Hintaansa nähden ihan passeli.
Korin muoto erittäin onnistunut ja
hyvä näkyvyys kuskin istuimelta joka
suuntaan.
Miinuksena vaihdekepin asennot kun pakki
ykkönen kolmonen ja viitonen on lähellä
toisijaan.
On mennyt joskus pakki tai kolmonen päälle
ykkösen sijasta.
Kori meluisa mutta kuitenkin hyvä vaihtoehto
järkiautoa etsivälle.
Mielipide Samarasta
16
2013
Vastaukset
- ratkaisu :
kun tarkoituksena on siirtyä paikasta A paikkaan B
- .............
Erittäin hyvä vaihtoehto vaikkapa Skodalle.
- keskenään :
............. kirjoitti:
Erittäin hyvä vaihtoehto vaikkapa Skodalle.
sen verran eri hinta- ja laatuluokista on kysymys
- jatkuu.
keskenään : kirjoitti:
sen verran eri hinta- ja laatuluokista on kysymys
Kumman merkin eduksi?
- tamaratsi
keskenään : kirjoitti:
sen verran eri hinta- ja laatuluokista on kysymys
lada on paljon edullisempi kuin skoda ja vie takuuvarmasti paikasta A-paikkaanB.
Sodan huollot takuuaikana maksaa enempi kuin koko Ladaa. - Saaratsi
jatkuu. kirjoitti:
Kumman merkin eduksi?
Lada vie skodasta voiton,os ajattelee ainastaan sitä,että skoda ja lada on autoja ei timantteja joiden arvo nousee ,vaan niiden arvo laskee joka vuosi ja jokainenhan meistä osaa laskea kuinka 35 000 tuhannen skoda pudottaa hintansa 10 vuodessa,saat siitä korkeintaan tonnin,kaksi,mutta lada maksaa hiukanalle 10 000 ja 10 vuoden päästä saat siitä vielä sen tuhanne ta kaksi tuhatta,minusta tuo 25 000 on sitten mukava summa vaikka matkustella ja ei minun tarvitse elvistellä noilla kahdella automerkillä,kun kimpikin on aivan samaa luokkaa ,kuin kiinalainen Kia,kaikki samamaa laatua,ainoastaan lada kestää,kun tehdään kunnon teräksestä
- valinta!
Olen Samaroinut kakkosautona nyt vuodesta 2003 alkaen. Samarani on syntynyt Venäjällä vuonna 1997. Ja käynnistelin sen talven jäljiltä vähän aikaa sitten. Nyt tarkoituksenani olisi luopua ajoneuvokannasta siten, että Samara jäisi edelleen kakkosautoksi ja muut liikennöintimuodot ottaisivat ykköstilan. Itse pidän siitä, että Samara on erilainen. Mutta en ole aivan varma onko se parempi kuin Ladan perinteiset mallit, vaikka se onkin italo designia ja Porchen suunnittelemalla moottorilla varustettu. Nämä ovat tietysti makukysymyksiä. Ja kunnon porvari ajaa aina sellaisella autolla, ettei joudu sen tiimoilta käymään keskusteluja pankkineidin kanssa, vaan pitää suunsa säkkiä myöden.
- eukko-66
Joo ostohintaansa nähden ehkä, mutta voi sitä vikojen määrää ja rahan menoa kun sitä hetken pidät!! tulee vika vian perään ja jopa sellaisia outoja joille eivät mitään merkkihuollossakaan osaa sanoa kuin ihmetellä. Lapsia hävettää kun perheellä on samara, ovet ovat jäykät kuin kassaholvissa ja ei tahdo saada rasvauksesta huolimatta edes auki! murheenryyni sanon minä, voi kun joskus pääsisin siitä eroon ja saisin kunnon auton!!mutta köyhä kun oot....
- te kaikki
ihan tosissanne?
- vaatii osaamista..
Minulla ollut 2 Samaraa. Ajoin ensimmäisellä 100000km, toisella 60000km. Takuuaikana oli kummassakin pikku vikoja. Takuuajan jälkeen huolsin autot itse, ei tarvinnut käyttää ainuttakaan kertaa korjaamolla. Ladaa suosittelen vain sellaiselle henkilölle, jolla on perustiedot ja taidot autojen korjaamisesta.
- ihan ok auto
mulla on 2000 vuosi mallin samara joka on palvellut hyvin.
Tokihan noissa halvoissa itä autoissa on silloin tällöin jotain pientä vikaa mutta en ole mikään uusavuton ja kaikki huolto toimen piteet teen itse ja jos jotain en pysty ite tekemään pyydän apua tutuilta.
Syy siihen miksi pidän ladoista on juuri se yksinkertainen rakenne jota on helppo itekkin korjata/huoltaa ja halvat varaosat enkä tosiaankaan koske mihinkään kalliiseen länsiräppänään mitä ei pysty juuri ollenkaan ite huoltaan kalliit varaosat.
- 5-ovinen
Samaraa. 140.000 ajoimme jälkimmäisellä, (1,5 litran moottori) On ollut vähän ikävä Samaraa, kun on ollut Rellu sen jälkeen.
Samara on ihan hyvä auto hintaluokassaan, edelleenkin. Nykyään viimeisimpiä myytyjä malleja saa hyvin halvalla. Itselläni on ollut yksi tai oikeastaan kaksikin, mutta sitä ensimmäistä muutamalla sadalla eurolla ostettua kaasutinmallia en muistele hyvällä. Sen sijaan GM ruiskulla varustettua sedania muistelen lämmöllä. Se oli aika luotettava, minulle riittävä niin kooltaan kuin varusteilta(eli lähinnä radio ja koukku) ja yllättävän taloudellinen. Ei sen enempää taloudellisempi kuin ruiskulla varustetut länsiautot, mutta niitä ei samalla rahalla silloin saanut. Samaran yksinkertainen rakenne teki siitä myös halvan korjata, vaikka en itse sitä juuri korjannut, niin kyllä sillä on merkitystä korjaamolaskuun kuinka kauan jossain toiminpiteessä kestää.
- tamaratsi
Samara on todellakin jäkiauto,ostin 2000 vuonna sellaisen ja ainoa mitä tety on se jakopäänhihna ja tietty ole huolloissakin käyttänyt,mutta vain joka toisessa,vikoja ei ole ollut muita,kuin akun merkkivalo mittarissa palaaa jatkuvasti,kun virranlaitan päälle ja palaa edelleenkin kun kone käy,mutta se on ollut jo noin 4 vuotta se vika ja ei ole haitannut mitenkään kulkemiseen,maksoin siitä silloin noin 9000mk ja nyt kun meinasin myydä ja nettiautoon laitoin ilmoituksen,tarjosivat siitä 1200 euroa.Minusta auto piti hinnan hyvin ja toimikin moitteeetta ja ajoominaisuudet on nyt mitä nainen osaa vaatia ,eli ihan hyvät.
- Ladamiäs
Meillä on Samara kakkos-vara-kauppakassina ja ihan hyvä peli. Se on hyvä auto olematta mikään munanjatke. Mut toi pakki on semmoinen juttu, jonka vaan vanhat Lada(Samara)-miehet (tai naiset) osaa. Mun taas pitää kattoo noitten japskien vaihdekeppejä hetki, kun se pakki on viitosen alapuolella. Vaimoni tuskaili pitkään Samaran kanssa ja pelkäsi olevansa kohta seinässä. Itte kävin Kia Ceediä koeajolla ja koitin saada pakkia sisään, kunnes myyjä kertoi, että siinä on lukkosalpa.
- preznev
Samarat on ritsoja itellä ollut yks ja se riitti 2000 mallin hätspäkki vai mikä lie aina oli jotain vikaa. Ovetkin lonksu vaikka auto ei ollut kun 2 vuotta vanha ajonestolaite jäi päälle ja et mihkään päässy ja pirun kylmäkin talvella Penkitkin oli kovat ja kapeet. lopuks meni kansipahvi sitten se romu sai lähteekkin takaisin ryssänmaalle missä se oli kunnolla ryssitty jonain maanantaiaamuna kovassa pakkasessa. Olihan siinä kääntyvät etupyörät ohjauksen helpottamiseksi ja takaa avonainen pakoputki ja järjetön sytytys muuta hyvää siinä ei sitten ollutkaan. Vanhat laatikkoladat ne on vielä autoja noiden nykyhärpättimien rinnalla eikä ole pilattu noilla ajonestolaitteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst24914351Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1483827PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1283722Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1641504Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3691464En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O141416Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn481263Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81041Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok45938En pystynyt vaan vastaamaan...
Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔93783