Yli 20v ikäeroa... Mahdotonta?

Sarynal

Tunnen voimakasta vetoa, niin seksuaalista kuin älyllistäkin mieheen, joka on yli 20 vuotta minua vanhempi(itse olen 19v). Häntä ei voi sanoa komeaksi... Mutta hänessä on jotain mikä saa minut pysähtymään. Olen aina seurustellut itseäni huomattavasti vanhempien kanssa(7-11v vanhempien), mikä ei johdu mistään turvattomista isäsuhteista ym. Eli ei tarvitse analysoida sen puoleen :D Vanhemmissa miehissä se elämänkokemus ja älyllisyys viehättää... Keskustelut ovat aivan eri tasolla kuin nuorempien miesten kanssa. Kyseinen mies pitää minusta ainakin fyysisesti... Hän on vihjaillut ja flirttailut aina kun olemme nähneet erilaisissa tilaisuuksissa. Keskustelumme ovat olleen uskomattomia... ajatuksemme kohtaavat monella tasolla. En silti tiedä haluaako hän minusta mitään muuta, kuin hetken fyysistä nautintoa. Ongelmani on aina ollut vanhempien miesten kanssa seurustellessani, että hyvin usein on selvinnyt että he haluavat loppujenlopuksi minusta pelkkää seksiä... Onko mahdotonta, että vanhempi mies tuntisi minua kohtaan jotain muutakin kuin seksuaalista vetovoimaa? Kertokaa miehet, onko kokemuksia nuoremman naisen kanssa seurustelusta ja sen onnistumisesta(oliko seksi ainut motiivi? ym.)

9

2020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pappa oli

19 vuotta mummoa vanhempi, he saivat 11 lasta. Aina on ikäeroja ollut. Seuraappa julkkiksiakin kuinka monilla on ikäeroja esim: poliitikoissa.

• Minä tässä taas

Moni vanhempi mies flirttailee ja on mielinkielin, jotta pääsisi nuoren naisen pöksyihin.

• "Onko mahdotonta, että vanhempi mies tuntisi minua kohtaan jotain muutakin kuin seksuaalista vetovoimaa?" - Tuohan selviää kokeilemalla....eihän sitä voi koskaan tietää =D

• M45

Tämä on nyt sitten tallennettu vakiovastaukseni ikäeroaiheeseen. Minulla on kokemusta suuresta ikäerosta parisuhteessa. Minä siis tiedän, en siis vain luule tietäväni. En puhu uskomuksista tai luuloista vaan omista kokemuksistani. Olin pitkään avoliitossa itseäni 17 vuotta nuoremman naisen kanssa. Kun salasuhteemme tuli aikanaan julki, se oli aikamoinen shokki läheisillemme. "Hänhän voisi olla isäsi", "Haluatko omaishoitajaksi?", "Hänhän on täysi pedofiili!". Hänen äitinsä kysyi joka kerta tavatessaan häneltä: "Joko pian eroatte?" Samainen noita kuiskasi minulle, että hänen tyttärensä jättää minut heti, kun on saanut minulta pari lasta. Meille kahdelle ikäero ei ollut koskaan mikään ongelma. Meidän omassa arjessamme se ei tullut vastaan koskaan ainakaan negatiivisesti. Joskus tosin kiinnitimme huomiota siihen, että kävellessämme käsikkäin jotkut ihmiset katsoivat pitkään, mutta toisaalta tiesimme olevamme melko näyttävä pari mittasuhteiltamme. Ystäväpiirimme eivät sekoittuneet, mutta siihen liittyi vähän muitakin ongelmia. Suuri osa omista ystävistäni oli ystäviä myös aiemman vaimoni kanssa enkä halunnut aiheuttaa vaikeita tilanteita kenellekään. Minä ystävystyin avopuolisoni yhden ystäväpariskunnan kanssa hyvinkin, muut jäivät aika etäisiksi. Ajan myötä ennakkoluulot tuntuivat karisevan monilta avopuolisoni ystäviltä. Mutta loppujen lopuksi tilanne ei eronnut aiemmasta yhtään. Parisuhteen myötä muut ystävyyssuhteet aina ohenevat muodollisemmiksi. Seksi sujui mainiosti ja meistä kahdesta minä, selkeästi vanhempi, olin aina se aktiivisempi. Aika on nyt jättänyt suhteemme. Ikäerolla ei kuitenkaan ollut mitään tekemistä eromme kanssa. Sittemmin tapasin naisen, johon kiinnyin tahattomasti hyvin syvästi, pikkuhiljaa. Hän oli minua yli 20 vuotta nuorempi. Tästä ei lopulta kuitenkaan tullut mitään. Uskoakseni suuri syy siihen oli hänen vanhempiensa leimaus. Hänellä ei yksinkertaisesti ollut uskallusta lähteä ottamaan "riskiä". Sosiaalinen paine ja yleinen paheksunta oli liikaa. Ystävien vinot katseet, puheet selän takana, odotus siitä, että joku, jolla ei ole omaa kokemusta asiasta, saa sanoa: "Mitäs minä sanoin!", "Tuossahan ei nyt ollutkaan mitään järkeä!" Ikäeroasian yhteydessä unohdetaan usein se tosiasia, että puolet avioliitoista päättyy eroon joka tapauksessa. Avoliitoista päättyy vielä suurempi osa. Ikäero ei tiettävästi korreloi, ainakaan negativiisesti, suhteen epäonnistumiseen. Jonkun pitäisi tutkia tätä asiaa huolella ja tieteellisesti. Kun puhutaan onnellisesta avioliitosta ja etsitään esimerkkejä julkkiksista, niin ensimmäisenä mainitaan aina Hollywoodin unelmaliitto Humbrey Bogartin ja Lauren Bacallin välillä. Humbrey oli 45-vuotias, kun tapasi 20 vuotiaan Laurenin. On selvää, että tähtien elämällä ei ole juurikaan tekemistä tavallisten ihmisten arjen kanssa, mutta lähempääkin löytyy esimerkkejä. Paavo Lipponen on 26 vuotta vanhempi kuin siippansa Päivi ja Jari Kurri on 17 vuotta Vanessaansa vanhempi. Eräällä yrittäjätuttavallani on hyvin onnellinen avoliitto itseään 24 vuotta nuoremman naisen kanssa. Tapasin muutama vuosi sitten ulkomailla kollegani, noin ikäiseni naisen, siinä 40...45, jonka mies oli 70 ja siis pitkästi jo eläkkeellä. Kysyin naiselta, eikö tilanne ollut vaikea. Hän vastasi, että hänestä oli ihanaa mennä kotiin valmiiseen ruokapöytään, kun mies oli vanhoilla päivillään innostunut kokkailemaan. Oli kuulemma muutenkin ihan mies vielä nivelvaivoista huolimatta. Sanoi, että hänen miehessään oli enemmän miestä kuin viidessä kolmekymppisessä, että hän ei vaihtaisi mistään hinnasta. Ainoa mikä häntä häiritsi, oli se, että asiasta aina kysyttiin. Pyysin anteeksi. Tuli sellainen tunne, että sen täytyi olla aitoa. Kun olen näitä palstoja seurannut, olen kerrassaan kauhistunut, kuinka ihmiset kirjoittavat mielipiteitään faktoina. Yleensä kyse on pelkistä uskomuksista, luuloista. Niin kovin harvalla on omaa kokemusta asiasta. On niin helppo luulla tietävänsä, kun todellisuudessa vaan luulee. Ja sitten kun oikein moni luulee tietävänsä, niin siitähän vasta varmuus syntyykin. Tulee mieleen se hullu, joka 1500-luvulla luuli tietävänsä, että maa onkin pyöreä pallo eikä lättänä. Mitähän sekin oikein luuli. Olisiko tämä nyt sitten jotain yleistä viisautta, mutta kyllä minusta on selvää, että mies kypsyy paljon hitaammin kuin nainen. 25-30-vuotias mies on sittenkin perin lapsellinen. Vasta yleensä lapsen syntymä, lainojen lyhennykset ja karu arki tekevät pojasta miehen. Ja kun se puolet liitoista päättyy, niin mies vapaana ollessaan katsoo asioita uudesta vinkkelistä, viisaampana ja osaa antaa nuorelle naiselle paljon enemmän kuin ensimmäisellä kerralla. Loppujejn lopuksi se taitaa olla perin luonnollista. Miehen lisääntymisaika on käytännössä noin 15-65 välillä eli noin 50 vuotta. Naisen vastaava aika on 15-45 vuoden välillä eli 30 vuotta. Raskaus on nini paljon kuluttavampi naiselle kuin miehelle, että hedelmällinen aika jää väkisinkin lyhyemmäksi naisella. Miehen tehtävä on levittää perimäänsä ja naisen tehtävä on synnyttää perillinen. Sitä ei minkään poliittisen suunnan tasa-arvoilijat voi muuttaa. Pieni jälkilisäys: Niille nuorille miehille, jotka tästä tekstistä ärsyyntyivät, miettikääs uudestaan. Ikää tulee teillekin. Lopulta kerron vain, että kannattaa uskoa miesuran kestävän vielä pitkään. Se ei lopu ihan heti. Ja niille katkerille keski-ikäisille naisille sanon, ettei tämä ole suunnattu teitä vastaan. Elämä on sellaista kuin se on.

• M45

Olet 19 eli vielä kovin nuori. Seikkailu ei sinua tapa, uteliaisuus ei sinua tapa, mutta ole vähän varovainen tunteittesi kanssa, koska muutaman seuraavan vuoden aikana aikuistut huomattavan paljon ja näkemyksesi saattavat muuttua. Rakastua, ihastua hitaasti on aina hyvä vaihtoehto, koska silloin se perustuu sinun omiin havaintoihisi eikä hetken huumaan. Asiat ovat aika simppeleitä. Jos viihdyt jonkun kanssa, niin viihdyt. Lopulta muuta ei tarvita.

• nainen..

Olen 38-vuotias, vastikään eronnut, kahden lapsen äiti ja olen toivottoman ihastunut 55-vuotiaaseen mieheen. Itseänikin pelottaa ikäero ja kaikki muukin tähän suhteeseen liittyvä painolasti. Miehen lapset jo aikuisia ja omillaan toimeen tulevia, minun lapset vasta koululaisia ja kauan minusta riippuvaisia. Miten tästä mitään suhdetta voi rakentaa?

• Sarynal
        M45 kirjoitti:

Olet 19 eli vielä kovin nuori. Seikkailu ei sinua tapa, uteliaisuus ei sinua tapa, mutta ole vähän varovainen tunteittesi kanssa, koska muutaman seuraavan vuoden aikana aikuistut huomattavan paljon ja näkemyksesi saattavat muuttua. Rakastua, ihastua hitaasti on aina hyvä vaihtoehto, koska silloin se perustuu sinun omiin havaintoihisi eikä hetken huumaan. Asiat ovat aika simppeleitä. Jos viihdyt jonkun kanssa, niin viihdyt. Lopulta muuta ei tarvita.

Kiitos vastauksestasi. Antoi vähän uutta näkökulmaa asiaan :) Ehkä teen asioista taas liian monimutkaisia... Mutta aiemmat epäonnistumiset ja pettymykset vain jarruttelevat pääkopassa. Yritän nyt kuitenkin unohtaa ne ja keskittyä nykyisyyteen. Ehkä tällä kertaa se riskin ottaminen kannattaa :) Olen todella huono ihmissuhdeasioissa... en osaa pelata enkä manipuloida. Joskus ajattelin, että se on hyvä piirre, mutta nykyään ne tuntuvat olevan kaksi perusominaisuutta selviytymiselle. Toivon, että tällä kertaa mies osaa arvostaa sitä minussa, eikä käyttää naiiviuttani hyväkseen. Ja kiitos kaikille muillekin tähän mennessä vastanneille. Tosi mukava huomata, ettei ole yksin tämmösessä tilanteessa ja että ihmiset ovat valmiita neuvomaan :)

• Outsiideri

Kun tuon jutun lukee, käy ilmi, että kyseessä alkoholilla on ollut osuutta asiaan. En oikein ymmärrä, miten ikäero tähän tapahtumaan liittyy. Vastaavaa tapahtuu jatkuvasti Suomessa samanikäistenkin kesken. Yhtä tällaista ikäeroa kohti löytyy varmaan 1000 sellaista suhdetappotapausta, joissa ikäero tappajan ja tapetun välillä on alle 5-10 vuotta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1187
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1183
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      866
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      667
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      98
      637
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      55
      625
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      538
    Aihe