Noniin, eli olis syntymäpäivä tuossa tammikuun lopulla ja isukki on luvannut ostaa auton ja hintaa max. 30 000 euroa. Oon vasta noin viikon tutustunut mobile.de;n autoihin eli aika kehnot tiedot tuon hintaisista autoista vielä.
Sen verran isä sanoi ettei Japanilaisia romukasoja kuulemma saa ostaa, vaikka itse kyllä Celicaakin katoin ihan mielenkiinnolla. Kuulemma pilaa yhden Espoon kaupunginosan maineen jos pihoilla roikkuu Japanilaisia, no minä en tiedä :)
Eli kärkipäässä on muutamia autoja: Bemaria oon katellu aika paljon ja etenkin tuota 850 mallisarjaa, hemmetin hienon näköinen. Z3 olis myös kiva auto, mutta kun pitäis pärjätä tällä autolla parikolme vuotta kesät talvet, niin avoauto ei miellytä. Mersuista taas SL500 ja SLK, molemmat muuttuu avoautoiksi. Myös Audi TT kiinnostaisi. Valinta on kyllä todella vaikea ja ajattelinkin kysellä asiantuntijoilta hieman. Veroista en paljoa tajua, mutta joku osasi kertoa, että Saksan hinta kertaa 1,8 niin ollaan lähellä? Onko kokemuksia noista autoista? Mitä muita vaihtoehtoja tuohon hintaan saisi? Ehkä joku Porsche tai Jenkki?
Mitään kummallista autoahan tuolla hinnalla ei saa, mutta mielipiteitä saa laittaa. Mikä siis ensimmäiseksi autoksi?
Urheiluauto 30k €:llä?
61
5943
Vastaukset
- tässä pari..
Type-R tai T-Sport. Sillä rahalla kun saa uudenkin eikä mitään vanhaa paskaa, tai jos käytettyä katot niin Turbo Celicahan ois kiva. Isukin mielipiteistä ei kannata välittää kun ei tunnu tietävän autoista mitään..
- Turbo yaris
Oon samaa mieltä,mitään käyttettyjä natseja ei kannata ostaa jos saa uudenkin.
- Inertia
Turbo yaris kirjoitti:
Oon samaa mieltä,mitään käyttettyjä natseja ei kannata ostaa jos saa uudenkin.
... niin miksi tarjoatte kaverille jotain pokemonautoja? Erityisesti vielä sen jälkeen kun kaveri on sanonut että ei japanilaisia? Hengen köyhyyttä ilmeisesti?
Jos itselläni olisi varaa laittaa 30000 € käteistä autoon ja sen pitäisi olla urheiluauto, niin katselisin esimeriksi mainittua TT-audia, mutta vielä kiiluvammin silmin käytettyä Corvettea, Porschea tms. Kyllähän noita "edullisia" urheiluautoja käytettynäkin saa. Vette ja Porsche ovat urheiluautoiksi luotettavan maineessa ja jälleenmyynti on yleensä helppoa ja arvo ei enään juuri putoa.
Type-R, 206 RC ja erittäin naurettavat Yaris ihan mitä tahansa sport mallit eivät kyllä täytä missään suhteessa urheiluauton kriteereitä. Näin se vain on vaikka kuinka itsenne uneen runkkaisittekin noita laitteita miettien. Koskee myös kaikkia alunperin muuhun käytöön kuin URHEILUAUTOILUUN suunniteltuja laitteita.
Esimerkki hyvästä rajatapauksesta on vaikkapa Ford Puma. Ei urheiluauton tehoja, silti enemmän urheiluauto kuin Type-R... :) - Scuore sportivo
Inertia kirjoitti:
... niin miksi tarjoatte kaverille jotain pokemonautoja? Erityisesti vielä sen jälkeen kun kaveri on sanonut että ei japanilaisia? Hengen köyhyyttä ilmeisesti?
Jos itselläni olisi varaa laittaa 30000 € käteistä autoon ja sen pitäisi olla urheiluauto, niin katselisin esimeriksi mainittua TT-audia, mutta vielä kiiluvammin silmin käytettyä Corvettea, Porschea tms. Kyllähän noita "edullisia" urheiluautoja käytettynäkin saa. Vette ja Porsche ovat urheiluautoiksi luotettavan maineessa ja jälleenmyynti on yleensä helppoa ja arvo ei enään juuri putoa.
Type-R, 206 RC ja erittäin naurettavat Yaris ihan mitä tahansa sport mallit eivät kyllä täytä missään suhteessa urheiluauton kriteereitä. Näin se vain on vaikka kuinka itsenne uneen runkkaisittekin noita laitteita miettien. Koskee myös kaikkia alunperin muuhun käytöön kuin URHEILUAUTOILUUN suunniteltuja laitteita.
Esimerkki hyvästä rajatapauksesta on vaikkapa Ford Puma. Ei urheiluauton tehoja, silti enemmän urheiluauto kuin Type-R... :)"Jos on ostamassa urheiluautoa...
...niin miksi tarjoatte kaverille jotain pokemonautoja? Erityisesti vielä sen jälkeen kun kaveri on sanonut että ei japanilaisia? Hengen köyhyyttä ilmeisesti?"
Veit Inertia sanat suustani.
Taitaa threadin aloitusviesti kyllä provolle. Tällä palstalla on ollut viime aikoina hyvin esillä japsien ja eurooppalaisten kilpahaukunta ja kaveri kertoi, että iskä ostaa 30k € auton, mutta japsi se ei saa olla..:) Toisaalta, jos nyt kuitenkin olisi ollut ihan tosissaan kirjoitettu, niin eiköhän se Type-R olisi aivan passeli peli pilluralliautoksi. Porschet mielummin vaikka harrastelijoille. - Scuore sportivo
Scuore sportivo kirjoitti:
"Jos on ostamassa urheiluautoa...
...niin miksi tarjoatte kaverille jotain pokemonautoja? Erityisesti vielä sen jälkeen kun kaveri on sanonut että ei japanilaisia? Hengen köyhyyttä ilmeisesti?"
Veit Inertia sanat suustani.
Taitaa threadin aloitusviesti kyllä provolle. Tällä palstalla on ollut viime aikoina hyvin esillä japsien ja eurooppalaisten kilpahaukunta ja kaveri kertoi, että iskä ostaa 30k € auton, mutta japsi se ei saa olla..:) Toisaalta, jos nyt kuitenkin olisi ollut ihan tosissaan kirjoitettu, niin eiköhän se Type-R olisi aivan passeli peli pilluralliautoksi. Porschet mielummin vaikka harrastelijoille.Tätä se teettää, kun päättää viettää yhden lomapäivän selvinpäin. :)
"Taitaa threadin aloitusviesti kyllä provolle."
Tarkoitin, että taitaa olla provo... - pokemonauto
Inertia kirjoitti:
... niin miksi tarjoatte kaverille jotain pokemonautoja? Erityisesti vielä sen jälkeen kun kaveri on sanonut että ei japanilaisia? Hengen köyhyyttä ilmeisesti?
Jos itselläni olisi varaa laittaa 30000 € käteistä autoon ja sen pitäisi olla urheiluauto, niin katselisin esimeriksi mainittua TT-audia, mutta vielä kiiluvammin silmin käytettyä Corvettea, Porschea tms. Kyllähän noita "edullisia" urheiluautoja käytettynäkin saa. Vette ja Porsche ovat urheiluautoiksi luotettavan maineessa ja jälleenmyynti on yleensä helppoa ja arvo ei enään juuri putoa.
Type-R, 206 RC ja erittäin naurettavat Yaris ihan mitä tahansa sport mallit eivät kyllä täytä missään suhteessa urheiluauton kriteereitä. Näin se vain on vaikka kuinka itsenne uneen runkkaisittekin noita laitteita miettien. Koskee myös kaikkia alunperin muuhun käytöön kuin URHEILUAUTOILUUN suunniteltuja laitteita.
Esimerkki hyvästä rajatapauksesta on vaikkapa Ford Puma. Ei urheiluauton tehoja, silti enemmän urheiluauto kuin Type-R... :)Luulempa että juuri sellainen pokemonauto tälle kaverille sopiikin.Turbo yaris olisi juuri mitä näppärin bulevardi-sportti,mutta ehkäpä itse ostaisin juuri sen type-R:n.T-sport jos haluaa vähän enempi käyttöauto ominaisuuksia.Unohda ne saksalaiset käytetyt pommit.Esim.kunnon Porscheen pitää laittaa vähän enempi rahaa.Älä myöskään osta ranskalaista neiti-autoa 206gti:tä.
- Scuore sportivo
pokemonauto kirjoitti:
Luulempa että juuri sellainen pokemonauto tälle kaverille sopiikin.Turbo yaris olisi juuri mitä näppärin bulevardi-sportti,mutta ehkäpä itse ostaisin juuri sen type-R:n.T-sport jos haluaa vähän enempi käyttöauto ominaisuuksia.Unohda ne saksalaiset käytetyt pommit.Esim.kunnon Porscheen pitää laittaa vähän enempi rahaa.Älä myöskään osta ranskalaista neiti-autoa 206gti:tä.
"Älä myöskään osta ranskalaista neiti-autoa 206gti:tä."
Type-R, T-Sport ja varsinkin Yaris vasta miehisiä vehkeitä onkin...:) - Miksu86
Inertia kirjoitti:
... niin miksi tarjoatte kaverille jotain pokemonautoja? Erityisesti vielä sen jälkeen kun kaveri on sanonut että ei japanilaisia? Hengen köyhyyttä ilmeisesti?
Jos itselläni olisi varaa laittaa 30000 € käteistä autoon ja sen pitäisi olla urheiluauto, niin katselisin esimeriksi mainittua TT-audia, mutta vielä kiiluvammin silmin käytettyä Corvettea, Porschea tms. Kyllähän noita "edullisia" urheiluautoja käytettynäkin saa. Vette ja Porsche ovat urheiluautoiksi luotettavan maineessa ja jälleenmyynti on yleensä helppoa ja arvo ei enään juuri putoa.
Type-R, 206 RC ja erittäin naurettavat Yaris ihan mitä tahansa sport mallit eivät kyllä täytä missään suhteessa urheiluauton kriteereitä. Näin se vain on vaikka kuinka itsenne uneen runkkaisittekin noita laitteita miettien. Koskee myös kaikkia alunperin muuhun käytöön kuin URHEILUAUTOILUUN suunniteltuja laitteita.
Esimerkki hyvästä rajatapauksesta on vaikkapa Ford Puma. Ei urheiluauton tehoja, silti enemmän urheiluauto kuin Type-R... :)Miten auto toimii talvella? Millanen muuten? Kattelin nettiautosta ja vm. 91 Corvette oli juuri hintaan 30 000€. Ehkä kuitenkin mielummin joku Saksalainen. Vaikka kyllä tuo Corvette näyttää hemmetin hienolta :)
- J..
Scuore sportivo kirjoitti:
"Älä myöskään osta ranskalaista neiti-autoa 206gti:tä."
Type-R, T-Sport ja varsinkin Yaris vasta miehisiä vehkeitä onkin...:)Civicin ratissa näkee pääasiassa nuoria naisia, jotka tykkäävät auton keveydestä ja karamellimaisesta ulkonäöstä. Jonkin verran myös varttuneempien rouvien kauppakasseina noita esiintyy, mutta enimmäkseen niilläkin vasta kortin saaneet tyttäret pöristelevät. Ja sehän sitten selittääkin Hondan suosion myös alle kaksikymppisten poikasten keskuudessa.
Mutta onko joku joskus nähnyt aikuisen (21 täyttänyt) miehen Civicin ratissa? - Inertia
Scuore sportivo kirjoitti:
Tätä se teettää, kun päättää viettää yhden lomapäivän selvinpäin. :)
"Taitaa threadin aloitusviesti kyllä provolle."
Tarkoitin, että taitaa olla provo...... on jo muutenkin erittäin todennäköistä ettei tänne koskaan eksy aitoa "pappa betalar" westend muksua kyselemään 30 k€ sijoituskohteita... Erityisesti kun pitäisi olla vielä saksasta haettu... :)
Muutoin kanssasi myös samoilla linjoilla. Pimpparalliin Type-R, mutta jos mies haluaa vaikutuksen tehdä muihinkin kuin pipopää/lippalakkimiehiin, niin ostaa sitten jonkin urheiluauton. Onhan nuorillakin miehillä oikeus harrastaa kunnollisia laitteita... :) - J.R
J.. kirjoitti:
Civicin ratissa näkee pääasiassa nuoria naisia, jotka tykkäävät auton keveydestä ja karamellimaisesta ulkonäöstä. Jonkin verran myös varttuneempien rouvien kauppakasseina noita esiintyy, mutta enimmäkseen niilläkin vasta kortin saaneet tyttäret pöristelevät. Ja sehän sitten selittääkin Hondan suosion myös alle kaksikymppisten poikasten keskuudessa.
Mutta onko joku joskus nähnyt aikuisen (21 täyttänyt) miehen Civicin ratissa?Kyllä NSX on pikkujapsityttöjen peli. Urheiluautot tehdään Ranskassa!
- Inertia
Miksu86 kirjoitti:
Miten auto toimii talvella? Millanen muuten? Kattelin nettiautosta ja vm. 91 Corvette oli juuri hintaan 30 000€. Ehkä kuitenkin mielummin joku Saksalainen. Vaikka kyllä tuo Corvette näyttää hemmetin hienolta :)
... jos haluaa lumihangessa sillä ajaa. Olen itseasiassa ajanutkin corvettea talvella, tosin kesärenkain. Varovasti kun ajaa ei ole ihan kokoajan kahva edellä. -91 autoissa on ABS-jarrut. Vette todennäköisesti näyttää erittäin hauskalta talvirenkain... Kesärenkaan levyisiä kun tuskin saa... (Joku vettemies voisi vastata jos tietää).
Mikäli sinulla on talli pysyy autokin hyvänä. Vetessähän on lasikuitukori, joten ruoste ei raiskaa ostostasi. Sen sijaan koriin voi tulla väsymishalkeamia tms. Mutta onnekkaasti Corvetteharrastajia on suomi täynnä ja vetteenhän osat ovat huomattavasti monia muita urheiluautoja edullisemmat.
Minä ostaisin Veten kesäautoksi ja nauttisin siitä silloin kun lunta ei ole. Lumisen ajan kärvisitelisin sitten jollain pikkuautolla. 30 k€ on sen verran paljon rahaa, että laitat siitä vaikka 25000 vetteen (sillä rahalla saa jo varmasti veten) ja 5000 € johonkin pikkuautoon millä sitten ajat talven.
Kun on vette tallissa on mukava odotella kesää. :)
http://www.corvettefinland.com/
P.S: Jos vette tuntuu läheiseltä, niin sitten ehkä kiinnostaa myös V8 AC Cobra replicatkin... http://www.sporttiauto.com/ - Scuore sportivo
J.R kirjoitti:
Kyllä NSX on pikkujapsityttöjen peli. Urheiluautot tehdään Ranskassa!
Kun vedettiin NSX peliin mukaan. En ole nähnyt tyttöjä kyseisen auton ratissa, mutta en kyllä miehiäkään.
- Miksu86
Inertia kirjoitti:
... on jo muutenkin erittäin todennäköistä ettei tänne koskaan eksy aitoa "pappa betalar" westend muksua kyselemään 30 k€ sijoituskohteita... Erityisesti kun pitäisi olla vielä saksasta haettu... :)
Muutoin kanssasi myös samoilla linjoilla. Pimpparalliin Type-R, mutta jos mies haluaa vaikutuksen tehdä muihinkin kuin pipopää/lippalakkimiehiin, niin ostaa sitten jonkin urheiluauton. Onhan nuorillakin miehillä oikeus harrastaa kunnollisia laitteita... :)En todellakaan tullut tänne provoilemaa. Tärkeää vain olisi saada asiantuntijoilta infoa, sillä omat kokemukset autoista, ja etenkin urheiluautoista ovat aika kehnot. Isukillakaan ei ole oikeastaan kunnon urheiluautoa ollut ensimmäistäkään. Yksi 70-luvun coupemersu tallissa, ei muuta. Hänkään ei liiemmin näistä asioista tiedä.
- Miksu86
Miksu86 kirjoitti:
En todellakaan tullut tänne provoilemaa. Tärkeää vain olisi saada asiantuntijoilta infoa, sillä omat kokemukset autoista, ja etenkin urheiluautoista ovat aika kehnot. Isukillakaan ei ole oikeastaan kunnon urheiluautoa ollut ensimmäistäkään. Yksi 70-luvun coupemersu tallissa, ei muuta. Hänkään ei liiemmin näistä asioista tiedä.
kun en tahdo ostaa autoa hatusta, vaan haluan tehdä kunnon valinnan, sillä ajelen autolla ainakin parikolme vuotta. Isäpappa ei toista autoa osta. Lähetän jonkun firman hakemaan Saksasta, mikäli Suomesta ei löydy sopivaa.
- Inertia
Miksu86 kirjoitti:
kun en tahdo ostaa autoa hatusta, vaan haluan tehdä kunnon valinnan, sillä ajelen autolla ainakin parikolme vuotta. Isäpappa ei toista autoa osta. Lähetän jonkun firman hakemaan Saksasta, mikäli Suomesta ei löydy sopivaa.
... tyydyttävän laitteen hommattua. Ja muista sekin että on äärettömän noloa sekä häpeällistä ajaa se mikä tahansa laite onkaan tolppaan niiden ensimmäisten ja viimeistenkin vuosien aikana. Ja vielä nolompaa on ajaa se jonkun vastaantulijan keulaan tai suojatietä kipittävän yli. Voima tuo aika hemmetisti lisää vastuuta.
Mutta koska teikäläisellä ei ole rahasta tiukkaa, niin isän kanssa ajopäiville tai vuokraatte moottoriradan pariksi tunniksi ihan vain itsellenne ajotreeniä varten. Siellä se hiki irtoaa kunnolla ja renkaista pinta rakkuloille... :)
Itse kun olen köyhäilijä, niin autona on 206 GTi ja nopsana pyöränä 600cc FZS. Tyydyttää minun vauhdinnälkäni oikein hyvin (kiitos kysymästä :) Cruisailua harrastetaan sitten 1100 XVS mopolla.
Eli jos haluat todella paljon potkua vehkeisiin, niin ostat pikkuauton talveksi ja sijoitat loput rahat vaikka sieltä saksasta rahdattavaan 600 cc tai isompaan kyykkyyn. Ostat valmiiksi jo kypärän tyttöystävien kuljetteluun... Esimeriksi R6 maistuis varmaan sullekin... :) Tai jos topspeed on ratkaisevassa niin vapaavalintainen noin tonninen kyykky. - Scuore sportivo
Inertia kirjoitti:
... tyydyttävän laitteen hommattua. Ja muista sekin että on äärettömän noloa sekä häpeällistä ajaa se mikä tahansa laite onkaan tolppaan niiden ensimmäisten ja viimeistenkin vuosien aikana. Ja vielä nolompaa on ajaa se jonkun vastaantulijan keulaan tai suojatietä kipittävän yli. Voima tuo aika hemmetisti lisää vastuuta.
Mutta koska teikäläisellä ei ole rahasta tiukkaa, niin isän kanssa ajopäiville tai vuokraatte moottoriradan pariksi tunniksi ihan vain itsellenne ajotreeniä varten. Siellä se hiki irtoaa kunnolla ja renkaista pinta rakkuloille... :)
Itse kun olen köyhäilijä, niin autona on 206 GTi ja nopsana pyöränä 600cc FZS. Tyydyttää minun vauhdinnälkäni oikein hyvin (kiitos kysymästä :) Cruisailua harrastetaan sitten 1100 XVS mopolla.
Eli jos haluat todella paljon potkua vehkeisiin, niin ostat pikkuauton talveksi ja sijoitat loput rahat vaikka sieltä saksasta rahdattavaan 600 cc tai isompaan kyykkyyn. Ostat valmiiksi jo kypärän tyttöystävien kuljetteluun... Esimeriksi R6 maistuis varmaan sullekin... :) Tai jos topspeed on ratkaisevassa niin vapaavalintainen noin tonninen kyykky.Joo, moottoripyörä on varsin hyvä hankinta, jos vauhtia kaipaa. Järki on syytä pitää kuitenkin mukana.
Kyseisessä tapauksessa "oikeaa" moottoripyörää ei tuon ikäinen kaveri saa vielä pariin vuoteen kuljettaa.
Itselläkin tosin oli muutama vuosi sitten ensimmäisessä pyörässä (ZX-6R) hetken aikaa kuristukset, joilla saatiin teho sallittuun 25kW (alle 0,16kW/kg). Reippaasti kulki tästäkin huolimatta.
Nykyään alla Aprilia Mille R. - Miksu86
Scuore sportivo kirjoitti:
Joo, moottoripyörä on varsin hyvä hankinta, jos vauhtia kaipaa. Järki on syytä pitää kuitenkin mukana.
Kyseisessä tapauksessa "oikeaa" moottoripyörää ei tuon ikäinen kaveri saa vielä pariin vuoteen kuljettaa.
Itselläkin tosin oli muutama vuosi sitten ensimmäisessä pyörässä (ZX-6R) hetken aikaa kuristukset, joilla saatiin teho sallittuun 25kW (alle 0,16kW/kg). Reippaasti kulki tästäkin huolimatta.
Nykyään alla Aprilia Mille R.Ehkä sekin aika tulee joskus kun nuo kakspyöräset alkaa kiinnostamaan, mutta ei ihan vielä kuitenkaan. Oli se hienoa muutama vuosi takaperin kun pääs ihan oikeella kakspyöräsellä liikkumaan ja ei tarvinut polkea vauhtia. Ehkä kolmenkympin kohdalla sitten tämä moottoripyörävillitys. :)
- CL65
Veikkaampa, että tuo SL500 esimerkiksi saattaa olla vähän liian raju peli vasta kortin saaneelle. 326 hevosvoimaa ja 0-100 noin 5.5sekkaa, eli kannattaa kyllä harkita kaks kertaa ottaako vai ei. Lähtee hyvin helposti kuivalla asfaltilla käsistä ja jos talvella tuolla pelillä meinaat ajaa, niin... varovaisuutta.
Ei siinä mitään, SL-mersu on kyllä huippulaadukas auto ja ajo-ominaisuudet ovat uskomattomat. Ehkä joku SLK 230 Kompressor saattais olla sopiva peli. Vaikea valinta. Onnea auton ostoon.- Miksa
Osta Peugeot 406 3.0 V6 cuope saksasta...hienoimpia coupeja mitä maan päältä löytyy! Moottorissa riittävät 210 heppaa. Ja nissan ja toyota miehet saa aukoa päätä! Antakaa tulla!
- paras
Miksa kirjoitti:
Osta Peugeot 406 3.0 V6 cuope saksasta...hienoimpia coupeja mitä maan päältä löytyy! Moottorissa riittävät 210 heppaa. Ja nissan ja toyota miehet saa aukoa päätä! Antakaa tulla!
auto, sellaisella oon ajanu kaks miljoonaa kilometriä, sopii aivan varmasti espooseenkin.
Olis tos yks ylimääränen , nyt kyllä kilvetön, hinta 500 euroa ! Ei paha ! Iso tavaratila, sinne sopii vaikka ylimääräiset rahat ( 29500), omaan takak. itekin oon säästellyt. - urheiluauto?
hahhahhaa
- mieti tätä
urheiluauto? kirjoitti:
hahhahhaa
Mersua ajaessa tulee hiki.
- hiiman
urheiluauto? kirjoitti:
hahhahhaa
SL500 on auton näköinen ja kulkee vinguttamatta. Honda Typerä tai sorolla tsport (t niinkuin tuhnu?) on tosiaan pokemon leluja. Nuo jälkimmäiset kun kisailee kaupungilla kesäisin niin luulee jotta onkos kaupunginpuutarhuri tullut moottorisahalla puita kaatamaan kun kuuluu kauhia moottorin vingutus. SL500 LIIKAHTAA äänettä ja on muutenkin auton näköinen. Nuo japsit muistuttaa ulkonäöltään kieroon katsovaa kampelaa...
- Miksu86
Mikäs tuosta SL500 olis sitten pykälää tai paria pienempi malli? SL400 ei löytynyt, SL300 löytyi, mutta onko tuossa välissä malleja? Kova katto onneksi, joka on plussaa. Kyllä tehoja sasi jonkun verran olla ja toi SL300 tuntui tehojen puolesta aika keposelta.
Bemarista kokemuksia kaipaisin vielä. Z3 ja 850 kiinnostaa. - noin nopee
Mistä löydät SL500 mesen(puhumme siis edellisestä korimallista), joka lähtee 5,5s 0-100 km/h. Manuaalinakaan tuskin menee alta 6s ja varsinkin kun en ole vielä ikinä nähnyt myynnissä ilman automaattia. Valista lisää jos TIEDÄT, sillä semmoinen SL500 kiinnostaisi todella. Kaikissa vaan kun näyttää olevan tuo "A" perässä.
- Mobilisti
hiiman kirjoitti:
SL500 on auton näköinen ja kulkee vinguttamatta. Honda Typerä tai sorolla tsport (t niinkuin tuhnu?) on tosiaan pokemon leluja. Nuo jälkimmäiset kun kisailee kaupungilla kesäisin niin luulee jotta onkos kaupunginpuutarhuri tullut moottorisahalla puita kaatamaan kun kuuluu kauhia moottorin vingutus. SL500 LIIKAHTAA äänettä ja on muutenkin auton näköinen. Nuo japsit muistuttaa ulkonäöltään kieroon katsovaa kampelaa...
on kevyt, matala, kaksipaikkainen, ruorintaakse hankala kulkea, takavetoinen, kierrosherkkä moottori ja tarpeeksi voimaa. Sen sijaan urheiluautossa ei ole auttomaattivaihteistoa tai ohjaustehostinta mistään esp:stä nyt puhumattakaan.
- hiiman
Mobilisti kirjoitti:
on kevyt, matala, kaksipaikkainen, ruorintaakse hankala kulkea, takavetoinen, kierrosherkkä moottori ja tarpeeksi voimaa. Sen sijaan urheiluautossa ei ole auttomaattivaihteistoa tai ohjaustehostinta mistään esp:stä nyt puhumattakaan.
mutta jos haluaa ajaa normaaliliikenteessä niin pitää tyytyä kompromisseihin :) On tuossa ehkä 100 kertaa enemmän tyyliä kuin jossain riisikannussa!!
http://image.nettiauto.com/extra/carimg/68401_68500/68401_b_41413647.jpg - ruma
hiiman kirjoitti:
mutta jos haluaa ajaa normaaliliikenteessä niin pitää tyytyä kompromisseihin :) On tuossa ehkä 100 kertaa enemmän tyyliä kuin jossain riisikannussa!!
http://image.nettiauto.com/extra/carimg/68401_68500/68401_b_41413647.jpgSehän on vanhanaikaisen ja rumannäköinen, onko se seitkyt luvulta?
- CL65
Miksu86 kirjoitti:
Mikäs tuosta SL500 olis sitten pykälää tai paria pienempi malli? SL400 ei löytynyt, SL300 löytyi, mutta onko tuossa välissä malleja? Kova katto onneksi, joka on plussaa. Kyllä tehoja sasi jonkun verran olla ja toi SL300 tuntui tehojen puolesta aika keposelta.
Bemarista kokemuksia kaipaisin vielä. Z3 ja 850 kiinnostaa.Noniin, veikkaampa ehkä kuitenkin ettei tuo 30 000€ riitä ihan SL500 ostoon. Tiedä sitten noista veroista.
Ja noista SL-mersuista. SL300 tai oikeastaan 300SL seuraava malli on siis 300SL-24. SL320 tuli saataville muistaakseni joskus 1993-1994. Ja siitä seuraava malli onkin jo tuo SL500. Lisäksi AMG-versioita on SL 60 AMG. SL 55 AMG sekä SL 73 AMG. Viimeeksi mainittuun tarvii jo Saksassakin sijoittaa se isukin E500 hinta ja siihen vielä verot päälle. :)
SLK230 olisi sitten ns. pikkusportti, josta voit artikkelin lukea mm. nettiautosta. Siinä koeajaja osasi sanoa vain yhden sanan yhteenvetona: täydellinen.
Jos taas haluat pykälää enemmän tilaa ja tilaa neljälle hengelle, niin valintasi on CLK. Siihen tosin pitäisi laittaa kymppitonni lisää hintaa, sillä CLK:n valmistus alkoi v. 97 ja halvimmatkin ovat Saksassa yli 20 000 euroa.
Mutta eikai sitä isukkia pieni ylihinta haittaa jos hyvä yksilö löytyy. Lupaat ensikesänä mennä vaikkapa kesätöihin tai keittää aamulla kahvit. :) - hiiman
ruma kirjoitti:
Sehän on vanhanaikaisen ja rumannäköinen, onko se seitkyt luvulta?
taidat ymmärtää autoista yhtä paljon kuin sika satelliitista!
- Meseman
POLKUPYÖRÄ!
Vittu mitä sakkia tönne kirjottelee.
Ja Isäpapallas taitaa olla paha asenne ongelma, vai onko vaan oieni pili? - niin että
Urheiluautoja tuossa hintaluokassa on vähän. Jos Saksasta tuotu kelpaa ja ylläpitokulut eivät pelota, paras vaihtoehto on Alfa Romeo GTV: näköä, tyyliä ja ominaisuuksia. Mutta malttia liikenteessä, hei.
Esim.
http://www.mobile.de/SIDKdLU9clxuajMa3jaxNB1JQ-t-vaN%E3DexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublic%82B-t-vAUCaCiCoMkMoPESeTUZiaAaDiVkWkmrD~BCDA1G2003-11B14HIsmaningADC900MGTV%FF%A02.0%FF%A0V6%FF%A0TBE13990CCarG2003-11E85737A1A1A1C148E26728G1998-11J1073289189A1LsearchPublicCCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A6%81Z-t-vCaMIMkMoPRSm_X_xpoprrdsO~BSRA6B14E60000C900CgtvI175000000CGTVA2A0C147I140000000D1998A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111117696147&top=3&- Miksu86
Pannaan harkintaan.
- Jep
Tuo olisi kyllä tyylitietoisen valinta. Lisäksi edullinen.
- GTI-luokan rassi
Isäsi on oikeasti tyhmä ihminen. Osta vaan Corolla jos urheiluautoa tuohon hintaan etsit. Perus Corolla jättää kaikki saman hintaluokan autot varjoonsa rajulla kiihtyvyydellään ja urheilullisella alustallaan.
- Miksu86
Autokoulussa saan ko. mallilla ajaa ihan tarpeeksi ja se on niin paska ajettava, etten koskaan enää moiseen koske. No mulla on tietysti aika kehnot kokemukset eri autoista. Corollan lisäksi isukin puol vuotta vanhaa E500 tuli testattua lapissa. Siinä autossa on jo jotain. :)
- J.R
faijasi ei ole ollenkaan ennakkoluuloinen japsiautojen suhteen. Liekö koskaan edes ajanut... Mietipä auton hakua Japanista. Sieltä saa halvalla käytettyjä urheiluautoja. Sellaisia kuin RX-7, 3000 GT, Supra ja Skyline. Eivätkä häpeä yhtään eurooppalaisten urheiluautojen rinnalla.
- J..
URHEILUAUTOJEN AATELIA
nykyisiä ja tulevia klassikoita:
Acura Civic Muugen-JJ Type R -98
Daihatsu Charade TURBO GTI -85
Daewoo Kalos 2,0 Cosworth 4x4 -02
Datsun Bluebird 2,0 HT -75
Honda Civic Type R -02
Hyuyundayu Ponyu 1,6 GT -88
Infiniti Bluebird Turbo 16 intercooler -02
Kia Sport Kim Jong Il 16-v -99
Lexus LS 500 Luxus V6 24v -01
Mazda 323 HB 3-door 1,5 Hot -83
Mitshubitszhi Colt 1,4 Turbo -85
Nissan Bluebird 1,8 Turbo injection -85
Subaru Leone Coupe Gti -87
Sukizuki Alto Sport -86
Tojota Corolla T-SPORT -03 - Inertia
... halpojen urheiluautojen rinnalla. Lisäksi perinteitä merkeillä on aika ohkaisesti, mutta vielä vähemmän arvostusta ja statusta... :)
Kesyn näköisiäkin nuo japanin "superautot". Itseasiassa ei taida löytyä japanin puolelta edes SLK:n ulkonäössä voittavaa laitetta... :)
Mutta ehkä sitten jonain päivänä japaninpoikakin oppii virheistään ja tuottaa maailmaan jotain autoilunkin mullistavaa. Kyykkypyörissähän heillä on jo kunnollinen jalansija ja sellainen mallivalikoima ettei voi kuin ihmetellä.
- Miksu86
Toimiiko miten? Isä puheli, että vepasto-lämmitin (vai mikä nyt olikaan) pitää ostaa myös eli lämmitystehot pitäisi riittää, mutta mites tuon rättikaton laita? Lähinnä ajattelin Z3:a.
- KKK
Mulla on Suomessa tehty avo eikä mitään ongelmia kunhan pesee ja hoitaa kattoa. Todella lämmin on eikä tarvitse mitään lisälämppäreitä. Pikkubemareista en tiedä.
- pro
hyvin pärjää rätillä Suomessakin. Mulla -00 Z3:n ja hyvin on tarennut ajella. Muistaakseni 00- vuosimallista eteenpäin zetoissa on ns. monikuorikatto, mikä parantaa huomattavasti eristyskykyä. Zetaan saa myös peltikaton takalasinlämärillä, mutta maksaa Suomessa uutena n. 3000 euroa. Kannattaa hakea auto Saksasta, ja ostaa sellainen missä tuo kovakatto kuuluu hintaan. Eipä sillä kyllä ilman peltistäkin pärjää, mutta välillä mietityttää tuo suolan vaikutus katon ikään (vaatii huolenpitoa. Lämmin säilytystila on kyllä aika must, jos meinaat nauttia avoautoilusta talvella.
Liukkailla ajettaessa zeta ei kylläkään ole maailman vakain auto, mutta sitäkin hauskempi jos lapsettaa.
- terveisiä
Annapa sen isukin lukea tämä:
Kannattaisikohan antaa lapselle mieluummin joku muu lahja kuin täysin hyödytön urheiluauto?- tosissanne
usko tuohon tarinaan?
Kersoilla on taas kirjastossa hauskaa kun provoilevat teidän kustannuksellanne.
Nykyajan lapsukaiset on teräviä, älkää ihan uskoko kaikkea, mitä ne teille syöttää.
Luuletteko , että joku on oikeasti niin nuija, että ostaa tyttärelleen tuollaisen urheiluauton lahjaksi? Sama kuin yrittäisi tappaa lapsensa.
Hävetkää idiootit!
- automies
Sinun faija on ennakkoluuloinen ja se ei ole koskaan hyvä asia. Mielestäni autojaKIN pitäisi tarkastella ja vertailla puhtaasti loogisin ja perustelluin väittämin. Esim. jos Suomenkin nopein auto on japanilainen (650-heppainen Nissan Skyline GT-R) ja sen ajo-ominaisuudet todistetusti(käytännössä voittamaton radalla) ovat maailman parhaat, miksei se olisi hyvä auto? Tosin sellaista ei noilla rahoilla saa, tässä tapauksessa se toimi vain esimerkkinä. Ja jos uusista autoista puhutaan, kenenkään on täysin turha sanoa, ettäkö Civic Type R:ää parempaa urheilullista autoa sillä hinnalla löytyisi. Selvästi nopein suoritusarvoiltaan, mutta myös käytännössä radalla testattuna. Suomessa se on vaan saanut juuri tällaisten Suomi24:sten takia sellaisen teinimaineen, mutta maailmalla se on kaikissa automedioissa oikeasti arvostettu auto.
Tässä vähän Civic R -linkkejä Internetin kenties laajimmalta autosivustolta:
http://autozine.kyul.net/html/Honda2.htm#Civic Type R
Artikkelissa toistuu jatkuvasti "maailman paras hot hatch(Jenkeissä nimitys tälle autoluokalle)", "luokkansa selvästi nopein", "parhaat rataominaisuudet", jne. jne.
Sitten vielä AutoZinen tähdet tälle luokalle(vasemmassa sarakkeessa Civicin hintaluokka, oikeassa kalliimpi):
http://autozine.kyul.net/compare/Compare4.htm#Hot hatch- Inertia
Automies voisi vähän seurata edes näitä suomen katuautoja ja puhua vasta sitten.
Johan tuo suomen "nopein" GT-R on löyty radalla tehottomammalla Opelilla. (Taisi olla Haverinen kun ajoi). Lisäksi mainittua GT-R:ää ei taitaisi saada katukiihdytyskisoihinkaan osallistumaan kun ei se siellä pärjäisi. Ei kyllä pärjää muutkaan "bulkki" autot, rytsölätkin voivat rauhassa jäädä kotiin... :)
Hieno laitehan se on kaikesta huolimatta, mutta ei mikään "suomen nopein". Ajo-ominaisuuksista vielä sen verran että arvostettu Top-Gear totesi auton olevan erittäin kallis lelu, mutta mikään poikkeuksellisen nopea tehoonsa nähden ei se heidänkään käsissään ollut. - Miksu86
Kiitos nyt esimerkistäsi, varmasti ihan tehokas(?) ja suorituskykyinen auto, ei siinä mitään. Itse kuitenkin haluan autoltani myös ulkonäköä ja omasta mielestä tuo Civic Type R ei tuota kriteeriä täytä. Esimerkiksi BMW 850 kiihtyy 7,4 sekunnissa nollasta sataan, mutta muuten taatusti paljon laadukkaampi ja parempi kuin tuo mainitsemasi japanin rauta. Autoja kyllä saa tarjota, sehän oma pointtini olikin, mutta taisin myös mainita että ei Japanilaisia.
- automies
Inertia kirjoitti:
Automies voisi vähän seurata edes näitä suomen katuautoja ja puhua vasta sitten.
Johan tuo suomen "nopein" GT-R on löyty radalla tehottomammalla Opelilla. (Taisi olla Haverinen kun ajoi). Lisäksi mainittua GT-R:ää ei taitaisi saada katukiihdytyskisoihinkaan osallistumaan kun ei se siellä pärjäisi. Ei kyllä pärjää muutkaan "bulkki" autot, rytsölätkin voivat rauhassa jäädä kotiin... :)
Hieno laitehan se on kaikesta huolimatta, mutta ei mikään "suomen nopein". Ajo-ominaisuuksista vielä sen verran että arvostettu Top-Gear totesi auton olevan erittäin kallis lelu, mutta mikään poikkeuksellisen nopea tehoonsa nähden ei se heidänkään käsissään ollut.Taidat kyllä nyt puhua Helannon 400-heppaisesta -89 Skylinesta, minä puhun tästä uudemmasta, viime vuonna maahan tuodusta uudemman sukupolven Skylinesta, jossa tehoa yli 650 hv, en muista tarkkaa lukua. Se ei toistaiseksi ole osallistunut mihinkään "ajoihin".
"...tehoonsa nähden....", enpä ihan usko, että noin sanoivat. Sehän ei vakiona juuri nimenomaan kovin tehokas ole, vain 280 hv Japanin lain takia ja siihen nähden HYVIN nopea. - automies
Miksu86 kirjoitti:
Kiitos nyt esimerkistäsi, varmasti ihan tehokas(?) ja suorituskykyinen auto, ei siinä mitään. Itse kuitenkin haluan autoltani myös ulkonäköä ja omasta mielestä tuo Civic Type R ei tuota kriteeriä täytä. Esimerkiksi BMW 850 kiihtyy 7,4 sekunnissa nollasta sataan, mutta muuten taatusti paljon laadukkaampi ja parempi kuin tuo mainitsemasi japanin rauta. Autoja kyllä saa tarjota, sehän oma pointtini olikin, mutta taisin myös mainita että ei Japanilaisia.
Itsekään en pidä Civic R:n ulkonäöstä erityisesti, mutta älä nyt mitään vanhaa Bemariakaan nätiksi väitä. Millähän tavalla laadukkaampi? Ei ainakaan takuulla kestävämpi ja uusi auto on aina uusi auto, opit senkin vielä. Jossain vanhassa Bemarin rotiskossa kyllä riittää korjailemista. Ja tietenkin ajo-ominaisuuksiltaan ihan eri luokkaa rata-automainen R on kuin joku vanha iso auto.
- Inertia
automies kirjoitti:
Taidat kyllä nyt puhua Helannon 400-heppaisesta -89 Skylinesta, minä puhun tästä uudemmasta, viime vuonna maahan tuodusta uudemman sukupolven Skylinesta, jossa tehoa yli 650 hv, en muista tarkkaa lukua. Se ei toistaiseksi ole osallistunut mihinkään "ajoihin".
"...tehoonsa nähden....", enpä ihan usko, että noin sanoivat. Sehän ei vakiona juuri nimenomaan kovin tehokas ole, vain 280 hv Japanin lain takia ja siihen nähden HYVIN nopea.... eli tästä ohjuksesta, jossa erittäin massiivisiin muutoksiin on kuulunut mm. ohjauksen siirtäminen puolelta toiselle.
Eipä ole ainakaan omaa uutiskynnystäni rikkonut tuon toisen skylinen ilmestyminen. Missähän ne tasan 650 hv on käyty penkittämässä, jos vakio tuottaa vain 280? Alla linkki jossa arvioidaan tuotantoversion tuottavan n. 350 hv mikä kuulostaa enemmän uskottavalta kuin essonbaarin 650. Tottakai täälläkin mainostetaan potentiaalia peräti 1000 hv rikkomiseen. Tuskin kovin katuauto enään sen jälkeen.
http://www.automotivearticles.com/infiniti-nissan/gt-r.htm
Top-Gearissa ajoivat sitä uutta sukupolvea edustavaa ja totesivat että se on playstation sukupolven urheiluauto parhaasta päästä. Ei silti pärjää samassa hintaluokassakaan kaikille kilpailijoilleen vauhdissa. Tämä huolimatta erittäin vaikuttavasta ja massiivisesta varustelusta. Etenkin varustukseen kuuluneet g-voimamittarit sekä muut esiin saatavat anturitiedot olivat kyllä komeaa katsottavaa.
Mutta niin kauan kun tuo toinen skyline ei osallistu ajoihin ei sitäkään voida pitää suomen nopeimpana missään luokassa. Näkisin ihan mielelläni mihin saakka suomen rattimiehet pystyvät skylineä venyttämään... :)
- Ihmettelijä
Kysypä samalla liikenisikö minulle muutama tuhat euroa asuntovelan lyhennyksiin? On se kiva kun jotkut syntyvät kultalusikka suussa ja vaivaavat päätään tällaisilla asioilla kuten:" voi kauhiaa, ottaisinko mä Mersun vai Bemarin ku pappa betalar?" Taidatte varmaan asua Westendissä kun tota ylimääräistä fyrkkaakin tuntuu olevan. Kysypä isukilta vielä onko järkevää ostaa pojalleen "urheiluauto"? Mukavia ajoja vaan talviliukkaille. Iskälle terveisiä, että taitaa olla köyhä kun vaan 30000 euroa on varaa laittaa pojan "urheiluautoon"!
- juha
Miksi isä ostaa pojalleen ensimmäiseksi autoksi tehokkaan urheiluauton? Haluaa pojastaan eroon...
- Miksu86
Kerronpa nyt sinulle, kun sinua näyttää nämä oman perheeni raha-asiat niin kiinnostavan. Raha ei tee onnelliseksi eikä rahalla saa kaikkea mitä haluaisin. Voisin vaikka antaa kymmenkertaisen määrän rahaa sinun asuntovelkaan, jos samalla taiot minulle normaalin ihmisen terveyden ja nyt ei puhuta henkisestä tasosta vaan jostain paljon pahemmasta.
Raha ei tee onnelliseksi.
- Miksu86
että PITÄÄ olla japanilainen.Olin ymmärtänyt väärin,sori!
- Miksu86
kyseistä kommenttia.
- Kusipäät
Miksu86 kirjoitti:
kyseistä kommenttia.
on lastentarhatouhuja. Samat idiootit kun eivät pärjää nettipeleissä cheattaavat niissäkin. Nickien pöllijöillä on kuminen selkäranka ja lapamadon ryhti.
- ...
Kusipäät kirjoitti:
on lastentarhatouhuja. Samat idiootit kun eivät pärjää nettipeleissä cheattaavat niissäkin. Nickien pöllijöillä on kuminen selkäranka ja lapamadon ryhti.
- mykistynyt
http://www.mobile.de/SID6QW1Mr.1j76G8UBIsnV9.A-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1073345071A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B22%81A-t-vMkMoSm_X_xsO~BSRA6E14700Odelta%FF%A0integraleNDELTAINTEGRALEA2A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111126970427&top=14&
Karun yksinkertainen ja kaunis auto. Voimaa löytyy TM:n testeissä 5.7sekuntia 0-100km/h. 4-veto takaa talviriemut. Hinnat saksassa alkaa tuolta 3000e kieppeiltä mutta hyvästä kannattaa maksaa. Loppu rahat voi säästää vaikka korjauskuluihin... harrastelijan autohan tuo on, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä ryhtyä harrastamaan =) - ???
Eli siis olet saanut kortin juuri ja isä ostaa EKAN AUTON lahjaksi. Onkohan nyt järkevää laittaa 30000 Euroa kiinni ja ostaa urheiluauton. Sinähän olet Anteeksi nyt vaan suorastaan vaarana tuolla liikenteessä kun et ole edes oppinut vielä ajamaan kunnolla. Minun täyttäessäni 18 ja kortin saadessa en voinut kuin haaveilla autosta ja 30000 Markkaa siihen aikaan oli jo niin suuri raha että ei tosikaan ja nyt uhutaan 6*30000 olevasta summasta. Jessus sentään tätä maailman menoa. Okei, jos ostat urheiluauton niin muista nyt kuitenkin pitää vauhdit alhaalla nimittäin liian paljon saa lehdistä lukea ikäviä uutisia ja jotenkin olisi saatava nuorille järki päähän. Toivotan paljon Onnea ja turvallista ajomatkaa mutta valitettavasti autoa en osaa suositella sinulle kun en tuon hintaluokan kärryistä tiedä juuri mitään. Muista: Pää selvänä ja jalat maassa!
- GT3000
Osta Mitsu GT3000 VR4(vaikka onkin riisikuppi). Ei tuu joka mutkassa vastaan. -95 facelift malleja saa saksasta 15000-18000 eurolla. vero jotain 10000eur. Autosta löytyy ruutia ja kaikki mahdolliset varusteet. Esim ajonopeuden mukaan säätyvät spoilerit, kunnon rei'itetyt sporttinahkajakkarat. Kaverilla oli sellainen viime kesänä, ei voi sanoa muuta kuin että oli makea peli. Ja päät kääntyy torikiesillä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733