Kertokaa työelämään vihdoin ja viimein pääsevälle, mikä on verotodistus? Mikä osa se on tästä "veroehdotus"-lapusta??? Auttakaa!
Mitä siinä pitää lukea??
VEROTODISTUS!!?
7
17819
Vastaukset
- vero
Jos tarkoitat verokorttia niin sellasen voit hakea vaikka verottajalta.Ja ensi vuoden verokortti tulee alkuvuodesta.
Itse en ole tarvinnut verotodistusta muuta kuin vuokra-asuntoa hakiessa. Sen saa myös verottajalta, mutta se maksaa.- mari
mulle on tullut kotiin siis toi veroehdotus-lappu, onko siinä joku osa siis, josta mun täytyy ottaa kopio työnantajalle?
Ittellä eka päivä töis huomen ja oon yksin sen päivän siel ja mun pitää jättää sinne kopio verokortista, mä en ees tiiä mistä osasta siis pitää se kopio ottaa..
- Räyh
ei ole mikään veroehdotuksen osa.Tilaa verokortti puhelimitse,saat sen parissa päivässä.Uusi verokortti tulee yleensä automaattisesti vuodenvaihteessa.Jos et toimita verokorttia ajoissa työnantajalle, se ei estä palkanmaksua.Veroa menee 60 %.
Verotodistus on todistus jonkun aikaisemman vuoden ansioista. Sitä työnantajasi ei tarvitse.
Tässä linkki aiheesta;hakusana "verokortti"http://www.vero.fi/ - Räyh
Verokortin pitää olla alkuperäinen, ellei siinä kortissa lue, että jäljennös siitä kelpaa (sellaisiakin kortteja on).Voisin kertoa miksi kortin pitää olla alkuperäinen, mutta jääköön toiseen kertaan.
Työnantajasi tai hänen edustajansa taitaa hiukan sekoilla :).Tsemppiä työhösi.- sivutoimi
Niin jos kyseessä on sivutoimi niin silloin yleensä riittää kopio sivutoimiverokortista, mutta jos päätoimi niin sinun on vietävä alkuperäinen verokortti työnantajalle. Jos vanha on hukkunut uusi kannattaa hakea verottajalta, jos verokorttia ei toimiteta työnantajalle ajoissa palkasta suoritetaan 60% ennakonpidätys.
- mari
sivutoimi kirjoitti:
Niin jos kyseessä on sivutoimi niin silloin yleensä riittää kopio sivutoimiverokortista, mutta jos päätoimi niin sinun on vietävä alkuperäinen verokortti työnantajalle. Jos vanha on hukkunut uusi kannattaa hakea verottajalta, jos verokorttia ei toimiteta työnantajalle ajoissa palkasta suoritetaan 60% ennakonpidätys.
Ehkä löysin oikeanlaisen paperin kaapistani.. Voisitko ystävällisesti mitä tarkalleen verokortissa lukee?
onk se sellai lappunen jossa on noi rajat mitä saa tienata, et veroo tulee jonkin tietyn verran? hölmösti sanottu..
esim tuurauksista kyselisin nyt, et tämänköhän paperin ne tarvii (jossa lukee paljo ennakonpidätyus on tietyis tulorajois) ??
tänks! - Räyh
mari kirjoitti:
Ehkä löysin oikeanlaisen paperin kaapistani.. Voisitko ystävällisesti mitä tarkalleen verokortissa lukee?
onk se sellai lappunen jossa on noi rajat mitä saa tienata, et veroo tulee jonkin tietyn verran? hölmösti sanottu..
esim tuurauksista kyselisin nyt, et tämänköhän paperin ne tarvii (jossa lukee paljo ennakonpidätyus on tietyis tulorajois) ??
tänks!Onneksi olkoon, olet löytänyt oikean paperinpalasen, jos vuosiluku on 2003 siinä VEROKORTISSA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082