Miten laulajaksi?

tumma laulajatyttö

...Laitoin tuonne julkkisosioon mutta heti joku oli moittimassa että oon väärällä sivulla mutta eipä siinä mitään!Elikkäs olen nuori 26 "laulajatyttö".Laulanut pienimuotoisissa tilaisuuksissa sekä karaokessa(karaokenvetäjänä joskus),kotona omaksi huvikseni.Osaan laulaa ihan hyvin,soitankin jonkun verran pääosin koskettimia.Pitääkö ottaa laulutunteja tai vaatiiko esim.taustalaulu jotain musiikinalankoulutusta?Minä kun niin haluaisin laulajaksi/laulamaan...vai onko luotava suhteet oikeanlaisiin ihmisiin tai käveltävä suoraan esim.auraviihteeseen ja sanoa "tässä olen...teidän uusi staranne =)" Vai onko tosiaankin niin että ainoa keino minulle kouluttamattomalle mutta koko ikäni laulaneelle on nämä kilpailut kuten tangomarkkinat tai ponnahdus pinnalle-jutut?

6

1027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blond¡_007

      Eli... Mun tietääkseni tausta laulajaksi noihin ohjelmiin ainakin on otettu sibelius-akatemiasta laulajia... Mutta sopiihan sitä kysyä... Ja tuo sinun "tässä on teidän usi staranne" niin se on aika hyvä, koska oma-alotteisuus palkitaan... Jos tunnet joitain "musiikkia osaavia" ihmisiä niin pyydä heiltä apua ja tehkää vaikka demo jota voit sitten lähettää levy-yhtiöihin. Mutta se riippuu aika pitkälti musiikin lajista ja oma-aloitteisuudesta... Tästä tais tulla hieman sekava mutta yritä saada jotain selvää... Tsemppiä laulajan uralle! ;)

      • 884

        OLISI SE ITSEKIN HIENOA LAULAA. LAVOILLA T - TALO.TURUN VPK,KISARANTA,RÖNNI.ÄMYRI.Tanhuhovi.HILMONKOSKI


    • juu

      No ensinnäkin yritä hommata itsellesi bändi; katso itsellesi sopiva ohjelmisto (n. 2 tai 3 X 45 minuuttia täytyisi kestää, eli kaksi tai kolme settiä). Sitten teet markkinointisuunnitelman ja rupeet markkinoimaan itseäsi ja bändiäsi eri keikkajärjestäjille. Promokuvat kannattaa ottaa, sit luoda itselleen www sivut, kirjotat pienen jutun itsestäsi, teet demon (n. 3 biisiä esim. kaks nopeaa yks hidas). Sitten vaan myymään keikkoja. Aluksi teette kaljapalkalla, kun nimeä rupeaa kertymään niin rupeette ottaan rahaa.

      Näin sinusta tulee laulaja. Oma yritteliäisyys on siis kaiken a ja o. Pelkkä auraviihteeseen kävely ei auta, sulla täytyy olla oma "paketti" jo kasassa. Kilpailut on hyvä tapa ponnahtaa ylöspäin, mutta esim. tangomarkkinoillakin on laulajia, jotka on keikkaillut useita vuosia.

      Eli ekaki vaan muusikoita etsimään!

      :) Toinen laulaja

      • Poison

        Kannattaa kuitenkin muistaa että bändi on aina bändi. Ylimielisiä solisteja ("minä ja sitten ne muut") ei kauaa katsella. Bändi koostuu muusikoista, jotka ovat tasavertaisia keskenään. Joten jos bändi ei tunnu oikealta ratkaisulta niin ei sitä väkisin pidä yrittää, vaan suosiolla pyrkiä eteenpäin sooloartistina.


      • kinginanna

        Eli mäkin haluaisin laulajaksi ?? (= oon lahdesta ja 13 vuotias , rakastan laulamista ja esiintyminenkin on ihan kivaa,olen hieman ujo , mutta se ei mua estäisi. Jos ois jotai tyyppejä ni vois sitte laittaa vaik meilii os; [email protected]


    • stara<3

      Moi!

      Jos laulajaksi haluat niin ei missään tapauksessa kannata aloittaa laulutunteja. Ehkä youtubesta katsot jonkun videon joskus. Sen sijaan kannatta tähdätä suoraan tähdeksi! Kannattaa hengata lost&found baarissa tai muualla tosimuusikkojen baarissa ja sieltä ottaa kontaktit. Tai sitten soitat levy-yhtiöön ja laulat niille suoraan nuoteista (jos osaa nuotit niin plussaa) jonkun biisin. Kannattaa sit pukeutuu tosi hyvin ja trendikkäästi. Nyt on trendinä olla ns. "hipsteri". Helppoa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe