palkankorotus 2600--> ??

..............................

paljonko uskaltaisi pyydellä lisää liksaa kun uutta sopimusta alan kirjottaan. tulee puoli vuotta vuokrafirman kautta täyteen ja siirryn nyt talon kirjoille. liksa tuo pari kymppiä vajaa 2600€. palkka ollut alusta asti sama, tosin TES yleiskorotuksen olen saanut syksyllä.

10

2573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 940 --> 3 300 saanut

      Kysy aina silloin, kun tulee tasvuosi täyteen firmassa. Ota vaatimustesi tueksi jotai tilastofaktaa alasi palkkauksesta ja tee kirjallinen esitys. Anna pomolle myös liiton palkkaneuvonnan puhelinnumero.

      • ............................

        kyllähän kun vuosi tulee täyteen menen uudelleen pyytämään. mutta nyt olisi kuitenki mielestäni hyvä hetki pyytää hieman lisää koska vuokrasuhde (koeaika) päättyy ja vakivirka alkaa. paljonko prosentteina yleensä palkkaa lisää pyydätte? onko 10% aivan liikaa??


      • Työnantaja
        ............................ kirjoitti:

        kyllähän kun vuosi tulee täyteen menen uudelleen pyytämään. mutta nyt olisi kuitenki mielestäni hyvä hetki pyytää hieman lisää koska vuokrasuhde (koeaika) päättyy ja vakivirka alkaa. paljonko prosentteina yleensä palkkaa lisää pyydätte? onko 10% aivan liikaa??

        Nyt mukamas antaa korotuksia !? Jotenkin tuntuu mahdottomalta yhtälöltä pyytää palkankorotusta vaikkapa vuosittain tai voihan pyytää ,mut et sais !? Paitsi jos olet selvästi alle oman tehtäväsi palkasta elikkä saman alan tekijöille maksetaan 2000€ ja itse saat 1500€ niin silloin on persuteltua pyytää ,mut minimit tulee tes:tä ja eikä monet maksa enempää...


      • Työnostaja

        Ei ole mitään syytä korottaa palkkaa, MIKÄLI ET KOROTA TYÖPANOSTASI.


      • sillä selvä
        Työnostaja kirjoitti:

        Ei ole mitään syytä korottaa palkkaa, MIKÄLI ET KOROTA TYÖPANOSTASI.

        korotuksesta on jo sovittu mutta määrä vain on vielä sopimatta. eikö ole aika yleinen käytäntö että koeajan jälkeen palkkaa nostetaan!? minun tapauksessa koeajaksi voidaan lukea tuo aika vuokrafirman palkollisena. tähän asti työnantaja maksanut palkkani vuokrafirman välikäden kautta, eli nyt välikäden poistuessa säästyvät eurot --> minun palkkaani!


      • ihmeessä
        sillä selvä kirjoitti:

        korotuksesta on jo sovittu mutta määrä vain on vielä sopimatta. eikö ole aika yleinen käytäntö että koeajan jälkeen palkkaa nostetaan!? minun tapauksessa koeajaksi voidaan lukea tuo aika vuokrafirman palkollisena. tähän asti työnantaja maksanut palkkani vuokrafirman välikäden kautta, eli nyt välikäden poistuessa säästyvät eurot --> minun palkkaani!

        ainakin se 500euroo....jos kerran oot eka ollut vuokrafirman leivissä....kyll sen verran pitää saada, ku kerran alkaa toi lamaki olla ohi


      • mikä liitto

        mikä numero!???


      • mani mani
        sillä selvä kirjoitti:

        korotuksesta on jo sovittu mutta määrä vain on vielä sopimatta. eikö ole aika yleinen käytäntö että koeajan jälkeen palkkaa nostetaan!? minun tapauksessa koeajaksi voidaan lukea tuo aika vuokrafirman palkollisena. tähän asti työnantaja maksanut palkkani vuokrafirman välikäden kautta, eli nyt välikäden poistuessa säästyvät eurot --> minun palkkaani!

        mistä niitä senttejä tulee ?


    • .......................

      En nyt tiedä kannattaako puolen vuoden jälkeen odottaa mitään kummempaa korotusta... Ainahan pyytää voi, mutta siitä saattaa työnantaja saada ahneen kuvan. Jos työnantaja myöntyy, niin ihmettelen suuresti jos tulee iso korotus. Ehkä 50-100 €. Riippuu tietenkin mitä teet ja millä alalla. Jos alan keskipalkat on luokkaa 4000 €, niin todennäköisesti saat enemmän...

    • Taasnäitä

      Peruslähtökohta on, että mitään et saa jos mitään et pyydä. Aloita palkkakeskustelu kysymällä onko työssäsi ollut moittimista. Sitten pyydät tuplasti sen mihin olet tyytyväinen, eli 20% jos voit tyytyä 10%:iin. Äläkä kiihkoile tai pyytele anteeksi vaan koita esittää varmaa. Sinulla on vahva argumentti: tulet joka tapauksessa työnantajalle halvemmaksi nyt kuin vuokrafirman kautta, ja vuokrafirma on itse asiassa sinua vähän kysellyt...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe