Trampoliini

saatiin

Niin, saatiin Trampoliini tossa muutama viikko sitten. Olen kuullut että jos hypit 10 minuuttia trampoliinilla, se olisi sama kuin puolen tunnin lenkki? Wow :O Mutta eikös se polta enemmän jos tekee kaikenmaailman temppuja siinä samalla kun pomppiikin? Esimerkiksi istuviltee ja ylös?

46

11435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilman verkkoa

      ja halvaannut loppuiäksi

      • sirkus-pelle

        Trampoliinin liikeet perustuu vastaliikeiden antamaan liike-energiaan ( kaappikellon heiluri ) Siitä tavasta tuottaa energiaa omalla kehollaan ( pomppia kimmoisalla alustalla ) voi päätellä energian laadun suhteessa sen rasittavuuteen esim. ½ tunnin aikana . Eli Kävely polttaa huomattavasti enemmän kaloreita samassa ajassa, kuin jojo-pallona oleminen trampoliinin yläpuolella !


      • kyllä
        sirkus-pelle kirjoitti:

        Trampoliinin liikeet perustuu vastaliikeiden antamaan liike-energiaan ( kaappikellon heiluri ) Siitä tavasta tuottaa energiaa omalla kehollaan ( pomppia kimmoisalla alustalla ) voi päätellä energian laadun suhteessa sen rasittavuuteen esim. ½ tunnin aikana . Eli Kävely polttaa huomattavasti enemmän kaloreita samassa ajassa, kuin jojo-pallona oleminen trampoliinin yläpuolella !

        Luottaisin kyllä enemmän ammattilaisiin kun suhun. Ja nekin on sanonut että 10 minuuttia on puolen tunnin lenkki. (:


      • samalla tramboliinin
        kyllä kirjoitti:

        Luottaisin kyllä enemmän ammattilaisiin kun suhun. Ja nekin on sanonut että 10 minuuttia on puolen tunnin lenkki. (:

        ------myyjiä tai kytköksissä jotenkin trampoliinien markkinointiin ? 10 min pomppiminen ei voi millään korvata reipasta ½-tunnin lenkki-kävelyä. jos niin olisi niin 20 min ping pong-pallona oleva olisi siis tehnyt tunnin lenkin ! jos tuo metsurin-logiikkasi pitäsi paikkansa tästä maasta olisi jo 10 vuotta sitten loppuneet KAIKKI trampoliinit ja tämä kansa olisi kauttalataan langan ohuita !


      • kävely kuluttaa enemmän
        samalla tramboliinin kirjoitti:

        ------myyjiä tai kytköksissä jotenkin trampoliinien markkinointiin ? 10 min pomppiminen ei voi millään korvata reipasta ½-tunnin lenkki-kävelyä. jos niin olisi niin 20 min ping pong-pallona oleva olisi siis tehnyt tunnin lenkin ! jos tuo metsurin-logiikkasi pitäsi paikkansa tästä maasta olisi jo 10 vuotta sitten loppuneet KAIKKI trampoliinit ja tämä kansa olisi kauttalataan langan ohuita !

        Jep. Trampoliinilla hyppiminen kuluttaa n. 280 kcal/ h, ripeä(hkö) kävely n. 300-490 kcal/ h. 10 min trampalla hyppiminen = n. 5 minuutin reipas kävely. 10 min reipasta kävelyä taas = n. 20 min trampalla. Mielipidekysymys, mutta itse kyllä silti mieluummin hyppisin trampalla sen kaksinkertaisen ajan, kuin tekisin kävelylenkin - jos vain omistaisin trampan(: http://kalorilaskuri.fi/liikunta.php Esim. tuolta voit tarkistaa, kuinka paljon eri liikuntalajit kuluttavat energiaa tunnissa. -Toki jos trampoliinin myyjältä kysyt, muuttuu se tramppa aivan uskomattomaksi ihmelaitteeksi, jolla hyppiminen kuluttaa vaikka 1000 kcal tunnissa ihan sen mukaan, mitä sä vaan keksit kysyä.


      • ..
        samalla tramboliinin kirjoitti:

        ------myyjiä tai kytköksissä jotenkin trampoliinien markkinointiin ? 10 min pomppiminen ei voi millään korvata reipasta ½-tunnin lenkki-kävelyä. jos niin olisi niin 20 min ping pong-pallona oleva olisi siis tehnyt tunnin lenkin ! jos tuo metsurin-logiikkasi pitäsi paikkansa tästä maasta olisi jo 10 vuotta sitten loppuneet KAIKKI trampoliinit ja tämä kansa olisi kauttalataan langan ohuita !

        Ehk meet puhuu suoraa AMMATTILAISILLE eli tutkijoille, ne tietää paljon paremmin ku sä.

        Toi sun logiikkas ei oikee täsmää.

        Tai sit ite vaa tesmit trampoliinii verrattuna puolen tunnin kävely/juoksulenkkiin.


      • trampoliinilla 8 vuotta
        kävely kuluttaa enemmän kirjoitti:

        Jep. Trampoliinilla hyppiminen kuluttaa n. 280 kcal/ h, ripeä(hkö) kävely n. 300-490 kcal/ h. 10 min trampalla hyppiminen = n. 5 minuutin reipas kävely. 10 min reipasta kävelyä taas = n. 20 min trampalla. Mielipidekysymys, mutta itse kyllä silti mieluummin hyppisin trampalla sen kaksinkertaisen ajan, kuin tekisin kävelylenkin - jos vain omistaisin trampan(: http://kalorilaskuri.fi/liikunta.php Esim. tuolta voit tarkistaa, kuinka paljon eri liikuntalajit kuluttavat energiaa tunnissa. -Toki jos trampoliinin myyjältä kysyt, muuttuu se tramppa aivan uskomattomaksi ihmelaitteeksi, jolla hyppiminen kuluttaa vaikka 1000 kcal tunnissa ihan sen mukaan, mitä sä vaan keksit kysyä.

        Sehän paljonko trampoliinilla hyppiminen kuluttaa, riippuu aika paljolti siitä miten hyppii, esim. itse kun oon muutaman minuutinkin tehny temppuja (voltti, päkkäri yms.) on syke noussu suht helposttikkin 180. Enkä kuitenkaan ole mikää rapakuntoinen. Minä ainakin arvelen että ton kalorilaskurin tulokset on jtn. kevyttä hyppistä.


    • sirkus-pelle

      Moikka !
      Oon kuullu ton saman jutun että 10 minuutin hyppiminen on sama kuin lenkki.
      Uskon että mitä uudempi tieto, niin sitä varmempi. Vain vanhanaikaiset ihmiset kuvittelevat tietävänsä kaiken kaikesta, vaikka eivät olisikaan edes ikinä kokeillut olla trampalla. Kyselisin tässsä samalla että mistä saisi kohtuu hintaisia trampoliineja, säästössä nyt vain 200 euroa trampan varalle, niin riittäääkö se sellaiseen perus tramppaan ?

      • ennen kuin valitat

        10 min hyppiminen trampalla kuluttaa n. 50 kcal, eli suunnilleen pienehkön omenan verran. 10 min kävely kuluttaa viitisentoista kcal enemmän. Eihän se noin pienissä ajoissa tunnu miltään, mutta esim. tunnin kävely kuluttaa jo lähes sata kcal enemmän kuin vastaava aika trampoliinilla.

        Tuo tieto trampalla hyppimisen tehokkuudesta on nyt sitten taas sitä, että asioista ei viitsitä ottaa yhtään selvää ja koitetaan vaan mennä siitä, missä aidan luullaan olevan matalin. Ja mainitsemasi "uudempi tieto" -juttu nyt jo vähän haiskahtaa itsessäänkin.


      • taavi...

        Ottaa vaikka pankista lainaa,että saat sen trampoliinin.
        Kymmenen vuoden kuluttua olet niin hoikka,että naapurit kadehtii,jos vain jaksat hyppiä joka päivä sen 10 vuotta=)


      • he hee,,,, ho hhaaaaa
        taavi... kirjoitti:

        Ottaa vaikka pankista lainaa,että saat sen trampoliinin.
        Kymmenen vuoden kuluttua olet niin hoikka,että naapurit kadehtii,jos vain jaksat hyppiä joka päivä sen 10 vuotta=)

        ja väittää että siinä laihtuu ,,!

        Mikä pettymys kansakoulun keksijälle ; kun vielä sata vuotta keksimisen jälkeen suomessa on näin tolvanaa sakkia ?? HE HEE,,,,,


      • kandee ostaa

        Ison hyvän jätiitrampan turvaverkkoineen saat tuolla parilla sadalla. Googleta niin löydät, ainakin me löydettiin vuosi sitten uutena jostain pohajnmaalaisyrityksestä.


      • joukjof
        kandee ostaa kirjoitti:

        Ison hyvän jätiitrampan turvaverkkoineen saat tuolla parilla sadalla. Googleta niin löydät, ainakin me löydettiin vuosi sitten uutena jostain pohajnmaalaisyrityksestä.

        onko toi budget sportin tramppis hyvä????


      • ..
        joukjof kirjoitti:

        onko toi budget sportin tramppis hyvä????

        olen saanut sen käsityksen että tuota kävelyä ja hyppimistä vois sitten verrata toisiinsa jos on siis sellainen pieni trampoliini,siinä kun tulee hypittyä aika helvetisti enemmän kun sellasessa isossa,siis tiheempää tahtia ja siinä kyllä meinaan hengästyy ja tulee hiki.


      • välineurheilija
        .. kirjoitti:

        olen saanut sen käsityksen että tuota kävelyä ja hyppimistä vois sitten verrata toisiinsa jos on siis sellainen pieni trampoliini,siinä kun tulee hypittyä aika helvetisti enemmän kun sellasessa isossa,siis tiheempää tahtia ja siinä kyllä meinaan hengästyy ja tulee hiki.

        ja kyllä niillä molemmilla saa 10 minuutissa jo itsensä aivan hikeen ja pulssin kohoamaan juoksutasolle. Minä kun en enää polvieni takia ole vuosiin pystynyt juoksemaan, niin ihana kun pomppimalla trampoliinilla saa samanlaisen vaikutuksen kuitenkin aikaiseksi - edes reippaasti kävellen en koskaan samanlaista hengästymistä ja endorfiinipaukkua saa aikaiseksi. Minulla kyllä toimii laihtumisen apuna paljon paremmin kuin kävely, lieneekö syynä entinen juoksijatausta: elimistö kaipaisi vähän vauhdikkaampaa menoa. Yksilöitähän me kaikki olemme, toiselle sopii äiti ja toiselle tytär ;) Aion kyllä talven varalle hankkia uuden isomman sisätrampoliinin, nykyinen on jo 15v vanha.


    • TwinDips

      Kyllä se trampoliini kuluttaa aika hyvin, itse koettu juttu. Kesäisin kun tulee hypittyä n. 4 tuntia/per pvä, niin kyllä siinä talven aiheuttamat kilot karisee! Ja epäuskovaiset voisivat itse kokeilla hyppimistä trampalla, niin kokee sen että siinä hengästyy helpommin/nopeammin kuin kävellen. Itse uskon että jos et pidä taukoja/lorvaile voit kuluttaa suuret lukemat kaloreita tuntia kohden. Ja jos vielä harjottelee kaikki maailman temput (bäkäri, frontti yms tuplatkin) niin kyllä siinä kunto ja taidot kehittyy, elikkäs suosittelen kaikille ennemmin tramppaa kuin lenkkiä! Itse omistan laatu trampan aconilta, joka maksaa n. 500€, ei mikään Tokmanni laatu että pomppuja saisi hikiseen, laatukin vaikuttaa kunnon kehitykseen! :)

    • hyppijä

      Perustuu mielestäni lähinnä siihen, että ihmiset eivät yleensä kävele, niin, että hengästyisivät. Siis verrattuna rauhalliseen kävelyyn. Myös trampoliinillä hyppely on kivempaa ja sitä tulee huomaamattaan tehtyä pidempään. Eli jos kävelet ilman hikea jä hyppiessä hengästyt ja hikoat, tuo pitää paikkansa. Jos taas kävelet reippasti ja hypit hissukseen on asia toisin päin.
      Mutta mikä tahansa liikkuminen on hyvästä, joten, jos hyppiminen on kivaa, niin tee sitä mieluummin kuin lenkkeile.

    • tässä taas yksi

      Kiloklubin liikuntaosiossa trampoliinilla hyppiminen kuluttaa tismalleen saman kuin arkikävely.

    • tramppos

      mut ainakin ensimmäisten kertojen jälkeen on lihakset seuraavana päivä kipeät, eli kyllä siinä jotain tapahtuu... Ja olen samaa mieltä, et jos joku tykkää hyppiä trampoliinille enne kuin kävellä, niin sitten täytyy hyppiä, liikuntaa sekin on ja pois sohvalla makaamisesta..

      • bojojoing

        itse olen nyt parina päivänä hyppinyt jokapäivä huvin vuoksi n. 3h syönyt aikalailla herkkuja ja muuta, eikä paino ole noussut ollenkaan vaikka yleensä kaikki ylimääräinen varastoituu minulla heti.
        että toimii ihan tälleenkin, ja onko sillä niin väliä kuinka monta kaloria kuluttaa, kunhan vaan nauttii liikunnasta? :)


    • xanya

      no kyllä pitää tyhmä olla jos luulee ettei isolla trampoliinilla kuluta.se on yhtä raskasta ku juoksu paitsi että hiki tulee trampalla nopeemmin eli siis polttaa enempi kaloreita.ootte varmaan lukeneet pienestä trampoliinista mutta iso toimii..3vk ja lähti 7kg eikä ollu ku joku 20min/pv. että näin.paras ja hauskin tapa laihduttaa ja kerää habaa...vähä paha mennä puhuu jos ei oo ite koittanu...

      • heh !

        Toki kuluttaa, mutta kulutus ei ole kovin kovaa. Kalorilaskuri.fi ilmoittaa kulutukseksi 280 kcal/h. Se on reippaan kävelyn kanssa samaa luokkaa. Tietysti trampoliinilla pystyy tekemään raskaampiakin treenejä, mutta kulutuksen tuplaaminen kevyen hölkän tasolle vaatinee jo erityistoimenpiteitä.

        Trampoliinillahan kuvitellaan joskus, että se hyppiminen kuluttaisi hirvittävästi energiaa. Tottahan tietysti on se, että siinä liikutaan ylös-alas paljon, ja suoraan siitä laskemalla saataisiinkin hurjia kulutuksia, mutta kun trampoliini on kimmoinen alusta: energia varastoituu trampoliiniin (siis putoamisesta tuleva kineettinen), mutta trampoliini luovuttaa sen suhteellisen hyvällä hyötysuhteella takaisin pompauttaen henkilön takaisin ylös. Moinen hyppiminen esim. asfaltilla kuluttaisikin aivan tolkuttomasti energiaa (kun se on kimmoton alusta), mutta tuskin edes jaksasit hyppiä hillittömiä metrin loikkia tuntia yhteen menoon.

        Itse asiassa jaksaminen on mielestäni hyvä mittari kalorikulutukseen, jos ei ole varma lajin kulutustasosta. Juokse esim. 12-14 km lenkki tuntiin ja mieti, oletko yhtä puhki sen jälkeen kuin trampoliinilla hyppimisen jälkeen. Niin tosin, jos et pysty juoksemaan tuollaista kovavauhtista tunnin lenkkiä, niin eipä kuntosi ole sillä tasolla, että edes pystyisit kuluttamaan juoksussa kulutettavan määrän kaloreita (kuin hetkellisesti).

        Itsensä pettämisestä ei varmasti ole hyötyä.


    • mmmmdjh

      oon kans ite pomppinu trampoliinis ja äkkiähän siinä hiki ja kuuma tulee, ei kovin kauaa jaksa... Et uskoisin et kuluttaa aika hyvin!

    • fitnessgirl

      Tottakai trampoliinin avulla voi laihtua, se riippuu vaan siitä mitä syöt! Jos syöt kaloreina enemmän kuin mitä peruskulutuksesi trampoliinilla hyppimiselläsi kulutat niin lihot ja toisin päin. Se on hyvin yksinkertaista, ei siitä kannata alkaa väitellä :D

    • ei vastaa...

      No kokeile, hypi 10 min tarboliinilla ja juokse puolituntia ja kerro tuntuiko samata.

      Ei vastaa toisiaan. Puoen tunnin kävelyn kaloreiden eteen saat pommppia tunnin tavallisella kotiramboliinilla.

      Tuo legenda on varmasti lähtöisin siitä että joku on hyppinyt tramboliinilla jonku ureheilutietokoneen kanssa, joka mittaa korkeusvaihteluita ja laskee siitä kaloreiden kulutusta.

      Mutta tarmboliinin jousilla pomppiminen ei vastaa samaa kuin juoksisi edestakaisin rappusia ylös alas.

    • Pimpim123456

      Meillä on sellainen iso ulkotramppa, tänään ekaa kertaa käytössä. Hypin sillä yhtäjaksoisesti 4 min sillein, että kaksi hyppyä jaloilleen ja yksi pepulleen. Syke oli 170 ja hiki tuli vaikka ulkona oli vain 16 astetta lämmintä ja päällä t-paita ja sortsit. Mulla ei ole kauheeta juoksukuntoa tai hyvää tekniikkaa, joten en juokse ku satunnaisesti salilla juoksumatolla kilsan verran tai reilun jos viitsin. Ikinä en kävellessä ole saanut sykettä noin korkeaksi. 15 min kun olin pomppinut ja välillä huilaillut hypin ajasta varmaan noin 9 min, oli sykemittarissa 125 kcal lukemat.
      Hyppiminen tuntuu vatsalihaksissa ja kyljissä kainaloista lantiolle. Kyllä se on ihan hyvää liikuntaa muun liikunnan ohella. Ihan samoin ku mikä muukin liikunta. Monipuolisuus on kai valttia. Ei kai mikään yksitoikkoinen laji ole toistaan parempi.

    • Freestylah!

      Noh...
      Itse olen 15 ja voin sanoa, että trampalla temppujen tekeminen yhtäjaksoisesti on huomattavasti rankempaa, kuin puolentunnin lenkki..
      En temppujen nimiä rupea latelemaan, mutta yleisesti VOLTTEJA etuperin, takaperin ja sivuttain. Ja tulee hiki siina 10min kohilla ja hölkätä saan sen 30-40min, että alkaa hiki tulla. Ja tämä kun pysähtyy..
      Peruskuntoni on hyvä ja juoksen kuupperissa? Noin 2850m Eikä edes tullut hiki. Eikä väsyttänyt. Trampalla temppuillessa viileänä päivänä hypin sen 30min ja pää ihan hiestä märkänä ja syke todella korkea ja hengästynyt kuin yli tunnin juoksulenkiltä.

      Info:
      Tramppa: Jumpking 4.3 HD (Todella laadukas trampoliini, vasta ostettu ja saa jalkavoimia käyttää toden teolla. Kaveritkin myöntävät, että raskasta hyppiä)
      Temput: Kaikkia voltteja ja 1650 asteen pyöritys. Ja TUPLA voltteja lisäksi..

      • Ckljshceriuf5

        Heivaan


        Oot aiva yli surkee


    • Heh !

      >

      Mikset sitten juossut enemmän ?

      Jep, on aika vammaista yrittää valehdella itselleen, että trampoliinilla kuluttaisi hirvittäviä määriä energiaa - kun siinä ei kerran kuluta.

      >

      Varmasti trampoliinilla itsellään on vaikutusta sekä luonnollisesti sillä tehdyllä treenillä, mutta ymmärrätkö itse, miltä tuo "todistelusi" kuulostaa kun "ei tullut yhtään hiki" jne. Jos olisit tämänkin asian ottanut esiin sillä tavalla, että kunnon treeni trampoliinilla voi saada kulutuksen kohoamaan (ja kenties ohjeet treeniin), niin kirjoituksesi olisi edes hivenen uskottavampi.

    • Meill on tramppis :)

      Kalorilaskuri kertoo just sen totuuden. Tramppis kuluttaa 280 ja rauhallinen naruhyppely 640.
      Hauskuus on sitten eri asia. Kyllä varmaan trammpiksella hyppii mielummin kuin narua :)
      Voi toki miettiä, että 200 euron tramppis vaiko 5 euron naru...

    • päätin nyt sanoa...

      omasta kokemuksestani voin kertoa, että kyllä toi tramppa on tehokkaampi kuin juoksu/kävely. nimittäin hiki tulee huomattavasti nopeammin, voi kyllä johtua siitäkin että olen juossut koko ikäni. viime vuonna hypin noin 30-60min päivässä ja kyllä sentit lähtivät vyötäröltä. sukujuhlissakin ihmiset huomasivat laihtumiseni! :-D tsemppiä vaan ja ainahan voi hyppiä trampalla ja lisäksi käydä 60min juoksu lenkillä! :)

      • Heh !

        >

        Hiki ei kuitenkaan ole se, mikä laihduttaa (siis polttaa energiaa) vaikka hikoilu usein siihen liittyykin. Kyse on vaan ilman vaihtuvuudesta: sisällä tulee enemmän hiki kun pomppii saati sitten tuulisella säällä (ja kävely/juoksuhan tuottaa tuota kuivaavaa viimaa).

        >

        Se ei kuitenkaan vaikuta energian kulutukseen. Hyvällä tekniikalla juokset vaan kovempaa.

        >

        Vain jos söit kulutustasi vähemmän. Trampoliini vastaa tosiaan kävelyä - ripeää kävelyä, mutta laihtuuhan silläkin, jos vaan säätää syömisensä sopivalle tasolle.

        >

        Jep. Ja tosiaan kannattaakin vaihdella liikunnan tempoa: välillä tuollaista kevyttä trampoliinipomppimista, välillä kovaa hikilenkkiä. Tosin jos jaksat vetää tunnin kovan juoksulenkin heti trampoliinin päälle, niin tiedät, ettei trampoliinitreeni kovin kuluttavaa ollut.


    • Ananasananas

      Ois hauska katsella miten joku tosi isokokoinen hyppii trampoliinilla:) Miltä se näyttää:D

      • Paras321

        Niimpä XD


    • Zabbu

      Itse ainakin hengästyn kovastikin ja syke nousee jo 10 minutin trampoliinilla hyppelyn jälkeen. Isolla trampoliinillä on hyvä myös tehdä lihastreenejä, kuten esim. vatsa- ja selkälihaksia sekä punnerruksia. Samalla saa raitista ilmaa ja aurinkoa (kunhan muistaa aurinkorasvan sekä vesipullon :D).

    • trampoliinilla 8 vuotta

      Tajusin täs ku lukasin nää viestit läpi et täällä on tasantarkkaan kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka omistavat trapoliinin ja on kokemusta hyppimisestä, sekä niitä jotka luottava sokeasti kalorilaskureihin jotka eivät ole trampoliinia nähneetkään.

    • ZZW

      Meikäläinen monine mielenterveydellisine ongelmineen harrastaa lähinnä 2 liikunaa: hermostunutta pöydän ympäri ravaamista (jonkin sortin kävelyä?) ja trampoliinillä hyppimistä kesäisin. (Jättitrampoliini, halkaisija 4m 80cm, ulkotiloissa, ihan peruspomppimista ilman mitään temppuilua) Molempia teen lähinnä lievittääkseni ahdistusta & MP3-soitin on mukana aina.

      Pöydän ympäri ravaamista aka kävelyä voi harjoittaa rauhassa 2-3 tuntia, pidempäänkin voisi mutta tuon jälkeen ahdistus on yleensä paremmin hallinnassa.

      Jättitrampoliinilla sen sijaan tulee hypittyä se 30-50 min ja johan on sen verran väsynyt että ahdistus on taas hetken kontrollissa, pulssi on korkealla ja hikeä tullut jonkin verran ja ihan rättiväsynyt olo.

      Tuskin se nyt ihan mitään juoksulenkkiä vastaa, mutta meikäläisen kunto riittäisi anyway varmaan lähinnä 200 metrin juoksulenkkiin. Joten voin kuvitella että joillekin ihmisille trampoliinilla hyppiminen kymmenen minuutin ajan vastaa sitä lenkkiä, mutta näillä henkilöillä ei ehkä kunto riittäisi lenkkeillä kovin lujaa vauhtia sitä 30 minuuttia.

    • Berru

      Haha, vanha aihe, mutta pakko änkeä faktat pöytään:

      juoksu 30min = lisää kestävyyttä, sydämen vahvuutta ja hapenottokykyä, vähentää rasvaprosenttia, tekee lihaksista ohuet ja kestävät (eikä ilmapalloj,a niin kuin kehonrakentajilla)

      tramppa 30 min = lisää tasapainoa, kehonhallintaa ja treenaa pakaroita sekä syviä vatsalihaksia

      Pikkulapsetkin pomppivat trampalla helposti tunninkin, mutta kuinka moni voisi juosta saman matkan? Niinpä. Juoksu tepsii enemmän lihaksiin, kestävyyteen ja yleiskuntoon.

      Mutta jos haluat trampasta kaikki irti, kokeile vetää jalkoja hypätessä ylös kiinni rintakehään ja tähdätä korkealle.
      Vahtoehtoisesti notkista polvia ja juokse trampalla ympyrää. Tämä auttaa polttamaan enemmän kaloreita kun tikkuhypyt ja saat ns. pumpattua lihaksia hauskalla urheilun varjolla.

    • grannygirl

      Ennen kuin aletaan uskoa mitään laskureita, kannattaa huomata, miten trampoliinia ylipäätään voi käyttää. Jos pomppii yhteen menoon niin korkealle kuin pystyy, voisin uskoa, että se on kalorilaskureiden antamaa määrää enemmän kuluttavaa liikuntaa. Meillä on iso ulkotrampoliini, ja olen todennut tämän itse. Harrastan myös juoksemista, ja siihen suhteutettuna voin oman kokemuksen perusteella sanoa, että trampoliini on tehokkaampi.

      Uskon, että nuo kaloritaulukoiden (minulla n.200kcal/h) on mitattu niin, että pomppiminen on rauhallisempaa, rentoa leikkimistä. Jos tosisaan treenaa trampoliinilla, syke nousee nopeammin kuin juosten (vertaan itselläni vauhtiin 13km/h).

    • Trampoliini mestari

      Iha vaa tiedoks et trampoliinilla hyppiminen on sen verran raskasta ettei siihen voi mitään kävely lenkkiä yhdistää!!! Oon omistanu trampoliinin viitisen vuotta ja joka kesä tulee hypittyä paljon!! Hypin aika paljon, ja jo 5 minuutin reippaan hyppimisen jälkeen olen jo sen verran puhki että ei jaksa enempää, mutta koska se on hauskaa niin aika kuluu ja huomaan että aikaa on kulunut jo 20 minuuttia :D ja varsinkin kun tekee voltteja ja muita temppuja!!

    • 786786899798
    • tramppajamppa

      mun mielestä trampalla hyppiminen on ihan yhtä tehokasta ellei tehokkaampaakin kun kävelylenkki. mielipiteistä ei toki voi kinastella mut kyllä mäkin kesäsin hypin pariki tuntia päiväs ja kyllä joutuu välillä ihan hengähtää ku nousee syke niin korkeelle:D kyllä se kuluttaa

    • Anonyymi

      Vanha aihe, mut kommentoin silti.
      Pari viikkoa olen hyppinyt minitrampalla, puolesta tunnista puoleentoista lähes päivittäin.
      Kiloja lähtenyt 2. Polarin mukaan kaloreitakin kuluu mukavasti.
      Syön kuten ennenkin.

      • Anonyymi

        Lisäähän se pomppiminen energiankulutusta.


      • Anonyymi

        Kahden kilon muutos menee hulahtaen nestetasapainon vaihtelun aiheuttamaan epävarmuuteen, kyllähän siinä kova hiki tulee kerran päivässä jos keskimäärin yhden tunnin hyppii trampoliinilla. Mikä oli lähtöpainosi, sitä pohdin että jaksaako esim jokin 100 kg henkilö sellaista urakkaa vetää.


    • Anonyymi

      Ei trampalla kannata hyppiä ollenkaan. Niissä on sattunut kaikenlaisia vakavia onnettomuuksia. En viitti sanoo mitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe