Käytännön tilannetta ei ollut koskaan vielä tullut, mutta kun aiheesta tuli puhetta, testasin. Siis, jos auton ikkuna tai ikkunat (testasin vain yhdellä) ovat auki, sähkötoimiset ovat, ja ulostuu autosta, laittaa ovet lukkoon kauko-ohjauksella... niin ikkunapirulaiset jäävät auki!!! Mikä moka, mikä puutos. Vaihtoehtoja tuolle olisi ollut kaksi: 1. Ikkunat/ikkuna olisi mennyt automaattisesti myös kiinni. 2. Ovetkaan eivät olisi menneet lukkoon ja kuittaus valoilla olisi jäänyt antamatta. Tiedän joitakin autoja, joissa tuo toimii oikein, siksi olen pettynyt Subaruun. Ja oikestaan juuri siksi, koska kyseessä olisi hyvin pieni parannus, koska kaikki tarvittavat laitteet siinä ovat olemassa, tarvitsisi vaan hieman lisää autoamagiaa.
eka pettymys Subaruun
10
2018
Vastaukset
- tsetäkstee
Ja vielä lisäparannus edellä kuvattuun asiaan; kun auton avaa kauko-ohjauksella niin ikkunat avautuvat automaattisesti! No joo, ei aina mukavaa Suomen olosuhteissa, mutta olisihan se kiva ominaisuus! Vaihtoehtoja tuolle olisi ollut kaksi: 1. Ikkunat/ikkuna olisi avautunut automaattisesti. 2. Ovetkaan eivät olisi auenneet lukosta ja kuittaus valoilla olisi jäänyt antamatta. Taidanpa pysyä muissa merkeissä jatkossa(kin).
- Aeronautti
Menee kiinni, taikka jopa auki jos niin haluaa. Eli kauko-ohjaimen painikkeilla voi ohjata ikkunoita ulkopuolelta jos ostaessa on valinnut autoonsa "Comfort close - windows". Kaikki eivät osaa...
- äkstee
Aeronautti kirjoitti:
Menee kiinni, taikka jopa auki jos niin haluaa. Eli kauko-ohjaimen painikkeilla voi ohjata ikkunoita ulkopuolelta jos ostaessa on valinnut autoonsa "Comfort close - windows". Kaikki eivät osaa...
tänne parit vittuilut ehtikin jo tulla, kerron asian saamasta uudesta käänteestä. Vaikka itsellänikin on koira, ei tullut mieleeni, mutta eräs fiksumpi kaveri sen heti huomasi. Jos kesähelteellä jättää koiran autoon joksikin aikaa, sitä jättää ikkunan/ikkunat hieman auki, mutta ovet tietysti lukkoon. Joten vaihtoehtoja pitääkin olla enemmän. Eli jos ikkunan jättäisi vain hieman auki, systeemi päättelisi, että niin on tarkoituskin. Jos ikkuna olisi enemmän auki, niin sitten systeemi päättelisi sen unohtuneen auki, ja sulkisi kokonaan. Ihan äsken testattiin eräässä arvostetussa saksalaismerkissä tuota ikkuna/ovi-kuviota, ihan samoin se toimi siinäkin kuin Subarussani. Tuo ehkä lievensi pettymystäni, koira-juttu pyyhki sen kokonaan pois.
- forre
äkstee kirjoitti:
tänne parit vittuilut ehtikin jo tulla, kerron asian saamasta uudesta käänteestä. Vaikka itsellänikin on koira, ei tullut mieleeni, mutta eräs fiksumpi kaveri sen heti huomasi. Jos kesähelteellä jättää koiran autoon joksikin aikaa, sitä jättää ikkunan/ikkunat hieman auki, mutta ovet tietysti lukkoon. Joten vaihtoehtoja pitääkin olla enemmän. Eli jos ikkunan jättäisi vain hieman auki, systeemi päättelisi, että niin on tarkoituskin. Jos ikkuna olisi enemmän auki, niin sitten systeemi päättelisi sen unohtuneen auki, ja sulkisi kokonaan. Ihan äsken testattiin eräässä arvostetussa saksalaismerkissä tuota ikkuna/ovi-kuviota, ihan samoin se toimi siinäkin kuin Subarussani. Tuo ehkä lievensi pettymystäni, koira-juttu pyyhki sen kokonaan pois.
koita nyt kestää, mutta ainakaan minä en koe tarpeelliseksi ajaa autolla ikkunat auki, jos haluan paremmin tuulettavaa kyytiä, otan tallista kaksipyöräisen.:D
Mutta kun kattoikkuna jää auki ja sataa kaatamalla, niin johan ottaa päähän vaikka onkin nahkaistuimet ja helpot kuivata. Pitäisi olla sadetunnistin joka sumealogiikan ohjaamana antaisi kiinnikäskyn kattoluukulle. Miksi sumealogiikka? No siksi, että se olisi oppinut elämäntapasi ja ennakoisi huolimattomat unohduksesi. Kyllä on paska auto ja niin puutteellisesti varusteltu, kun ei arvaa, pitikö ikkunat ja luukut jättää auki vai kiinni.
- forre
niin mutta kun ovetkin menee takaisin lukkoon kun on ensin avannut kauko-ohjaimesta, eikä sitten avaakkaan ovea tietyn ajan sisällä, menee ne takaisin lukkoon, ekä ne ymmärrä että joku voi kuitenkin haluta mennä sinne autoon vaikka vasta kahden minsan kuluttua... kyllä on surkeeta.
- pettynyt xt
On siinä muitakin puutteita.Paras jättää tommonen kauppaan. Esim jos ajan 100km/h ja käännän äkkiä rati ihaan kumpaan suuntaan vaan niin se menee sinne ja metsään että rytisee!!! menee ihan mihin vaan kun kääntää rattia vaikka ratikan alle tai puimurin paska auto. Tankissa on reikä aina tyhjenee kun ajaa ihan paska auto. Jos jätän ikkinan väliin sormen niin vittu kun ottaa kipeää kun se ikkuna menee kiinni siihen kun painan nappia ihan paska auto. Toisekseen jos auto on sammuksissa ja istun vaikka kuskipaikalla ja laitan vasemman jalan ulos kusin ovesta ja nilkka kynnyksen kohdille ja vetäsen täysillä ovaen kiinni niin sattuu saatanasti nilkkaa AUTO ON IHAN PASKA
- höpötöt
Pakkohan ovet on saada lukkoon niin että ikkuna on auki, jos vaikka jättää koiran autoon. Fordissa saa kaukosäätimellä ikkunat auki ja kiinni.
- äkstee
Eikä tässä ollut kyse siitä, saako ikkunat kauko-ohjaimella auki ja kiinni. Eikä edes Fordista ollut kyse. Tuossa porukat repesivät moittimaan Foresteria oikein paskaksi autoksi. Hyvää huumoria ymmärrän aina. Paskahan on aito tuote, jonka kanssa ollaan tekemisissä melkein päivittäin.
- XT on kehno varusteinen
Samoin kun laittaa kaukolla ovet lukkoon pitäisi ajovalot syttyä 13 tunniksi palamaan ja samaan sysyyn pitäisi tankin lukko aueta.Ja jos ikkuna on auki niin pitäisi ecu tyhjentyä ja siirtyä lukko tilaan ikuisesti ja sen voisnnäppärästi aina vaihtaa uuteen.On mulla teissä ihmisissä kestämistä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456318
- 584422
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282958- 612917
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271496Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381475- 321290
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431191