Moi! Kirjoitelkaa kokemuksia hormonikierukasta ja sen laittamisesta jne...
Olen ottamassa sitä kun Nuvaring ei sopinut... haluaisin vaan etukäteen kuulla kokemuksia muiltakin...
Kokemuksia kierukasta (Mirena)
6
1436
Vastaukset
- Mirena tai
hormonikierukka, tulee vanhoja viestejä vaikka kuinka ja paljon
- Eka kertaa...
heippa.minulle laitettiin 2kk sitten mirena kierukka ja olo on hyvä,ei ollut sivuvaikutuksia.tuntuu että passaa mulle.suosittelen :)
- minävaantäällä
otatin Mirenan n. kk sitten pois. Ei sopinut pidemmän päälle. Olen käynyt aikoinani läpi pillerit sekä Nuvaringin. Sitten viimeisen synnytyksen jälkeen 1/06 laitettiin Mirena. Puoli vuotta tiputtelua, ei meinannut asettua. Tarkistettiin jopa onko oikeassa paikassa eikä esim. kanavassa. (Kaverilla oli sama homma, oli kanavassa...) Oli oikeassa paikassa.
Kesällä 06 sitten asettui, pari vuotta oli ihan ok. Sitten alkoi se tiputus. Valuin miten sattuu ja oli ihme, jos kuussa oli yksikin viikko, ellei edes yhtä päivää tiputtanut. Kävin lääkärillä, testattiin kaikki mahdollinen. Lopulta kuukausi sitten otettiin Mirena pois. Ei ole tiputellut sen jälkeen, tietty kuukautiset tulleet.
Nyt sitten pelataan venäläistä rulettia miehen kanssa ja käytetään kumia kierron strategisina hetkinä kunnes mies saa ajan sterilisaatioon. On jo onneksi jonossa.
Olen varmaan se yksi harvoista, jolle h-kierukka ei sovi, kaverit ovat kyllä kehuneet. Parhaimmillaan se oli kyllä ihanaa, vähensi vuotoa selvästi.
Laittaminen ei ollut vaikeaa, pari pientä nipsausta tunsin, vaikka mulle sen laittoi ihan tavallinen nuori terveyskeskuslääkäri, ei mikään gynekologi. Poisotto oli täysin kivuton, en tuntenut mitään. - vain hyvää
Mulle laitettiin Mirena neljä vuotta sitten. Se tehtiin nukutuksessa kun en ole synnyttänyt.
Kokemukset pelkästään positiivisia:
Runsaat vuodot ja hyytymät loppuivat kokonaan. Nykyään vuoto saattaa olla vain tahra alushousuissa. Kierukan laiton jälkeen olen käyttänyt vain pikkuhousunsuojia suojina, joskus harvoin tamponeja. Kuukautiset ovat säännölliset. Ei tiputtelua paitsi ekat pari viikkoa.
Ensimmäsen viikon aikana sain noin päivän kestäneen hormonimyrskyn. Hikoilin aivan hillittömästi, käsivarretkin olivat kosteat. Mutta kun se meni ohi, ei muuta oiretta ole tullut.
Voi jos olisin voinut tämän ehkäisyn ottaa jo aikaisemmin, helpommalla olisin päässyt.- käyttäjä
Itse laitatin ekan kierukkani kolmisen viikkoa sitten ja olo ihan OK, kahtena päivänä olen tiedostanut "raivarin" olon, mutta minulle ollaan jo vuosia suositeltu kierukkaa kovien kuukautisvuotojen ja kipujen takia.
Jotenkin oloni on epävarma, eli olen nyt vuotanut koko kolme viikkoa, vain kolmena päivänä olen pärjännyt alushoususuojan kanssa, muutoin vuoto on ollut ihan kirkasta kuukautisvuotoa ........ Jotenkin kuvittelin että alkuun voi vuotaa vaikka 3 kk tai enemmänkin, mutta ajattelin että se on semmoista "toisenlaista: niukempaa vuotoa". Ajattelin kyllä maltilla katsella, mitään mahakipuja tai muuta ei ole ollut.
Mutta, asia mikä minua vaivaa eniten on se että neuvottiin kuukautisten jälkeen kokeilemaan esim. suihkussa onko kierukka pysynyt paikoillaan, että tuntuuko ne langat. En minä löydä tai osaa, kuitenkin kortissani lukee että langat olisi jätetty 2,5 cm, enkä edes tiedä minkä pituiseksi ne yleensä jätetään ? No, jatkuvan vuodon takia raskauspelkoa ei ole, tosin isäntä nyt eilen vähän yritteli ....., mutta ..... En tiedä uskaltaako seksiä harrastaa. Ootteko Te muut tunteneet ne langat itse hyvin ?
En siis edes ole enään ihan nuori tyttönen, vaan kohta 37 vuotta ja olen ollut ilman hormoonallista ehkäisyä kohta 8 vuotta, mutta kun nuo "kumiukotkin" riitti ja lapsiluku täys ....
- Entinen hoikka
Olen yli 50-vuotias ja minulle laitettiin Mirena kaksi vuotta sitten vaihdevuosioireita helpottamaan. Kuukautisista pääsi eroon saman tien, hikoilut helpottivat - yöksi jos jättää pikkuhousut jalkaan, ne on aamulla kosteat :/ Mutta: olen menettänyt entisen hoikan varteni... :( Jostakin kuulin, että hormonikierukka aiheuttaa painon lisääntymistä. Mielestäni en syö enempää, päinvastoin - suklaata meni joskus päivittäin... Voihan se olla että liittyy ikäänkin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1562548Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658