Kuivakuppausta

CuppingG

Olen nyt viikon verran harrastanut tätä tehokkaaksi väitettyä selluliitin poistomenetelmää. Onkos täällä muita kuppaajia? Tuloksista en osaa sanoa muuta kuin iho on ihanan sileä kun vauvan peppu ;) kun tulee rasvattua päivittäin kuppailun yhteydessä. Mittoja en ole ottanut, koska haluan seurata tuloksia peilistä. Tavoitteena näkyvän selluliitin poistaminen. Mitoiltani olen 168cm / 54kg. Seurantaa varten otin kuvia ensimmäiseltä päivältä kun aloitin ja olen tässä matkan varrella ottanut kuvia silloin tällöin, niistähän tulokset/tuloksettomuuden näkee parhaiten. Tähän ketjuun haluaisin kokemuksia ja tuloksia kuppauksesta :) Itsestäni voin laittaa ennen/jälkeen kuvat JOS sellun määrässä tapahtuu haluttua muutosta... :)

57

19323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CuppingG

      Reilun viikon kuppauksen jälkeen sanoisin että on tapahtunut huomattavaa muutosta. Selluliittiä näkyy edelleen, mutta sen määrä on vähentynyt todella paljon. Puristettaessa (pakaran seutu) iho ei ole läheskään niin pahkurainen kuin niissä kohdissa, jota en ole hoitanut (reidet). Hoito ei myöskään tunnu enää niin tehokkaalta ja "ikävältä" kun aiemmin, sillä selluliittia on vähemmän. Palaan taas...

      • kainovienokaino

        Hei, seuraan mielenkiinnolla saatko tuloksia, itsellä kuppaus on jäänyt ajanpuutteen vuoksi satunnaiseksi. Kuinka kauan teet kerrallaan kutakin kohtaa, ja mitä käytät "tuomaan liukkautta"? Käytätkö kuppauksen jälkeen jotakin voidetta? Kiitos, jos jaksat vastailla...


      • CuppingG
        kainovienokaino kirjoitti:

        Hei, seuraan mielenkiinnolla saatko tuloksia, itsellä kuppaus on jäänyt ajanpuutteen vuoksi satunnaiseksi. Kuinka kauan teet kerrallaan kutakin kohtaa, ja mitä käytät "tuomaan liukkautta"? Käytätkö kuppauksen jälkeen jotakin voidetta? Kiitos, jos jaksat vastailla...

        Itse huomaan kyllä suurta eroa, kuten aiemmin taisin kirjoittaakin niin selluliittiä on vielä mutta sitä on todella paljon vähemmän. Nyt olen alkanut kupata myös reisien ulkosivuja, jotta nään mitä tapahtuu sellutiitin määrälle. Ja imutehossa oon huomannu suuria muutoksia. Takapuolta saa kupata jo tosi kovalla imulla kun taas se sama imu tuntuu näillä uusilla alueilla melko sietämättömältä. Eli sitä mukaa kun sellu vähenee voi imutehoa lisätä (ja varmaan pitääkin jotta kuppauksesta on hyötyä). Kuppaan molempia puolia noin 10 min, eli peppu, takareidet ja nyt reiden sivuosatkin. Aluksi tuntui pitkältä ajalta ja tylsältä hommalta, mutta kun esim. salkkareiden ekapuoliskolla hieroo vasemman puolen ja jälkimmäisellä oikean puolen niin homma hoituu ihan huomaamatta! :) Voiteena käytän euroshopperin vartalovoidetta. 500ml maksoi muutamia euroja. Lisään voidetta aina tarpeen vaatiessa, yleensä noin 3 kertaa käsittelyn aikana. Kuppauksen jälkeen en käytä mitään voidetta, enkä myöskään peseydy. Eli rasvauskin tapahtuu tuossa kuppauksen ohella :). En olisi kyllä uskonut tätä näin tehokkaaksi menetelmäksi. Näkyvää selluliittia on vielä varmaan saman verran kuin ennenkin, mutta sitä on lähtenyt todella paljon ja varmaa silottuu vielä tuo pintakin kun jaksaa vaan kuppailla. Nyt on kuitenkin vasta puolitoista viikkoa takana!


      • Tinytooney
        CuppingG kirjoitti:

        Itse huomaan kyllä suurta eroa, kuten aiemmin taisin kirjoittaakin niin selluliittiä on vielä mutta sitä on todella paljon vähemmän. Nyt olen alkanut kupata myös reisien ulkosivuja, jotta nään mitä tapahtuu sellutiitin määrälle. Ja imutehossa oon huomannu suuria muutoksia. Takapuolta saa kupata jo tosi kovalla imulla kun taas se sama imu tuntuu näillä uusilla alueilla melko sietämättömältä. Eli sitä mukaa kun sellu vähenee voi imutehoa lisätä (ja varmaan pitääkin jotta kuppauksesta on hyötyä). Kuppaan molempia puolia noin 10 min, eli peppu, takareidet ja nyt reiden sivuosatkin. Aluksi tuntui pitkältä ajalta ja tylsältä hommalta, mutta kun esim. salkkareiden ekapuoliskolla hieroo vasemman puolen ja jälkimmäisellä oikean puolen niin homma hoituu ihan huomaamatta! :) Voiteena käytän euroshopperin vartalovoidetta. 500ml maksoi muutamia euroja. Lisään voidetta aina tarpeen vaatiessa, yleensä noin 3 kertaa käsittelyn aikana. Kuppauksen jälkeen en käytä mitään voidetta, enkä myöskään peseydy. Eli rasvauskin tapahtuu tuossa kuppauksen ohella :). En olisi kyllä uskonut tätä näin tehokkaaksi menetelmäksi. Näkyvää selluliittia on vielä varmaan saman verran kuin ennenkin, mutta sitä on lähtenyt todella paljon ja varmaa silottuu vielä tuo pintakin kun jaksaa vaan kuppailla. Nyt on kuitenkin vasta puolitoista viikkoa takana!

        kiinnostuin myös. Pitää alkaa ilmeisesti todellinen taistelu sellua vastaan, eli ottaa asearsenaaliin voiteiden lisäksi välineet. Mistä olet ostanut kuivakuppausvälineet? Ja tuliko mukana käyttöohjeet? Kiitoksia etukäteen :)


      • koukussa
        Tinytooney kirjoitti:

        kiinnostuin myös. Pitää alkaa ilmeisesti todellinen taistelu sellua vastaan, eli ottaa asearsenaaliin voiteiden lisäksi välineet. Mistä olet ostanut kuivakuppausvälineet? Ja tuliko mukana käyttöohjeet? Kiitoksia etukäteen :)

        Olen kuppaillut kohta kaksi vuotta, hinkkaan melkein joka päivä paitsi viikko tulee taukoa kerran kuussa. Aikaa menee yhteensä n.10min. Ensin lähti jenkkakahvat, jo parissa viikossa. En edes ole kasellu onko selluliitit lähteny, kun mun reidet on aivan ihanat. Niin pehmeät ja kiinteät. Vatsalihaksetkin näkyy,vaikka rasva% on aika korkea(n.25). Nämä asiat saa kyllä jatkamaan, vaikka joskus se vaatii itsekuria. Olen 34v.,161/53 ja käytän 25 tuumasia farkkuja


      • CuppingG
        Tinytooney kirjoitti:

        kiinnostuin myös. Pitää alkaa ilmeisesti todellinen taistelu sellua vastaan, eli ottaa asearsenaaliin voiteiden lisäksi välineet. Mistä olet ostanut kuivakuppausvälineet? Ja tuliko mukana käyttöohjeet? Kiitoksia etukäteen :)

        Tilasin imukupit hyvinvoinnin tavaratalosta. Googleta tuo niin löytyy varmasti. Hinta oli 38e suunnilleen ja mukana tuli käyttöohjeet. Aluksi kuppaus tuntui työläältä mutta esim. telkkaria katsellessa se on jopa mukavaa :) Eli älä lannistu parina ekana päivänä jos ei "huvita", oikea tekniikka kun löytyy niin innostuskin taas kasvaa. Kuvia olen ottanut tämän parin viikon aikana jonkun verran mutta en ole vielä uskaltanut laittaa niitä koneelle ja katsoa huomaako niistä muutosta ;) Kuppausta tehdessä huomaa kyllä että sellu on vähentynyt huomattavasti.


      • kasvava teini
        koukussa kirjoitti:

        Olen kuppaillut kohta kaksi vuotta, hinkkaan melkein joka päivä paitsi viikko tulee taukoa kerran kuussa. Aikaa menee yhteensä n.10min. Ensin lähti jenkkakahvat, jo parissa viikossa. En edes ole kasellu onko selluliitit lähteny, kun mun reidet on aivan ihanat. Niin pehmeät ja kiinteät. Vatsalihaksetkin näkyy,vaikka rasva% on aika korkea(n.25). Nämä asiat saa kyllä jatkamaan, vaikka joskus se vaatii itsekuria. Olen 34v.,161/53 ja käytän 25 tuumasia farkkuja

        Hui kun oot hoikka! Ootko ollu ihan pienestä pitäen noin pienikokoinen?


      • lise
        CuppingG kirjoitti:

        Tilasin imukupit hyvinvoinnin tavaratalosta. Googleta tuo niin löytyy varmasti. Hinta oli 38e suunnilleen ja mukana tuli käyttöohjeet. Aluksi kuppaus tuntui työläältä mutta esim. telkkaria katsellessa se on jopa mukavaa :) Eli älä lannistu parina ekana päivänä jos ei "huvita", oikea tekniikka kun löytyy niin innostuskin taas kasvaa. Kuvia olen ottanut tämän parin viikon aikana jonkun verran mutta en ole vielä uskaltanut laittaa niitä koneelle ja katsoa huomaako niistä muutosta ;) Kuppausta tehdessä huomaa kyllä että sellu on vähentynyt huomattavasti.

        Hei mistä tarkalleen löysit nuo menestyksekkäät kupit? Hyvinvoinnin tavaratalosta googlettamalla löysin tuollaiset Keep-fit jar imukupit. Onko sulla kokemuksia näistä? Tekisi kovasti mieli kokeilla :)


      • CuppingG kirjoitti:

        Itse huomaan kyllä suurta eroa, kuten aiemmin taisin kirjoittaakin niin selluliittiä on vielä mutta sitä on todella paljon vähemmän. Nyt olen alkanut kupata myös reisien ulkosivuja, jotta nään mitä tapahtuu sellutiitin määrälle. Ja imutehossa oon huomannu suuria muutoksia. Takapuolta saa kupata jo tosi kovalla imulla kun taas se sama imu tuntuu näillä uusilla alueilla melko sietämättömältä. Eli sitä mukaa kun sellu vähenee voi imutehoa lisätä (ja varmaan pitääkin jotta kuppauksesta on hyötyä). Kuppaan molempia puolia noin 10 min, eli peppu, takareidet ja nyt reiden sivuosatkin. Aluksi tuntui pitkältä ajalta ja tylsältä hommalta, mutta kun esim. salkkareiden ekapuoliskolla hieroo vasemman puolen ja jälkimmäisellä oikean puolen niin homma hoituu ihan huomaamatta! :) Voiteena käytän euroshopperin vartalovoidetta. 500ml maksoi muutamia euroja. Lisään voidetta aina tarpeen vaatiessa, yleensä noin 3 kertaa käsittelyn aikana. Kuppauksen jälkeen en käytä mitään voidetta, enkä myöskään peseydy. Eli rasvauskin tapahtuu tuossa kuppauksen ohella :). En olisi kyllä uskonut tätä näin tehokkaaksi menetelmäksi. Näkyvää selluliittia on vielä varmaan saman verran kuin ennenkin, mutta sitä on lähtenyt todella paljon ja varmaa silottuu vielä tuo pintakin kun jaksaa vaan kuppailla. Nyt on kuitenkin vasta puolitoista viikkoa takana!

        Selluliittipilleri - http://track.fi.cellinea.com/product/Cellinea/?uid=2484&sid=699&pid=122&bid=advandec Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.


    • CuppingG

      Tässä taas raporttia: Tänään kaupan sovituskopissa huomasin kyllä ihan selvästi kuppauksen tulokset! Yleensähän sovituskopeissa on juuri sellainen valaistus että tekee mieli lähteä kotiin itkemään kun vahingossa vilkaisee takapuoltaan peilistä mutta ei tänään! Piti oikein katsoa kunnolla miten näytti takapuoli hyvältä! :) tätä tunnetta ei ole ollut koskaan! Peppu alkaa olla aika pahkuraton, toki ei vielä "täydellinen". Tästä sain taas lisämotivaatiota kuppaamiseen, se todella kannattaa ja antaa tuloksia!!!

      • kuppaustreenari

        Itse olen käyttänyt imukuppeja nyt 3 päivää, ja katsotaan mitä tuloksia alkaa tulemaan. Mielelläni seuraan, millaisia tuloksia muut saacat aikaan, ja itse voin toki kertoa mitä selluliitilleni tapahtuu kuppauksen edetessä. Tein muutamia kertoja kuppausta "omatekoisella imukupilla" jonkin verran, ja sen huomion tein, että ennen sitä reiteni olivat aina aivan jääkylmät käytyäni ulkona, mutta hieronnan ja kuppauksen jälkeen alkoi ilmeisesti veri kiertämään niin hyvin, että sen jälkeen reiteni eivät jäätyneet ulkoillessa niin pahasti. Nyt kuitenkin teholla selluliittia vastaan,ja toivotaan hyviä tuloksia. Ihoni ainakin tuntuu jo sileämmältä vaikei vielä näytäkään.


      • CuppingG
        kuppaustreenari kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt imukuppeja nyt 3 päivää, ja katsotaan mitä tuloksia alkaa tulemaan. Mielelläni seuraan, millaisia tuloksia muut saacat aikaan, ja itse voin toki kertoa mitä selluliitilleni tapahtuu kuppauksen edetessä. Tein muutamia kertoja kuppausta "omatekoisella imukupilla" jonkin verran, ja sen huomion tein, että ennen sitä reiteni olivat aina aivan jääkylmät käytyäni ulkona, mutta hieronnan ja kuppauksen jälkeen alkoi ilmeisesti veri kiertämään niin hyvin, että sen jälkeen reiteni eivät jäätyneet ulkoillessa niin pahasti. Nyt kuitenkin teholla selluliittia vastaan,ja toivotaan hyviä tuloksia. Ihoni ainakin tuntuu jo sileämmältä vaikei vielä näytäkään.

        Olen huomannut myös tuon ihon sileyden. Kuppaus on hyvää kuorintaa, ja rasvaushan edesauttaa tietysti myös. Eikö ole ihana se kuumotus mikä tulee kuppauksen jälkeen, siitä kyllä jo huomaa että ei se hukkaan mene!


      • DH88
        CuppingG kirjoitti:

        Olen huomannut myös tuon ihon sileyden. Kuppaus on hyvää kuorintaa, ja rasvaushan edesauttaa tietysti myös. Eikö ole ihana se kuumotus mikä tulee kuppauksen jälkeen, siitä kyllä jo huomaa että ei se hukkaan mene!

        Kuulostaa kyllä harvinaisen lupaavalta nuo teidän kertomukset! Itse olen aika skeptinen kaikkien selluliittihoitojen suhteen, mutta tuntuu siltä että tota on pakko kokeilla. Tietäisikö kukaan saako noita imukuppisysteemejä ostettua mistään paikan päältä? Eli ei netin kautta...


      • kuppaustreenari
        CuppingG kirjoitti:

        Olen huomannut myös tuon ihon sileyden. Kuppaus on hyvää kuorintaa, ja rasvaushan edesauttaa tietysti myös. Eikö ole ihana se kuumotus mikä tulee kuppauksen jälkeen, siitä kyllä jo huomaa että ei se hukkaan mene!

        Useampi päivä kuppausta taas takana, ja ainakin jotain tuloksia jo nähtävissä. Reidet muutamana päivänä hyvinkin punaiset,mutta hyvää se tekee. Ei ole onneksi pahemmin mustelmia tullut. Iho todellakin edelleen ihanan sileä. Jospa vielä juhannukseksi saisi reidet kuntoon :)


      • ^^O!O^^
        kuppaustreenari kirjoitti:

        Useampi päivä kuppausta taas takana, ja ainakin jotain tuloksia jo nähtävissä. Reidet muutamana päivänä hyvinkin punaiset,mutta hyvää se tekee. Ei ole onneksi pahemmin mustelmia tullut. Iho todellakin edelleen ihanan sileä. Jospa vielä juhannukseksi saisi reidet kuntoon :)

        Kuinka usein kuppaatte? Päivittäin vai muutaman kerran viikossa? Kauanko kerrallaan (esim. pohkeet, reidet, takamus)? Riittääkö sen aikaa, että alkaa punottaa eli veri kiertää kunnolla?


      • CuppingG
        ^^O!O^^ kirjoitti:

        Kuinka usein kuppaatte? Päivittäin vai muutaman kerran viikossa? Kauanko kerrallaan (esim. pohkeet, reidet, takamus)? Riittääkö sen aikaa, että alkaa punottaa eli veri kiertää kunnolla?

        Itse kuppaan n. 15 molempia puolia, takapuoli, etureisi ja takareisi. Sitten sama aika toiselle jalalle. Ohjeiden mukainen suositushan on että 2-4 min per kohta. Kuppaan joka päivä (muutama päivä on jäänyt väliin tämän reilun 3n viikon aikana).


      • CuppingG
        DH88 kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä harvinaisen lupaavalta nuo teidän kertomukset! Itse olen aika skeptinen kaikkien selluliittihoitojen suhteen, mutta tuntuu siltä että tota on pakko kokeilla. Tietäisikö kukaan saako noita imukuppisysteemejä ostettua mistään paikan päältä? Eli ei netin kautta...

        noita voisi jostain löytää, apteekissa ei ole sieltä ei kannata kysyä. Nuohan ovat ihan hierontaankin tarkoitettu joten ehkä urheiluvälinekaupasta, luontaistuotekaupasta tai isoista marketeista voisi katella...?


      • kuppaaja
        DH88 kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä harvinaisen lupaavalta nuo teidän kertomukset! Itse olen aika skeptinen kaikkien selluliittihoitojen suhteen, mutta tuntuu siltä että tota on pakko kokeilla. Tietäisikö kukaan saako noita imukuppisysteemejä ostettua mistään paikan päältä? Eli ei netin kautta...

        En aivan varma ole, mutta luulisin että Raisiossa hyvinvoinnin tavaratalosta voisi löytyä paikan päältäkin, itse tilasin kyllä kyseisen liikkeen nettikaupasta...


    • ja tilasin

      Nyt odottelen pakettia! Ne oli jotkut Keep Fit imukupit. Toivottavasti samat?

    • parin päivän jälkeen

      En saa kuppia pysymään ihossa, vaan irtoilee koko ajan. Ja sitten jos laittaa kovemman imun, ei kuppi oikein liiku ja sattuukin jo melkoisesti. Rasvana olen kättänyt Dermosilin sellaista pumppupulloa. Pari mustelmaakin sain jo reisiin. Olisko vinkkejä miten sen sais sujumaan paremmin? Punoitusta ja kuumotustakaan en oikein saa aikaiseksi. Tekniikka pielessä?

      • CuppingG

        Olen itse huomannut, että kuppi pysyy parhaiten ihossa kiinni kun ensin rasvaa ihon normaaliin tapaan ja sitten levittää vielä ekstrakerroksen rasvaa ja kuppausliike on sivuttaissuuntaista, ei kovin nostavaa. Rasvaa ei saa olla liikaa eikä liian vähän, mieluummin tietysti liikaa. Kun rasvaa on tarpeeksi niin kipukin on lievempää. Jos sattuu kovasti niin kannattaa pienentää imua. Liian kevyellä imulla ei kyllä tule sitä ihanaa kuumotusta ja punotusta, kokemuksen kautta se oma teho löytyy kun koitat erilailla. Tunnustele miltä tuntuu, pahalta sen ei pidä tuntua :) Kuumotusta kyllä tulee kun tarpeeksi pitkää hierot samaa aluetta.


      • :-D
        CuppingG kirjoitti:

        Olen itse huomannut, että kuppi pysyy parhaiten ihossa kiinni kun ensin rasvaa ihon normaaliin tapaan ja sitten levittää vielä ekstrakerroksen rasvaa ja kuppausliike on sivuttaissuuntaista, ei kovin nostavaa. Rasvaa ei saa olla liikaa eikä liian vähän, mieluummin tietysti liikaa. Kun rasvaa on tarpeeksi niin kipukin on lievempää. Jos sattuu kovasti niin kannattaa pienentää imua. Liian kevyellä imulla ei kyllä tule sitä ihanaa kuumotusta ja punotusta, kokemuksen kautta se oma teho löytyy kun koitat erilailla. Tunnustele miltä tuntuu, pahalta sen ei pidä tuntua :) Kuumotusta kyllä tulee kun tarpeeksi pitkää hierot samaa aluetta.

        Moi, kiva kun muutkin on löytäneet kuppauksen ja edelleen täällä kuppaillaan porukalla :) . Minä "löysin" tämän kuppauksen 5/2006 ja kirjoittelin silloin tänne päiväkirjaa...sain porukkaa innostumaan siinä määrin että ylläpito poisti pariinkin otteeseen meidän ketjut :D. Minun viiden viikon kuurini tuotti tämmöiset tulokset: 175/66 rinnan alta 83 > 78 vyötärö 84 > 76,5 lantio 96 > 91 reidet 56,5 > 54 Olen jatkanut kuppausta enemmän ja vähemmän uskollisesti nämä 3vuotta. Jotakuinkin 1-2 kertaa viikossa. Selluliitti on pysynyt poissa =) . Ajattelin pitää nyt taasen ennen kesää semmoisen muutaman viikon jokapäiväisen tehokuurin, kun poistaa hyvin nestettäkin! Tsemppiä kaikille kuppaajille!


      • kuppaustreenari
        :-D kirjoitti:

        Moi, kiva kun muutkin on löytäneet kuppauksen ja edelleen täällä kuppaillaan porukalla :) . Minä "löysin" tämän kuppauksen 5/2006 ja kirjoittelin silloin tänne päiväkirjaa...sain porukkaa innostumaan siinä määrin että ylläpito poisti pariinkin otteeseen meidän ketjut :D. Minun viiden viikon kuurini tuotti tämmöiset tulokset: 175/66 rinnan alta 83 > 78 vyötärö 84 > 76,5 lantio 96 > 91 reidet 56,5 > 54 Olen jatkanut kuppausta enemmän ja vähemmän uskollisesti nämä 3vuotta. Jotakuinkin 1-2 kertaa viikossa. Selluliitti on pysynyt poissa =) . Ajattelin pitää nyt taasen ennen kesää semmoisen muutaman viikon jokapäiväisen tehokuurin, kun poistaa hyvin nestettäkin! Tsemppiä kaikille kuppaajille!

        Olen nyt kuppaillut kolmisen viikkoa enemmän tai vähemmän säännöllisesti, ehkä noin 5 kertaa viikossa. Muutaman kerran viikossa teen tehotreenin, molemmille reisille yhteensä noin 30-40 minuuttia ja muilla kerroilla noin 5-7 minuttia/reisi.

        Tuloksia on mielestäni tullut ja selluliitti vähentynyt jo huomattavasti. Ehkä kesään mennessä jo enemmänkin.

        Mielestäni on ainakin tehonnut paremmin kuin mitkään selluliittivoiteet ja kuivaharjaus ikinä yhteensä.


      • CuppingG
        kuppaustreenari kirjoitti:

        Olen nyt kuppaillut kolmisen viikkoa enemmän tai vähemmän säännöllisesti, ehkä noin 5 kertaa viikossa. Muutaman kerran viikossa teen tehotreenin, molemmille reisille yhteensä noin 30-40 minuuttia ja muilla kerroilla noin 5-7 minuttia/reisi.

        Tuloksia on mielestäni tullut ja selluliitti vähentynyt jo huomattavasti. Ehkä kesään mennessä jo enemmänkin.

        Mielestäni on ainakin tehonnut paremmin kuin mitkään selluliittivoiteet ja kuivaharjaus ikinä yhteensä.

        Eron huomaa selvästi, jo viikon parin jälkeen. Selluliitin määrä ainakin mulla väheni silminnähtävästi, vaikka hoikka olenkin muuten. Puristamalla selluliittia näkyy paljon vähemmän, joskin näkyvää selluliittiä on vielä ehkä jäljellä (tai sitten olen liian kriittinen...). No kesää kohti kuppaillen, suosittelen kaikille!


      • mjkdskj
        CuppingG kirjoitti:

        Eron huomaa selvästi, jo viikon parin jälkeen. Selluliitin määrä ainakin mulla väheni silminnähtävästi, vaikka hoikka olenkin muuten. Puristamalla selluliittia näkyy paljon vähemmän, joskin näkyvää selluliittiä on vielä ehkä jäljellä (tai sitten olen liian kriittinen...). No kesää kohti kuppaillen, suosittelen kaikille!

        Miten kuppaatte,tarkoitan mihin suuntaan? alhaalta ylöspäin vai sisäreidestä ulkoreiteenpän?


      • CuppingG
        mjkdskj kirjoitti:

        Miten kuppaatte,tarkoitan mihin suuntaan? alhaalta ylöspäin vai sisäreidestä ulkoreiteenpän?

        Minun liikerata on yleensä alhaalta ylös, pakarassa yleensä ympyrää tai pitkiä vetoja pakarasta polven seudulle. Poikittaissuuntainen liike tuntuu jotenkin hankalalta, ja suositeltu suunta on tuo pitkittäisliike, ei poikittais.


      • kupitellu

        epäsäännöllisen säännöllisesti varmaa jo vuoden. Olen hoikka, mutta kaikka sellu on kertynyt sääriin, reisiin ja pakaroihin. Kuppauksella olen pitänyt homman hallussa. Näkyvää sellua on vieläkin ja kuppaukseen kyllästyy.. Mutta jospa taas innostun. Olen alkanut kupata suihkussakäynnin yhteydessä. Ostaa kunnon paksua suihkusaippuaa, kuten doven tai nivean ni saa kunnon liukupinnan..mukavampi kupata.

        Töissä joutuu paljon seisomaan ja kun työpäivän jälkeen kuppailee..tuntuu kun kaikki nesteet lähtis jaloista virtaamaan kun kuppaus saa verenkierron tehostumaan. Uskoisin auttavan monee juttuu!!


    • innostunut :)

      Nyt olen ehtinyt pari kertaa kupata, mielenkiintoiselta kyllä tuntuu. Ei oikein tekniikka vielä hallussa, välillä tulee niin kova imu että saatuu, mutta pääasiassa hyvin mennyt. Ihana punoitus ja kuumotus jälkeenpäin, toivottavasti nyt vain hyötyä on! :) Ainakin viime yön nukuin kuin tukki, että jotain tuntui auttaneen. :)

    • Nainen 40+

      Eikös iho jo kärsi siitä jos kuivakuppausta jatkaa vuodesta toiseen. Selluliittihän tulee mahdollisesti takaisin ja kuppausta ei sillon kannate pysäyttää.

      Kertokaa miten on oikea laita.

      • CuppungG

        Ohjeissahan on sanottu, että ensin pari viikkoa kerran päivässä ja sitten viikko tai pari kaksi kertaa päivässä. Tämän jälkeen pitäisi jatkaa ylläpitävää hoitoa ja tehdä kuppaus kerran viikossa.


    • 987iujiu9u

      Mietin tässä vain parhainta ja halvinta vaihtoehtoa rasvalle. Onko kukaan kokeillut hunajaa? En ole koskaan ostanut hunajaa, mutta luulisi sen olevan aika halpaa painoon nähden. Naturaid sivustolla mistä ajattelin hankkia ne kupit suositellaan hunajakennojen käyttämistä, mutta eikö se periaatteessa tarkoita että puhdas hunaja tavallisesta ruokakaupasta käy myös?

      • CuppingG

        Parasta rasvaa on ehdottomasti halpa x-tra vartalovoide. Älyttömän hyvää!! Se on tarpeeksi "rasvaista" mutta ihanan ohutta ja jättää ihon sileäksi, ei tahmeaksi kuten esim. Garnierin voiteet. Lisäksi se on riittoisaa, eikä sitä tarvitse lisätä niin usein. Toiseksi parasta on euroshopperin vartalovoide, se vaan ei ole yhtä notkeaa kuin tämä x-tra (eli S-ketjun oma tuotemerkki). Itse aloitin taas kuppailun kesän jälkeen ja ai että kun teki aluksi kipeää. Viikon verran kuppailin ja nyt tuntuu ettei riittävää tehoa saa, joten kyllä se kuppaus vaan toimii! :)


    • liippaluuppa

      nyt minäkin hairahdin tilaamaan nämä kupit. Toivottavasti toimii mullakin sit :)

      • aloittaisko

        Mulla on tuolla kaapissa muutaman vuoden seisonut siniset kuppauskupit, eri kokoja. Näistäkö te puhutte? Muistaakseni mukana tuli myös voide, olisko peräti vaseliinityyppistä.


      • kuppailija
        aloittaisko kirjoitti:

        Mulla on tuolla kaapissa muutaman vuoden seisonut siniset kuppauskupit, eri kokoja. Näistäkö te puhutte? Muistaakseni mukana tuli myös voide, olisko peräti vaseliinityyppistä.

        Heips!

        Aloitin muiden innoittamana sitten kuppailemaan kun kuulin hyvistä tuloksista. Itsellänihän on todella isot muhkurat ja pientä ei melkein ollenkaan ja ne olivar ilmestyneet vain puolessa vuodessa. Mikä lienee syy. Mutta nyt olen jo jonkin aiikaa kuppaillut ja voisinkin kertoa tähän mennessä oman kokemuksen.

        Aluksi näytti sille, että selluliitit lisääntyi. En kyllä tiedä miksi. Oikeastaan nyt näyttäisi olevan sellainen tilanne että pientä selluliittiä olisi tullut näkyviin enemmän ja isot ehkä vähän tasoittuneet. Tai sitten tuo kaikki on kuvitelmaa, koska selluliittia kuitenkin vielä on ihan reilusti. Ehkäpä juurikin vain erinäköistä kuin ennen. Aloitin vielä samalla terveellisen ruokavalion vaikka ennenkin söin terveellisesti. Viikolla en syö ollenkaan paljon sokerisia ruoka-aineksia. Yksi päivä viikossa on sitten poikkeus mikä on mässäilypäivä :) Ainakin sillä olen jo laihtunut 2kg. Ajattelin jatkaa kuppausta vielä siihen 5 viikkoon asti säännöllisesti ja tehdä vielä kaikkeni ennenkuin luovutan. Kirjoittelen tänne sitten minkälainen lopputilanne viiden viikon päästä on.

        Voihan se olla, että käykin niin et pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ;)


      • kuppailija
        kuppailija kirjoitti:

        Heips!

        Aloitin muiden innoittamana sitten kuppailemaan kun kuulin hyvistä tuloksista. Itsellänihän on todella isot muhkurat ja pientä ei melkein ollenkaan ja ne olivar ilmestyneet vain puolessa vuodessa. Mikä lienee syy. Mutta nyt olen jo jonkin aiikaa kuppaillut ja voisinkin kertoa tähän mennessä oman kokemuksen.

        Aluksi näytti sille, että selluliitit lisääntyi. En kyllä tiedä miksi. Oikeastaan nyt näyttäisi olevan sellainen tilanne että pientä selluliittiä olisi tullut näkyviin enemmän ja isot ehkä vähän tasoittuneet. Tai sitten tuo kaikki on kuvitelmaa, koska selluliittia kuitenkin vielä on ihan reilusti. Ehkäpä juurikin vain erinäköistä kuin ennen. Aloitin vielä samalla terveellisen ruokavalion vaikka ennenkin söin terveellisesti. Viikolla en syö ollenkaan paljon sokerisia ruoka-aineksia. Yksi päivä viikossa on sitten poikkeus mikä on mässäilypäivä :) Ainakin sillä olen jo laihtunut 2kg. Ajattelin jatkaa kuppausta vielä siihen 5 viikkoon asti säännöllisesti ja tehdä vielä kaikkeni ennenkuin luovutan. Kirjoittelen tänne sitten minkälainen lopputilanne viiden viikon päästä on.

        Voihan se olla, että käykin niin et pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on ;)

        No ei toimi ei.... Kaipa nämä puolessa vuodessa ennätti liian pahaksi. 5 viikkoa takana ja pahentunut vain niinkuin koko ajan teki aikasemminkin. Laihtunut kyllä olen ja hyvin (ruokavaliolla 57:stä 53:een)mutta ei muuta. Pitääkin lihottaa takasin kun paremman näköinen sentään oli kun oli lihaa luitten päällä. Good luck teille muille, nyt on minulla kaikki keinot käytetty : /


    • fiodia

      muut kuppailijat? Itse mietin tilaisiko vai ei.

    • joululahjaksi

      Mistäs näitä kuppeja saisi Helsingistä ostettua? Onko hintahaarukka todella 30-60e? Ettei halvempaa löytyisi mistään?

    • cuppin'

      wuuuuuhhh, täytyy sanoa että kyllä tämä tuntuu toimivan!
      Ostin kupit joskus pari-kolme vuotta sitten, mutta jostain syystä en koskaan jaksanut kuppailla niin kauaa että sellut olisivat lähteneet (vaikka muistan aiemminkin joitain tuloksia saaneeni). Nyt olen kuppaillut ehkä parisen viikkoa, tosin reissun takia tuli neljän päivän yhtäjaksoinen tauko. Näkyvää sellua on vielä liikaa, mutta kuitenkin vähemmän kuin lähtötilanteessa. Jostain syystä toinen koipi on siloittunut enemmän kuin toinen. Senttejä en ole mittaillut, ne tuskin ovat muuttuneet miksikään. Mutta sepä ei haittaa, kunhan muhkuroista pääsee eroon. Tuskin maltan odottaa sitä päivää, kun sen vähemmän silonneen jalan takareiden yläosaan pesiytynyt kammottava sellurykelmä katoaa (on se jo vähän pienentynyt :)). Sinä päivänä menen uimahalliin! :D
      Kuinka muiden kuppailut etenevät?

      • Sellutar

        Kuppailin tuossa reilu vuosi sitten ekaa kertaa, mutta innostus loppui kesken. Nyt olen aloittanut uudestaan, noin viikko takana. Jännää on, että painoa lähti viikossa puolitoista kiloa. Toisin sanoen joulun aikana kertynyt turvotus on hävinnyt koko kropasta. Nestettähän se vain on ja olen kyllä juonut ja juossut vessassa sen edestä. Mutta olo on kevyempi. Selluliiteista en osaa sanoa vielä mitään kun ei tuo perseensä peilistä katteleminen paljon innosta...


    • joumään

      Jeij, kyllä nykyään on paljon kivempi katsoa peiliin kun muutama viikko sitten!! Niin, jos suodattaa "pienet" värierot näkökentän ulkopuolelle. Mustelmat on nimittäin ihan järkyt! Alusta asti minulle tuli PALJON RUMIA mustelmia, mutta ne olivat kuitenkin suht pieniä, läpimitaltaan ehkä 1-2 cm. Mutta eräänä päivänä, en tiedä mitä tapahtui, toisen reiteni koko ulkosivu meni ihan mustaksi, nyt "normaalia" ihoa siinä näkyy vaan pieniä länttejä :O Ihan kun joku olis potkinu mua tai olisin pudonnu katolta tms. Tuon kohdan kuppaaminen myös koskee huomattavasti enemmän kuin ennen, vaikka mielestäni teen sen samalla teholla kuin ennenkin. Mitäköhän tässä nyt on tapahtunut? Onko muille käynyt niin että kesken kaiken kuppaus on muuttunut kivuliaammaksi ja aiheuttanut huomattavasti aiempaa pahempia mustelmia? Noh, mustelmat vaalenee kyllä, onneksi ne eivät peitä sitä ihoaluetta jonka selluliitti oli minulle kaikkein suurin murheenkryyni (takareiden yläosat) joten voin iloisesti peilistä katsoessani todeta että kuppaus oikeasti tehoaa :)

      • hurahtanut taas

        Olen vasta muutaman kerran kupannut ja selluliittiä jaloissa eniten mutta pakaroissa myös..ja olen vedellyt jenkkojakin..tuntuu tehokkaalta ja näin talvella sellu on kipeää! mutta kuumottaa ja sitten olen hieronut weledan selluliittiöljyä..Mun mies pyyti kupaamaan selkäänsä..vaikka ensin naureskeli mulle:) En näin vähäisellä kokemuksella osaa sanoa muuta..pitää vielä mitata ja osaan sitten vaikka kuukauden päästä uudellen..kommentoida..


      • Mä vaan

        Olen käynyt nyt kauneushoitolassa selluliittihoidossa jota tehdään alipainekoneella eli samaa kuin kuivakuppau. Sain todella hyvää tietoa selluliitista. Koska nyt selluliitti on alkanut hajoamaan eli rasvasolut hajoavat, ne ikäänkuin nousevat pintaan siksi tämä kerta sattui todella paljon enemmän kuin ensimmäinen kerta. Kerroin käyttäväni kotona nyt hoidon innoittamana imukuppeja ja sain suosituksen todellakin jatkaa niillä. Tuloksia en vielä tiedä, mutta mustelmia on tullut. Rasvaksi suositeltiin Tummelia sekä siihen jotain liukkaampaa. Sen lisäksi olen maannut piikkimatolla siten että reidet ovat maton päällä, voin kertoa että tuntuu ja kuumottaa. Sain kuulla että jostain syystä useimmilla on vasen jalka arempi kuin oikea ja se kyllä piti paikkansa. Eli koska se nyt on alkanut sinulla vaikuttamaan, niin siitä syystä sattuu enemmän. Otat vaan rauhallisemmin ja vähennät painetta. Nyt löytyi motivaatio jatkaa hierontaa.


      • Tj10
        Mä vaan kirjoitti:

        Olen käynyt nyt kauneushoitolassa selluliittihoidossa jota tehdään alipainekoneella eli samaa kuin kuivakuppau. Sain todella hyvää tietoa selluliitista. Koska nyt selluliitti on alkanut hajoamaan eli rasvasolut hajoavat, ne ikäänkuin nousevat pintaan siksi tämä kerta sattui todella paljon enemmän kuin ensimmäinen kerta. Kerroin käyttäväni kotona nyt hoidon innoittamana imukuppeja ja sain suosituksen todellakin jatkaa niillä. Tuloksia en vielä tiedä, mutta mustelmia on tullut. Rasvaksi suositeltiin Tummelia sekä siihen jotain liukkaampaa. Sen lisäksi olen maannut piikkimatolla siten että reidet ovat maton päällä, voin kertoa että tuntuu ja kuumottaa. Sain kuulla että jostain syystä useimmilla on vasen jalka arempi kuin oikea ja se kyllä piti paikkansa. Eli koska se nyt on alkanut sinulla vaikuttamaan, niin siitä syystä sattuu enemmän. Otat vaan rauhallisemmin ja vähennät painetta. Nyt löytyi motivaatio jatkaa hierontaa.

        Onko jollain kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnan myötä tulleen sellun kuppauksesta? On nimittäin tosi tiukassa ja paljon ja joka paikassa...


    • toimivakstodettu

      Pakko hehkuttaa! Tämän ketjun innoittaman ostin noin 2kk sitten kuppausvälineet. minulla oli selkeästi näkyvää selluliittiä. 3vk tein joka ilta ja nykyään noin 1-2krt/vk. iho on HUOMATTAVASTI sileämpi. tää ihan oikeasti toimii ja suosittelen!!!

    • kjml

      Voisiko joku ihan selittää mitä siinä kupatessa käytännössä oikein tehdään ?

    • kuppailija88

      Mä sain tänään kupit ekaa kertaa käyttöön. Ostin silikoniset Fit Jar-kupit.

      Kuumotusta onnistuin saamaan vain pakaroihin, jostain kumman syystä. Reisien kuppaus sattui sen verran, että en voinut kovin kovaa imua pitää. Kai siihenkin ajan kanssa sitten tottuu? Oli kyllä ihan mukavaa hommaa, katsella telkkaria ja kuppailla, tuli ihokin rasvattua samalla.

      Mulla on todella huono ääreisverenkierto, voisko kuumotuksen puuttuminen johtua ihan siitä? Huomenna uudelleen!

    • Risuli

      Mä ostin pari vuotta sitten kupit kun innostuin ja kaappiin ne jäivät. Nyt olen muitsanut taas niiden olemassa olon ja ajattelin ruveta taas kuppailemaan :) jos vaikka kesäksi saisi hieman sileämmän ihon!

    • Jennykkä

      Lähdin etsimään netistä motivaatiota taas kuppauksen aloittamiseksi ja täältähän sitä löytyi!

      Ostin vuonna 2006 kupit ja menestyksekkäästi käytin niitä viisi viikkoa, mutta ylläpitohoitoaika aiheutti sitten sen, että into katosi ja unohtelin kuppailla.. Mutta jos nyt taas jaksaisi aloittaa, tuollahan ne kaapissa edelleen kunnossa ovat!

    • sellumuiija

      Hei
      Löytyyköhän netistä mitään kunnon ohjeita tosta kuppauksesta. Niinku et miten pitää aloittaa, kohta ja suunta. Polvesta ylöspäin? mites persus?käsittelettekö myös vatsan? entäs pohkeet?

    • ninn1

      Moikka, löysin vasta nyt tämmöisen palstan, mitä oli tosi kiva lukea. Mikä parasta toimitte hyvinä innoittajina, joten mullekin kuppausvälineet.
      Kysyisin vielä, että onko tuloksia lisää syntynyt, oletteko päässeet tavoitteeseen?

      Huikeita tarinoita.
      Kiitos.

    • hopo3

      Selluliittivoiteen testaajaksi? Ilmaiseksi? Kampanja alkamassa ihan pian ja nopeat mahtuvat mukaan!

      Löytyykö TSuomi24:stä tuotetestaajia. Kiinnostaisiko? Kyseessä on Hopottajat -suosittelumedia ja sieltä saa maksutta kokeiluun milloin mitäkin: viimeksi jätskiä, uunigraatiineja, ihonhoitotuotteita. Homma ei velvoita mihinkään, mutta jos liityt kampanjaan, sinun pitää raportoida mielipiteesi tuotteesta. Jos kiinnostaa, liity täältä (kysytty suosittelukoodi on HOP3898): http://www.hopottajat.fi/rekisteroidy?id=3898&sha=c6c4f0c06e40b717910c6ba30af3eed94c6fe654

    • pompuliini

      Tuota selluliittivoidetta voisi kokeillakin, jos ilmaseksi saa. Mielenkiinnolla mukaan :)

    • Anonyymi

      Kupit aion tilata AliExpressistä ja liukasteena ehdottomasti Weledan vauvaöljy. Näin toimin kasvojen kanssa ja tästä ketjusta innoituksen saamana aion tilata myös vartalokupit! Stay tuned...

    • Anonyymi

      Neljä viikkoa kuppaillut. Ekat kaksi viikkoa aamuin illoin ja loput kerta päivässä. Yhtään päivää ei ole jäänyt välistä. Vettä juon, ruokavalio ok. Mitään ei tapahdu. Tai no, mustelmia ei enää tule... Jos selluliitti ollut 30 vuotta niin ei kai se hetkessä lähde. Kokemuksia?? Muita kuin positiivisia?

    • Anonyymi

      Viisi viikkoa takana. Alussa punoitusta oli vaikea saada aikaan ja sattui pirusti. Nyt punoitus tulee muutamassa minuutissa eikä satu enää. Oiskohan tuo merkki siitä, että kuppaus alkaa tehota? Imuteho saa olla kova. Muhkurat ihan entisellään. Mustelmiakaan ei enää tule. Onko jollain muulla mennyt kauan tulosten saamiseksi? Mietin , että onkohan tämä turhaa.

      • Anonyymi

        Minulla on paljon näkyvää pitkäaikaista selluliittiä alavartalossa, käsivarsissa ja vatsassa. Aloitin kuppauksen vajaa 3 vkoa sitten ja jo nyt selkeitä tuloksia, vaikka työtä vielä riittää. Olen kupannut peppua, reisiä ja vatsaa. Aion aloittaa myös käsivarsiin. Alussa teki todella kipeää ja reidet kauttaaltaan mustelmilla. Nyt ei enää tule mustelmia eikä tee enää niin kipeää, paitsi kohdissa jossa selluliitti pahin. Harmittaa, kun en ottanut aloittaessa kuvia enkä mittaillut ympärysmittoja. Pitää jossain vaiheissa sovittaa napakoita housuja huomaako eroa. Muuta en ole muuttanut elämässäni. Työlästä ja aikaavievää hommaa, mutta ehdottomasti ainakin mulla toimii ja yritän pitää kuppauksen ohjelmistossa. Onkos uusia kokeilijoita/kokemuksia/kokemuksia ylläpidosta?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe