mitä on R&B/

poju

voisiko joku viisas kertoa mulle mita toi on/
liittyyko rap-musiikki, tai hiphop millaan lailla asiaan/ sorry, puuttuu tietyt kirjaimet, ku oo ulkomailla.
kiitos

8

4561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korsto36

      rythm & blues


      eli rytmi & blues

      • minääää

        rhythm & blues


      • Jorma
        minääää kirjoitti:

        rhythm & blues

        Mä oon joskus saanu käsityksen että tämä R&B olisi semmoistä "ränttätänttä"-musiikkia, esim. kuin vanha Fleetwood Mac tai joku vastaava...


      • masty
        Jorma kirjoitti:

        Mä oon joskus saanu käsityksen että tämä R&B olisi semmoistä "ränttätänttä"-musiikkia, esim. kuin vanha Fleetwood Mac tai joku vastaava...

        Urpot!
        r&b on rytmikästä musiikkia johon on yhdistetty soulia hoppia bluesia ja muita samantyylisiä musa lajeja.
        R&B:sä on mun mielestä tosi tärkeetä et siin on bassarit messis, eihän se muuten ois mitään r&b:t!!! Tosi hyviä artistei, kannattaa tzekkaa!!:
        Ashanti, MaryJ.Blige(nimi väärin, kai), R.Kelly, Beyonce, Mariah Carey, Sisqo, Alicia Keys, Kelis, Blu Cantrel...loputonta hunajaa!!!


      • Sha
        masty kirjoitti:

        Urpot!
        r&b on rytmikästä musiikkia johon on yhdistetty soulia hoppia bluesia ja muita samantyylisiä musa lajeja.
        R&B:sä on mun mielestä tosi tärkeetä et siin on bassarit messis, eihän se muuten ois mitään r&b:t!!! Tosi hyviä artistei, kannattaa tzekkaa!!:
        Ashanti, MaryJ.Blige(nimi väärin, kai), R.Kelly, Beyonce, Mariah Carey, Sisqo, Alicia Keys, Kelis, Blu Cantrel...loputonta hunajaa!!!

        Alunperin Rhythm Blues oli siis Bluesia, jossa oli potkua. Aika rokkia siis. Mutta 80-luvun lopulla joku nimi piti keksiä tälle kutusoulille, kun eihän se mitään souliakaan ole, niin Amerikkalaiset keksi kutsua sitä R&B:ksi. Eli ei siis mitään tekemistä alkuperäisen kanssa. Jenkeillä oli erikseen listat musiikille ja mustalle musiikille, joka meni nimellä Rhythm Blues ja sinne tuo kihnutus-soul sitten meni.


      • etäs
        Sha kirjoitti:

        Alunperin Rhythm Blues oli siis Bluesia, jossa oli potkua. Aika rokkia siis. Mutta 80-luvun lopulla joku nimi piti keksiä tälle kutusoulille, kun eihän se mitään souliakaan ole, niin Amerikkalaiset keksi kutsua sitä R&B:ksi. Eli ei siis mitään tekemistä alkuperäisen kanssa. Jenkeillä oli erikseen listat musiikille ja mustalle musiikille, joka meni nimellä Rhythm Blues ja sinne tuo kihnutus-soul sitten meni.

        entäs sitten kun on kai joku drumm'n bass. mitä se on. tää ei osaa ees kirjottaa sitä, mut siis... mihin musalajiin liittyy ja oisko jotain esimerkkejä biiseistä vaikka. tuntuu niin musasivistymättömältä...


      • blankman
        masty kirjoitti:

        Urpot!
        r&b on rytmikästä musiikkia johon on yhdistetty soulia hoppia bluesia ja muita samantyylisiä musa lajeja.
        R&B:sä on mun mielestä tosi tärkeetä et siin on bassarit messis, eihän se muuten ois mitään r&b:t!!! Tosi hyviä artistei, kannattaa tzekkaa!!:
        Ashanti, MaryJ.Blige(nimi väärin, kai), R.Kelly, Beyonce, Mariah Carey, Sisqo, Alicia Keys, Kelis, Blu Cantrel...loputonta hunajaa!!!

        R&B!!!

        ... Just. Taas joku Mestari asialla, joka ei ti-
        edä tosi R'n Bsta hevon kukkua. "Check the roots, man". (R&B = Otis Redding, Sam and Dave, Wilson Pickett, etc, etc)

        Taidat olla vähän nuori ?


    • mge

      Joskus 30-50 luvuilla Amerikassa oli ns. Race levyjä jotka olivat suunnattu mustaihoiselle kansanosalle, bluesia ja vastaavaa. Sittemmin kun valkoisetkin alkoivat ymmärtää hyvästä musiikista piti termiä hieman muuttaa ja 50-l se sai tuon nykyisen Rythmn & Blues nimikkeen jolla mm. Billboard mittaa "mustan" musiikin suosiota.
      Eli R&B ei todellakaan alkuperäisessä merkityksessään tarkoita mitään tiettyä musiikin lajia vaan sen alla olivat kaikki afroamerikkalaisen musiikin tyylisuunnat:varhaiset Rock'n rollit,soulit, gospelit ja bluesit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1758
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      166
      1145
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1123
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      921
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe