Haen mumma toivomuksesta sanoja eräälle vanhalle laululle. Hän on kolunnut kirjastot ja arkistot ja minä täältä netistä. Ja tämä on viimeinen keino löytää laululle sanat. Mumma muistaa siitä jotain, mutta hän haluaisi koko laulun sanat, että saisi kiikkustuolissa lauleskella. Laulu menee jotenkin näin: "Siemenet sirotin keväiseen multaan. Hain voikukan juuria korvike kultaan..... Tähkäpäitä poimimassa käytiin elokuussa....."
Haen vanhaa kansanlauluun sanoja
4
780
Vastaukset
- voi myös yrittää hakea
- Mumman apuri
Ei löytynyt kirjaston kautta eikä täältä kansan musiikki sanoistakaan. Olen kääntänyt kaikkia mahdollisia laulusanastoja, mutta turhaan. Katselin jo vanhat virretkin läpi. Etsintä on edelleen käynnissä, jos joku sattumoisin löytää. Itse alan jo luopua toivosta. Mutta ei nämä sanat mumman mieleen ihan tyhjästä ole tullut ja jo näissäkin sanoissa on sanomaa. Jatketaan etsimistä.
- löytää tietoa
ikäryhmä osastolta. 70 ja 80 , Kuulostaa aivan toisen maailmansodan aikaiselta laululta. Lieköhän niitä sen ajan lauluja mihinkään tilastoitu. Ja voisihan löytyä yleisradion arkistosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023591
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472559- 972342
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401904Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu221517- 271492
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et181404- 221278
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81211Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?671165