Väärät vaatteet

Huonompi mies

Ei tuota paitaa, ei noita sukkia, ei tuota puseroa - no vaihdoin ne kaikki toisiin vaimoni pyynnöstä mutta housut valitsin itse ja siitäkös vaimo raivostui. Haisen kuulemma pahalle ja ne on ollu päällä jo liian kauan ja töihin lähtiessä sain sitten reippaan Haista Paska huudahduksen perääni. Miksi en saa valita omia vaatteitani? Pitääkö miehellä aina olla Mari-paita päällä? Ei kait.

50

3064

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiksiPeeta

Naisena voin sanoa, että on todella kiva, kun mies pukeutuu hyvin ja huolehtii itsestään... Kun mies panostaa ulkonäköönsä se antaa vaikutelman, että hän haluaa olla mieliksi myös naiselleen :) Jos kuljet risaisissa ja haisevissa vaatteisa, vaimostasi voi tuntua ettet arvosta häntä. Tai näin minusta ainakin tuntuisi. Jos rakstat vaimoasi, mikset halua osoittaa arvostustasi pukeutumalla siististi? Se ei tarkoita, että täytyisi olla kauluspaita ja mustat sukat joka päivä päällä, vaan ainakin puhtaiden vaatteiden käyttöä! :) kyllähän sinulla on kaikki oikeus pukeutua miten tykkäät, mutta avioliitto on pieniä kompromisseja. Kyllähän se kumppanin ''hiominen'' voi mennä liian pitkälle, esim. jos vaimosi päättäisi mitä puet joka päivä... Mutta tuo kuvailemasi kuulostaa ihan normaalilta avioliitolta :) Taitaa olla aika tuore avioliitto? Kun avioliiton alkuvaiheessahan sitä väännetään, että kumpi on se dominoiva osapuoli.

• Miehen oma valinta

On se hassua, että nykyään pitää vääntää siitä, kumpi on dominoivampi sukupuoli. Semmoinen on aikamme... Yhdyn Niksi Peetan ensimmäisen kappaleen ajatuksiin. Puhtaus on puoliruokaa vai miten se menee? Minusta miehen pitää itse päättää, mitä pukee päälleen, mutta jos valinta on vaimon mielestä huono, voi vaimo siitä kertoa, jos vaimo luulee tietävänsä paremman vaihtoehdon. Siis vaihtoehdon, jossa mies näyttäisi vielä paremmalta. Mutta jos ei se miehen mielestä ole niin, niin hän tietää paremmin omat vaatteensa.

• vitsivitsi
        Miehen oma valinta kirjoitti:

On se hassua, että nykyään pitää vääntää siitä, kumpi on dominoivampi sukupuoli. Semmoinen on aikamme... Yhdyn Niksi Peetan ensimmäisen kappaleen ajatuksiin. Puhtaus on puoliruokaa vai miten se menee? Minusta miehen pitää itse päättää, mitä pukee päälleen, mutta jos valinta on vaimon mielestä huono, voi vaimo siitä kertoa, jos vaimo luulee tietävänsä paremman vaihtoehdon. Siis vaihtoehdon, jossa mies näyttäisi vielä paremmalta. Mutta jos ei se miehen mielestä ole niin, niin hän tietää paremmin omat vaatteensa.

Niin, ennenvanha tavallinen mies kävi kerran viikossa saunassa ja vaihtoi samalla puhtaan paidan... Hyvä, kun nykyään miehetkin viitsi nähdä vaivaa ulkoolemuksen eteen, ihailen miestä kenellä on siistit ja väreihin sointuvat vaikka suorat housut ja takki, tai vaikka farkut ja värikäs paita, ei tartte olla mikä pukumies eikä kravattin käyttäjä! Siisti ja hyvälle tuoksuva mies, ahh... kuin minukin mies ymmärtäis, että vaateitä vois ja saa vaihtaa eri tilanteitten mukaan!

• ihan ystävällisesti
        vitsivitsi kirjoitti:

Niin, ennenvanha tavallinen mies kävi kerran viikossa saunassa ja vaihtoi samalla puhtaan paidan... Hyvä, kun nykyään miehetkin viitsi nähdä vaivaa ulkoolemuksen eteen, ihailen miestä kenellä on siistit ja väreihin sointuvat vaikka suorat housut ja takki, tai vaikka farkut ja värikäs paita, ei tartte olla mikä pukumies eikä kravattin käyttäjä! Siisti ja hyvälle tuoksuva mies, ahh... kuin minukin mies ymmärtäis, että vaateitä vois ja saa vaihtaa eri tilanteitten mukaan!

Minkälaiset siisteys- ja pukeutumistavat sillä sun miehelläsi oli tavatessanne ja suhteenne alkuaikoina? Onko ne nyt sitten muuttuneet radikaalisti suttuisempaan ja huolimattomampaan suuntaan? Itse olen vähän sitä mieltä, että siisteyskasvatus saadaan jo kotoa. Voihan sitä tietty aikuisenakin omasta halustaan parantaa, mutta kyllä siisti mies on siisti mies kaikissa elämän vaiheissa. Eli siis, jos otit resupekan, niin myös sait resupekan. Hänellä oli sitten varmaan jotain muita hyviä ominaisuuksia, joihin rakastuit eli kannattaisi edelleen keskittyä niihin hyviin puoliin.

• vitsivitsi
        ihan ystävällisesti kirjoitti:

Minkälaiset siisteys- ja pukeutumistavat sillä sun miehelläsi oli tavatessanne ja suhteenne alkuaikoina? Onko ne nyt sitten muuttuneet radikaalisti suttuisempaan ja huolimattomampaan suuntaan? Itse olen vähän sitä mieltä, että siisteyskasvatus saadaan jo kotoa. Voihan sitä tietty aikuisenakin omasta halustaan parantaa, mutta kyllä siisti mies on siisti mies kaikissa elämän vaiheissa. Eli siis, jos otit resupekan, niin myös sait resupekan. Hänellä oli sitten varmaan jotain muita hyviä ominaisuuksia, joihin rakastuit eli kannattaisi edelleen keskittyä niihin hyviin puoliin.

Kyllä mies on siisti, tapellaan pukeutumisesta ja hajusteistä. Miehella vaateitä kaappi täynnä, osa ei kertakaan käyttänyt ja lisää ostetaan, siirelleen niitä sit edes takas, kuin minun ehdottama ei varmankaan kelpaa. No piiitkä juttu... ja en tosiaan jaksa enää taistella koko pukeutumisesta, olkoot semmoinen kuin on. Olen sama mieltä, että siisteys ja jm kasvatus saadaan kotoa, mutta kuin se kasvatus on ollut vanhaaikainen 50 luvulta ja mies kuin jääräpäinen ja itsepäinen on, niin siinä ei mikä auta päätä ja mieltä kääntämään. Olen monta kerta sanonut, että tapakoulu olis hänelle tarpeen! No kirjoitin vaan oman mielipiden asiasta... Jäis monta riidelyä, jos mies ottais huomioon minunkin mielipiden tai arvostais sitä, että olen valmis huolehtimaan hänen ulkonäöstä!

• valtataistelu
        vitsivitsi kirjoitti:

Kyllä mies on siisti, tapellaan pukeutumisesta ja hajusteistä. Miehella vaateitä kaappi täynnä, osa ei kertakaan käyttänyt ja lisää ostetaan, siirelleen niitä sit edes takas, kuin minun ehdottama ei varmankaan kelpaa. No piiitkä juttu... ja en tosiaan jaksa enää taistella koko pukeutumisesta, olkoot semmoinen kuin on. Olen sama mieltä, että siisteys ja jm kasvatus saadaan kotoa, mutta kuin se kasvatus on ollut vanhaaikainen 50 luvulta ja mies kuin jääräpäinen ja itsepäinen on, niin siinä ei mikä auta päätä ja mieltä kääntämään. Olen monta kerta sanonut, että tapakoulu olis hänelle tarpeen! No kirjoitin vaan oman mielipiden asiasta... Jäis monta riidelyä, jos mies ottais huomioon minunkin mielipiden tai arvostais sitä, että olen valmis huolehtimaan hänen ulkonäöstä!

Olisko tämä mennyt teillä ihan valtataistelun puolelle ja mies periaatteessa vastustaa kaikkea mitä ehdotat. Mitä, jos ottaisit uuden lähestymistavan aiheeseen. Ala laittaa itseäsi nätiksi ja huolitelluksi aina, kun olet lähdössä jonnekin. Jos mies lähtee mukaasi, anna sen pukea mitä tykkää. Laitat vain itseäs, meikkaat, laitat tukkaas, silität omat vaattees ja sen sellaista. Älä ole huomaavinasi vaikka hän lähtis uimahousuissa ja perunasäkissä.

• Lady Tiera

Jos vaatteet on likaiset, risaiset, nukkavierut 30 v vanhat niin vaimon on siitä hyvä kyllä huomauttaa. Ei kai mieskään halua naisen menevän minkä tahansa variksenpelättimen näköisenä töihin tai muualle ihmisten ilmoille? Mutta jos miehen vaatteet on siistit, mutta ei niin naisen makuun niin antaa olla... Tyylihän voi muuttua, mutta jos miehen tyyli oli jo tavatessa vakosamettihousut, porovillaneule ja valkoiset tennissukat eikä naisen ihailemaa Becham tyyliä niin ei miestä parane alkaa muuttamaan mieleisekseen! Itsestäni olisi todella ärsyttävää, jos mies haluaisi minun pukeutuvan vaatteisiin joista en pidä! Ja joissa en tunne itseäni kotoisaksi. Vinkkejä tietysti voi antaa, ehkä mies ilahtuukin vinkeistä ja uudesta tyylistään. Mutta jos mies selvästi ärsyyntyy ohjailustasi ja muuttumisleikeistäsi niin anna miehen olla! Jos mies kysyy itse, että kumman kravatin/paidan laitan tms. niin avaa sitten suusi.

• vitsivitsi
        valtataistelu kirjoitti:

Olisko tämä mennyt teillä ihan valtataistelun puolelle ja mies periaatteessa vastustaa kaikkea mitä ehdotat. Mitä, jos ottaisit uuden lähestymistavan aiheeseen. Ala laittaa itseäsi nätiksi ja huolitelluksi aina, kun olet lähdössä jonnekin. Jos mies lähtee mukaasi, anna sen pukea mitä tykkää. Laitat vain itseäs, meikkaat, laitat tukkaas, silität omat vaattees ja sen sellaista. Älä ole huomaavinasi vaikka hän lähtis uimahousuissa ja perunasäkissä.

Joo, jonkulaista valtataistelua... Ikävä kuin aikuinen ihminen ei ymmärrä hyvän päälle eikä ymmärrä mennä edes tapakoulu kursseille! Jaa saa mennä vaikka kuin keisari uusissa vaateissä...

• uno turhopuuro
        Lady Tiera kirjoitti:

Jos vaatteet on likaiset, risaiset, nukkavierut 30 v vanhat niin vaimon on siitä hyvä kyllä huomauttaa. Ei kai mieskään halua naisen menevän minkä tahansa variksenpelättimen näköisenä töihin tai muualle ihmisten ilmoille? Mutta jos miehen vaatteet on siistit, mutta ei niin naisen makuun niin antaa olla... Tyylihän voi muuttua, mutta jos miehen tyyli oli jo tavatessa vakosamettihousut, porovillaneule ja valkoiset tennissukat eikä naisen ihailemaa Becham tyyliä niin ei miestä parane alkaa muuttamaan mieleisekseen! Itsestäni olisi todella ärsyttävää, jos mies haluaisi minun pukeutuvan vaatteisiin joista en pidä! Ja joissa en tunne itseäni kotoisaksi. Vinkkejä tietysti voi antaa, ehkä mies ilahtuukin vinkeistä ja uudesta tyylistään. Mutta jos mies selvästi ärsyyntyy ohjailustasi ja muuttumisleikeistäsi niin anna miehen olla! Jos mies kysyy itse, että kumman kravatin/paidan laitan tms. niin avaa sitten suusi.

Jaahaas, muuten hyvät neuvot ei kelpaa, mutta saan avata suuni sit kuin hän kysyy. No hällä väli...

• kokeile huvikses
        vitsivitsi kirjoitti:

Joo, jonkulaista valtataistelua... Ikävä kuin aikuinen ihminen ei ymmärrä hyvän päälle eikä ymmärrä mennä edes tapakoulu kursseille! Jaa saa mennä vaikka kuin keisari uusissa vaateissä...

Joo, pidä toi linja. Kokeile huviksesi kuinka kauan kestää tommonen tyylittömyys, jos vaikka muut tyylikkäämmät miehet alkaa lausuun nättejä kommentteja sun olemuksestas. Kehut vielä, että olipa tyylikäs mies ja tuoksuikin niin hyvältä. Saattaa olla, että miestäskin alkaa siistimpi look kiinnostaa, ellei se nyt ihan luolasta ole kotoisin.

• homma haltuun
        uno turhopuuro kirjoitti:

Jaahaas, muuten hyvät neuvot ei kelpaa, mutta saan avata suuni sit kuin hän kysyy. No hällä väli...

Minkä takia sä annat vaimos määritellä, koska saat sanoa sanottavasi. Älä nyt herran tähden aikuinen mies väitä, että oot tolla tavalla antanut itseäs alistaa ja kohdella. Vaadit vaimoltas arvonantoa ja kunnioitusta itselles, vai tuntuuko itsestäs ettet ole sen arvoinen. Höh! Häntä pystyyn, Uuno (vaikka Uuno T:llä ei kyl ollut mitään ongelmia suun aukaisemisen kanssa:))

• Hui kauhee

Hui kauhee. Onneksi en ole alkanut äidiksi miehelleni.

• siltä meitä varjeltakoon

Sellaiseen ansaan en aio langeta, että aikuiselle miehelle alkaisin tavan takaa kertoa mitä hänen pitää arkisin päälleen laittaa. Jos mies mielipidettäni erikseen kysyy, kerron kyllä. Sama juttu, jos on joku erityinen tilaisuus, johon pitää pukeutua määrätyllä tavalla. Onneksi mulla on sellainen mies, joka tuntee oman tyylinsä ja tekee omat vaatehankintansa. Joskus lähden huvin vuoksi mukaan ja pyydettäessä makutuomariksi. Monissa liikkeissä on tosin hyvä palvelu ja heitä tulee usien kuunneltua.

• VaimoRita
        siltä meitä varjeltakoon kirjoitti:

Sellaiseen ansaan en aio langeta, että aikuiselle miehelle alkaisin tavan takaa kertoa mitä hänen pitää arkisin päälleen laittaa. Jos mies mielipidettäni erikseen kysyy, kerron kyllä. Sama juttu, jos on joku erityinen tilaisuus, johon pitää pukeutua määrätyllä tavalla. Onneksi mulla on sellainen mies, joka tuntee oman tyylinsä ja tekee omat vaatehankintansa. Joskus lähden huvin vuoksi mukaan ja pyydettäessä makutuomariksi. Monissa liikkeissä on tosin hyvä palvelu ja heitä tulee usien kuunneltua.

No ei kai sun tarviikkaan kehottaa miestä pukeutumaan paremmin jos osaa jo omasta takaa pukeutua hyvin. Toista se on meillä, joiden miehet olisivat valmiita lähtemään hienoon ravintolaan syömään värikkäässä SOLMUVÄRJÄTYSSÄ t-paidassa ja sandaaleissa ilman sukkia... Pakko sitä on pikkasen avittaa, että mitä pukea :) enhä mie sitä pahallani tee... ja mies tuntuu ymmärtävän.

• sitten mitään ole
        VaimoRita kirjoitti:

No ei kai sun tarviikkaan kehottaa miestä pukeutumaan paremmin jos osaa jo omasta takaa pukeutua hyvin. Toista se on meillä, joiden miehet olisivat valmiita lähtemään hienoon ravintolaan syömään värikkäässä SOLMUVÄRJÄTYSSÄ t-paidassa ja sandaaleissa ilman sukkia... Pakko sitä on pikkasen avittaa, että mitä pukea :) enhä mie sitä pahallani tee... ja mies tuntuu ymmärtävän.

Ei kai siinä mitään vikaa ole, jos mies ei ota itteensä siitä, että nätisti kehotat sitä laittamaan jotain ravintolaan sopivampaa päälleen. Mutta ap:n jutussa oli käsittääksni kyse siitä, että vaimolle ei kelpaa koskaan mikään mitä mies päälleen pukee. Se taas on jonkilaista vallankäyttöä ja toisen jatkuvaa mollaamista. Ei minunkaan mieheni mikään mannekiini ole eikä varsinkaan alussa ollut, mutta ehkä hän on katsonut asiakseen vähän tarkkailla ympäristöään, seurailla jotain lehtiä tai mainoksia ja kysellä neuvoja muilta. Mulla itselläni on tapana kiinnittää tietyssä määrin huomiota pukeutumiseeni ja itsestäni huolehtimiseen, joten kai se on tullut jotenkin siinä miehellekin mieleen. En mä ole hänelle erikseen pukeutumisestaan koskaan huomautellut, vaan on kelvannut ihan omana itsenään. Hän on kumminkin ihmisenä mitä fiksuin ja hoksaavin tyyppi, että joku osuus silläkin varmaan on oman tyylin löytämisessä. Nää pukeutumisasiathan on vain sivuseikkoja ihmissuhteessa, joten sellainen arvo niille pitää antaakin.

• huoh
        sitten mitään ole kirjoitti:

Ei kai siinä mitään vikaa ole, jos mies ei ota itteensä siitä, että nätisti kehotat sitä laittamaan jotain ravintolaan sopivampaa päälleen. Mutta ap:n jutussa oli käsittääksni kyse siitä, että vaimolle ei kelpaa koskaan mikään mitä mies päälleen pukee. Se taas on jonkilaista vallankäyttöä ja toisen jatkuvaa mollaamista. Ei minunkaan mieheni mikään mannekiini ole eikä varsinkaan alussa ollut, mutta ehkä hän on katsonut asiakseen vähän tarkkailla ympäristöään, seurailla jotain lehtiä tai mainoksia ja kysellä neuvoja muilta. Mulla itselläni on tapana kiinnittää tietyssä määrin huomiota pukeutumiseeni ja itsestäni huolehtimiseen, joten kai se on tullut jotenkin siinä miehellekin mieleen. En mä ole hänelle erikseen pukeutumisestaan koskaan huomautellut, vaan on kelvannut ihan omana itsenään. Hän on kumminkin ihmisenä mitä fiksuin ja hoksaavin tyyppi, että joku osuus silläkin varmaan on oman tyylin löytämisessä. Nää pukeutumisasiathan on vain sivuseikkoja ihmissuhteessa, joten sellainen arvo niille pitää antaakin.

Mullakin on tapana kiinnittää pukeutumiseeni jossain määrin huomiota, ja toivoisin samaa myös mieheltä. Nuorena hän pukeutui ihan kivannäköisesti, mutta nykyään on varsinainen junttieinari. En ole halunnut ruveta hänelle äidiksi, vaan annan hänen pukeutua haluamallaan tavalla, ja häpeän häntä sitten. Huokaus.

• mummomuori
        huoh kirjoitti:

Mullakin on tapana kiinnittää pukeutumiseeni jossain määrin huomiota, ja toivoisin samaa myös mieheltä. Nuorena hän pukeutui ihan kivannäköisesti, mutta nykyään on varsinainen junttieinari. En ole halunnut ruveta hänelle äidiksi, vaan annan hänen pukeutua haluamallaan tavalla, ja häpeän häntä sitten. Huokaus.

Nuorena kiinnitin huomioita hyvinkin paljon ex-mieheni pukeutumiseen. Ostin pääsääntöisesti hänen vaatteensakin. Koin jonkinlaista häpeää, jos vaatteet eivät olleet kohdillaan. Myöhemmin olen analysoinut tuon, miksi siitä nyt pitää mitään häpeää tuntea? Nykyään kun näin vanhempana ja uusioliitossa on, en välitä pätkääkään toisen pukeutumisesta. Toisaalta onhan mies ”koulittu” jo edellisessä liitossaan. Asenne on muuttunut itselläni aivan toiseksi. Mitä minulle kuuluu, miten toinen pukeutuu? Hänhän on ihan oma erillinen yksilönsä ja hänellä on omat mieltymyksensä. Ei itsetuntoani hetkauta vaikka hän onkin ns. tavis. Itse pukeudun omalla tavallani, joskin mies tarkkailee nyt minun pukeutumistani. Mielellään karsisi joitakin räväkämpiä asusteita, joskus teen sen hänen mielikseen. Etenkin jos ollaan lähdössä johonkin hänelle tärkeään tilaisuuteen. Näin se maailma muuttuu!

• huoh
        mummomuori kirjoitti:

Nuorena kiinnitin huomioita hyvinkin paljon ex-mieheni pukeutumiseen. Ostin pääsääntöisesti hänen vaatteensakin. Koin jonkinlaista häpeää, jos vaatteet eivät olleet kohdillaan. Myöhemmin olen analysoinut tuon, miksi siitä nyt pitää mitään häpeää tuntea? Nykyään kun näin vanhempana ja uusioliitossa on, en välitä pätkääkään toisen pukeutumisesta. Toisaalta onhan mies ”koulittu” jo edellisessä liitossaan. Asenne on muuttunut itselläni aivan toiseksi. Mitä minulle kuuluu, miten toinen pukeutuu? Hänhän on ihan oma erillinen yksilönsä ja hänellä on omat mieltymyksensä. Ei itsetuntoani hetkauta vaikka hän onkin ns. tavis. Itse pukeudun omalla tavallani, joskin mies tarkkailee nyt minun pukeutumistani. Mielellään karsisi joitakin räväkämpiä asusteita, joskus teen sen hänen mielikseen. Etenkin jos ollaan lähdössä johonkin hänelle tärkeään tilaisuuteen. Näin se maailma muuttuu!

Kyllä sitä mautonta junttieinaria vaan häpeää, ei voi mitään. Olisikin tavis, mutta kun pukeutuu tavistakin huonommin.

• Anti-Mari

Minäkin käsken/pyydän joskus miestäni vaihtamaan vaatteet ennen ihmisten ilmoille lähtemistä. Mies käyttää töissä samoja vaatteita pitkään, joten ne ovat usein likaisia ja hiki haisee. Minusta on kohteliasta ottaa muita sen verran huomioon, että hiukan katsoo, miten pukeutuu. Hassua kyllä, ettei aikuinen mies huomaa itse ajatella, että toisten voi olla tukala olla lähistöllä, jos rexona on pettänyt aikapäiviä sitten ja että likaiset vaatteetkin haisevat ja niillä saattaa esim. sotkea jonkun sohvan. Mutta jos aamuiset paita, sukka, pusero ja housut olivat asiallisessa kunnossa eivätkä osoittaneet järkyttävän huonoa makua tai värisilmää, niin vaimolle voisi vaikka sanoa, että haistattelu on kyllä aika lapsellista. Ja että Marimekkoon verhoutuminen ei ensinkään tee ihmisestä hyvin pukeutunutta...

• pienoinen arvoitus

Joo, toinen juttu on tyylitön ja tilanteeseen sopimaton pukeutuminen. Aina niitä mokia tulee, mutta kyllä niistä yli pääsee ja seuraavalla kerralla sitten paremmin. Mutta ehkä hankalampi homma on miehen siivottomuus ja hajuhaitat. Se on mulle suuri arvoitus, että mitenkä tässä saunan ja juoksevan veden hyvinvointivaltiossa joku poika on päässyt kasvamaan äitinsä helmoista aikuiseksi mieheksi niin, ettei ymmärrä peseytymisen, itsensä hoitamisen ja puhtaitten vaatteiden merkitystä. Puhumattakaan parturissa käyntitiheydestä ja jokaisen marketin notkuvista kosmetiikkahyllyistä. Kaikkea on käden ulottuvilla, vain oma ymmärrys ja viitseliäisyys puuttuu.

• Joillekin.
        pienoinen arvoitus kirjoitti:

Joo, toinen juttu on tyylitön ja tilanteeseen sopimaton pukeutuminen. Aina niitä mokia tulee, mutta kyllä niistä yli pääsee ja seuraavalla kerralla sitten paremmin. Mutta ehkä hankalampi homma on miehen siivottomuus ja hajuhaitat. Se on mulle suuri arvoitus, että mitenkä tässä saunan ja juoksevan veden hyvinvointivaltiossa joku poika on päässyt kasvamaan äitinsä helmoista aikuiseksi mieheksi niin, ettei ymmärrä peseytymisen, itsensä hoitamisen ja puhtaitten vaatteiden merkitystä. Puhumattakaan parturissa käyntitiheydestä ja jokaisen marketin notkuvista kosmetiikkahyllyistä. Kaikkea on käden ulottuvilla, vain oma ymmärrys ja viitseliäisyys puuttuu.

Joka puuttuu...

• tarkoitat?
        Joillekin. kirjoitti:

Joka puuttuu...

Etteikö ole rahaa juoksevaan veteen, saippuaan eikä pyykinpesuaineeseen vai mitä?

• Pihi-Peetu
        tarkoitat? kirjoitti:

Etteikö ole rahaa juoksevaan veteen, saippuaan eikä pyykinpesuaineeseen vai mitä?

Dödöt maksaa ja jatkuva parturissa ramppaaminen! Vaikka voisihan se vaimokin tukan liipata.

• on kyllä totta
        Pihi-Peetu kirjoitti:

Dödöt maksaa ja jatkuva parturissa ramppaaminen! Vaikka voisihan se vaimokin tukan liipata.

Siinä oot oikeassa, että tukanleikkuu maksaa ja dödö maksaa ja kaikki muukin maksaa. Mutta harva sitä niin lyhkäsissä on, ettei pari kymppiä kuussa riittäis parturiin. Halvimmillaan pääsee varmaan amatsujen harjoittelijoiden siistittävänä tai jossain sivummalla pikkuparturissa. Kaupunkien keskustojen trendiparturit on kalleimpia, mutta kyl siisti tulee muuallakin. Dödö kestää kauemmin ja joku neutraali tuoksu löytyy huokeammistakin merkeistä. Ei muuta ku nuuhkimaan vaan.

• Olli.33

Tuohan on ainoastaan naisellista huolenpitoa. Toki nainen haluaa että hänen miehensä on puhdas ja kulkee siisteissä ja ehjissä vaatteissa. Poikamiehet valitsee omat vaatteensa. Elä sen asian kanssa : )

• PEPPILIISA

VAIHDA IHMESSÄ, VOIT LÖYTÄÄ KIVEMPAAKIN

• Huonompi mies

Ai kivempaa vaatetta vai?

• joku mies vaan

että vaimosi on noin kiinnostunut sinusta. Kun se loppuu niin hän todennäköisesti lakkaa rakastamasta sinua ja hakee eroa.

• varma asiasta

Onkohan tuollainen sittenkään aitoa kiinnostusta miestään kohtaan. Enemmän se vaikuttaa komentelulta ja vallankäytöltä. Asialla on toinenkin puoli, jota näkee milloin missäkin julkisessa tilanteessa: Nainen on selvästikin pukenut miehensä ja miesparka näyttää ihan pelleltä omituisissa väriyhdistelmissä ja vaatekappaleissa kenkiä myöten. Tosin naisella itselläänkään ei ole oma tyylitaju ihan hanskassa.

• Raid tappaa

Mutta ne hajut. Kuulkaas vaimot voisitte tosiaan pitää huolta siitä etteivät ukkonne kaataisi pullotolkulla ylleen niitä kammottavan hajuisia hajusteita.Miesvaltaisella työpaikallani olen todennut miehet paljon pahemmiksi hajuvesien käyttäjiksi kuin naiset ja ne miestenne hajusteet haisevat todella pahalle. Ainakin pysyn näistä hajuterroristeista niin kaukana kuin pystyn,mutta joukkoliikennevälineissä se on mahdotonta.

• ratkaistavissa

Nainen ostaa miehensä tuoksut sillä perusteella, että hän niitä läheisesti haisteleekin. Nainen sitten valitsee omaa nenäänsä miellyttävän tuoksun ja neuvoo miestä kädestä pitäen kuinka paljon mitäkin laatua on sopivaa pirskotella päälleen. Hyvä olis, jos kaikki hajuaineet olis samaa merkkiä (tai osa hajusteettomia), ettei tule mitään tuoksujen sekamelskaa. Minäkin olen vastannut miehelle, kun hän kysyy mitä hajuvettä haluaisin lahjaksi, että valitsee itse mikä tuoksuu hänen nenäänsä parhaalta. Enhän mä itse sitä haista kuin pienen hetken laittamisen jälkeen.

• arvostelemaan vaimosi

vaatteita ja katso miltä hänestä tuntuu??

• Sinkkumies omasta tahdosta

Minä en kuuntelisi tuollaista vinkunaa päivääkään. Jos ei akka hyväksy minua sellaisena kuin olen, niin etsiköön sitten toisen. Minua ei kiinnosta nainen, jolle en itsenäni kelpaa.

• vitsivitsi

Voi Teitä miehiä! Tappelin mieheni kans ihan samasta asiasta, jos halua pukea päälle oman maun mukaisesti - nii hälläväliä - anna pukea - oma häpeä, jos näyttä harakkapelättimeltä! Enkä sit lähekään mihinkään ihmisten ilmoille sen kans, pysyn kotona tai menen yksin! Tyhmä saa olla, mutta siinä asiassa mieheni on jo täys tollo! Olen kuiteskin edelleen sitämieltä, että minulla on parempi tyylitaju ym. kuin miehellä!

• Mari-paita?!

No hyi hel***ti. Ikinä en tökkis edes pitkällä tikulla miestä, joka on pukeutunut Mari-paitaan!! Ehkäpä tästä on juuri kyse; olet liian hyvinpukeutunut ja vaimosi haluaa tehdä sinusta mahdollisimman huomaamattoman pakottamalla sinut raitapaitoihin. Vaihda eukkoa, jolla on kaikenisäks vielä ihan karsee pukeutumismaku!!

• Lady Tiera

Ei, Miehellä ei pidä koskaan olla Mari-paitaa päällä! Kokeilepa alkaa valitsemaan naisen vaatteet. Joka aamu sanot, että ei noita housuja, perseesi näyttää niissä isolta. Tuossa paidassa rintasi näyttää lattanalta. Ja noilla jenkkakahvoilla en laittaisi kireää paitaa! Ja tuo paita taas tekee kasvosi kalpeaksi. Tuo ei ole enää muodissa! Ja ostat naiselle vaatteita oman makusi mukaan. Kannattaa mainita naiselle myös naisen hajusta. Siis ihan oikeasti! Moni mies ei tee niin ja nainen kulkee ympäriinsä tukehduttamassa kanssaihmisiään hajuveteensä. Jota on lorauttanut lähtiessään puoli pullollista. Ja meikki kannattaa myös tsekata ja mainita, jos sitä on esim. liikaa. Tai ei ole ollenkaan. Ja hiukset!

• TyyliLyyli

Joskus oon kuullut, että jonkun tuttavan aviomies määräilee vaimonsa vaatteita ja kaikkee muutakin laittautumista. Se tuntuu jotenkin "ämmämäisen" miehen touhulta. Vähän samaa on siinä, kun mies raahataan naisten vaateosastolle muka makutuomariksi. Siellä se "make" harhailee eksyneen näköisenä jotain muovikassia roikottaen ja kun nainen sille sitten näyttää, että onks tää hyvä, niin se vilkasee naista, kattelee katonrajaa ja tokasee kaikkiin vaihtoehtoihin, että "joo, ihan hyvä". :) Mies taas on usein vaimonsa kanssa vaateostoksilla ja vaimo läpättää koko ajan, että ota tää, älä ota tota... Ja, auta armias, jos mukava naismyyjä ehdottaa miehelle ihan kelpo fiksua asukokonaisuutta, niin vaimo torppaa sen oitis eikä kelpuuta mitään ehdotettua. Ei vaikka selvästi sekä mies että asiantunteva myyjä ovat samaa mieltä parhaasta vaihtoehdosta. No, lopulta otetaan ne kamppeet, jotka vaimo on ehdottanut riippumatta siitä minkä näköiset ne on :))

• vitsivitsi

Älkääs nyt olkaa niin huvittavia... miten Sinä voit neuvoa, että ala valitsemaan Naisen vaateet ja sit vielä kommentoit jostain jenkkikahvoista, hyi hemmettia,meillä tämmöinen johtais siihen, että... tasan kaks vaihtoehtoa! joko minä kävelen ovesta ulos tai mies! Jos miehellä ei ole minkäläistä tyylitajua eikä muutakaan hajua, eikä otta neuvoista oppia, niin saa häipyä vaikka HonoluluUn! ja piste

• tyylin suunnan
        vitsivitsi kirjoitti:

Älkääs nyt olkaa niin huvittavia... miten Sinä voit neuvoa, että ala valitsemaan Naisen vaateet ja sit vielä kommentoit jostain jenkkikahvoista, hyi hemmettia,meillä tämmöinen johtais siihen, että... tasan kaks vaihtoehtoa! joko minä kävelen ovesta ulos tai mies! Jos miehellä ei ole minkäläistä tyylitajua eikä muutakaan hajua, eikä otta neuvoista oppia, niin saa häipyä vaikka HonoluluUn! ja piste

Onko mielestäsi miehen tyylitajun oltava yhtä kuin naisen tyylitajun. Mä sanoisin joillekin naisille, jotka tyrkyttää omaa "tyylitajuaan" muille, että pidäpä kuule hyvänäsi.

• vitsivitsi
        tyylin suunnan kirjoitti:

Onko mielestäsi miehen tyylitajun oltava yhtä kuin naisen tyylitajun. Mä sanoisin joillekin naisille, jotka tyrkyttää omaa "tyylitajuaan" muille, että pidäpä kuule hyvänäsi.

sähän voit sanoa näin ja kulkea minkäläisena vaan, mutta tuskin kukaan Nainen sun kans tekee tuttavuutta. Omalta miehelta vaadin tyylitajua, eikä se ole tyrkyttämistä, vaan Naisen "silmä" näkee sen, mikä sopii ja mihin!

• Maripaidalla tai -paidatta
        vitsivitsi kirjoitti:

sähän voit sanoa näin ja kulkea minkäläisena vaan, mutta tuskin kukaan Nainen sun kans tekee tuttavuutta. Omalta miehelta vaadin tyylitajua, eikä se ole tyrkyttämistä, vaan Naisen "silmä" näkee sen, mikä sopii ja mihin!

Tyylitajut tai -tajuttomuudet on kumminkin ihan toisarvoisia asioita. Kunhan omasta tyylistään huolehtii, niin siinäkin on tekemistä.

• muijat vaarallisia
        Maripaidalla tai -paidatta kirjoitti:

Tyylitajut tai -tajuttomuudet on kumminkin ihan toisarvoisia asioita. Kunhan omasta tyylistään huolehtii, niin siinäkin on tekemistä.

Joo, moni nainen on sokeutunut omalle "tyylitajulleen" ja vaatii miestään pukeutumaan milloin minkäkinlaiseksi pelleksi. Miehen pitää osata pitää puolensa ja käskeä naista itseään ihan ensiksi vilkaisemaan peilikuvaansa.

• vitsivitsi
        muijat vaarallisia kirjoitti:

Joo, moni nainen on sokeutunut omalle "tyylitajulleen" ja vaatii miestään pukeutumaan milloin minkäkinlaiseksi pelleksi. Miehen pitää osata pitää puolensa ja käskeä naista itseään ihan ensiksi vilkaisemaan peilikuvaansa.

En mitenkään aliarvioi Miesten tyylitajua... mutta, mutta on IHAN oma vika, jos Nainen vaatii pukeutumaan semmoiseksi kuin Sä, et halua! silloinhan haluako Nainen muutta sut persoonana? En ymmärrä suinkään mitä tarkoitat käskemällä - ei aikuisiä ihmisiä käsketä, heitä ystävällisesti neuvotaan ja jos ei mee perille niin voi kävellä rauhassa yksin, juuri semmoisena kuin on! JoynoY?!

• yhdessä eläen
        vitsivitsi kirjoitti:

En mitenkään aliarvioi Miesten tyylitajua... mutta, mutta on IHAN oma vika, jos Nainen vaatii pukeutumaan semmoiseksi kuin Sä, et halua! silloinhan haluako Nainen muutta sut persoonana? En ymmärrä suinkään mitä tarkoitat käskemällä - ei aikuisiä ihmisiä käsketä, heitä ystävällisesti neuvotaan ja jos ei mee perille niin voi kävellä rauhassa yksin, juuri semmoisena kuin on! JoynoY?!

En ymmärrä miksi se olisi "ihan minun oma vikani", jos Nainen vaatii minua pukeutumaan haluamallaan tavalla. Eiköhän tuollaiset vaatimukset ole ihan naisen oma vika ja naisesta lähtöisin. Minun vastuullani on se miten noihin vaatimuksiin suhtaudun. Tähän asti olen suhtautunut niin, että pukeudun oman makuni ja kaupanmyyjän ammattitaitoisten neuvojen mukaisesti. Hyvin oon tähän asti pärjännyt ja työpaikallakin naiset välillä kommentoi myönteisesti ;)

• vitsivitsi
        yhdessä eläen kirjoitti:

En ymmärrä miksi se olisi "ihan minun oma vikani", jos Nainen vaatii minua pukeutumaan haluamallaan tavalla. Eiköhän tuollaiset vaatimukset ole ihan naisen oma vika ja naisesta lähtöisin. Minun vastuullani on se miten noihin vaatimuksiin suhtaudun. Tähän asti olen suhtautunut niin, että pukeudun oman makuni ja kaupanmyyjän ammattitaitoisten neuvojen mukaisesti. Hyvin oon tähän asti pärjännyt ja työpaikallakin naiset välillä kommentoi myönteisesti ;)

Jep, ymmärrän, että olette kaksi yksilöä, mutta paljolti riippu myös siitä miten Sinä suhdautut Naisen (vaatiko hän tosiaan?)ehtotuksiin! Minua ainaskin loukka, jos ja kun mies ei huomioi minun ehtotuksiä!Viisas tekee kompromissejäkin! Hienoa, luota vaan oman makuusi!

• bubastis.tmi

kakanhajuinen hiiri.

• Nainen minäkin...

Vaihda vaimoa eikä paitaa.

• minäkin miehenä

Taitaa olla niitä miehiä, jotka kutsuvat vaimoaan "mammaksi" tai "äidiksi" ja antavat määräillä noinkin yhdentekevissä asioissa. Ja lupaa pitää pyytää, jos ulos haluaa joskus mennä.

• huumorillakin

Kyllä kai aikuinen mies pukeutua osaa työhönsä sopivasti. Voihan sitä tietenki vihjasta, että "noissako meinasit lähtee?" Ja jos toinen ei halua vaatteitaan vaihtaa, niin ei sitä tarvitse niin vakavasti ottaa. Kai sen pukeutumistyylin on kuitenkin nähny jo suhteen alkuaikoina. Hajut on tietenki eri juttu, eikö ole vain hyvä jos kotona sanotaan, että housut haisee. Ei kai kukaan haista halua? Mutta lopulta päätös on tietenki itsellä.

• normi mies

Nouse kapinaan ja pukeude miten lystäät. On minunkin naiseni yrittänyt minua vaatettaa, mutta ei hänen makunsa ole minun makuni. Minä en pidä valkoisista housuista, enkä pistä psykedeelisen pikkiä krakaa puvun kanssa. Toki kyllä naisen neuvoja kannattaa kuitenkin kuunnella ennemmin kuin neitimäisen homon joka vaatettaisi sinut mielellään gayksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      101
      2140
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      297
      1934
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1761
    4. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      104
      1726
    5. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1617
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      32
      1351
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1133
    8. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      25
      1092
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      67
      1089
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1057
    Aihe