Pieni painoindeksi, iso maha?

Huono Pudottaja

Painoindeksini on 21. Olen muuten suhteellisen hoikka, mutta maha pullottaa ja maatessani kyljellä roikkuu löysänä. En voi pitää kuin tietynlaisia paitoja ja istuminen on hankalaa mahan painamisen takia. Olen yrittänyt kiinteyttää jo mielestäni kauan, käytän Kiloklubi.fi sivuston kalorilaskuria (sekä liikuntalaskuria) apuna. Liikun jopa enemmän kuin mitä on vaadittu tavoitepainoon nähden. Minulla on ummetusta, käytän toisinaan Laxoberon merkkistä kapselia kun en saa muuten vatsaa toimimaan. Teen päivittäin vatsa -ja selkälihaksia, ehkä vika on niiden huonoudessa? En pysty tekemään kerrallaan kuin 30 vatsalihasta ja 30 selkälihasta. Treenaan myös crosstrainer laitteella n. joka toinen päivä. Liikuttua tulee tarpeeksi. Ruokavalio on sellainen että syön kotiruokaa (vain 1 annos, en ota lisää) ja puolet lautasesta on kasviksia tai salaattia. Toisinaan korvaan aterian vaikkapa puurolla ja ruisleivällä. Vaaleaa leipää en syö. Herkkuja syön kohtuudella kerran viikossa, noin kerran kuussa syön pienen hampurilaisaterian ja juon alkoholia. Minusta tässä ei pitäisi olla mitään vikaa, mutta maha on ja pysyy?

10

3646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Et kertonut miksi se on.Mutta ei se siitä lähde,kuten olet jo todennutkin kaikki yritykset turhaksi.Varsinkaan jos johtuu raskaudesta.Se löysä makkara lähtee vain leikkauksella.

      • Huono Pudottaja

        Ei ole raskauksia takana. Eli ei voi olla siitä. Leikkaukseen en aio hakeutua, eli aika vähissä on vaihtoehdot :/


    • dhleglw

      mulla on täysin sama painoindeksi. Muualta kehosta olen suht normaali/hoikka, mutta maha on se joka on ja pysyy. Samat ongelmat kun sulla alkukappaleessa. Huonot elämäntavat ja opiskelijaelämä tekivät tehtävänsä ja mulla sattui kaikki ylimääräinen kerääntymään vyötärön seutuville. Olen kuullut, että kun laihduttaa, niin sieltähän rasva lähtee viimeisenä missä sitä on eniten.(ja kun paikallista laihdutusta ei ole). Nyt kun olen työelämässä ja olen syönyt alle kulutuksen, sekä liikkunut normaalia enemmän on painokin pudonnut muutaman kilon. Tämän eron huomaa myös vatsan seudulla (on pienentynyt) mutta vielä on paljon jäljellä ylimääräistä. Ei kai tähän mitään muita kikkoja ole kuin jatkaa samalla lailla, jos vielä pari kiloa saisi pois. Sitten lisäksi vatsa- ja selkälihaksia, ja ryhtihän vaikuttaa paljon siihen miltä näyttää. Kuinka paljon sulla on päivittäinen energiavaje, -500kcal? sillä pitäisi lähtä noin puoli kiloa viikossa. Itse olen huomannut, että vaikka kuinka yritän noudattaa tätä (ja välillä tietysti vietän herkutteluviikonloppuja) paino on pysynyt pari viime viikkoa täysin samana tai heitellyt pikkaisen suuntaan jos toiseen.. ei kai auta muutakun jatkaa sitkeästi. Viimeiset kilothan on aina tiukassa.

      • Huono Pudottaja

        Tuolla Kiloklubi.fi sivustolla minulla lukee enrgiavajeesta: Kulunut -881 kcal, mutta suositus -406 kcal. Mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa, onko mennyt hyvin vai huonosti? Tuosta töissä käymisestä, se on kyllä hyvä kurissapitäjä syömisen suhteen kun ei ole aikaa ottaa välipaloja. En kyllä ota nytkään, mutta ei ehdi tulla kiusaustakaan. Itse aloin lihomaan mahan kohdalta jo nuorena - 16 vuotiaana peruskoulun käyneenä en mennyt heti mihinkään vaan lihoin kotona vuoden. Sitten muutinkin asuntolaan ja oli pikaruokalat lähellä, eli siitä kai tämä johtuu. Painoindeksi on kuitenkin aina ollut normaali, mutta nyt parikymppisenä on ruvennut maha harmittamaan. En käsitä miten ajattelin nuorempana että kyllä sitä voi syödä miten tahtoo.


    • oli kuin

      potkupallo. Turvotti ja ummetti, oli pöhöttyny olo. BMI kuitenkin vain 20. Olotila korjaantui kun jätin KAIKKI viljatuotteet pois. Joskus vieraisilla sen pullapalan nakerran jos on pakko, etten loukkaa ketään verisesti, en muuten. Tilalle paljon kasviksia, kaaleja, juureksia... onhan noita ja ehkä hiukan enemmän rasvaa kuin ennen. Lihaakin kyllä syön. Turvonnut olo hävis äkkiä. Se löysä mahanahka kyllä häviää ajan kanssa, hitaasti mutta varmasti. Kannattaisiko kokeilla pilatesta, siinä keskitytään monipuolisesti keskivartalon lihaksiin?

      • Huono Pudottaja

        Olenkin miettinyt jotain sellaista, toisena vaihtoehtona on ollut aerobic, mutta sehän on vähän sellaista hikijumppaa, keskivartalon lihakset ei niinkään saa kyytiä. Täytyy lähteä selailemaan kaupungin kursseja :)


      • rehellinen
        Huono Pudottaja kirjoitti:

        Olenkin miettinyt jotain sellaista, toisena vaihtoehtona on ollut aerobic, mutta sehän on vähän sellaista hikijumppaa, keskivartalon lihakset ei niinkään saa kyytiä. Täytyy lähteä selailemaan kaupungin kursseja :)

        Ihan ensiksi kannattaa kirjata päivittäin REHELLISESTI ylös joka ikinen suuhun laitettu syötävä ja juotava. Ja kas kummaa kun yleensä huomaa puputtavansa kaikkea mahdollista jonka laskee "ei miksikään". Näin kävi mulle. Kun kirjasin ylös kaiken hämmästyin todella miten paljon sitä päivässä "pikkupuputtaa". Kannattaa todellakin kokeilla. On turhaa ja tyhmää huijata itseään, jos ei kerran paino laske/rasva häviä terveellisellä ruokavaliolla niin missäköhän vika.


      • läskimaha
        rehellinen kirjoitti:

        Ihan ensiksi kannattaa kirjata päivittäin REHELLISESTI ylös joka ikinen suuhun laitettu syötävä ja juotava. Ja kas kummaa kun yleensä huomaa puputtavansa kaikkea mahdollista jonka laskee "ei miksikään". Näin kävi mulle. Kun kirjasin ylös kaiken hämmästyin todella miten paljon sitä päivässä "pikkupuputtaa". Kannattaa todellakin kokeilla. On turhaa ja tyhmää huijata itseään, jos ei kerran paino laske/rasva häviä terveellisellä ruokavaliolla niin missäköhän vika.

        olen muuten hoikka,mutta maha on löysä.karseen näköistä,kauhea makkara on ja pysyy! ikää 28,tämä on selvästi tullut iän myötä,vaikka kuinka yritän treenata,ei lähe pois:(


      • Huono Pudottaja
        rehellinen kirjoitti:

        Ihan ensiksi kannattaa kirjata päivittäin REHELLISESTI ylös joka ikinen suuhun laitettu syötävä ja juotava. Ja kas kummaa kun yleensä huomaa puputtavansa kaikkea mahdollista jonka laskee "ei miksikään". Näin kävi mulle. Kun kirjasin ylös kaiken hämmästyin todella miten paljon sitä päivässä "pikkupuputtaa". Kannattaa todellakin kokeilla. On turhaa ja tyhmää huijata itseään, jos ei kerran paino laske/rasva häviä terveellisellä ruokavaliolla niin missäköhän vika.

        Kiloklubiin laitan kaikki. Kun olen huomannut syömiseni en salli itselleni kuin aamupalan, lounaan, päivällisen, kevyen iltapalan ja ehkä pienen välipalan koska nämä on sinne laitettu. Monesti aamupala tai lounas voi jäädä pois, enkä korvaa niitä millään. En aina tarvitse niitä, mutten sorru mässäilyyn koska sille on tietty päivä viikossa.


    • Viallako

      Itsellänikin on sama ongelma, olen 21-vuotias mutten ole koskaan ollut lihava, silti minulla on pienestä pitäen ollut iso maha, olen 164cm pitkä ja painan 47kg, yhdesti painoin 42kg ja silloin mahani tuntui suhteellisen pieneltä muttei kuitenkaan normaalilta. Suvussani on paljon lihavia joten en tiedä, että onko se vain suvusta kiinni että maha pömpöttää vaikka muualta on vain pelkkää luuta ja nahkaa. Olen myös katsonut joitain ohjelmia joissa ihmisillä oli sama ongelma, niissä kyllä syy oli lääketieteellinen, jollain kasvoi kaksonen mahan sisällä, jollain oli syöpä ja jollain oli jotain muuta, en muista mitä mutta kylkiluiden alla tuntui voimakasta sykettä, minullakin tuntuu mutta luulisin, että se on normaalia, silloin kun minulla vielä oli mies ja kokeilin häneltä niin hänelläkin tuntui sama.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2244
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1341
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1230
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1215
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1140
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1081
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1035
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      12
      997
    Aihe