eristettyyn paikkaan puoleksi vuodeksi? Mitä ne voisivat olla? En laittanut autiolle saarelle, koska selviytymisoppaista en ole kiinnostunut.
Viisi kirjaa- jotka ottaisit
14
400
Vastaukset
- vänksy
Kundera: Olemisen sietämätön keveys (Voin lukea aina uudelleen ja uudelleen ja se koskettaa aina yhtä paljon) Tolstoi : Anna Karenina (paksuutensa vuoksi riittäisi lukemista pitkäksi aikaa:) ) Sitten ottaisin pari jotain trilleriä, sellaisia joita en ole vielä ehtinyt lukemaan, esim. toinen vaikka Folletilta ja toinen Grishamilta. Ja sitten viidentenä ajankuluksi ottaisin jotain kevyttä, esim. jonkun laulukirjan... ei niin, että osaisin laulaa, mutta puolessa vuodessa ois aikaa harjoitella, ja varsinkin kun sais laulaa rauhassa piilossa muiden korvilta.:-D
heitän nopeasti, mitä ekana mieleen tulee: 1. Eilisestä uk-kon kanssa käydystä keskustelusta jäi mieleen Mika Waltarin Appelsiininsiemen, jonka lukemisesta on aikaa, eli se olisi yksi. 2. Joku klassikko, vaikka joku Dostojevskin teos, jota en ole lukenut. Riittävästi ja hyvää lukemista. 3. Raamattu. Ei ole koskaan tullut luettua kokonaan 4. Joku taidekirja, ehkä Man Ray. Toisaalta joku yleisteos taiteen eri suunnista ja taiteilijoista olis hyvä. Mahdollisimma hyvä- ja suuri-kuvainen. 5. Marguerite Durasin joku teos. Mikä vaan kelpaa. No nyt siitä jäi novellit kokonaan pois ja joku Muumilaakson tarinatkin olis hyvä olla mukana:) On tää vaikeaa...:(
Tove Janssonin elämänkerran (se on vielä lukematta, odottaa kirjahyllyssä), jonkun hyvän laulukirjan jossa tabulatuurit mukana (kitaranhan sais ottaa tietty myös), Dostojevskin Rikos ja Rangaistus vois olla sellainen jonka vois lukea taas pitkästä aikaa uudestaan, jonkun hyvän keittokirjan (mä luen keittokirjojakin joskus ihan vaan iltalukemisena), viidennen mä jätän velä avoimeksi; se ois joko viihderomaani tai sitten joku tietokirja, en osaa päättää.
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
ja Dostojevskia sinäkin;)
huomasin että sulla oli ihan pätevän oloinen kirjalista myös. :D
- Nainen 28
Anna Karenina - Leo Tolstoi Sinuhe egyptiläinen - Mika Waltari Vihan hedelmät - John Steinbeck Karamazovin veljekset - Fjodor Dostojevski Syntipukki - Joyce Carol Oates Nämä ovat kaikki kirjoja, joita haluaisin lukea ja joita olen suunnitellut lukevani, mutta jotka ovat syystä tai toisesta jääneet toistaiseksi lukematta.
Huijaan sen verran että luen mukaan myös pari kirjasarjaa. 1. Dostojevski - Karamazovin veljekset, lukemista riittää aina hetkeksi kerrallaan, vaikka ensimmäisellä kerralla luinkin tuon muutamassa päivässä 2. Marcel Proust - Kadonnutta aikaa etsimässä, laiskuuttani en ole päässyt kunnolla vauhtiin tuon lukemisessa 3. Väinö Linna - Täällä pohjantähden alla 4. Jokin järkälemäinen matematiikan oppikirja 5. Tolkien - Taru sormusten herrasta
..riittäis varmaan luettavaa hetkeks, mut kevennykseks pitäis sit kyl ottaa joko Meyerin tai Gabaldonin tuotantoa.. :D
- Tyhmä tyhmempi tyhmin
Olen lukenut nuo kaikki,paitsi Tuve Janssonin. Suurin osa löytyy kirjahyllystä. En todellakaan pysty viideksi vuodeksi nimeämään viittä kirjaa. Nyt on menossa Micael Palmer, hyvä rentoutus arkeen. Rex Stout ja Nero. Eivät kyllä viiden vuoden luettavavia.
- ............
En varmaan uskaltaisi ottaa mitään romaania mukaan, koska puolen vuoden aikana se tulisi luettua tuskastuttavan monta kertaa läpi ja siihen kyllästyisi. Mulla nimittäin oli kerran puolen vuoden ulkomaanreissussa vain yksi suomenkielinen kirja mukana, eikä se mihinkään riittänyt... Sen sijaan voisin kyllä ottaa jonkun paksun nykyromaanin kielellä, jota en lainkaan osaa, täydennettynä ko. kielen sanakirjalla ja kieliopilla. Lisäksi vaikka Raamattu ja Koraani, niin voisi tehdä vertailevaa lukututkimusta.
- miax
- Majgull Axelssonin Huhtikuun noita - Jan Guilloun Pahuus - C. S. Lewisin Narnia-sarja (saa myös yhtenä niteenä) - Stephen Hawkingin Ajan lyhyt historia - joku oman alan laaja perusteos
- mieslukija
-Playboy -Hustler -Penthouse -Barely Legal
- Muttamuttamutta
Mä ottaisin ainakin ikuisen suosikkini Waltarin Sinuhe egyptiläisen. Milan Kunderalta Kiireettömyyden, Kafkalta Linnan, Coelhon Portobellon noidan ja sitten jotain lapsuudesta eli Michael Enden Mielinkielinliemen.
- seuraavat
Raamattu, -Katekismus -Virsikirja -Kanteletar -Kamasutra. Näillä kyllä pärjäisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4139122Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893720- 202193
- 861377
- 271135
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661122- 1121115
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791105- 751100
- 551053