Olen menossa kaverini hautajaisiin ja olen myös viemässä haudalle kukka-asetelman. Sitä olenkin miettinyt, että missä vaiheessa kaverit voivat lähteä viemään haudalle kukka-asetelmaa? Edesmenneen kaverini kaikkia sukulaisia en tunne, joten mistä tiedän, milloin sukulaiset on "loppu" ja vien itse kukkaset? Lisäksi on mietityttänyt, että miten kukat asetetaan hauta-arkun viereen/lähettyville? Jos hauta on jo ns. täynnä kukkasista, niin tulisiko minun asettaa omat kukat joidenkin toisten päälle?
Kaverin hautajaiset ja kukat?
1
1659
Vastaukset
- toivottavasti ei liian myöhään
Ensinnäkin menet istumaan ovesta katsoen käytävän vasemmalle puolelle. Sukulaiset, ainakin lähimmät menee oikealle puolelle. Sitten vaan seuraat että millon vasemmalla puolella olevat alkaa viemään kukkia niin sitten on myös sun vuoro. Jos nimittäin kukkien lasku on kappelissa tai kirkossa. Jos kukkien lasku on haudalla niin se onkin pikkasen vaikeempaa päätellä että millon sukulaiset loppuu mutta seurailet vaan muita joilla on kukkia. Ja jos kukkia on paljon niin silti et laita toisten kukkien päälle vaan sitten "kukkameri" vaan leviää molemmin puolin. Silti hautajaisissa on jo monia eri variaatioita, joskus pyydetään vain yksi kukka ja joskus luetaan kaikki runonpätkät ja muistolauseet ja jossakin kaikki vievät jonona omat kukkansa. Joissakin on ns. ohjelmalehtinen jossa on myös ohjeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840