mikä neuvoksi jos vaunu on kiinni auton koukussa niin vaunun perä on paljo lähempänä maata kuin etupää. millä sais asian korjattua, ei muuta mutta kun seon niin ruman näköinen .
vaunu perä vetäessä raapii melkein maata
28
4026
Vastaukset
- moottorisaha ...
kätteen ja sitten vain sopivasti jyrsimään siitä vaunun perästä liikatavaraa poies! Kyllä se siitä onkelma paranee.
- vaunun katkaisemista
heti kohta pyörien takaa,ei varmana raappisi sen jälkeen. Ei taida olla muuta konstia jaa onhan tuo tuikkaa tuleen ei tarvi sen jälekeen miettiä.
- make
vaunun katkaisemista kirjoitti:
heti kohta pyörien takaa,ei varmana raappisi sen jälkeen. Ei taida olla muuta konstia jaa onhan tuo tuikkaa tuleen ei tarvi sen jälekeen miettiä.
auttaisko jos vaunuun vaihtais vähän pitemmät iskarit niin eikö silloin koko vaunu nousis vähän ylemmäs ja sillä lailla tasapainoittuis
- Markiisi de Omnistor
make kirjoitti:
auttaisko jos vaunuun vaihtais vähän pitemmät iskarit niin eikö silloin koko vaunu nousis vähän ylemmäs ja sillä lailla tasapainoittuis
Käsittääkseni iskarit vaimentavat jousituksen heilahtelua, eivätkä kanna kuormaa, paitsi kaasuiskarit osittain. Vaunun jousitusta pitää parantaa. Jos ovat liepyneet, niin uudet jouset. Myös vetoauton koukun korkeus pitää olla lain säätämissä rajoissa. Vanhemmuuttaanhan tuo perän roikkuminen on yleistä muutenkin...
- mitat kohdallaan
Siis onko vetokoukun korkeus se minkä katsastaja vaatii ? Edelleen ei kai vain vaunu ole takapainoinen eli aisapaino miinusmerkkinen po. 50-70 kg.
- carawaanari
No 1 Autosi vetokoukku on liian ylhällä? No 2 Vaunu on väärin pakattu, lisää painoa kaasukoteloon? Kas kun pitäis olla noin 50 kg aisapainona!
- make
väärin pakkausta en epäile koska sama virhe on vaikka vaunussa ei ole muuta kuin omat varusteet eli ei mitään ylimääräistä
- vaunun
make kirjoitti:
väärin pakkausta en epäile koska sama virhe on vaikka vaunussa ei ole muuta kuin omat varusteet eli ei mitään ylimääräistä
tulisi olla kohtuu suorassa jos koukun kuula on oikealla korkeudella, eli 35 - 45 cm maasta. Jos ei, niin koukku on joko asennettu väärin, väärä koukku oikeassa autossa tai kyseessä on nostetulla perällä oleva karvanoppa-auto !
- make
onko mitään kotikonstia punnita aisapaino
- make
vaunun kirjoitti:
tulisi olla kohtuu suorassa jos koukun kuula on oikealla korkeudella, eli 35 - 45 cm maasta. Jos ei, niin koukku on joko asennettu väärin, väärä koukku oikeassa autossa tai kyseessä on nostetulla perällä oleva karvanoppa-auto !
mittaas koukun korkeuden maasta se 46,5 cm luulen että autossa on alkuperäinen koukku auto on 4 vuotta vanha
- hyvinkin
make kirjoitti:
onko mitään kotikonstia punnita aisapaino
Tankkaa vaikkapa 30 litran vesiastia täyteen ja tee vertailu. Jos et ole bodari tai muu sellainen, 50 kg nosto on jo työtä, vertaa onko vaunu kevyempi vai painavampi vesiastiaan.
- renkaat
Matalampi rengasprofiili, vaikuttaa myös yllätävän paljon vaunun asentoon, kokemusta on.
- make
renkaat kirjoitti:
Matalampi rengasprofiili, vaikuttaa myös yllätävän paljon vaunun asentoon, kokemusta on.
luulen että ei korkeampi rengas mahdu pyörimään enää rengskotelossa
- sen vaunun
make kirjoitti:
luulen että ei korkeampi rengas mahdu pyörimään enää rengskotelossa
jousitus antanut periksi,painunut ajan kanssa.
- make
sen vaunun kirjoitti:
jousitus antanut periksi,painunut ajan kanssa.
eiköhän siinä ole kiinteä aksila ja sitten vaan iskunvaimentimet vai onko siellä jotku jouset ei ole paljo tullu tutkittua ?
- täälläkin
make kirjoitti:
eiköhän siinä ole kiinteä aksila ja sitten vaan iskunvaimentimet vai onko siellä jotku jouset ei ole paljo tullu tutkittua ?
ollaan yhtä kädettömiä sinun kanssasi kun ei tiedetä edes vaunun merkkiä eikä ikää.
- seppaolli
make kirjoitti:
onko mitään kotikonstia punnita aisapaino
vaunun aisapyörän alle. On aika helppo mitata aisapaino.
- Markiisi de Omnistor
seppaolli kirjoitti:
vaunun aisapyörän alle. On aika helppo mitata aisapaino.
Aisapaino pitäisi mitata vetonupin kohdalta, eikä aisapyörän alta. Siis jos tarkka paino halutaan tietää. Tässä tapauksessa riittää, kun selvitetään onko aisapaino positiivinen vai negatiivinen.
- meurman
make kirjoitti:
eiköhän siinä ole kiinteä aksila ja sitten vaan iskunvaimentimet vai onko siellä jotku jouset ei ole paljo tullu tutkittua ?
Mitäpä varten luulet kiinteän (kolukärry) akselin tarvitsevan iskunvaimentimet? Perävaunussa kuorman kantavat jouset ja jousituksen heilahtelu vaimennetaan niillä iskunvaimentimilla.
- kytkentämassasta
Markiisi de Omnistor kirjoitti:
Aisapaino pitäisi mitata vetonupin kohdalta, eikä aisapyörän alta. Siis jos tarkka paino halutaan tietää. Tässä tapauksessa riittää, kun selvitetään onko aisapaino positiivinen vai negatiivinen.
...ja jos on negatiivinen, niin täytyy aisaa painaa, että saa koukkuun. Aisapainon on oltava enintään 4% vaunun kytkentämassasta mutta vähintään 25kg Mulla se menne näin: jos aisan jaksaa just ja just nostaa, niin aisapaino on hyvä. Kyllä se nyt taitaa olla niin, että tuo vetoauton koukku on liian korkealla tai vaunun jouset ihan paskana.
- seppaolli
Markiisi de Omnistor kirjoitti:
Aisapaino pitäisi mitata vetonupin kohdalta, eikä aisapyörän alta. Siis jos tarkka paino halutaan tietää. Tässä tapauksessa riittää, kun selvitetään onko aisapaino positiivinen vai negatiivinen.
aisapaino selviää irroittamalla vaunu koukusta? Nouseeko aisapyörä ilmaan?
- ellei....
seppaolli kirjoitti:
aisapaino selviää irroittamalla vaunu koukusta? Nouseeko aisapyörä ilmaan?
takakulmatuet ole laskettuna ja ota vastaan;-)
- karavaanareita taas
meurman kirjoitti:
Mitäpä varten luulet kiinteän (kolukärry) akselin tarvitsevan iskunvaimentimet? Perävaunussa kuorman kantavat jouset ja jousituksen heilahtelu vaimennetaan niillä iskunvaimentimilla.
kuin litran mittaa
- Konde123
Ihan höpöhöpö vastauksia. Ei se aisapaino vaikuta tähän mitenkään. Vaunussa on jäykkä palkkialusta, joten ainoa mikä vaikuttaa on vetokuulan korkeus maasta. Ja jos se on 45cm vs 35cm, niin maunu kulkee kyllä eri asennossa tietenkin. Iskunvaimennus ei vaikuta vaunun kulmaan.
- HöpsistäItsellesi
Varsinainen emähöpövastaus itseltäsi. Kas kun se aisapaino painaa auton vetokoukun korkeutta alemmaksi, tai negatiivinen aisapaino vetää koukun korkeutta ylemmäksi. Auton jousituksen joustamana.
- Sellaisennähnyt
Siitä kohdasta mistä vetokita on pultattu neljällä pultilla puomiin kiinni laittaa väliin 5-8cm korokepalat profiiliputkesta, niin vaunu tulee vaakaan.
- Huono_idea
Mitenkähän mahtaa toimia jarrusysteemit...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666432
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap274153Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2702567Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei262000MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna301518- 971377
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041107Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee541090Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.771026Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391011