Minkälainen koira- kysely.

zisel

Luetelkaa itsestänne jotain piirteitä ja sen perusteella muut suosittelee minkärotunen koira kellekkin sopis. Mua ainakin kiinnostais tietää millasta koiraa mulle suosittelisitte. Eli: - jaksan helpostikkin kävellä pitkiä lenkkejä mutten laiskuuttani niitä usein tee - haluaisin koiran seurakseni ja "kainalokaveriks" (miestä EN ota!!!) - olen nössö enkä raaskis käyttää kovaa kuria koiraan, enkä osais kouluttaa sitä kauheen hyvin joten mikään rottweiler tms ei varmaan siksi kävis - asun kerrostalossa enkä haluais mitään kauheeta räkyttäjää - tietenkin huolehtisin koiran perustarpeet mutten mikään himoulkoilija ole ainakaan krapuloissani joten sellanen koira olis hyvä jonka kanssa ei tarvii 10 kilsaa kävellä joka kerta kun sen pihalle vie - koira sais olla todellakin seurallinen mieluummin kuin palvelualtis - koolla ei ole väliä, eikä karvan pituudella - sukupuolella ei väliä - olen aika "hento" ihminen joten ei mitään bernhardilaista joka veis pihalla mut sinne minne se haluaa mennä

41

848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persona-non-grata

kuullostaa? Ajattelin vaan, että jos ongelmia tuon koirankasvatuksen suhteen, niin pienen koiran kanssa ei tule niin suuria ongelmia ... Tai joku muu pienikokoinen koira, esim. tiibetinspanieli.

• Va-Nil-La

sanoa, että mitä pienempi koira sitä pirullisempi kasvatettava. Isolla koiralla ei ole mitään todistettavaa, pienet niitä häijyjä on! Noutajia sanoisin kyllä todella helpoiksi koulutettaviksi, mun vauvelini ainakin tuntuu oppivan ihan itsekseenkin asioita. Ja ihan ystävällismielisesti ziselille; jos et pysty kouluttamaan koiraa ja pitämään häntä kurissa, niin et pysty antamaan koiralle myöskään hyvää elämää... Jos koiran otat, niin mene harjoittelemaan sen koulutusta ammattilaisten kanssa.

• zisel

ihan hyvä :) Chihuahua olis unelma mutta ne maksaa ihan järjettömän paljon, 1200e jne :( Mutta joo, tässä kyselyssä ei nyt oteta niitä hintoja huomioon. Hyvät ehdotukset sulla. Pistäs ittestäs kanssa listaa niin ehdotetaan sulle kans jotain.

• zisel
        Va-Nil-La kirjoitti:

sanoa, että mitä pienempi koira sitä pirullisempi kasvatettava. Isolla koiralla ei ole mitään todistettavaa, pienet niitä häijyjä on! Noutajia sanoisin kyllä todella helpoiksi koulutettaviksi, mun vauvelini ainakin tuntuu oppivan ihan itsekseenkin asioita. Ja ihan ystävällismielisesti ziselille; jos et pysty kouluttamaan koiraa ja pitämään häntä kurissa, niin et pysty antamaan koiralle myöskään hyvää elämää... Jos koiran otat, niin mene harjoittelemaan sen koulutusta ammattilaisten kanssa.

totta varmaankin toi mitä sanoit luonteista kokoeroissa! Ja se on myös totta että JOS ottasin koiran niin mun pitäis todellakin perehtyä sen koulutukseen jo ennenkun sellasta edes haaveilisin. Mutta viisaampihan mä nyt olen kuin jotkut jotka vaan "ottaa koiran tosta vaan" eikä sitten pärjääkkään sen kanssa.

• persona-non-grata
        Va-Nil-La kirjoitti:

ole. Vahingot vaan pienen koiran kanssa siedettävimpiä, jos sattuu koira käymään kiinni vieraisiin ihmisiin. Sitä vain tarkoitin. Muuten olet oikeassa siinä, ettei koiraa kannattane ottaa, jos ei kykene sitä kurissa pitämään ja näyttämään sille, kuka on sen yläpuolella.

• persona-non-grata
        zisel kirjoitti:

ihan hyvä :) Chihuahua olis unelma mutta ne maksaa ihan järjettömän paljon, 1200e jne :( Mutta joo, tässä kyselyssä ei nyt oteta niitä hintoja huomioon. Hyvät ehdotukset sulla. Pistäs ittestäs kanssa listaa niin ehdotetaan sulle kans jotain.

ottaisin, se olisi luultavimmin cockerspanieli ... sellainen kuparinruskea. Ehkä. Te voitte nyt sitten miettiä "päissänne", millainen ihminen voisi ottaa itselleen kyseisen koirarodun :).

• Va-Nil-La
        persona-non-grata kirjoitti:

ole. Vahingot vaan pienen koiran kanssa siedettävimpiä, jos sattuu koira käymään kiinni vieraisiin ihmisiin. Sitä vain tarkoitin. Muuten olet oikeassa siinä, ettei koiraa kannattane ottaa, jos ei kykene sitä kurissa pitämään ja näyttämään sille, kuka on sen yläpuolella.

Iso koira tekee selvää jälkeä. Mutta harvoin näkee vihaista isoa koiraa, ne on aina niitä pikkuräksyttäjiä.

• vastaus:

Eläinten ystävä ei ota koiraa, jos asuu kerrostalossa.

• KoppavaHoro

Itse asiassa monet omakotitalokoirat jäävät liian vähälle liikunnalle siksi, että koira on helppo päästää vain tarpeilleen pihalle. Koiraroduissa on paljon valinnanvaraa.

• Va-Nil-La

En minäkään isoa koiraa ottaisi kerrostaloon, mutta yhtä lailla käy sääliksi niitä maaseudun koiria, jotka yksinään apaattisena istuu jossain pihan perällä pienessä häkissä. :( Kerrostalossa koira saa ainakin seuraa, vaikka vaatiikin hyvää elämää varten omistajaltaan enemmän vaivaa.

• KoppavaHoro
        Va-Nil-La kirjoitti:

En minäkään isoa koiraa ottaisi kerrostaloon, mutta yhtä lailla käy sääliksi niitä maaseudun koiria, jotka yksinään apaattisena istuu jossain pihan perällä pienessä häkissä. :( Kerrostalossa koira saa ainakin seuraa, vaikka vaatiikin hyvää elämää varten omistajaltaan enemmän vaivaa.

valita sen mukaan mitä sille pystyy tarjoamaan nyt ja 15 vuotta eteenpäin. Vastuunsa tuntevat kasvattajat eivät myy esim huskeja tai malamuutteja kerrostaloihin eikä toisaalta mitään seurakoiraa maataloon pihakoiraksi. Kerrostalossa asuvan pitää muistaa, että joillekin roduille tyypillistä käytöstä on haukkuminen eikä sitä saa kitkeä tai kitkettyä pois. Pikkukoirien räkyttäminen taas johtuu usein puuttellisesta koulutuksesta. Uskallan sanoa, että esimerkiksi haukkuherkäksi sanottu mäyräkoira sopii hyvin kerrostaloon. Koiran koko ei välttämättä kerro mitään siitä mihin se soveltuu. Tanskandoggi (ja vaikka dobermannikin ynnä monet muut) sopii hyvin kerrostaloon, jos sen tarpeista muuten pidetään huolta. Eikä tanskandoggia missään nimessä saa pitää ulkokoirana. Edelleen korostan - eikä tämä ole siis sinulle Vanilla, vaan tämä tuntui hyvältä kohdalta avautua - että pitää miettiä mitä voi koiralle tarjota ja etsiä sopivanluonteista rotua eikä esim. valita ulkonäön tai maineen perusteella. Mitä koiran kanssa voi ja haluaa harrastaa? Kuinka paljon on valmis kuluttamaan aikaa, rahaa ja energiaa koiran kouluttamiseen, harrastamiseen, ulkoilutukseen ja vaikka nyt turkinhoitoon? Ja niin edelleen.

• Va-Nil-La
        KoppavaHoro kirjoitti:

valita sen mukaan mitä sille pystyy tarjoamaan nyt ja 15 vuotta eteenpäin. Vastuunsa tuntevat kasvattajat eivät myy esim huskeja tai malamuutteja kerrostaloihin eikä toisaalta mitään seurakoiraa maataloon pihakoiraksi. Kerrostalossa asuvan pitää muistaa, että joillekin roduille tyypillistä käytöstä on haukkuminen eikä sitä saa kitkeä tai kitkettyä pois. Pikkukoirien räkyttäminen taas johtuu usein puuttellisesta koulutuksesta. Uskallan sanoa, että esimerkiksi haukkuherkäksi sanottu mäyräkoira sopii hyvin kerrostaloon. Koiran koko ei välttämättä kerro mitään siitä mihin se soveltuu. Tanskandoggi (ja vaikka dobermannikin ynnä monet muut) sopii hyvin kerrostaloon, jos sen tarpeista muuten pidetään huolta. Eikä tanskandoggia missään nimessä saa pitää ulkokoirana. Edelleen korostan - eikä tämä ole siis sinulle Vanilla, vaan tämä tuntui hyvältä kohdalta avautua - että pitää miettiä mitä voi koiralle tarjota ja etsiä sopivanluonteista rotua eikä esim. valita ulkonäön tai maineen perusteella. Mitä koiran kanssa voi ja haluaa harrastaa? Kuinka paljon on valmis kuluttamaan aikaa, rahaa ja energiaa koiran kouluttamiseen, harrastamiseen, ulkoilutukseen ja vaikka nyt turkinhoitoon? Ja niin edelleen.

kuinkahan monta koiraa edelleen lopetetaan, "kun siitä kasvoi noin iso"... :/ Ihan naurettavaa, ettei aikuiset ihmiset tajua, että siitä pikku karvapallerosta kasvaa jonain päivänä iso koira, jos emokin on iso. Mä ehkä kyllä valitsin mun ensimmäisen oman koiran rodun perusteella, mutta meillä on aina kotona ollut koiria, joten tiesin, että pärjäisin minkä kanssa tahansa. Ja nyt tämän uuden otin samanlaisen kuin entinenkin, tykästyin niin paljon rotuun. Mitä minä tuolla alkup. kommentilla tarkoitin oli se, että vaikka koira saisi riittävästi ruokaa ja pääsisi uloskin säännöllisesti, niin ei se vielä ole elämisen arvoista elämää. Ihmiset saisi miettiä, että mitä he voivat antaa koiralle, ei aina vain sitä mitä koira antaa heille. Musta sellaista rotua ei olekaan, mikä soveltuisi olemaan yksin 23,5 tuntia vuorokaudessa ilman minkäänlaista virikettä ja kerran päivässä käydään heittämässä kuivaruokaa, jos muistetaan.

• sanon vaan
        KoppavaHoro kirjoitti:

sinä et kasvata löwcheneitä. Taidat vihata sitä rotua.

• KoppavaHoro
        sanon vaan kirjoitti:

sinä et kasvata löwcheneitä. Taidat vihata sitä rotua.

Ihana rotu, mutta en kasvata mitään enkä aiokaan. Jos luoja suo niin oma koirani pääsee joskus pukille. Siinä kaikki mitä haluan.

• zisel

sellanen kans jonka voisin ottaa. Sopiskohan sellanen mulle? Ei missään nimessä mitään afgaaninvinttikoiraa koska en jaksa sen turkin kanssa touhuta. Koira voi olla sellanen että sitä joutuu harjaa mutta ei nyt sentään ihan sellanen että sitä saa tunti tolkulla harjailla joka päivä.

• KoppavaHoro

löwchen!

• zisel

koirarotuihin mutta pitää myöntää että nyt piti käyttää googlea ton rodun kanssa :D

• KoppavaHoro
        zisel kirjoitti:

koirarotuihin mutta pitää myöntää että nyt piti käyttää googlea ton rodun kanssa :D

kaverit tuossa naapurissa ovat kyseistä rotua. Oltiin juuri pari tuntia koirapuistossa heidän kanssaan ja voi että oli mukavaa! Ihana rotu, kertakaikkiaan. On kyllä mäykkykin, ihan paras! :)

• mie en ossoo sanoa

• zisel

• rusalkaa

• rusalkaa
      • zisel

koira kuin emäntä :D Noihan kuorsaa nukkuessaan :D

• Lukemani perusteella vastaa...

Kyllä on vielä paljon vettä virrattava Vantaanjoessa ennen kuin suosittelen sinulle edes pientä hiirtä.

• zisel

mukaan kiitos :)

• Lukemani perusteella vastaan
        zisel kirjoitti:

mukaan kiitos :)

huolehtimaan edes itsestäsi.

• zisel
        Lukemani perusteella vastaan kirjoitti:

huolehtimaan edes itsestäsi.

asuit 17 vuotiaana? Mutsis helmoissa tietenkin! Hah, mulla on oma kämppä ja maksan oman vuokran ja ruuat jne joten vähän paremmin osaan kuule pitää ittestäni huolta kuin sä mun ikäsenä.

• Lukemani perusteella vastaa...
        zisel kirjoitti:

asuit 17 vuotiaana? Mutsis helmoissa tietenkin! Hah, mulla on oma kämppä ja maksan oman vuokran ja ruuat jne joten vähän paremmin osaan kuule pitää ittestäni huolta kuin sä mun ikäsenä.

Työttömät yleensä joutuvat luopumaan koiristaan joutuessaan työttömiksi. Onko sinulla ruokavarmuutta edes itsellesi ja miten pitkäksi aikaa eteenpäin? Onko velkoja? Onko pääomaa sijoittaa rotukoiraan 5000 €?

• paskahan
        Lukemani perusteella vastaa... kirjoitti:

Työttömät yleensä joutuvat luopumaan koiristaan joutuessaan työttömiksi. Onko sinulla ruokavarmuutta edes itsellesi ja miten pitkäksi aikaa eteenpäin? Onko velkoja? Onko pääomaa sijoittaa rotukoiraan 5000 €?

se on jolla ei ole aikomustakaan mennä opiskelemaan/töihin. Veronmaksajathan sen ruuat ja nettilaskun maksaa vaikka kuvittelee itse maksavansa.

• ......

Vitut sä mitään koiraa hanki!! Se joutuis lopetettavaksi viikon sisällä!!!

• zisel

joutuis??

• .........
        zisel kirjoitti:

joutuis??

Tollanen pikku pissis osaa huolehtia edes minikaktuksesta!!!

• zisel
        ......... kirjoitti:

Tollanen pikku pissis osaa huolehtia edes minikaktuksesta!!!

kannattipa kysyä :-/

• Nähty!

ovat yhtä utopistisia kuin papeeten kyselyt "Lähdenkö kapakkaan tänä iltana". Kun on päivä askarreltu vastauksia ja kannustettu, lopputulos on yhtä tyhjän kanssa. Muutaman päivän kuluttua tulee vastaus, että "Emmä oo missään ollu".

• voi *

valikoida

• jopa ihan

• tällainen:
      • zisel

rutistella kun se on kova :( Eikä se osaa sanoa niinkun youtuben koirat että "ai lav mama"

• ne vasta
        zisel kirjoitti:

rutistella kun se on kova :( Eikä se osaa sanoa niinkun youtuben koirat että "ai lav mama"

oppiikin sanomaan mitä tahansa. Eikä tule karvaa eikä paskaa kämpille. Mutta niitä oikeita koiria minä ajattelin ja siksi sulle tuollaista suosittelin.

• bordercollie,

kato googlesta lisätietoja, eipä muuta.

• kylläkin tarvitsisi

vähän enemmän aktiviteetteja kuin mitä tuossa oli tarjolla. Bordercollie EI ole mikään perusseurakoira.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1207
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1193
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      876
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      677
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      656
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      100
      653
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      41
      564
    Aihe