Olis mukava löytää kesätöitä ens kesäksi (3kk, kesä-elokuu) euroopasta. Uudenlaiset kokemukset ja käytännön englanninkielen parantaminen olis mulle tärkeämpiä kuin palkka, mutta kuitenkaan vapaaehtoistyöhön/työleirille en ehkä lähtis.
Onko kukaan (tai kenenkään tuttu) ollut poimimassa/pakkaamassa hedelmiä jossain eurooppassa (esim. hollannissa tai englannissa).
Joku hotellityö vois olla myös ihan sopiva vaihtoehto ja oon miettiny kannattaisko maksaa esim. allianssi -nuosisovaihdolle työpaikasta.
Ei varmaankaa kannata mennä touko-kesäkuussa paikanpäälle (esim. englantiin) kyselemään töitä, koska silloin on paikalliset opiskelijat ja koululaiset (tai toiset ulkomaalaiset) varannu useimmat kesätyöpaikat/"hanttihommat"???
Ainakaan tällä hetkellä vielä ei näytä olevan kovin paljon ulkomaiden kesätyöpaikkoja tarjolla työkkärin tai euresin sivuilla. Onko kukaan seurannut viime vuosina, tuleeko sinne yleensä enemmän kesätyöpaikkoja tarjolle kevään kuluessa? Mitä muita hyviä vaihtoehtoja olisi löytää kesätyöpaikka euroopasta? Kertokaa kokemuksia!
Kesätöihin eurooppaan?
8
1880
Vastaukset
- St.
Samassa veneessä ollaan. En siis juurikaan osaa vastata kysymyksiisi, mutta samansuuntaiset aikomukset mullakin olisi! Haluaisin esim. hotelliin töihin Englantiin/Irlantiin kesä-elokuuksi. Olen kuullut, että työ on tietenkin aika raskasta, mutta esim. kasvihuoneessa työskentely on etelässä kesällä tuskaa...
Mollin tarjonta on juu aika vähäistä, Allianssin kautta varmaan kuitenkin pääsisi melko helposti!? Sitä oon vähän jo suunnitellutkin. Jos keksit jotain/saat uutta tietoa tms. niin olisi mukava jos kertoisit niistä täällä! - työkkä
Kyllä aiempina vuosina on huhtikuussa vielä tullut huomattavasti enemmän työtarjouksia työkkäriin. Joten siinä mielessä on vielä aikaista. Sitä en osaa sanoa kuitenkaan, onko tämä kevät poikkeus työilmoitusten vähyyden/paljouden suhteen !! Itse oon lähdössä ulkomaille töihin, mutta olen jo vanhempi ja voin lähteä periaatteessa heti ja olla vuoden pari siellä.
- WERTY
Millä tapaa pääset heti lähtemään ulkomaille vuodeksi tai pariksi?? itsekin olen miettinyt että voisin lähteä töihin pidemmäksi aikaa kuin vain kesäski. jonnekkin ulkomialle, en ole vain saanut tarpeeksi tietoa miten.
- Angelika
WERTY kirjoitti:
Millä tapaa pääset heti lähtemään ulkomaille vuodeksi tai pariksi?? itsekin olen miettinyt että voisin lähteä töihin pidemmäksi aikaa kuin vain kesäski. jonnekkin ulkomialle, en ole vain saanut tarpeeksi tietoa miten.
Olin syksyllä töissä ulkomailla 4kk, työpaikan
löysin mol:in sivuilta. Olin hotellissa baarissa,
jossa oli muitakin suomalaisia. He tulivat töihin
erään järjestön kautta, joka otti suuren summan
välityksestä ja lupaili näille suomalaisille
aivan liikoja. Hotellilla oli paljon nuoria
työntekijöitä ja porukka vaihtui lähes kokoajan.
Osa lähti kotimaahan, osa töihin muualle Englan-
tiin. Ja nyt asiaan, Englannissa riittää töitä
kun menee paikan päälle tai sitten hommaa työn
Suomessa ollessaan, paikanvaihto ei ole ongelma
jos sellaiseen tulee tarve! Näiden suomalaisten
manailuja kuunnellessani tulin siihen tulokseen,
että en suosittele välitysfirmoja. Osa voi tietys-
ti olla hyviä, mutta "rahastajiakin" on joukossa,
ehkä jopa suurin osa kun vertaa siihen kuinka
helposti töitä löytää(englannissa on paljon mm.
hotelleja, jotka käyttävät ulkomaalaista työvoimaa,koska tulee halvemmaksi, eli nuoret
lähtevät ensimmäiseen työpaikkaan, ovat siellä
muutaman kuukauden ja vaihtavat parempaan, eli
paikkoja vapautuu taas uusille ensikertalaisille!).
- minne-
onko kaikkialla melkeen ikä 18 tai vanhempi jotta olisi mahdollisuuksia päästä ?? ja miltä sivuilta hakea
- samassa veneessä
Heitänpä nyt tähän samaan ketjuun omatkin mietteeni. Olen siis myöskin miettinyt ulkomaille kesätöihin lähtemistä, mutta olen lähinnä tietoinen vaan Allianssista, EWEPistä yms. Kiinnostaisi kuulla muitakin vaihtoehtoja, miten voisi päästä töihin ulkomaille. Olen siis yliopisto-opiskelija, ja mielellään haluaisin sellaisen työpaikan jossa edes jotain voisi olla toivoa jäädä rahallisesti säästöön.
- paka-
Kesätöitä ulkomailla oon miettinyt mäkin. Molin tarjonta tosiaan on melko heikko, mutta täytyy seurata jos kevään aikana ilmaantuu lisää paikkoja. Itseäni kiinnostaa lähinnä Englanti, mutta onkohan se täysin tyhmänrohkeaa vaan lähteä paikan päälle kyselemään työtä? Olen parturi-kampaaja opiskelija, mutta oman alan työ ei todellakaan ole välttämätön (vaikka tietenkin plussaa), myös ne "hanttihomat" kelpaisi mulle.
- lontoontyttö
hmm... itse asun lontoossa tällä hetkellä, ja kaverini oli hommissa vuoden tämmöisessä paikassa: http://www.leeabbeylondon.com/#/our-place/our-place
tiedän vaan että työ liittyi jotenkin siivoamiseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289