire pysyy paremmin jos on kielilukot. Halvemmissa 200-400e kitaroissa en usko että vire pysyy kovinkaan hyvin. Ei kannata ottaa riskiä!

      • Anonyymi

        olen yli 50 ukko ja soitellu muutaman vuoden kitaraa innostun opettelemaan acdc kuulostaa helpolle ja tuli sitten ostettua 1200e secteri jossa floyd rose talla. pitääköhän kielet vaihtaa yksitellen tallan takia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen yli 50 ukko ja soitellu muutaman vuoden kitaraa innostun opettelemaan acdc kuulostaa helpolle ja tuli sitten ostettua 1200e secteri jossa floyd rose talla. pitääköhän kielet vaihtaa yksitellen tallan takia

        Itselläni oli aikoinaan Floyd Rose tyyppinen talla. Yksitellen vaihdoin kielet. Varmuuden vuoksi laitoin myös tallan ja rungon väliin sopivan paksuisen puukappaleen, ettei talla vahingossakaan pääse painamaan rukoon mitään naarmuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen yli 50 ukko ja soitellu muutaman vuoden kitaraa innostun opettelemaan acdc kuulostaa helpolle ja tuli sitten ostettua 1200e secteri jossa floyd rose talla. pitääköhän kielet vaihtaa yksitellen tallan takia

        Nopea kielen vaihto Floyd Rose/Edge-tallaan

        https://youtu.be/YB3BneqNb4A


    • ostat

      No itse ostin 700e kitaran jossa oli Floyd Rose. Vire ei pysynyt kuin muutaman päivän. Mutta nyt vähän aikaa sitten vaihoin Oringinal Floyd Roseen ja vire pitää vaikka kuinka käyttäs kampea. Eli osta sellanen kitara jossa on OFR ellet halua olla jatkuvasti virittämässä sitä kitaraa.

      • ®®®®

        Onko Floyd Rose®=Original Floyd Rose?


      • varmaankaan
        ®®®® kirjoitti:

        Onko Floyd Rose®=Original Floyd Rose?

        Mun mielestä tuo on just jonkun brändin valmistama ja Original Floyd Rose on aina aito floydi jos siinä lukee se Original.


    • Guitaristi5001

      Tuo että pitääkö noi virettä ja onko ne vaikeita virittää on vähän mihinkä on tottunu ja mitä yleensä osaa kitaroiden kanssa tehdä sekä tietysti itse kitarasta.

      Jos ostat floikka-tallallisen sähkiksen niin älä osta lisenssifloikalla olevaa (eli monesti nämä juurikin halvemmasta päästä olevat sähkikset (100-450) hinta luokassa suurinpiirtein) sisältävät lisenssifloikkia, joissa materiaali on huonompaa ja työnlaatukin heikompaa, tosin tääkin on ainakin osittain myös katsojan omissa silmissä ja taidossa käsitellä näitä floikka juttuja).

      Nimittäin, floikka mikä on hyvin säädetty ja jossa ei ole materiaalivikoja ja jos satulassa on lukko päät ja muutenkin keppi kunnossa pitää yllättävän hyvin vireensä ja kestää rankempaa vetkutusta kuin ns. normi vibra/tremolo tallat esim. Squierin talla jne. jotka eivät oikein tahdo virettään pitää jos raskaalla kädellä vemputtaa kampikikkailuja.

      Mieti omalta kohdaltasi tuota talla asiaa seuraavasti, käytätkö tai tuletko käyttämään kampea kuinka paljon/kuinka raskaasti soittamisessasi, jos vastaus on vähän ja käyttö on kevyttä niin osta kitara jossa on ns. normaali vibra/tremolo talla, jos ei meinaa kampea käyttää älä osta kammellista tallaa ja jos meinaat vedellä rankalla kädellä esim. bombdiveja ym. kikkailua kammella niin vastaus on floikka-tallalliset kitarat, joissa on lukkopäät satulassa.

      Jos ostat uutta kitaraa niin yritä saada kasaan n. väh 700 euroa (älä osta halvimpia) esim. Ibanezilta löytyy suht hyvillä tallalla olevia tuohon hinta luokkaan (tosin näissäkin tallat jakavat soittajakunnan mielipiteet).

      Hyviä talloja on ainakin Edge Pro, tätä nykyä myös Edge 3 talla on parempi kuin edeltäjänsä, itellä on tuo Edge 3 ollut eikä ollu mitään ongelmia ja tuo Edge Pro yleensä löytyy kalliimista sähkiksistä.

      Niin ja onhan Ibanezilla se ZR talla, joka on jäykempi mutta vielä paremmin toimiva ainakin siinä suhteessa kun yksi kieli katkee ja silti pitää vireensä :-)

      Onnea etsintään ja jos et tiedä itse näistä hirveesti niin mukaan kaveri joka asiaa tuntee hyvin.

      • tämmönen?

      • Guitaristi91928237
        tämmönen? kirjoitti:

        http://www.thomann.de/fi/esp_edwards_eal128_scythe.htm

        Muissa taitaa olla lisenssifloikka ja hirveesti ei oo rahaa. :S

        Kyllä tuolla soittaa tosin itse suosin Ibanezia monestakin syystä, soundi, soittotatsi ja talla on Ibanezin oma ei lisenssitalla.

        Makuasioita tietysti millaisesta kitarasta pitää.

        Itellä siis tuo Ibanez on se merkki jota diggaan, olen tuollasella kyllä soittanut mikä kuvassa on ja ei ainakaan omasta mielestäni pärjää esim. Ibanezin Prestige mallille esim. RG1570 Prestige mallin soitettavuus on ainakin itelle paljon kivempi mun käteeni (mikit sitten jo jakaa käyttäjäkuntaa).

        Ei tuo paha ole mutta kokeile ihmeessä useampaa merkkiä ja mallia, mikä istuu sun käteesi ja soundaa parhaiten niin se on valintasi.


    • Floyd Rose

      Ei lisenssifloikka tarkoita välttämättä huonoa. esim. ibanezin lähes kaikki vermeet on lisenssifloikkia. Jos vielä soppaa sekoittaa lisää niin Floyd rosen tallat tekee pääasiassa Schaller eli jos löydöt kunnon schallerin vehkeen niin takaan että on hyvä. Toisaalta kaikki floyd roset eivät ole huippuluokkaa, hinta määrää.

      • Kitaran soittaja 300

        Tuota noin, Ibanezin tallat eivät ole ns. lisenssifloikkia vaan Ibanezilla on ne omat "floikka" tallansa ja siis ei OFR:n mukaisia lisenssitalloja. Tämän oman kirjoitukseni vahvistukseksi teksti alla (on englantia mutta toivottavasti ei haittaa, sen verran oli pakko itekin tarkistaa omaa kantaansa netistä kun ei aina muista oikein :-D )

        "Floyd Rose Derived In order to reduce licensing cost from Floyd Rose, some manufacturers further improve their double locking trems that, despite being double locking, are no longer considered a licensed product, but are distinct relative derived from it.

        Ibanez Edge is Ibanez's Floyd Rose variant. There are 5 versions including a pro version. Starting with Edge III and Edge Pro, these are considered as mere derivative, and are not licensed from Floyd Rose.


      • floidi
        Kitaran soittaja 300 kirjoitti:

        Tuota noin, Ibanezin tallat eivät ole ns. lisenssifloikkia vaan Ibanezilla on ne omat "floikka" tallansa ja siis ei OFR:n mukaisia lisenssitalloja. Tämän oman kirjoitukseni vahvistukseksi teksti alla (on englantia mutta toivottavasti ei haittaa, sen verran oli pakko itekin tarkistaa omaa kantaansa netistä kun ei aina muista oikein :-D )

        "Floyd Rose Derived In order to reduce licensing cost from Floyd Rose, some manufacturers further improve their double locking trems that, despite being double locking, are no longer considered a licensed product, but are distinct relative derived from it.

        Ibanez Edge is Ibanez's Floyd Rose variant. There are 5 versions including a pro version. Starting with Edge III and Edge Pro, these are considered as mere derivative, and are not licensed from Floyd Rose.

        Käytännössä ibanez osti pois sen licenced tekstin rahalla, vanhemmissa ibanezeissa se vielä lukee. Se on myönnettävä että parempaan suuntaa ovat kehittäneet ja zero on jo jotain ihan muuta kuin floyd.


      • Johnny Kay.
        Kitaran soittaja 300 kirjoitti:

        Tuota noin, Ibanezin tallat eivät ole ns. lisenssifloikkia vaan Ibanezilla on ne omat "floikka" tallansa ja siis ei OFR:n mukaisia lisenssitalloja. Tämän oman kirjoitukseni vahvistukseksi teksti alla (on englantia mutta toivottavasti ei haittaa, sen verran oli pakko itekin tarkistaa omaa kantaansa netistä kun ei aina muista oikein :-D )

        "Floyd Rose Derived In order to reduce licensing cost from Floyd Rose, some manufacturers further improve their double locking trems that, despite being double locking, are no longer considered a licensed product, but are distinct relative derived from it.

        Ibanez Edge is Ibanez's Floyd Rose variant. There are 5 versions including a pro version. Starting with Edge III and Edge Pro, these are considered as mere derivative, and are not licensed from Floyd Rose.

        (ainakin) vanhemmissa Iboissa on lisenssitallat, esim tää mun RG570 -99. Ibanez LO-TRS Trem, licensed under Floyd Rose pats.

        "Ibanez Edge is Ibanez's Floyd Rose variant. There are 5 versions including a pro version. Starting with Edge III and Edge Pro, these are considered as mere derivative, and are not licensed from Floyd Rose."

        Tossa tekstissähän nimittäin puhutaan ainoastaan tuosta Edge-tallasta, ei kaikista Ibanezin talloista.


      • Komppi&Soolokitaristi543
        Johnny Kay. kirjoitti:

        (ainakin) vanhemmissa Iboissa on lisenssitallat, esim tää mun RG570 -99. Ibanez LO-TRS Trem, licensed under Floyd Rose pats.

        "Ibanez Edge is Ibanez's Floyd Rose variant. There are 5 versions including a pro version. Starting with Edge III and Edge Pro, these are considered as mere derivative, and are not licensed from Floyd Rose."

        Tossa tekstissähän nimittäin puhutaan ainoastaan tuosta Edge-tallasta, ei kaikista Ibanezin talloista.

        Tänä päivänä Ibana tallat ovat täysin Iban, yksikään talla ei ole lisenssi jos kyseessä iban tekemä.
        Ibareissa toki on esim. Wilkinson-Gotoh VSVG bridge tallaa ja muidenkin tekijöiden talloja, mutta Iban oma tekemät eivät ole lisenssejä yksikään.

        Ja kyse ei siis ole pelkästään Edge tallat vaan kyllä "floikka"-tyylisiä talloja on mm. SynchroniZR bridge w/ZPS-FX talla joka löytyy 5470 malleista ja on siis Iban omaa tuokin.

        Vanhemmissa kepeissä varmaan voi löytyä "lisenssitallaa" muuta noita ei ole moneen vuoteen enää uutukaisissa kitaroissa ollut vaan Iba on kehittänyt ihan oman juttunsa.

        Tämä vain tarkennuksean edellisiin kirjoituksiin ettei menisi puurot ja vellit sekaisin.


    • ehdotusta

      Jostain kitarasta, jossa olisi hyvä floikka, alle 1500€ ja ei mieluiten Ibanez...

      Kiitos vastauksista etukäteen. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe