Yksin festareille

festari-newcomer

Hei! En ole ikinä ollut "kunnon" festareilla ja tänä kesänä haluaisin ehdottomasti mennä katsomaan lempparibändiäni. Asia on vain niin, että todennäköisesti lähtisin matkaan yksin. Löytyisikö täältä avuliaita festarikonkari-ihmisiä, joilla olisi kokemusta yksin festareilla olemisesta ja halua kertoa kokemuksistaan? Olisin tosi kiitollinen kaikesta hyödyllisestä informaatiosta, ihan alkeistasoisestakin, koska en tosiaan ole ikinä festareilla käynyt.

37

13134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikinuori rocknainen

Olen kulkenut festareilla aina yksin jo 20 vuotta.En ole koskaan löytänyt saman henkistä kaveria mukaan.Ei siinä mitään erikoisia neuvoja tarvita.Sinne vaan mennään ja ollaan ja kuunnellaan musaa.Ei sen kummempaa.Joskus voi löytyä jopa juttukaverikin, mutta harvemmin nyky-Suomessa.

• festari-newcomer

kiitos vastauksesta! :) Olisko muita halukkaita kertomaan mulle festareista..? :)

• hoona

Elikkäs oon huomenna menossa yksin Provinssiin katsomaan Placeboa. Pakko päästä =) Tuskimpas siellä väkijoukossa koskaan on yksin.

• jätkä..

, mutta siltikään ei kukaan tullut juttelemaan provinssissa eikä ilosaaressa, kun yksin sinne menin. Suurin osa siellä on kaveriensa kanssa, muistuttaa siinä mielessä klubeja ja diskoja, että jos yksinäisyydestä kärsii niin ei kannata mennä.

On myös vaarana tulla pahoinpidellyksi, 3 päivää on kuitenkin pitkä aika tuollaisella vaaravyöhykkeellä liikuskella yksin, varsinkin jos kiinnostaa festarialueelta poistuminen ja itse paikkakuntaan tutustuminen ja syrjemmät alueet.

Mut jos kiinnostaa enemmänkin se musiikki, eikä ihmiset, niin miksi ei sitten yksin voisi mennä, sehän on vaan mahtavaa :)

Kavereita tuolta on turha saada, koska kaikilla on jo kavereita siellä, plus että kiinnostaako edes ystävystyä sikarumien ja vieläpä väkivaltasten ihmisten kanssa?

Rumuus ei mitään haittaa, mutta jos sydänkin on ruma, niin ei kyllä kiinnosta.

Festarit on ideana tosi hyvä, harmi vaan että suurin osa yleisöstä on ihan säälittävää ja idioottimaista.

Kaikki kauniit ja fiksut tuntuu jäävän suosiolla Helsinkiin, tai sitten viettävät lomaansa ulkomailla kulttuurisesti ja älyllisesti rikkaammissa ympäristöissä ja tapahtumissa.

Itse haluaisin silti suomifestereille mennä, kun ei ole muutakaan tekemistä nyt, harmittaa vaan kun porukka siellä on niin ala-arvoista, rumaa, ja kaupan päälle ilkeitä, niin eipä viitti lähteä.

En sitten tiedä oisko ruisrock parempi, tai rmj, kun ovat enemmän kaupunkifestareita, tai ainakin vetävät kaupunkilaisia enemmän, kertokaa jos joku on käynyt.

• tuulakaija
        jätkä.. kirjoitti:

, mutta siltikään ei kukaan tullut juttelemaan provinssissa eikä ilosaaressa, kun yksin sinne menin. Suurin osa siellä on kaveriensa kanssa, muistuttaa siinä mielessä klubeja ja diskoja, että jos yksinäisyydestä kärsii niin ei kannata mennä.

On myös vaarana tulla pahoinpidellyksi, 3 päivää on kuitenkin pitkä aika tuollaisella vaaravyöhykkeellä liikuskella yksin, varsinkin jos kiinnostaa festarialueelta poistuminen ja itse paikkakuntaan tutustuminen ja syrjemmät alueet.

Mut jos kiinnostaa enemmänkin se musiikki, eikä ihmiset, niin miksi ei sitten yksin voisi mennä, sehän on vaan mahtavaa :)

Kavereita tuolta on turha saada, koska kaikilla on jo kavereita siellä, plus että kiinnostaako edes ystävystyä sikarumien ja vieläpä väkivaltasten ihmisten kanssa?

Festarit on ideana tosi hyvä, harmi vaan että suurin osa yleisöstä on ihan säälittävää ja idioottimaista.

Kaikki kauniit ja fiksut tuntuu jäävän suosiolla Helsinkiin, tai sitten viettävät lomaansa ulkomailla kulttuurisesti ja älyllisesti rikkaammissa ympäristöissä ja tapahtumissa.

Itse haluaisin silti suomifestereille mennä, kun ei ole muutakaan tekemistä nyt, harmittaa vaan kun porukka siellä on niin ala-arvoista, rumaa, ja kaupan päälle ilkeitä, niin eipä viitti lähteä.

En sitten tiedä oisko ruisrock parempi, tai rmj, kun ovat enemmän kaupunkifestareita, tai ainakin vetävät kaupunkilaisia enemmän, kertokaa jos joku on käynyt.

jos sulle on tapahtunut jotain vestareilla niin ei tarkoita että toisillekkin.kyllä on itsestään kiinni miten käyttäytyy ja hoitaa omat asiansa.ei kukaan ilkeyksissään tee . mitää toista kohtaan.voi ihan turvallisin mielin ja löytää kyllä ystäviä..sekin on itsestään kiinni.

• on ollu
        jätkä.. kirjoitti:

yks parhaista festarikokemuksista. Jengi on aina ystävällistä, vaikka näyttävät ties miltä. Ikää, kokoo, eikä mitää muutakaa katota pitkään, kunhan tietty itse oot myös kohtelias muille. Hyvää festarikesää kaikille, niin metsä vastaa kuin sille huudetaan!!! =)

• rohvessori muttaku

oesko aeka katella peiliin päen?

• oot idiootti...
        jätkä.. kirjoitti:

no tota, jos sun asenne on tollanen -"mä oon hyvännäkönen, suurin osa muusta väestöstä rumia, kaikki hyvännököset jää HELSINKIIN", niin mä en kyllä ihmettele jos tulee selkään ;) ja kun tuossa mainitsit, että jos "sydän on ruma", niin ei kiinnosta, ja mun mielestä sun sydän on juurikin ruma.. kauneus on katsojan silmässä eikä maailma ole mustavalkoinen. kannattaako katsoa jengiä pelkästään ulkonäön perusteelle!? jos katsoisit vähän syvemmälle, voisit yllättyä. vaikka tosin en usko että sinä pystyisit, taidan olla liian pinnallinen ;)

t. sinun mittaluokassasi kaunis nainen, mutta onneksi paljon-paljon muutakin...

• on paska paikka...
        on ollu kirjoitti:

yks parhaista festarikokemuksista. Jengi on aina ystävällistä, vaikka näyttävät ties miltä. Ikää, kokoo, eikä mitää muutakaa katota pitkään, kunhan tietty itse oot myös kohtelias muille. Hyvää festarikesää kaikille, niin metsä vastaa kuin sille huudetaan!!! =)

....menkää nummeen sielä saa olla yksin rauhassa ja porukka kyllä tulee ihan avoimesti juttelemaan....

• Toimeentulija
        jätkä.. kirjoitti:

Mistäköhän tuo johtuis ettei kukaan tule sulle juttelemaan...löytyiskö peilistä vastaus...festareilla on tarkoitus pitää hauskaa eikä katella ihmisiä nenänvartta pitkin sun varmaan kannattais kokeilla jotain ruotsalaista yläluokan kulttuuritapahtumaa jossa saa olla niiden "kauniiden" ihmisten ympäröimänä ja nauttia musiikista ilman rahvaan häirintää

• kar`keloihin
        on paska paikka... kirjoitti:

....menkää nummeen sielä saa olla yksin rauhassa ja porukka kyllä tulee ihan avoimesti juttelemaan....

pitää muuten paikkansa! kävin viime vuonna yksin ja taas on mukalähtijät jättäytyneet. Ei hätä- osaan itsekin sinne. Eikä muuten Tuisku laula...

• ja töpinäksi

joo, itsekin olen ollut yksin ruisrockissa yksin, näin suomessa ei kyl ihmiset tule juttelee et helposti tuli tylsää kun yksn meni, mut musaahan siellä kuunneltiin tai menin yksin juuri sen takia kun kaveriporukasta ei löydy samanhenkisiä.. nyt lennän englantiin yksin valtaville festareille, vähän jännitystä elämään!!!

• jätkä..

Tuskasta oon kuullu ennenki hyvää juttua =)

Ja toi Enkkuihi lähtemine kuulostaa jo aiak mahtavalta! Vaikka tulis yksinäistä niin en usko et kauheasti haittaa kun kaikki on niin siistiä muutenki ku on uus maa ja festaritki valtavii verrattuna suomen kylädiskoihi :)

Unkarin Szigetiä on kans kehuttu mones paikkaa, tuonne on tullut haaveiltua, ehkä kandee ulkomaille lähtee seuraavan keran munki, jos ei kestä enä kotona istuskella :)

• en saa

Itse en saa vierailta ihmisiltä rauhaa. Aina on festareilla, junissa, keikoilla ym. joku tulossa juttusille. Siksi ihmettelen tätä että suomalaiset ei muka tule helposti juttelee. Onhan se ihan kiva just festareilla ja sillei kun ei koskaan yksin tarvi olla mut esim. junassa on raivostuttavaa. Yritän aina kohteliaasti poistua mutta joskus ei vain onnistu.
        Luulen tämän olevan jotenkin ihmistyypistä kiinni. Toisille ihmisille on helpompi mennä noin vaan juttelee kuin toisille.

• nou hätä

myös ruisrockissa monta kertaa yksin, ja meno festareilla on rauhoittunut
        huomattavasti. neljän viiden siiderin huuruissa ja musaa kuunnellessa aika kuluu
        leppoisasti, jai kun vielä aurinko paistaa niin huh huh !!!. seuraa saa myös
        helposti samanhenkisistä ihmisistä.

• vielä...

"näin suomessa ei kyl ihmiset tule juttelee"

Miks ihmisten sulle pitäiskään tulla juttelemaan, kun yksikses apaattisena mökötät?
        Terapeutit on sellasia varten.. Jos juttuseuraa kaipaa, ni helpommin sitä saa itse juttelemalla ihmisille, eikä odottamalla, että joku sanois sulle jotain....
        Mutta niin Helsingissä.. Pitäkää pieni syrjäkylänne ja mököttäkää siellä kilpaa

• stadin jannu
        vielä... kirjoitti:

"näin suomessa ei kyl ihmiset tule juttelee"

Miks ihmisten sulle pitäiskään tulla juttelemaan, kun yksikses apaattisena mökötät?
        Terapeutit on sellasia varten.. Jos juttuseuraa kaipaa, ni helpommin sitä saa itse juttelemalla ihmisille, eikä odottamalla, että joku sanois sulle jotain....
        Mutta niin Helsingissä.. Pitäkää pieni syrjäkylänne ja mököttäkää siellä kilpaa

Olen ollut useilla festareilla, eikä siellä tappelemaan joudu, ellei itse ala haastaa riitaa.

Ei myöskään yleistetä ihmisiä. Fiksuja asuu niin kehä III sisä- kuin ulkopuolellakin.

Hävettää nämä "hesalaiset", jotka pitävät itseänsä yli-jumalina. Heitä passaa olla myös muuallakin.
        Ahdasmielinen ajattelu ei katso asuinpaikkaa.

Onneksi valtaosa on varustettu avoimella ja mukavalla luonteella. Heihin tutustuu juuri festareilla..

• huomannut
        en saa kirjoitti:

Itse en saa vierailta ihmisiltä rauhaa. Aina on festareilla, junissa, keikoilla ym. joku tulossa juttusille. Siksi ihmettelen tätä että suomalaiset ei muka tule helposti juttelee. Onhan se ihan kiva just festareilla ja sillei kun ei koskaan yksin tarvi olla mut esim. junassa on raivostuttavaa. Yritän aina kohteliaasti poistua mutta joskus ei vain onnistu.
        Luulen tämän olevan jotenkin ihmistyypistä kiinni. Toisille ihmisille on helpompi mennä noin vaan juttelee kuin toisille.

kyllä suomalaiset tulee juttelemaan vähintään yhtä hanakasti kun muut eurooppalaiset. erona on sitten se että suomalainen tarvitsee valitettavan usein rohkaisuryypyn tai pari tätä sosiaalista käytöstä vauhdittamaan. :(

• piä hauskaa

Sään mukaan, koska ulkosalla ollaan tuntikaupalla. Jos on vähänkin vilpoisampaa, niin lämmintä vaatetta reilusti mukaan, itse ainakin alkukerroilla pukeuduin liiankin kevyesti. Jos aurinko paistaa, niin päähine ja suojavoide kannattaa. Laukut pengotaan, joten omista juomista joutuu luopumaan. Avaamattomia vesi- ja mehupulloja on saanut viedä mutta näistä varmaan ohjeet festarin nettisivuilla. Juoma-alueelle voi olla pitkät jonot eikä sieltä saa juomia viedä ulos, joten jotain kannattaa tuoda mukana, ettei nestehukka vie...

Itse oon kokenut, ettei musiikista saa niin paljon irti isoilla festareilla kuin intiimeillä klubeilla, mutta (olenkin jo vanha kolmikymppinen ja) jos on jonkun bändin tosi kova fani, niin kyllä siitä voikin eri tavalla saada irti.

En ole tutustunut keihinkään itse festarialueella, mutta parina vuonna kävin ilmaiseksi kuuntelemassa musiikkia ihan festarialueen ulkopuolella ja silloin olen saanut tosi mukavista ja suht selvistä pojista seuraa. :D

• raiskattu76

älä mee festareille.. siellä raiskataan ihmisiä kuin viimeistä päivää.

nimim. raiskattu ruisrockissa 2006

• 10 vuotta

Festareita kiertäny eikä raiskattu. Pitää aina osata suhteuttaa ihmisten ja raiskauksien määrä. Saa todellisemman suhteen todennäköisyydestä!

• Metallipää

Vaihtoehto yksinään matkustamiselle on lähteä esim. Elmun bussimatkalle jollekkin festarille esim.Roskilde,Wacken Open Air jne. Järjestetty bussimatka on oiva tapa tutustua samanhenkisiin musadiggareihin , löytää uusia kavereita ja lisäksi mukana aina kokeneita festarikävijöitä .Eli kaikinpuolin helppo ja vaivaton tapa lähteä jollekkin festarille!
      Lisätietoja esim. Elmu ry:n festarimatkoista löytyy www.elmu.fi sivulta.

• bilehile:)

Joo rohkeesti sinne vaan, siellä on elämää ja ihmisiä:) Olen ite ollu muutaman kerran yksin ja hienoa oli! Ja jos on vähänkään puhelias ja helposti kontaktia ottava ihminen, niin eipä siellä kauaa tarvi yksin olla. Ja enpä mä tiiä onko se niin kauheeta yksinkään olla, kun lähtee sillä asenteella..saapahan ainakin mennä miten tykkää ja katella just niitä bändejä kun ite tykkää:)
      Varaudu vaan siihen että ihmiset on kännis kun käet..mutta yleensä hyvällä fiiliksellä. Harvoin siellä sattuu mitään ikävää..ja itsestähän se myös on kiinni että miten siellä käyttäytyy:)
      Toivotan sulle hauskaa festarikokemusta..ja ota kaikki ilo irti!!! :)

• vaikka sitä menisikin, niin tuskin aivan yksin on, mielellään ajattelee, jotain joka huolehtii jos menee yli,,,

• ootte

Ihan järjettömiä juttuja, että yksinäiset olis mököttäjiä itse ainakin oon tosi sosiaalinen kuten näkyy että viestit on pitkiä jne. Mutta en ole häirikkötyyppiä, koska on paljon naisia jotka toivoo että ne jätettäis rauhaan, en halua olla mukana semmosessa ahdistelussa.

Ja kyl sitä helposti tulee enemmän juteltuu jos on toisii yksinäisii, mut jos tuol festaril kaikki on jo kamujen kanssa niin ei sitä viitti mennä tekee itestä pellee niiden juttui keskeyttää.

Oon ihan samaa mielt et ei fyysinen sijainti tai kotipaikkakunta muodosta ihmisen psyykettä ees puoleksi. Mutta vaikka stadissa on piantameininkiä niin täällä nyt ei käyä käsiksi, tääl on sen verran paljon ihmisii joil on omaakin elämää eikä kauheesti kiinnosta käyä vieraihin käsiksi, joillekin landeapinoille tuo provinssi taitaa olla oikeen kohokohta, kun pääsevät vähän nyrkkeilee haha!

Ei nyt mitään jumalia tartte olla, mut kyl sitä jonkinlaista egoo täytyy olla jo senki takia että pystyy olee suurimman osan vuodesta yksin, ja jotta netissä "itkeminen" rajottuisi siihen pariin kertaan vuodessa.

Nojoo, huumorilla heitin ;)

Oikeastaan täällä netissä on superhelppo tuomita toisia kun emme tunne toisiamme ja nämä tekstit voi tulkita niin niin niin monella tapaa.

Tekin saatatte olla superkivoja, enhän sitä voi millään tietää.

Mut kaikennäköstä ahdasmielisyydestä, mökötyksestä, ylijumaluudesta jo syytetty, haavoittuminen oma syy jne...ja on sanottu että jos itelle käy jotain, ei saa yleistää. Mutta sitten kun itse ootte päässy helpolla, yleistätte että kaikki muutkin pääsee, en näe fiksuutta tuollaisessa.

Oikeestaan tää nettikeskustelu on ihan läppä, mutta saahan tästä paskasta vastapainoo kaikill eälyllisille haastaville harrastuksille..siinä mielessä kiitän teit kaikkii tyhmii =)

Mullakin oli sinisilmänen suhtautuminen ihmisiin, en vaan aina jaksa enää niellä kaikkea idiotismia ja haukkumista, vaan oon alkanut jo pistään takaski!

Keskityn olee maailman kivoin mielummin niille, jotka on kivoja, tai edes yrittävät olla.

Mut miettikää vielä sitä, et on oikeasti olemassa myös henkinen eliitti, jolla on isot haasteet kasvaa itseään alempitasoisten kanssa kun hihasta revitään jne.

Mutta kiitti kummiskin keskustelusta, ootte itse saaneet mut päättämään, että landelle en enää lähe muuta kun luontoreissuille, idiotismia on ilman väkivaltaakin, eikä ne ihmiset jotka olis mun kanssa samaa mieltä, liiku netissä.

• osittain samaa mieltä
        ootte kirjoitti:

Ihan järjettömiä juttuja, että yksinäiset olis mököttäjiä itse ainakin oon tosi sosiaalinen kuten näkyy että viestit on pitkiä jne. Mutta en ole häirikkötyyppiä, koska on paljon naisia jotka toivoo että ne jätettäis rauhaan, en halua olla mukana semmosessa ahdistelussa.

Ja kyl sitä helposti tulee enemmän juteltuu jos on toisii yksinäisii, mut jos tuol festaril kaikki on jo kamujen kanssa niin ei sitä viitti mennä tekee itestä pellee niiden juttui keskeyttää.

Oon ihan samaa mielt et ei fyysinen sijainti tai kotipaikkakunta muodosta ihmisen psyykettä ees puoleksi. Mutta vaikka stadissa on piantameininkiä niin täällä nyt ei käyä käsiksi, tääl on sen verran paljon ihmisii joil on omaakin elämää eikä kauheesti kiinnosta käyä vieraihin käsiksi, joillekin landeapinoille tuo provinssi taitaa olla oikeen kohokohta, kun pääsevät vähän nyrkkeilee haha!

Ei nyt mitään jumalia tartte olla, mut kyl sitä jonkinlaista egoo täytyy olla jo senki takia että pystyy olee suurimman osan vuodesta yksin, ja jotta netissä "itkeminen" rajottuisi siihen pariin kertaan vuodessa.

Oikeastaan täällä netissä on superhelppo tuomita toisia kun emme tunne toisiamme ja nämä tekstit voi tulkita niin niin niin monella tapaa.

Mut kaikennäköstä ahdasmielisyydestä, mökötyksestä, ylijumaluudesta jo syytetty, haavoittuminen oma syy jne...ja on sanottu että jos itelle käy jotain, ei saa yleistää. Mutta sitten kun itse ootte päässy helpolla, yleistätte että kaikki muutkin pääsee, en näe fiksuutta tuollaisessa.

Oikeestaan tää nettikeskustelu on ihan läppä, mutta saahan tästä paskasta vastapainoo kaikill eälyllisille haastaville harrastuksille..siinä mielessä kiitän teit kaikkii tyhmii =)

Mullakin oli sinisilmänen suhtautuminen ihmisiin, en vaan aina jaksa enää niellä kaikkea idiotismia ja haukkumista, vaan oon alkanut jo pistään takaski!

Keskityn olee maailman kivoin mielummin niille, jotka on kivoja, tai edes yrittävät olla.

Mut miettikää vielä sitä, et on oikeasti olemassa myös henkinen eliitti, jolla on isot haasteet kasvaa itseään alempitasoisten kanssa kun hihasta revitään jne.

Mutta kiitti kummiskin keskustelusta, ootte itse saaneet mut päättämään, että landelle en enää lähe muuta kun luontoreissuille, idiotismia on ilman väkivaltaakin, eikä ne ihmiset jotka olis mun kanssa samaa mieltä, liiku netissä.

sun kanssa, ja niiltä osin, kun en osaa samaa mieltä, niin pystyn ymmärtämään sua. Että kyllä niitä joitain samanmielisiäkin löytyy näiltä keskustelupalstoilta, mut harvemmin vaan kirjoittelen täällä...

• provoilija olet
        ootte kirjoitti:

Witt* mikä pelle. tekstistäsi näkee, ettet asu lähelläkään stadia. Naurettava peräkammarin poju, joka luulee etteikö tekstisi paljasta juuriesi olevan ihan muualla..

Jengi ei kirjoita kehä 3 eteläpuolella seuraavia sanoja (vinkiksi seuraavaan provoon, savolainen);

-semmosessa
        -itestä
        -piantameininkiä
        -käyä
        -vieraihin

Siinä muutama, aluksi. Bamlaamaan en ala, teizi ei snaijais mitä meizi skrivais..

• naurua
        provoilija olet kirjoitti:

Witt* mikä pelle. tekstistäsi näkee, ettet asu lähelläkään stadia. Naurettava peräkammarin poju, joka luulee etteikö tekstisi paljasta juuriesi olevan ihan muualla..

Jengi ei kirjoita kehä 3 eteläpuolella seuraavia sanoja (vinkiksi seuraavaan provoon, savolainen);

-semmosessa
        -itestä
        -piantameininkiä
        -käyä
        -vieraihin

Siinä muutama, aluksi. Bamlaamaan en ala, teizi ei snaijais mitä meizi skrivais..

Mulle ihan sama mitä kieltä puhut, sisältöä siihen et taida saada 100 vuoteen.

Helsingissä oon asunut koko elämäni tähän asti, toivottavasti ei kokonaan tästedes, juuri sinunlaisiesi takia.

Junttisieluisuus(kapeakatseisuus) ei katso todellakaan asuinpaikkaa, onneks sun kaltaset Helsingin heikompaa sakkia edustavat ei ees pääse muualle kun Onnelaan hahaha.

• festaroijja

sadetakkia mukaan vaikkei sada.sitten kanssa vesipullo tyhjänä (kun ankkarockissa olin,siellä sen sai täyttää).rahaa, mistä pitää hyvin huolta, (huom,taskuvarkaat ym.) ja festariohjelma sekä mahdolliset kartat.sitten itse otin kameran ja tietenkin puhelimen sekä postissa tulleet liput.

• vaik kaunis mä oonkin

Nuppu ei esteile Ransua nyt.Sekaan vaan.

• xxxxxxxxxy

Itselläni ei ole huonoja kokemuksia festareilta. Ihmiset ovat olleet aina todella mukavia ja avuliaita :) Hyviä kokemuksia on vähän villimmätkin keikat jossa on ollut monta kättä nostamassa kaatuneita (minua) pystyyn tai väliintuloja jos joku on käynyt käsiksi.
      Festarialueella on aina ollut mielestäni turvallista, sen ulkopuolella tosin ei ehkä niinkään.. Vaikka itselleni saattaa olla vaikeaa mennä juttelemaan tuntemattomille, on usein joku muukin tullut jututtamaan. Helposti siellä tutustuu hyviin tyyppeihin :)

• mie...

Itse olin eka kertaa festareilla pari vuotta sitten yksin. Pääsin erään amerikkalaisen bändin bäkkäreille ja myöhemmin heidän kanssaan bilettämään, ja taisipa tuo yksi musikko tulla luokseni yöksikin (ja jopa myöhästyi bändin lennolta)... :P eli yksin kannattaa mennä ei tiedä mitä kaikkea hauskaa tapahtuukaan! :)

• on tuskaista..

Satuin tuskan aikana kävelemään "alueen" läpi... erotuin kuin kuu taivaalta, kun minulla oli "psykedeelinen" paita, sekä "hippivaatteet" ... ei se tarkoita sitä, etten diggaa rankemmasta hevistä... ärsytti vaan ipanat kun tulivat aukomaan päätä, mutta pari valittua sanaa takaisin ja ipanat katsoivat silmät pyöreinä ja lähtivät menemään (he olivan n. 15 - 17 ja minä 24)

• kannattaa myös
        on tuskaista.. kirjoitti:

Satuin tuskan aikana kävelemään "alueen" läpi... erotuin kuin kuu taivaalta, kun minulla oli "psykedeelinen" paita, sekä "hippivaatteet" ... ei se tarkoita sitä, etten diggaa rankemmasta hevistä... ärsytti vaan ipanat kun tulivat aukomaan päätä, mutta pari valittua sanaa takaisin ja ipanat katsoivat silmät pyöreinä ja lähtivät menemään (he olivan n. 15 - 17 ja minä 24)

mennä, ei festareilla yleensä kauaa yksin oo. Jotkut tai joku tulee pian juttelemaan.

Festareilta on kokemuksia sekä yksinkäymisestä että porukassalähdöstä. Viimeks kun olin yksin, tutustuin tuloiltana kivaan kundiin. Siitä sitten vähän enemmänkin, ai että oli hyvät kyydit -> tuli useamman kuukauden seurustelusuhde :D

Eli kavereita/tuttuja saa aina festareilta ja hyvällä tuurilla jotain ekstraakin ;)

Sinne vaan ku mummo sumuun. Ymmärrän että jännittää mutta kyllä se siitä.

• ystävää haussa
        kannattaa myös kirjoitti:

mennä, ei festareilla yleensä kauaa yksin oo. Jotkut tai joku tulee pian juttelemaan.

Festareilta on kokemuksia sekä yksinkäymisestä että porukassalähdöstä. Viimeks kun olin yksin, tutustuin tuloiltana kivaan kundiin. Siitä sitten vähän enemmänkin, ai että oli hyvät kyydit -> tuli useamman kuukauden seurustelusuhde :D

Eli kavereita/tuttuja saa aina festareilta ja hyvällä tuurilla jotain ekstraakin ;)

Sinne vaan ku mummo sumuun. Ymmärrän että jännittää mutta kyllä se siitä.

Hei, olen lähdössä yksin laivalle, kun rakas ystäväni haluaa jäädä maihin tällä kertaa ja kaupungissa löytää ihan samat asiat kuin laivalla," hänen mielipiteensä" lähden avoimin mielin liikenteeseen, ja takissani on reilu annos varovaisuutta, olen vaan jääny jostain syystä yksin,, ja haluan vähän hengähtää !! ikävämpi juttu kun kukaan ei ole katsomassa perääni.. tai näin aikuine kyllä pärjää mutta silti..

• Krosis

Onkohan kukaan menossa ensi kesänä (2016) tuskaan tai nummeen? Mayhem ja behemoth houkuttelee mutta tutut ei ymmärrä metallin päälle.. heh. Olis kiva saada joku seuraksi ekoille festareille täysi-ikäisenä ryyppäämään ja ehkä vähän rellestämäänkin :D teltankin saa porukalla niin paljon helpommin pystyyn

• JSK2016

1. Kuka vie paikan päälle ja kuka hakee?
      2. Onko kavereita mukana? Kauanko he ovat festareilla?
      3. Onko tarkoitus yöpyä, omassa vai kaverien majapaikassa tai teltassa, osaako teltan käytön yksinkin? Vai haetaanko yöllä kotiin?
      4. Kännykkä, avaimet ja lompakko oltava koko ajan mukana! Niitä ei jätetä mihinkään.
      5. Jos juo alkoholia, osaako kohtuukäytön? Ei kannata juoda itseään toimintakyvyttömäksi eikä varsinkaan kenenkään tuntemattoman tarjoamia tyrmäystippajuomia, koska silloin tulee ryöstäjät ja väkisinmakaajat.

Itse kävin ensimmäisen kerran yksin festareilla (Nummirockissa) 17-vuotiaana. Olin koko päivän, isä haki yöllä kotiin. Yövyin festareilla ensi kertaa 19-vuotiaana, autossa joka on aina turvallisempi kuin joku käppäinen teltta jonka päälle joku kännipää kaatuu, josta tavarat voidaan helposti varastaa tai joka voi vaikka syttyä palamaan kun joku uusavuton grillaa siinä vieressä.

Festareille vaan, hyvin se menee kunhan muistaa olla skarppina kaiken keskellä. Henkilökunta on nykyään festareilla paljon pätevämpää kuin ennen.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3955
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      87
      1939
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1821
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1432
    5. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      53
      1420
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      132
      1348
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      98
      1292
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1176
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1043
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      114
      1033
    Aihe