Eli, miten saada puudutus mahdollisimman nopeasti pois? Minulle täytyi laittaa kolme kertaa puudutus, kun eihän se hammaslääkäri osannu sitä oikeeseen kohtaan laittaa. Nyt minulla on puudutus vielä jo kolmatta tuntia, ja haluaisin sen mahdollisimman nopeasti pois. Lisäksi, kun yritän avata suutani, en pysty koska se sattuu niin pirusti! Johtuuko puudutuksesta vai? Pyydän helpottakaa elämääni ja auttakaa!
Puudutus
19
15617
Vastaukset
- sykkeesi pahentaa
tilannetta---RELAA,,,,,, ½-tuntia ja ongelma pois !
Mulla jos olis vaan 3 tuntia niin olisin tyytyväinen, mutta kun yleensä se puudutus kestää vähintään sen 5 tuntia. Eilen kun revittiin hammas ja jouduttiin laittamaan PALJON puudutusainetta niin vielä illalla 21-22 oli ilmeisesti puutunut kun rupesi pistelemään, ja hammaslääkärissä olin 10.30 aamulla. Muutenkaan ei vissiin oikein sovi kyseinen aine kun eilenkin olin ihan jumissa, tuijotin vaan jotain tiettyä pistettä tajuamatta sitä edes kunnolla. Ja väsyttikin kauheasti, eikä tilanne ole tänäänkään ollut ihan normaali. Toki voi olla et se itse hampaan poistokin väsyttää, ottaahan se koville elimistössä varmaan kun jotain revitään pois.
- revittiin?
Henna.S kirjoitti:
Mulla jos olis vaan 3 tuntia niin olisin tyytyväinen, mutta kun yleensä se puudutus kestää vähintään sen 5 tuntia. Eilen kun revittiin hammas ja jouduttiin laittamaan PALJON puudutusainetta niin vielä illalla 21-22 oli ilmeisesti puutunut kun rupesi pistelemään, ja hammaslääkärissä olin 10.30 aamulla. Muutenkaan ei vissiin oikein sovi kyseinen aine kun eilenkin olin ihan jumissa, tuijotin vaan jotain tiettyä pistettä tajuamatta sitä edes kunnolla. Ja väsyttikin kauheasti, eikä tilanne ole tänäänkään ollut ihan normaali. Toki voi olla et se itse hampaan poistokin väsyttää, ottaahan se koville elimistössä varmaan kun jotain revitään pois.
Aika osaamatonta jos niin piti tehdä. Minulla otettu yhtä lukuunottamatta normaalisti, se yksi piti halkaista, sitten sekin tuli hienosti. Leukaluu voi kaiketi revetä - vai?
revittiin? kirjoitti:
Aika osaamatonta jos niin piti tehdä. Minulla otettu yhtä lukuunottamatta normaalisti, se yksi piti halkaista, sitten sekin tuli hienosti. Leukaluu voi kaiketi revetä - vai?
Revittiin tai poistettiin, mut aika repimiseltä se tuntui... oli sen verran tiukassa mokoma, joutui kauan aikaa väsyttelemään hammasta jollain vipusella ennen ku rupes heilumaan ja puudutuksesta huolimatta välillä vähän sattui, mutta ilmeisesti viereisiin hampaisiin kun ei siinä poistetussa ollut kai tuntoa enää ollenkaan. Sitä en kyllä tuntenut kun hammas lopulta lähti, lääkäri vaan totesi et nyt on poissa. Ja joo tietenkään en ois halunnu et ois ollenkaan poistettu koko hammasta, kyselin vielä et jos sais korjattua mut ei kuulemma onnistunut enää. Minkäs sille voin, että olin öisin narskutellut sen ihan onnettomaksi.
- nukkumaan
jos vain on mahdollista. Siten minä olen jälkikivuista parhaiten selvinnyt. Otan puudutuksen vain, jos lääkäri sitä ehdottaa.
- Piikittäjä
Ettei puudutusainetta osaa oikeeseen paikkaan laittaa jos ei 1 kerta riitä ainetta liian vähän.Ei kai hammaslääkärit sitä mielin määrin ole heti tyrkkäämässä.
- tehoaminen
Minulla otettiin aiemmin yläleuasta pois hammas. Silloin puudutus tehosi todella voimakkaasti, jopa toinen puoli nenää oli tunnoton. Silti poiston jälkeen alkoi tuntua jomotusta vajaan tunnin kuluttua. Puudutus hävisi lopullisesti vasta 8 tunnissa. Yläleuan toiselta puolelta poistettiin äskettäin hammas ja kun lääkäri aloitti, pelotti että kuinkakohan paljon sattuu kun tuntui että oli puutunut hyvin vähän. Mutta kipua ei tuntunut lainkaan, vaikka lääkäri joutui tekemään todella paljon töitä saadakseen juuren kaivettua pois (aikaa toimenpiteeseen kului tunti). Puudutuskin hävisi noin parissa tunnissa, eikä särkyä ollut jälkikäteen.
- kankea-akka
tehoaminen kirjoitti:
Minulla otettiin aiemmin yläleuasta pois hammas. Silloin puudutus tehosi todella voimakkaasti, jopa toinen puoli nenää oli tunnoton. Silti poiston jälkeen alkoi tuntua jomotusta vajaan tunnin kuluttua. Puudutus hävisi lopullisesti vasta 8 tunnissa. Yläleuan toiselta puolelta poistettiin äskettäin hammas ja kun lääkäri aloitti, pelotti että kuinkakohan paljon sattuu kun tuntui että oli puutunut hyvin vähän. Mutta kipua ei tuntunut lainkaan, vaikka lääkäri joutui tekemään todella paljon töitä saadakseen juuren kaivettua pois (aikaa toimenpiteeseen kului tunti). Puudutuskin hävisi noin parissa tunnissa, eikä särkyä ollut jälkikäteen.
hammaslääkärillä kåyntejä v.1970-1999 joka kerta puudutettiin käyntejä vuodessa n. viisi eli 30 kertaa viisi .150 piikkiä
nielurisa leikkaus v. 1973 -puudutusta paljon
jalka leikkaus.v. 2004 puudutuksella
olkapaa tulehtuneet v. 2006
sain kolme puudutus piikkiä
nyt 40vuoden jälkeen puudutukset tuntuu leukojen kengitumisina varsinkin pakkasella ulkona
alaraajat tunnottomat 1 5 min. kävelyn jälkeen
sormia kangistelee flunssa ollessa ja kirjoittaessa
olen 59v. allergikko ym..joten lääkäreitä ei enään kiinnosta asia
puudutusainee eivät haihdu kehosta...kärsittävä itse kaikki - MiskaTervaoja
Vaikuttaa pahalta, olet varmaan jo kuollut.
- Fear of pain
Huu. Taidan ens kerralla jättää puudutuksen pois kun hampaita meen paikkaamaan. En tajunnut että puudutuksista voi tulla seurauksia jos niitä paljon ottaa. En onneksi oo monesti ottanut mutta silti. On sitä pahempaakin kipua kestänyt, kun tuo polvilumpio aina joskus karkailee paikaltaan...
- haumou
haistakaa vittu teist ei oo ollenkaa apua
- naamatunnottomana
perkele eihän täältä apua löytyny
- ytfgvgcjgkvjhlvg
Eiköhän sinullakin ole puudutus jo hävinnyt kun kirjoituksestasi on melkein 12 tuntia.
- EiIkinäEnää
Taju lähti puudutusta yli vuorokaudeksi.
Hammaslääkärit vähättelee. Kovinkin yleistä?- ugykuvgjgvjhk
Itse olisin tyytyväinen kunnollisesta puudutuksesta. Viimeksi kun poistettiin hammas, puudutteen lisäyksestä huolimatta sattui niin saa***sti. Puudutus hävisi parissa tunnissa, ei siis alunperinkään riittävästi.
Katsotaan miten käy muutaman viikon sisällä kun pitäisi poistaa kerralla neljä hammasta ja lisäksi pari juurta. Yksityislääkäri lupasi tehdä sedaatiossa (ei siis nukutettuna).
- Anonyymi
Eiköhän puudute poistu hermosoluista kun tökkii neulalla reikä pistokohdan alueelle ja saa siten puudutetta pois alueelta, lisäapua tuo myös kun hieroo rivakasti kyseistä poskea tai leukaa, jollloin verenkierto vilkastuu ja aine lähtee kulkemaan. Pitkä puudusuvaikutushan kertoo siitä, että puudutteen mukana tuleva verisuonia supistavan aineen (adrenaliini) vaikutus estää aineen laimenemisen kun se jää jumiin yhteen paikkaan.
- Anonyymi
Jos on menny jo jonki aikaa niin vaikka imeämällä mandariinia/ tikkaria yms. Se saa sen aineen nopeammin liikkeelle ja hetkessä rupee jo tuntumaan.
- Anonyymi
Lääkärin käsi tärisee, tekee kuitenkin puudutus viive aika toteaminen. Tarkastus , ohjeet eikä huutaminen ole ohjeet
- Anonyymi
Ei tartte puudutuksia.Säästää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019