Eberin, Webaston, Articin yms.

käytöstä

Lukekaa tämä kaikki lisälämmittimien käyttäjät!
Lisälämmittimiä merkistä riippumatta pitää käyttää oikein eli kun LÄMMITTIMEN POLTTO ON PÄÄLLÄ EI AUTOA SAA MISSÄÄN TAPAUKSESSA KÄYNNISTÄÄ!!! Käynnistettäessä virtajärjestelmän jännite alenee hetkellisesti, aiheuttaen jopa polton keskeytymisen hetkeksi, josta lisälämmitin ei sitten tykkää yhtään. Omien kokemusteni perusteella lisälämmittimen (Volvon Arctic)väärän toimintatavan takia oli remontin tarvetta jopa pari kertaa talvessa!! Eli otti tosi lujaa päähän! Mutta kun aloin sammuttaa polton ennen auton käynnistämistä ongelmat katosivat sen siliän tien. Ainoastaan joka syksyinen puhdistus/huolto on enää tarpeen kun kesällä ei laitetta tule käytettyä. Kerran tuli huoltomieheltä kommentti että ei ollut Volvossa näin puhdasta (sisältä) laitetta auton alla nähnytkään.

11

4257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikka

mitä helvettiä tuommosilla lämppäreillä on virkaa, eihän niistä tule kuin isot huolto/korjauskulut?

• yari

webaston kohdalla, kysyin maahantuojalta eberissä kylläkin, ainakin vanhassa 5 kw mallissa

• minä

Kyseisestä toimintatavasta ei liene haittaakaan muille kuin erittäin kiireisille!

• D52002

en ole pysäytellyt Volvon Ardic-lämppäriä, vaan startannut tylysti. Kertaakaan ei ole ollut rikki lämppäri. En kyllä ymmärrä tätä itkemistä näillä palstoilla, taitaa olla käyttäjissä vika??

Olen aika vakuuttunut siitä, että lämppäri vaatii hyvin toimiakseen seuraavat edellytykset:

1. Hyvä akku eli riittävästi jännitettä ja varauskapasitettia jäljellä puhtaaseen sytytykseen ja polttoon. Heikko jännite aiheuttaa polttimen nokentumisen ja oikuttelun, lopulta rikkoutumisen. Paras (ainoa?) keino taata tämä on ladata akkua usein, eli kätevimmin automaattisella akkuvahdilla. Tähän saattaa liittyä nimim. käytöstä kommenttikin.

2. reilut polttoajat eli ei nykytetä 5 -10 minuutin pätkiä. Poltin kuumaksi vähintää 30 minuutin jaksoilla - pysyy puhtaana.

3. Säännöllinen huolto

Itselläni on vm. 2002 Volvossa akkuvahti, käytän tolppaa päivittäin, lämppäriä ajastimella 2-4 kertaa päivässä. Pelaa hienosti. 200-300 € investoinnilla huolet häipyivät.

• noin

tottakai jännite tippuu ja lämmintin häiriölle alijännitteestä.
      olen samaa mieltä ja kokemustakin löytyy, tosin rikki ei ole mennyt mut seuraava käynnistys ei sata prosettinen.

• JDC

Ainakin uudemmissa Ebereissä tuossa alijännitesuojassa (alaraja 10,2V) on 20 sekunnin reagointiviive, eli ei lämmittimen normaalista auton starttauksesta pitäisi häiriölle mennä.

• puhetta

Minulla on Webasto ja se ei ole koskaan edes kovalla pakkasella sammunut autoa käynnistettäessä. Nuo lämmittimet mitkä toimii miten sattuu automaattisesti autossa on aina rikki kun ne karstoittuu. Lämmitintä tulee käyttää kerralla vähintään 20min ennen sammuttamista. Automaattisesti lämmönmukaan toimivat käynnistyvät ja sammuvat miten sattuu. Ja vaikka poltto katkeaa ei se haittaa jos samantien laitetaan uudet tulet.

Lämmitintä ei myöskään saa jattää käyttämättä kesällä. Samoin kuin ilmastointia talvella. Lämppäriä pitää käyttää sillon tällöin myös kesällä. Vaikka kerran kuussa.

Sitten kun laite alkaa savuttaa vähänkin ollessaa täydellä poltolla pitää se säätää, muutoin se alkaa pikkuhiljaa karstoittua.

Toisessa autossani on Webasto nyt 10:nes talvi menossa ilman murheita ja toisessa autossa 5:des talvi.

• HDJ

Mulla on 5kw:n diesel webasto ja annan sen aina käydä niin kauan kunnes kone on normaalilämpöinen.
        Ei ikinä mitään ongelmia.

• jusku

Mistähän moisen älyttömyyden olet päähäsi saanut. Minä en ole ikinä sammutellut eberiäni ja aina vain lämmintä pukkaa.

• voi sun...........

Jatkuvakäyttöinen lämmitin, tankkaat vain välillä.

• weba5kw

Olen käyttänyt Webastoa 5kw noin 4v ja lämmitän vähintään kaksi kertaa päivässä. Käynnistän aina auton kesken lämmityksen, käsin en webastoa sammuta koskaan. Autolla ajettu nyt 200tkm.
      Webastoa ei ole koskaan huollettu ja toimii ongelmitta. Hyvä peli, Suosittelen :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90