Feikki-Tiffany=???

hopeakoru!!!!

Ostin uuden tavallisen hopeakaulaketjun, kotona huomasin että 925 lapussa luki toisella puolella Tiffany&Co. Maksoin ketjusta tavallisen hopeakaulaketjun verran, luulin ostavani tavallisen hopeakorun. Koru onkin Tiffany-replica/feikki/kopio/jäljennös? Kyseessä oli yritys, jolta ostin korun. Miten minun nyt olisi syytä toimia? Olenko tehnyt rikoksen kun ostin replican, pitääkö otta yhteyttä poliisiin vai kuluttajan suojaan vai Tiffanyyn vai minne? Onko laitonta Suomessa myydä kopio-Tiffanya? Koru myytiin minulle tavallisena koruna, maksoin alle 10e siittä. Kiitti jos joku nyt vastaa mulle.

3

1831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siistähh?

      Sait halvalla hyvän hopeakorun, jossa on leimat ja kaikki. Mistä päättelet että koru on joku feikki? Oliko kyseessä kultasepänliike? Vai joku stockman? Miksi sinun pitäisi poliisille ilmoittaa? Pointti siis; sulla on siisti koru jossa viellä lukeekin, että tiffany&co, mitä iniset? Itse ainakin laittaisin korun kaulaan ja olisin tyytyväinen. Etkö tajua, että "nimet" ja "merkit" on jonkun ihmisen keksintö, jolla hän rikastuu? On typerää suosia monikansallisia riistofirmoja josta hyötyy vain pieni osa ihmisiä!

      • fakes

        Paljon on liikkeellä väärennöksiä jotka jalometallileimoista huolimatta eivät ole jalometallisia,joten rahat menivät hukkaan.


    • järki nyt hoi

      Mikä aloittajaa nyt oikein vaivaa??

      Huvittavaa, että ap on ihan hysteerisen kuuloinen .
      Minäkin näin, kun jalankulkija ohitti kävelytien kävellen päin punaisia!!
      Menenkö nyt ilmoittamaan asiasta poliisille???
      En todellakaan.

      Sullahan kävi säkä. Ja jos sattuu olemaan hyvännäköinen feikki koru, niin mitä siitä?
      Minulle pääasia on että koru on nätti. Ihan sama onko se jotain merkkiä tai brändiä tai feikki tai muuta vastaavaa.

      Poliiseille ilmoituksen tekeminen tuosta asiasta on ihan naurettavaa touhua, kun asia koskee kaulakorua, jossa on leima mutta jota epäilet feikiksi.
      Poliiseilla on muutenkin paljon työtä oikeiden rikosten parissa, kuten väkivalta rikokset ja miljoonien arvoiset talousrikokset ja huumerikokset.

      Ps. Ulkomaanmatkalta palatessani lentokentällä minulta vietiin jalastani crocs-kengät, koska ne olivat "feikit". Olin ostanut ne muiden ostosten mukana, koska tarvitsin mukavat kävelykengät, kun tuli matkaillessa käveltyä joka päivä pitkiä matkoja.
      Ei voi muuta kuin nauraa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe