työ fuengirolasta

Olen syksyllä lähdössä asumaan fugeen.. Tarkempaa ajankohtaa en ihan vielä osaa sanoa, riippuu miten nopeasti saadaan haluamamme asunto itsellemme. Töistä sen verran tahtoisin kysellä, että lehtimyyjäksihän siellä pääsee kuka tahansa, mutta onko töitä ravintola-alalla tai vaikka pitsan paistajana suomenkieliselle kaverille. Eli siis en osaa espanjaa yhtään ja englantikin on vain kohtalainen. Mieluummin kuitenkin olisin tarjoilijana tai pitsanpaistajana kun lehtimyyjänä. Ravintola-alalta kuitenkin on koulutusta ja kokemusta! Jos joku ystävällinen voisi laitttaa linkkejä minne voisin laittaa hakemuksia niin olisin erittäin kiitollinen. Toki myös muut työt kelpaavat!

2

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Siellä pärjää jo melkeen suomella.. Noh, englanilla kuitenkin 100%:sesti. Britti ravintoiloita / pubeja kadut täynnä, joista varmasti jo lievällä englanilla löytyy ravintola-apulaisen töitä, jossei enemmänkin. Yhdessä suomalaisessa kahvilassa olen myös siellä käynyt, joten en usko että tulee olemaan ongelma :) Tarkemmin en osaa osoitteista yms sanoa. Suosittelen paikan päälle menoa ja kyselyä, espanjassa asiat tuppaavat toimia parhaiten "vanhanaikasesti".

    • iltansa ratoksi rustaava

      Muutat vasta syksyllä? Tiesithän, että Aurinkorannikolla alkaa silloin olla jo kesäsesonki ohi, joten työpaikkoja on myös vähemmän. Itselläni ei ole kokemusta Costa del Solilta, mutta olen pari talvea asunut Kanarialla ja yhden kesän Mallorcalla lähinnä tarjoilijan töitä tehden. Mulla on kans ravintola-alan koulutus, mutta olen tehnyt kaikenlaista hotellisiivoamisesta myyjän hommiin. Ja rahaa tärkeämpi mulle on aina ollut kokemus. Minulla on kuitenkin aina ollut hyvä tuuri, sillä olen löytänyt työpaikkani jo Suomesta ja joka kerta työnantaja on tarjonnut asunnon. (Yksin matkaavalle naiselle tämä on ollut ihan passeli ratkaisu). En ikinä uskaltaisi lähteä sellaisella riskillä, että minulla on asunto, mutta ei työpaikkaa tai työpaikka, muttei asuntoa... Moni löytää kyllä paikkansa "ovensuukyselyn" avulla. Monissa kuppiloissa on lappu seinällä tyyliin "PRs wanted" tai "Staff wanted", mutta sehän on aikamoista hakuammuntaa. Varsinki peeärrät eli sisäänheittäjät tulevat ja menevät tiuhaan tahtiin, joten sellaiseksi ainakin pääsee. Itse en tosin siihen paskaan alkaisi, vaikka kielitaito riittäisi. (Lisäksi noissa resorteissa maksetaan aika herkästi tiskin alta, joten se voi olla aika epävarmaa meininkiä. Ei välttämättä koskaan tiedä, onko sitä duunia enää huomenna olemassa vai ei...) Eli siis kyseleminen kannattaa, mutta syksymmällä paikan heruminen voi tehdä tiukkaa. :( Minä olen löytänyt työpaikkani EURES-nettiportaalin kautta ja yhden jopa MOLlin ulkomaan paikkojen kautta. Euresissa on enemmän tarjontaa. Siitä sitten olen väsännyt englanniksi CVn ja vapaamuotoisen kirjeen naamakuvalla varustettuna ja mailannu työnantajalle. Sitten on joko tärpännyt tai ei. Vähän on ollut jännää käydä työhaastattelua puhelimitse jonkun huonosti englantia vääntävän espanjalaisen kanssa, huh huh. Jännittävintä on lähteminen ja ekat viikot vieraassa maassa, mutta kaikkeen tottuu... Tällä kertaa tosin lähden kesäsesongiksi Kreikkaan kuukauden päästä. Myyjän hommia ja kämppä tarjotaan. En osaa sanaakaan kreikkaa, en tunne sieltä ketään, mutta se nyt on yks pitkä hailee. Ja ehkä sitten taas ensi talvena Kanarialle...? Heh. Kerran ku tähän "elämäntapaan" hurahtaa, niin sitä on sitten sillä polulla. Tulee varmasti aika paljon noita etelän turistimestoja vielä kierrettyä, sillä ikääkin on "vasta" 26. Onnea työnhakuun ja kannattaa olla rohkea ja lähteä joka tapauksessa! Eipähän tarvi jälkikäteen katua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe