Kävin terv.keskuksessa viime viikonloppuna koska oli kova kurkkukipu ja rakkuloita kurkussa mutta vain vasemmalla puolella muutama, hoitaja sanoi että tuskin on angiinaa ja että rakkuloita on vaan yksi vaikka on 4-5. Kesti muutama päivä ja todettiin angiina, sain antibioottikuurin jota olen syönyt nyt viisi päivää, en ole huomannut tehoavan? mm. kurkkukipu on yhä yöllä kova ja rakkulat ei ole hävinneet minnekkään, ne on ihon värisiä, pieniä ja vain toisella puolella. Hieman huolestuttaa miksei lääkekuuri tehoa? mikä lääke, vitamiini tms. auttaisi? lääkekuuri on kyllä kahdelle viikolle mutta silti ihmetyttää kun ei tepsi kunnolla, alussa kyllä tepsi, myös kuumetta on joka päivä. Terveyskeskuksessa käydessä ei uskottu ensin angiinaan ja epäiltiin,epäillään allergiaa aina, vaikkei sitä ollut. En viitsisi siellä koko ajan juosta kun eivät meinaa ottaa kokeita eivätkä uskoneet angiinaankaan sitten millään. Ja minulla ei myöskään ole atsmaa tai ikinä ollut vastaavia kokemuksia rakkuloista kurkussa..
Rakkulat kurkussa & angiina?
6
10682
Vastaukset
- aloittaja
mitään kutinaa ei ole eikä rakkuloita ole muualla
- angiina todettiin?
ottamalla tietysti nielunäyte, eikö totta? Sinulla voi olla molemmat, angiina JA virusperäinen, esim. enterorokko....googlaahan
- aloittaja
angiina todettiin? kirjoitti:
ottamalla tietysti nielunäyte, eikö totta? Sinulla voi olla molemmat, angiina JA virusperäinen, esim. enterorokko....googlaahan
juu nielunäyte ja angiina todettiin, luin enterorokosta ja sen mukaan siihen kuuluisi näppylöitä käsissä ja jaloissa? ei ole ollut sellaisia oireita.
- aloittaja
on myös sitkeää räkää joka ei meinaa irrota, vaihdoin hammasharjan ja tahnan uuteen ettei siitäkään johtuisi. Onko muilla vastaavia oireita? kuuluuko rakkulat angiinaan? huolestuin kovasti mutta terveydenhoitajan mielestä ne ei olleet mitään.. pitääkö maitotuotteita välttää?
- heikkenemisestä
Syö monivitamiinia jossa sinkkiä. Sinkki auttaa suun limakalvoihin. Rakkulat tulevat yleensä vastustuskyvyn heikkenemisestä sairauden vuoksi. Antibiootin kanssa ei kannata juoda maitoa ja maito lisää limaneritystä kurkussa eli voisi olla paikallaan rajoittaa.
- lepakko gebardi
heikkenemisestä kirjoitti:
Syö monivitamiinia jossa sinkkiä. Sinkki auttaa suun limakalvoihin. Rakkulat tulevat yleensä vastustuskyvyn heikkenemisestä sairauden vuoksi. Antibiootin kanssa ei kannata juoda maitoa ja maito lisää limaneritystä kurkussa eli voisi olla paikallaan rajoittaa.
itse kävin 2 pv sitten nieluviljelyssä ja bakteeria ei löytynyt, aikasemmalla kerralla noin 2kk sitten löytyi kyllä jtn ja siihen antibiootiktkin sain mutta enpä tiedä toimahtikohan yhtään
nyt sitten vähän ihmetyttää haavauma kurkunpäässä joka ollut about 4kk kuten myös rakkulat itsestäni myös valkoista seinämää joka viittais sit ilmeisesti angiinaan tai syöpään tulehdus arvot otettu
verikokeet kaikki kunnossa..terveydenhoitajat ja lääkärit välillä vähän eri mieltä pitäiskö olla huolissaan asiasta
nykyset oireet kyllä vähän lievempiä pientä hengenahdistusta jne.
mihin pitäisi hakeutua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894