Pituusrasismi

Nils Holgersson

Ikärasismin nyt kaikki tietävät, mutta
ei niin kovin pitkänä sinkkumiehenä (=171cm)
olen törmännyt pituusrasismiin aivan liian
monta kertaa naisten kanssa tyyliin "Olet ihan
mukava, mutta haluan pidemmän miehen...".
Sama juttu kun lueskelee noita naisten
deitti-ilmoituksia, joka toisessa lukee
vaatimuslistassa "pitkä" tai sitten on ihan
annettu tarkka vähimmäispituus.

Jo nyt on helvetti! Ilmeisesti naisten
alkaessa harkita suhteen aloittamista
lentävät logiikan rippeetkin ulos ikkunasta ja
naisen DNA:han talletettu kookkaan ja vahvan
luolamiehen hakuohjelma käynnistyy...

54

16271

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duuuu

Mulle ei oo koskaan kukaan nainen sanonu noin vaikka oon samanpitunen kuin sä.

• must

niin karismasta se on kiinni, ei pituudesta.

• ilm.
        must kirjoitti:

niin karismasta se on kiinni, ei pituudesta.

Ilmosssa halutaan väh.180cm pitkiä

• m26

…osuit ihan naulankantaan!! Vielä sinuakin lyhyempänä miehenä (167cm) olen huomannut kuinka karsiva tekijä pituus voi olla. Paras kuulemani kommentti oli 149cm pitkältä tytöltä ”oot hieman lyhyt mun makuuni” huvittavaa…
      Näin laskien meidän pienten miesten pitää olla huomattavan paljon aktiivisempia hakiessamme kumppania. Koska itse perusjoukosta (naisista) vain osa on meitä lyhyempiä ja heistäkin osa haluaa ”ison ja rotevan luolamiehen” niin silloin jäljelle jää suhteellisen pieni joukko ja siitä pitäisi sitten löytää sopiva sielun kumppani itselleen. Siksi kylmä johtopäätös: pituus vaikeuttaa pariutumista, vaikka olisi kuinka karsimaattinen.

Totuuden nimissä täytyy muistaa myös se että, isoilla naisilla on ihan vastaavanlainen ongelma kuin pienillä miehillä…

• 182 cm

Varmaan tuo pituus juttu on totta, mutta kyllä niitä selityksiä löytyy jos ei pituuteen voi vedota.

• -174-

naisena, koska joskus on sanottu, että "matalilla kengillä kiitos"!!!
        ei tää helppoa ole meilläkään.

• pitkis

Joo, olen 175 senttinen nainen, olen huomannut kuinka ryhti kärsii siitä että kanssaihmiset ovat lyhyempiä. Mieheni ei ole kuin pari senttiä minua pidempi ja ei tulisi mieleenkään laittaa korkkareita jalkaan.

Jos antaisin vain pituuden ratkaista, haluaisin 195 senttisen miehen. Kyllä se yleinen olemus ja se mitä korvien välissä liikku, on ehdottomasti tärkeintä.

Henk.koht. en ole koskaan senteistäni kärsinyt, päinvastoin. Luulen, että lyhyellä miehellä on ehka hankalampaa yhteiskunnassamme kuin pitkällä naisella.

• 168 cm

On olemassa luotettavaa tutkittua tietoa siitä, että "pitkät" mieshenkilöt löytävät elämänkumppanin huomattavasti helpommin kuin "lyhyet". Samoin kun menestyvät elämän (koulutus, työura, jne.) monilla eri osa-alueilla "paremmin". Tutkimus oli muistaakseni tehty Ranskassa.

No, patongillahan kasvaa pitkäksi, tummaksi ja varakkaaksi (akateemiseksi)! Kaikki tuttuja teesejä naisten seuranhakuilmoituksista...

Omalla kohdallani olen asiaan joutunut tutustumaan muutamia kertoja. Paras kommentti oli: "Olet muuten ihan ok ja olisi ihanaa tapailla useammin, JOS VAIN OLISIT 10 CM PIDEMPI"! On myönnettävä, että jopa minä menin täysin sanattomaksi. Tai, sitten oli kysymys peniksestäni?

Itselleni melko hankala tilanne, koska eniten ihailen juuri suht pitkiä naisia ( ne korkkarit!!! LOISTAVA, IHANAA JA ENNENKAIKKEA HUIPPUSEKSIKÄSTÄ !!!). Melkoinen pattitilanne! Onneksi kuitenkin olen aina tavannut naisia joiden itsetunto ja älykkyysosamäärä riittää, kun tapailee lyhyempää miestä. Niin, ja en ole edes varakas!

Mukavia jouluja kaikille kaltaisilleni hukkapaloille ja yli 175 senttisille naisille!

• ikisinkku18

itsekään koskaan naista saa ja mittää on 186cm, ikisinkkuna aina, ei naiset mua halua:'((

• jees

Kerronpa teille muutaman faktan.

Olen töissä Helsingissä paikassa jossa tapaan satoja ihmisiä päivittäin ja havainnoin noin 10,000-20,000 ihmisen käyttäytymistä päivittäin.

Jos haluat naisen, hyvännäköisen sellaisen:

1. Värjää tukkasi blondiksi, tai ota raitoja
      2. Kasvata tukka puolipitkäksi
      3. Näytä lähes naiselta
      4. Osta puuhelmet kaulaasi
      5. Käytä ainoastaan muotivaatteita
      6. Älä todellakaan ole lihaksikas
      7. Sinun ei tarvitse olla pitkä

• Pikkumies

...harrastaa keskenkasvuisia tyttölapsia jotka ihailevat Jasper Pääkköstä!

Aikuista naista noilla keinoilla ei saa kuin korkeintaan yhdeksi yöksi, ja siihenhän pystyy kuka vain!

Vai olenko väärässä?

• Aikuinen ja nainen
        Pikkumies kirjoitti:

...harrastaa keskenkasvuisia tyttölapsia jotka ihailevat Jasper Pääkköstä!

Aikuista naista noilla keinoilla ei saa kuin korkeintaan yhdeksi yöksi, ja siihenhän pystyy kuka vain!

Vai olenko väärässä?

Et ole väärässä... raidoitettu blondi-mies. Apua! Tässä voi nauraa itsensä kumoon. Se kirjoitus kuulostikin aika teiniltä ja teineillä lienee piiiiikkusen eri kriteerit kuin aikuisella naisella. Puuhelmet... voi hyvänen aika....

• utelias
        Aikuinen ja nainen kirjoitti:

Et ole väärässä... raidoitettu blondi-mies. Apua! Tässä voi nauraa itsensä kumoon. Se kirjoitus kuulostikin aika teiniltä ja teineillä lienee piiiiikkusen eri kriteerit kuin aikuisella naisella. Puuhelmet... voi hyvänen aika....

Saakos uteliasuutta kysyä minkä ikäinen olet aikuinen ja nainen?

• Aikuinen ja Nainen
        utelias kirjoitti:

Saakos uteliasuutta kysyä minkä ikäinen olet aikuinen ja nainen?

*tadaa* 34! :)

Tulikohan tää eri versioina useammmasti, hmm, "kömmähdys" tuo herjaa...

• Mimmi
        Aikuinen ja Nainen kirjoitti:

*tadaa* 34! :)

Tulikohan tää eri versioina useammmasti, hmm, "kömmähdys" tuo herjaa...

Toinen 25 v. aikuinen nainen on samaa mieltä! Raidat, eih... Tuohon pakkaukseenhan muuten kuuluu sitten solariumrusketus ja paita, josta on kaulukset nostettu pystyyn:) Lähinnä hilpeyttä herättää minussa ja kavereissani...

• mri

Olen saanut kuulla naisilta olevani lyhyt, vaikka olen 185 cm.

Pitkäksihän voikin oikeastaan sanoa vasta kun on 190 cm ylöspäin.

• Aikuinen ja nainen

Eipä tuo sinun pituus mikään kauhistus ole, sinulla on vain toistaiseksi käynyt huono flaksi. Itsellä on pituutta se perinteinen 165 senttiä ja oikein hienosti siihen sopisi sinunkin pituus.

Itse olen aina ajatellut etten ole pituusrasisti, mutta pieleen meni. Kerran järkkäsin sokkotreffit itselleni ja jouduin ottamaan pariin kertaan syvään henkeä nähdessäni vastapuolen. Mies olisi käynyt kainalokepistä. Treffit sujui silti ihan hyvin, ei se minun kielenkantoja jumittanut (ja istuessa pituueroa ei edes huomaa, heh) mutta siihen se kyllä jäi silti. Ja sen jälkeen jos johonkin ilmoitusta olen laittanut, on siinä ollut vaatimuksena se, että mies on pidempi kuin minä. 165 sentin ylitys onnistuu varmasti moneltakin mieheltä.

• Mr.Long

Noh en ite usko että pituudella olis väliä kjehkjeh olen 191cm pitkä ja kyllä vientiä on huhhuh :)

• mri
        Mr.Long kirjoitti:

Noh en ite usko että pituudella olis väliä kjehkjeh olen 191cm pitkä ja kyllä vientiä on huhhuh :)

Jos saisin itse valita pituuteni, olisin 193 cm.

• Aikuinen ja Nainen
        Mr.Long kirjoitti:

Saisihan sitä niska kekassa killittää jos sinua silmiin haluaisi katsella. Tai vaihtoehtoisesti puhallella napaan.... ;)

• mri
        Aikuinen ja Nainen kirjoitti:

Saisihan sitä niska kekassa killittää jos sinua silmiin haluaisi katsella. Tai vaihtoehtoisesti puhallella napaan.... ;)

Siitä sinun vastauksesta sai sellaisen käsityksen, että olen ihan hyvän pituinen, mutta muutama lisäsentti ei olisi pahitteeksi. Siis olen 185 cm.

• Aikuinen ja Nainen
        mri kirjoitti:

Siitä sinun vastauksesta sai sellaisen käsityksen, että olen ihan hyvän pituinen, mutta muutama lisäsentti ei olisi pahitteeksi. Siis olen 185 cm.

Ei sinunkaan pituudessa ole moitteen sijaa, mri. Vastailin tuolla napa-jutulla MrLong´lle mutta vastaukset tulee samaan riviin. Paitsi nyt kun vastaan juuri sinulle. Et sinä mitään lisäsenttejä tarvitse! Oikein hyvän kokoinen, salskea mies olet!

Exäni oli muuten saman pituinen kuin sinä, oikein kun halutti kaulailla niin hän kumartui ja minä varvistin vaan se oli kivaa! Ja hänelle minä olin kainalokeppi, se passas hienosti, siinä oli ihan hyvä olla.

• Nils Holgersson

Lainaus: Itsellä on pituutta se perinteinen 165 senttiä ja oikein hienosti siihen sopisi sinunkin pituus.

Sovitetaanko?? :)

• 161 cm (N)

Pitkä mies kääntää naisen pään, vaikkei kummoinen olisi muuten. Monesti ollaan kavereiden kanssa juteltu siitä, että moni pitkä ja komea mies olisi lyhyenä aika huomaamaton, ja toisaalta moni muuten niin söpö mies tulee sivuutettua täysin, jos tyyppi on lyhyt. Yli 180 on hyvä... Lyhyemmän kanssa tuntee itsensä isoksi. Yksi exäni oli 196 cm, tunsin itseni keijukaiseksi ja hänen kainalossaan oli turvallinen olo:)

• someone

Olen 21 vuotias, 190cm ja 90kg. Hyvännäköinen ja kaikin puolin useimpien naisien vaatimukset täyttävä, mutta yksin olen saanut olla. Ja ainoastaan siksi, kun olen todella ujo. En pysty tekemään aloitteita. Todennäköisyys, että nainen tekisi aloitteen taitaa olla pienempi kuin lottovoitolla, joten yksin saan olla jatkossakin.

• Bää

Itse olen 164 cm nainen ja jostain syystä pidän enemmän lyhemmistä (n. 175 cm) miehistä kuin pitkistä hongankolistajista. En tunne itseäni oikein kotoisaksi pitkien miesten kanssa, ja johan siinä tulee niskatkin kipeäksi jos toinen on 190 pitkä!

Mainitsit tuon luolamies-jutun. Ehkä olenkin sellainen vahva luolanais-tyyppi, ja siksi pidän pitkää miestä uhkana itselleni.. En tiedä.

Mutta makuja on monenlaisia, että älä Nils hätäänny. Ei kaikki etsi pitkiä hujoppeja. Hauskaa joulua! :)

• m25

lyhyyskin on vain yksi miinus kokonaisuudessa minkä muut asiat voivat korvata. Vai kuinka moni nainen on tosiaan niin narsisti että asettaa tuollasisia keinotekoisia senttirajoja kumppanille. Tietenkin jos nainen on itse yli 170 niin olisi aika outoa että mies on lyhyempi mutta kun suurin osa naisista on luokkaan 160-170 niin ei siinä kovin pitkä hongankolistaja tarvi olla että mies on kuitenkin pitempi ja jos se ei riitä sitten ei mahda mitään. Ja toisaalta kuinka moni mies edes kiinnostuu itseään pidemmistä naisista, en minä ainakaan.

• 168 cm

...minä ja muutamat ex-tyttöystäväni epänormaaleja?

Lueppas tekstini hieman ylempää!!!

• kokenut

Olen kokenut täysin samaa; lyhyellä miehellä on vaikeata. Olen itse 170cm ja vaimoni 164cm, hyvin menee mutta aina silloin tällöin saan kuulla kuinka mukavaa olisi jos olisin 182cm. Se on kuulemma sellainen ihannepituus hänelle. Entinen pitkäaikainen tyttöystäväni taas on 168cm ja myöskin usein sain kuulla siitä että olen niin lyhyt. Myös hänen kaverinsa kävi nyppimään hermoa, kun avoimesti tämän mielestä miehen tuli olla se klassinen "pitkä, tumma ja komea". Jätettyäni hänet tällä entisellä tyttöystävälläni on sitten nyt nämä kriteerit täyttävä 190cm kundi, ja kaverikin on tyytyväinen. Toisaalta molemmat tapaukset ovat opettaneet, että kyllä pariutumisessa voi lyhytkin onnistua, molemmissa pitkäaikaisissa suhteissa on mennyt hyvin ja lyhytaikaisiakin suhteita joukkoon vielä lisäksi mahtuu. Suhteista lähtijäkin olen ollut itse, eli en voi sanoa että minut olisi koskaan jätetty.

Pitkällä tosiaan on yhteiskunnassa helpompaa. Vastikäänhän julkaistiin tuore tutkimus, jossa jenkkilässä tutkittiin pituuden merkitystä palkkaan. Tutkimuksen mukaan yksi tuuma lisää pituudessa vastaa 800 dollaria vuodessa lisää palkassa. Siis 10 senttiä on jo 3200 dollaria eroa palkassa vuodessa. Lisäksi on tutkittu esim. pituutta USA:n presidenteissä ja todettu että kaikki ovat olleet pitkiä. Vain kerran on ollut lyhyt (olisikohan ollut 175 cm, en muista) ja tätäkin presidenttiä ivallisesti kutsuttiin nimellä Pikkumies.

• Normia pidempi

Pitäs tehdä tutkimus onko pituuden ja älykkyyden välillä positiivinen korrelaatio. Mutta joo, totuus taitaa olla siinä että pitkä mies on vaikutusvaltaisempi kuin muuten samankaltainen, lyhyempi mies. Se on geeneissä ja kulttuurissa oleva (harha)kuva.

Mutta olihan esimerkiksi Napoleon jotain

• Mikkeli
        Normia pidempi kirjoitti:

Pitäs tehdä tutkimus onko pituuden ja älykkyyden välillä positiivinen korrelaatio. Mutta joo, totuus taitaa olla siinä että pitkä mies on vaikutusvaltaisempi kuin muuten samankaltainen, lyhyempi mies. Se on geeneissä ja kulttuurissa oleva (harha)kuva.

Kyllä pojat asia on niin, että se on päänupin sisällä se menestys.

Nythän on vain niin, että kuten tässäkin ketjussa näkyy, lyhyet miehet jäävät helposti surkuttelemaan itseään, sen sijaan, että kolaisivat itsevarmasti eteenpäin. Pitkä saattaa saada varmuutta esiintymiseensä jo koostaan.

Historiassa on kuitenkin lukemattomia esimerkkejä lyhyistä miehistä, jotka ovat päässeet pitkälle niin hyvässä kuin pahassakin.

Napoleon oli todellakin pygmi, Hitler oli huomattavan lyhyt, Stalin oli noin 160 senttinen. Heiltä ei takuulla puuttunut itsevarmuutta ja kovuutta. Positiivisena esimerkkinä vaikkapa Einstein ja Arvo Ylppö.

Ja muuten älykkyyden ja pituuden tai minkään muunkaan ulkoisen ominaisuuden välillä ei ole korrelaatiota.

Terveisin Mikkeli, ÄO 162, Mensan sininen diplomi ja jäsenkortti laatikossa. Pituutta 178 cm.

• 191
        Normia pidempi kirjoitti:

enpä tiedä pituuden ja älyn korrelaatiosta mutta Napoleon oli vähän yli 150 pitkä ja Keisari ja HELVETIN TYHMÄ!

• kummallinen
        191 kirjoitti:

enpä tiedä pituuden ja älyn korrelaatiosta mutta Napoleon oli vähän yli 150 pitkä ja Keisari ja HELVETIN TYHMÄ!

Aika kummallinen on mielipiteesi, esim. Coxin tutkimuksen mukaan lyhyen Napoleonin ÄO oli 145, mikä on erittäin hyvä tulos. Sensijaan Lovenstein Instituutin tutkimuksen mukaan >180cm pitkällä George.W.Bushilla ÄO on puolestaan 91, mikä on USAn presidenttien joukossa historiallisesti ottaen erittäin heikko tulos. Silti sekä Napoleon että Bush ovat päässeet molemmat samantyyppiseen merkittävään asemaan. Siinä mielessä tietysti voi sanoa, että toinen oli älykäs ja toinen ei, mutta molemmat ovat tyhmiä, kun heijastaa mitä miehet siinä asemassaan ovat aikaansaaneet. Toisaalta vääriä tai tyhmiä päätöksiä tekee älykkäätkin ihmiset, mutta voidaanko sanoa että Napoleon oli kokonaisuudessaan tyhmä? Ennemminkin vallanhimon janoama tms.

• M19

..täysin asiaa. Itse olen vielä lyhyempi-160. Kirjoituksesi luettuani totean,että loppujen lopuksi naiset katsovat ihan muuta kuin pituutta.
      Tiedän kyllä,onhan se vittumaista olla 'päähäntaputeltava' mutta olen ajatellut aina,että jos tyttöä haittaa muutamien senttien pituusero,eikä hän koskaan voisi hyväksyä tämänmittaista,on naisella arvot pielessä,eikä hän todellakaan ole arvoiseni:T Tiedän,että joku pitää ajattelutapaani kapeakatseisena,mutta sillä ajatusmallilla itsetuntoni naisten suhteen ei ole laskenut. On sitä varmasti mukavia pidempiäkin tyttöjä ja kyllä heitäkin ymmärrän,tämän maailman ahdasmielisyyden ja tapakasvatuksen huomioonottaen.. kuitenkin,itselläni pisin naisystävä on ollut 178cm..olihan se hassun näköistä,mutta se oli rakkautta ja tulipahan sekin koettua:)
      Onnea sinulle,-JaKsA yRiTtÄä!-:)

• Usko

Olen itse samanpituinen kuin sinäkin,
      hyvä "Nils Holgersson" ja olen joskus huomannut
      samaa. Tosin tällä hetkellä asun ja elän itseäni pidemmän naisen kanssa joka arvostaa enemmän muita tekijöitä minussa. Viime vuosituhannella alkanut suhde elää ja voi hyvin kaikesta huolimatta.

Toivotan uskoa parempaan huomiseen !

Löydät vielä sen oikean, olkoon hän lyhyempi, pidempi tai juuri samanpituinen kanssasi.

• Lissu

Tässäkään asiassa ei voi yleistää, yhtälailla me naisetkin kärsimme pittudestamme, mutta emme ihan niin paljoa kuin te. Onhan niitä miehiä ollu jotka ei oo suvainnu itteään lyhyempää naista ja ite sit on ollu joku parimetrsine, eti sit ittelles tarpeeks pitkä eukko...
      Onhan meidänkin suhteessa pituus eroa melkeen 20 senttii, mut ei se muo haittaa...
      Mutta jotkut naiset ovat niin pinnallisii et ne voi mun puolesta heittää vaikka hevonkuuseen...
      Mun mielestä se on kumminkin se sisus tärkeetä...

• käppänä

MOT, eli Mikä Oli Todistettava.

Tuossa edellä Lissu just toteaa ohimennen, että: "Onhan meidänkin suhteessa pituus eroa melkeen 20 senttii, mut ei se muo haittaa." Ihan varmasti se on se luolamies, joka on 20 senttiä pidempi, kuin kirjoittaja. Ei toisinpäin.

Naisella noi vaatimukset on todellakin kirjoitetu geeneihin.

• pikkuinen

Minä taidan olla sellainen ihmenainen, että minua nimenomaan KIEHTOO lyhyet ja hennot miehet! Oma ukkoni on 175, eikä yhtään haittaisi, jos olisi lyhyempikin.

Itse olen 162, hirvittävän hento ja painan tasaisesti alle 50 kiloa, nyt 46. Mitä te luulette - miltä tuntuisi olla sellaisen isokouraisen hongankolistajan käänneltävänä? Ääk. Tahdon tasapuolisuutta!

Ihannemiehelläni on sirot ja näppärät ;) kädet, komea konkkanokka (muutenkin persoonalliset, anti-Cruiset kasvot) ja hyvä ryhti. On tasan sama, mitä työtä mies tekee ja mitä palkkaa siitä saa, kunhan ei ole mikkän vetelä vitkuttelija, vaan napakka ja terävä ukko.

Älä Nils Holgersson vaivu epätoivoon. Selkä suoraksi, ryhti mainioksi ja menoksi!

• keijo

Totuushan on että vika on jossain muualla, sanovat vain hienotunteisesti sua pätkäksi, kun ei viitti päin pläsiä sanoo järjenjättiläiseksi.

• kmjn

pituusrasismi pitää paikkansa muutenkin kuin parinmuodostuksessa.

Aloitin tos syksyllä johtamiseen liittyvän parivuotisen koulutuksen, jossa heti aluksi henkilökohtaisten johtamistaitojen luennoija kysyi kuulijoilta, mitkä ovat kolme tunnettua johtajan ominaisuutta. No, vastauksia tuli laidasta laitaan. Tässä sitten ne oikeat vastaukset luennoijan suusta.

Johtajan tulee olla:
      1. mies
      2. pitkä mies
      3. tummahiuksinen mies

hieman motivaatiota etsiskelen koulutukseen, kun itse olen 170cm ja vaalea, onneksi sentään mies.

• pitkäjussi.

tuo muuten pitää paikkansa kun ole itse siis yli kaksi metrinen ja tumma hiuksinen ja mies ! olen yrittäjänä toiminut jo aika pitkään ja minun on hyvä käydä liike neuvotteluja kun on vähän paksu korvainen ja omapäinen niin yleensä vasta puoli taipuu minun hinta tarjoukseeni kun pidän pääni ja en anna periksi! siis kyllä siitä pituudesta on hyötyä ja kyllä muuten naiset on enempi kiinnostunut pitkistä kuin pätkistä onhan ne turvallisempia!

• Näsä
        pitkäjussi. kirjoitti:

tuo muuten pitää paikkansa kun ole itse siis yli kaksi metrinen ja tumma hiuksinen ja mies ! olen yrittäjänä toiminut jo aika pitkään ja minun on hyvä käydä liike neuvotteluja kun on vähän paksu korvainen ja omapäinen niin yleensä vasta puoli taipuu minun hinta tarjoukseeni kun pidän pääni ja en anna periksi! siis kyllä siitä pituudesta on hyötyä ja kyllä muuten naiset on enempi kiinnostunut pitkistä kuin pätkistä onhan ne turvallisempia!

Se on varmasti parempi, että käyt ne liike neuvottelusi (lappeen Rannassa), ihan livenä. Jos jättäisit tarjouksesi kirjallisena, asiakkaat saattaisivat nauruun tukehtua.

(Tähän kuuluu sitten muuten vastata, että kyllä mä muuten osaan väli merkit ja isot kirjaimet ja yhdys sanat mutten nyt viitsinyt tänne niitä alkaa miettimään mutta liikeneuvotteluissa kirjoitan kyllä oikein moitteetonta tekstiä kun olen niin pitkäkin ja naisia on joka lähtöön ja ihan muuten vain satuin lukemaan sinkkupalstaa vaikka naisia on joka sormelle ja varpaalle on vain kiva välillä katsella sinkku pätkien ruikutusta...)

AARRGHH!!!

• pitkäjussi
        Näsä kirjoitti:

Se on varmasti parempi, että käyt ne liike neuvottelusi (lappeen Rannassa), ihan livenä. Jos jättäisit tarjouksesi kirjallisena, asiakkaat saattaisivat nauruun tukehtua.

(Tähän kuuluu sitten muuten vastata, että kyllä mä muuten osaan väli merkit ja isot kirjaimet ja yhdys sanat mutten nyt viitsinyt tänne niitä alkaa miettimään mutta liikeneuvotteluissa kirjoitan kyllä oikein moitteetonta tekstiä kun olen niin pitkäkin ja naisia on joka lähtöön ja ihan muuten vain satuin lukemaan sinkkupalstaa vaikka naisia on joka sormelle ja varpaalle on vain kiva välillä katsella sinkku pätkien ruikutusta...)

AARRGHH!!!

kuule kun ajan autoo samalla kun kirjoitan kannettavalla et ! näsä viisaat on aina mielestään viisaita ja itäsuomesta ( niinkuin mooses lipponen) ja sitten tollaset pilikun viilaajat kun sä te taidatte olla niitä jotka istuu päivät matkahuollon baaris ja oletta suomen viisaimmat miehet!heh.!ja sanonpa sulle et lähe kiertämään muutakin kuin sitä teidän baarin ja kortiston väliä ! se kuule on sitä parasta koulua ja siellä ei tollaset näsäviisaat onnistu pitkään!
        mutta sille ei mitään voi että sinut on luotu kääpiöksi ja toiset pitemmiksi mut sun on vaikee tajuta sitä!

• Näsä
        pitkäjussi kirjoitti:

kuule kun ajan autoo samalla kun kirjoitan kannettavalla et ! näsä viisaat on aina mielestään viisaita ja itäsuomesta ( niinkuin mooses lipponen) ja sitten tollaset pilikun viilaajat kun sä te taidatte olla niitä jotka istuu päivät matkahuollon baaris ja oletta suomen viisaimmat miehet!heh.!ja sanonpa sulle et lähe kiertämään muutakin kuin sitä teidän baarin ja kortiston väliä ! se kuule on sitä parasta koulua ja siellä ei tollaset näsäviisaat onnistu pitkään!
        mutta sille ei mitään voi että sinut on luotu kääpiöksi ja toiset pitemmiksi mut sun on vaikee tajuta sitä!

Älä nyt hyvä mies autoillessa sitä läppäriä räpelöi! Noin pitkästä ukosta jää palomiehille kauhea siivoaminen, siitä vastaantulleen Scanian maskista. (Jos siellä Pohojanmaalla nyt sitten vastaantulijoita sattuu olemaan.)

Jyväskylä muistaakseni on itäisin paikkakunta, missä olen viimeiseen kymmeneen vuoteen poikennut.

Matkahuollon ? baarissa en ole ikinä käynytkään, varmaan mahtava mesta. Tavallisessa baarissa pari vuotta sitten.

Kortistossa kävin kerran 80-luvulla, viikkoa myöhemmin soitin niille, että pyyhkikää nimi pois, sain jo töitä.

Ja mitähän Lipponen tähän asiaan liittyy? Jaa niin, pelastihan hän sentään Suomen lamasta, jonka Aho ja Viinanen järjesti.

Niin ja pituutta on muuten 184cm, joka on mielestäni ihan sopiva mitta, ainakin sopivia vaatteita saa joka kaupasta. Toisin kuin yli parimetrisillä on kuulemma asian laita.

Syy tuohon edelliseen purkaukseeni oli vain kyllästyminen samaan ilmiöön, jota tapaa joka ikisellä keskustelupalstalla, niin Suomessa, kuin ulkomaillakin: Kun joku kirjoittaa vaikka kuinka asiallisen kysymyksen, aina löytyy joitain nutipäitä, jotka LUULEVAT olevansa parempia ja menestyvämpiä yms. Ja sitten pitää alkaa (pohjanmaalaiseen tyyliin) kehumaan itseänsä ja pituuttansa ja naisystäviensä määrää. Ja tietysti yrittäjyys ja valtavat tulotkin pitää jossain vaiheessa ottaa esille. (Nakkikioskin omistajakin tai siivooja muuten voi olla yrittäjä, tuli vaan mieleen)

Voisitko arvon Pitkäjussi sanoa edes yhden syyn miksi luet sinkkupalstaa, jos niitä naisia kerran on hätisteltäväksi asti?

Ja voisitko myös valottaa, miksi sinun kaltaistesi pitää aina käydä haukkumassa lyhyitä, köyhiä, sinkkuja, homoja, lesboja, alipainoisia, ylipainoisia ja ties mitä vähemmistöjä. Ja kehumassa itseä? Pönkitättekö itsetuntoanne, vai mitä ihmettä?

Kaikesta huolimatta menestyksekästä kaksituhattanelosta sinnekin!

• Hymyillen
        Näsä kirjoitti:

Älä nyt hyvä mies autoillessa sitä läppäriä räpelöi! Noin pitkästä ukosta jää palomiehille kauhea siivoaminen, siitä vastaantulleen Scanian maskista. (Jos siellä Pohojanmaalla nyt sitten vastaantulijoita sattuu olemaan.)

Jyväskylä muistaakseni on itäisin paikkakunta, missä olen viimeiseen kymmeneen vuoteen poikennut.

Matkahuollon ? baarissa en ole ikinä käynytkään, varmaan mahtava mesta. Tavallisessa baarissa pari vuotta sitten.

Kortistossa kävin kerran 80-luvulla, viikkoa myöhemmin soitin niille, että pyyhkikää nimi pois, sain jo töitä.

Ja mitähän Lipponen tähän asiaan liittyy? Jaa niin, pelastihan hän sentään Suomen lamasta, jonka Aho ja Viinanen järjesti.

Niin ja pituutta on muuten 184cm, joka on mielestäni ihan sopiva mitta, ainakin sopivia vaatteita saa joka kaupasta. Toisin kuin yli parimetrisillä on kuulemma asian laita.

Syy tuohon edelliseen purkaukseeni oli vain kyllästyminen samaan ilmiöön, jota tapaa joka ikisellä keskustelupalstalla, niin Suomessa, kuin ulkomaillakin: Kun joku kirjoittaa vaikka kuinka asiallisen kysymyksen, aina löytyy joitain nutipäitä, jotka LUULEVAT olevansa parempia ja menestyvämpiä yms. Ja sitten pitää alkaa (pohjanmaalaiseen tyyliin) kehumaan itseänsä ja pituuttansa ja naisystäviensä määrää. Ja tietysti yrittäjyys ja valtavat tulotkin pitää jossain vaiheessa ottaa esille. (Nakkikioskin omistajakin tai siivooja muuten voi olla yrittäjä, tuli vaan mieleen)

Voisitko arvon Pitkäjussi sanoa edes yhden syyn miksi luet sinkkupalstaa, jos niitä naisia kerran on hätisteltäväksi asti?

Ja voisitko myös valottaa, miksi sinun kaltaistesi pitää aina käydä haukkumassa lyhyitä, köyhiä, sinkkuja, homoja, lesboja, alipainoisia, ylipainoisia ja ties mitä vähemmistöjä. Ja kehumassa itseä? Pönkitättekö itsetuntoanne, vai mitä ihmettä?

Kiitos, että jaksoit vielä lohkaista! ;)

• Tutkija
        Näsä kirjoitti:

Et tunnu olevan oikein selvillä Suomen poliittisesta ja kansantalouden historiasta. Tiedätköhän oikein mistään mitään.

• F-22

Mä en kyllä tajua toisia naisia...

Mulla ei oo erityisiä pituus vaatimuksia, mutta sen tiedän että en voi rentoutua oikein heiveröisen kamun kanssa, pelkään liikaa satuttavani häntä...
      Oliskohan se isosiskon kirous tai jotain mutta minun on aina ollut pakko varoa etten käytä liian rajuja otteita, kun en kovin pienikään itse ole.

(Moni meistä naisistä kuulema kuitenkin kiehtoo ajatus olla kääpiön kanssa edes kerran...)

• että what?

jopas vallan kummallinen juttu,kun oon 164cm pitkä jäpikäs ja aina on neitosia riittänyt.eipä tuota ole koskaan kukaan pituudesta moittinut,päinvastoin ystävällisesti kysyneet haittaako se mua itseäni..kun jokunen kimmakamu on vuosien varrella ollut mua paljonkin pidempi. oot tainnu vaan törmätä tosi ronkeleihin mimmeihin..

• 191cm

Mulla on kaverina alle 170cm mies. Ja kyllä sen selvästi huomaa, että vaikeampaa se on kuin pitkällä. Baarissa pitää tosiaan ensin katsoa naisen pituus ennenkuin lähestyä. Sit jopa naiset vittuilevat ihan suoraan pituudesta. Eikös monilla lyhyillä miehillä ole tämä Napolenkompleksi vai mikä se nyt olikaan..siis esittämisen tarve.

• Anonyymi
        191cm kirjoitti:

Mulla on kaverina alle 170cm mies. Ja kyllä sen selvästi huomaa, että vaikeampaa se on kuin pitkällä. Baarissa pitää tosiaan ensin katsoa naisen pituus ennenkuin lähestyä. Sit jopa naiset vittuilevat ihan suoraan pituudesta. Eikös monilla lyhyillä miehillä ole tämä Napolenkompleksi vai mikä se nyt olikaan..siis esittämisen tarve.

Tuo on ihan ihmisen oma keksimä juttu, että kaikki mitä pienikokoinen mies tekee "kompensoi" muka pituuttaan, itse ainakin käyn juoksemassa 166cmnä ihan terveyden vuoksi, soitan rumpuja, mistä jatkuvasti isot miehet ulisee että "tuo pikku pelle" "ei ei ei"😭😥😢😰😨"ei pikku pysty" .....vaikka kahdella levylläkin🥁 ......isoilla tuntuu olevan se että jos pikku pystyy johonkin, mihin itse ei, niin ulina alkaa....käytös on kuin pikkupojilla...huudellaan ilmanvaihtohornista, seinien takaa, parvekkeilta. Kaikki ei vaan pysty kaikkeen, itse tiedän monia hyviä rumpaleita jotka pienikokoisia, ja olihan Joey Jordisonkin lyhyt, ja nopeeta pisti.

• kirahvi

itse oon 21-v ja 195cm pitkä akateeminen mies, mutta eipä oo naista koskaan ollu, vaikka oon ujoudestani huolimatta jokusen kerran yrittäny. Ulkonäössä tuskin on hirveesti vikaa. Ehkä annan itsestäni turhan epävarman kuvan.

• naikkonen

En mie tiiä itse oon lyhyt 158 ja oon tykästyny pitkiin miehiin..se on jotenki turvallisen oloinen semmonen iso äijän köriläs mutta makunsa kullakin..

• Anonyymi

oikwasri niin innhottavaq uuutinen ku jn2 tyttöä kuollur muka hypännyt milloinkahan nämä 2 murhaajaahaa saadaan kkiin

• Anonyymi

On valitettavasti niin, että alle 175 cm pituinen mies on naisille pelkkää kuraa, parisuhteeseen voi hukkapätkämies voi päästä mikäli on miljonääri tai julkkis, mieluiten molempia.
      Jos ihme käy, voi ihan tavallinenkin pätkä päästä (naisen armosta) suhteeseen, mutta se onni ei kauaa kestä, heti kun potentiaalinen +180 cm mies vähänkin kiinnostuu tai edes esittää kiinnostunutta, nainen vaihtaa "parempaan" ja niitä "yhden illan kokeiluja" pitkien kanssa, ne on naiselle sallittava, jos ei näitä kokeiluja hyväksy, niin edessä on välittömästi piiiiiiiitkä kausi sinkkuna.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      59
      4054
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      94
      2419
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2082
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1803
    5. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1611
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1536
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1222
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1148
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      110
      1135
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1062
    Aihe