Kesätöihin eurooppaan?

jd21

Olis mukava löytää kesätöitä ens kesäksi (3kk, kesä-elokuu) euroopasta. Uudenlaiset kokemukset ja käytännön englanninkielen parantaminen olis mulle tärkeämpiä kuin palkka, mutta kuitenkaan vapaaehtoistyöhön/työleirille en ehkä lähtis.

Onko kukaan (tai kenenkään tuttu) ollut poimimassa/pakkaamassa hedelmiä jossain eurooppassa (esim. hollannissa tai englannissa).
Joku hotellityö vois olla myös ihan sopiva vaihtoehto ja oon miettiny kannattaisko maksaa esim. allianssi -nuosisovaihdolle työpaikasta.

Ei varmaankaa kannata mennä touko-kesäkuussa paikanpäälle (esim. englantiin) kyselemään töitä, koska silloin on paikalliset opiskelijat ja koululaiset (tai toiset ulkomaalaiset) varannu useimmat kesätyöpaikat/"hanttihommat"???

Ainakaan tällä hetkellä vielä ei näytä olevan kovin paljon ulkomaiden kesätyöpaikkoja tarjolla työkkärin tai euresin sivuilla. Onko kukaan seurannut viime vuosina, tuleeko sinne yleensä enemmän kesätyöpaikkoja tarjolle kevään kuluessa? Mitä muita hyviä vaihtoehtoja olisi löytää kesätyöpaikka euroopasta? Kertokaa kokemuksia!

8

1849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • St.

      Samassa veneessä ollaan. En siis juurikaan osaa vastata kysymyksiisi, mutta samansuuntaiset aikomukset mullakin olisi! Haluaisin esim. hotelliin töihin Englantiin/Irlantiin kesä-elokuuksi. Olen kuullut, että työ on tietenkin aika raskasta, mutta esim. kasvihuoneessa työskentely on etelässä kesällä tuskaa...

      Mollin tarjonta on juu aika vähäistä, Allianssin kautta varmaan kuitenkin pääsisi melko helposti!? Sitä oon vähän jo suunnitellutkin. Jos keksit jotain/saat uutta tietoa tms. niin olisi mukava jos kertoisit niistä täällä!

    • työkkä

      Kyllä aiempina vuosina on huhtikuussa vielä tullut huomattavasti enemmän työtarjouksia työkkäriin. Joten siinä mielessä on vielä aikaista. Sitä en osaa sanoa kuitenkaan, onko tämä kevät poikkeus työilmoitusten vähyyden/paljouden suhteen !! Itse oon lähdössä ulkomaille töihin, mutta olen jo vanhempi ja voin lähteä periaatteessa heti ja olla vuoden pari siellä.

      • WERTY

        Millä tapaa pääset heti lähtemään ulkomaille vuodeksi tai pariksi?? itsekin olen miettinyt että voisin lähteä töihin pidemmäksi aikaa kuin vain kesäski. jonnekkin ulkomialle, en ole vain saanut tarpeeksi tietoa miten.


      • Angelika
        WERTY kirjoitti:

        Millä tapaa pääset heti lähtemään ulkomaille vuodeksi tai pariksi?? itsekin olen miettinyt että voisin lähteä töihin pidemmäksi aikaa kuin vain kesäski. jonnekkin ulkomialle, en ole vain saanut tarpeeksi tietoa miten.

        Olin syksyllä töissä ulkomailla 4kk, työpaikan
        löysin mol:in sivuilta. Olin hotellissa baarissa,
        jossa oli muitakin suomalaisia. He tulivat töihin
        erään järjestön kautta, joka otti suuren summan
        välityksestä ja lupaili näille suomalaisille
        aivan liikoja. Hotellilla oli paljon nuoria
        työntekijöitä ja porukka vaihtui lähes kokoajan.
        Osa lähti kotimaahan, osa töihin muualle Englan-
        tiin. Ja nyt asiaan, Englannissa riittää töitä
        kun menee paikan päälle tai sitten hommaa työn
        Suomessa ollessaan, paikanvaihto ei ole ongelma
        jos sellaiseen tulee tarve! Näiden suomalaisten
        manailuja kuunnellessani tulin siihen tulokseen,
        että en suosittele välitysfirmoja. Osa voi tietys-
        ti olla hyviä, mutta "rahastajiakin" on joukossa,
        ehkä jopa suurin osa kun vertaa siihen kuinka
        helposti töitä löytää(englannissa on paljon mm.
        hotelleja, jotka käyttävät ulkomaalaista työvoimaa,koska tulee halvemmaksi, eli nuoret
        lähtevät ensimmäiseen työpaikkaan, ovat siellä
        muutaman kuukauden ja vaihtavat parempaan, eli
        paikkoja vapautuu taas uusille ensikertalaisille!).


    • minne-

      onko kaikkialla melkeen ikä 18 tai vanhempi jotta olisi mahdollisuuksia päästä ?? ja miltä sivuilta hakea

    • samassa veneessä

      Heitänpä nyt tähän samaan ketjuun omatkin mietteeni. Olen siis myöskin miettinyt ulkomaille kesätöihin lähtemistä, mutta olen lähinnä tietoinen vaan Allianssista, EWEPistä yms. Kiinnostaisi kuulla muitakin vaihtoehtoja, miten voisi päästä töihin ulkomaille. Olen siis yliopisto-opiskelija, ja mielellään haluaisin sellaisen työpaikan jossa edes jotain voisi olla toivoa jäädä rahallisesti säästöön.

    • paka-

      Kesätöitä ulkomailla oon miettinyt mäkin. Molin tarjonta tosiaan on melko heikko, mutta täytyy seurata jos kevään aikana ilmaantuu lisää paikkoja. Itseäni kiinnostaa lähinnä Englanti, mutta onkohan se täysin tyhmänrohkeaa vaan lähteä paikan päälle kyselemään työtä? Olen parturi-kampaaja opiskelija, mutta oman alan työ ei todellakaan ole välttämätön (vaikka tietenkin plussaa), myös ne "hanttihomat" kelpaisi mulle.

    • lontoontyttö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe