Ranska

ja Britannia...

Ranska ja Britannia panostaa tänä vuonna kunnolla euroviisuihin (kuulemma). Mutta jotenkin musta tuntuu että nää maat tulee olemaan häntäpäässä tänä vuonna... taas. Ranskan Patricia Kaas on hyvin tunnettu kansainvälinen artisti, mutta mielestäni kappale on ehkä hieman liian "vaikea" menestyäkseen euroviisuissa. Iso-britannian kappaleella on kuuluisa säveltäjä ja laulaja on erittäin hyvä ja kaunis. Mutta viisu kuulostaa jotenkin tylsältä ja yliyrittäminen paistaa läpi. Ja kun nämä kappaleet floppaa, niin sitten taas ranskassa ja iso-britaniassa puhutaan että euroviisuissa itä-euroopan maat äänestää vaan toisiaan ja naapurimaita!

3

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Euroopan maat?

      Sehän on jo monesti tutkittu ja todistettu, että äänestyksessä kaikkein eniten naapureitaan suosiva alue on Pohjoismaat.

      • Itä-euroopassa on hyvin erilainen musiikkimaku kuin lännessä. Tämä paljolti selittää sen miksi ne äänestää toisiaan. Dima Bilan on hyvin suosittu entisestä neuvostoliitosta itsenäistyneissä maissa. Lännessä ei kuitenkaan menestynyt juuri lainkaan. Hyvin harvassa on ne artistit, jotka idästä ovat menestyneet lännessä. Minulla tulee mieleen lähinnä: Alla Pugatjova, Tatu ja Ruslana.


    • viisumaantieteilijä

      Tänä vuonna siis finaalissa puolet pisteistä tulee ammattilaisraatien antamana. Voi auttaa etenkin Ranskaa pärjäämään paremmin. Ranskan biisi ei ole oikein yleisöystävällinen (kuulostaa synkältä ja pitkäveteiseltä), mutta raadit ehkä huomaa että se on taitavasti tehty. Ison-Britannian biisi kyllä on sellaista skeidaa että sitä ei pelasta raaditkaan. Kisojen turhimpia kappaleita, jollei turhin, yhtaikaa mahtaileva ja pitkäveteinen. Itä ei muuten ole mikään yhtenäinen äänestysalue: Siellä on Neukkulasta itsenäistyneet maat, jotka äänestää Venäjää. Venäjä äänestää Ukrainaa ja Valko-Venäjää mutta ei erityisen aktiivisesti muita neuvostotasavaltoja. Esimerkiksi Viron paras ystävä on länsipuolella, eli Suomi. Baltit äänestää Venäjän lisäksi toisiaan. Balkanin maat äänestää toisiaan, ei ex-neukkuja, joista taas Balkania tukee vain Moldova. Armenia ja Azerbaidzhan jättää toisensa taatusti nollille. Itäistä Keski-Eurooppaa (Puola, Tshekki, Slovakia, Unkari) karsastavat kaikki niin idässä kuin lännessä. Äänestysblokkeja on lännessäkin, siellä vain on vähemmän valtioita per blokki äänestämässä toisiaan. Esim. Pohjoismaat, Britit - Malta, Kreikka - Kypros, Iberian niemimaa. Blokkien lisäksi tulevat siirtolaisäänet, jotka auttavat etenkin Turkkia, Kreikkaa ja Armeniaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe