Olen menossa helmikuuksi Stuttgartin lähelle työkomennukselle. Voisin tuoda tullessani vaimolle kakkosautoksi 3000-5000 e maksavan tuliaisen. Kannattaako ja jos, niin mikä mahtais olla edullisin
hankinta Suomen hintojen ja verojen suhteen ?
Mikä kannattavin tuontiauto
21
12059
Vastaukset
- Urpo-Guru
http://www.mobile.de/SID8BDKQqXoFM2dS7ME8vhF3w-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1073842302A1LsearchPublicCCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C341B20C377r-t-vPR_X_xpoprsO~BSRA6H50000000A2A0C147H40000000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111120950324&top=347&
No vakavasti puhuen, kannattavinta on tuoda n. 10 vuotta vanha, iso mersu tai bemari, miksei audikin, jossa on kaikki mahdolliset varusteet. Varsinkin mersu on Suomessa ollut ylihinnoiteltu. Oltava hyvä kunto ja aukoton huoltokirja. Käyttökustannukset ratkaisevat, siksi korkeintaan V6-koneella! Ei eksotiikkaa, jos tulee normaaliksi käyttöautoksi.
Jos menee yli budjetista niin korota budjettia, älä osta ritsaa!- ei silti kannata tuoda
Isoa saksalaista nimittäin.Verot on törkeät edelleenkin.
Jos mersun tuo, kannattaa tuoda -88 CE-mersu, ei mene veroa kovin paljoa ja arvostusta ja ajonautintoa riittää vielä vuosiksi. - 24V koneella
ei silti kannata tuoda kirjoitti:
Isoa saksalaista nimittäin.Verot on törkeät edelleenkin.
Jos mersun tuo, kannattaa tuoda -88 CE-mersu, ei mene veroa kovin paljoa ja arvostusta ja ajonautintoa riittää vielä vuosiksi.Ja automaatti, kaikilla herkuilla, helpohko myydäkkin. Verot ei ole kyllä kovin pienet tuollaisessa, 4-5000e.
- kaukana isosta
24V koneella kirjoitti:
Ja automaatti, kaikilla herkuilla, helpohko myydäkkin. Verot ei ole kyllä kovin pienet tuollaisessa, 4-5000e.
4000-5000 euroa on tuntuva vero, mutta aika pieni verrattuna Secci-Mersun vastaavaan joka on ainakin kolminkertainen.
Bemarit on todella halpoja Saksassa. Hinnan selittää se että bemumoottorit eivät ole mitään ikiliikkujia ja hajotessaan ei ole kannattavaa korjata ja vähän ajetut vaihtomoottorit on harvassa.
Kiva olisi tuoda Suomeen 200 tkm ajettu 500-bemu.
Harmi vaan jos kone hajoaa.5000 euroa on vain näyttää bemun konekorjauksessa.Niin kiva kulkupeli kuin ehjänä onkin. - Pete
24V koneella kirjoitti:
Ja automaatti, kaikilla herkuilla, helpohko myydäkkin. Verot ei ole kyllä kovin pienet tuollaisessa, 4-5000e.
Pikkuveljelläni on tuollainen 300E 24V -91. Maksoi noin 10 000 eur, ostettaessa oli noin 60 000km mittarissa. Ihan kiva lulla, ottaa mittariin noin 240 km/h.
Kärry ostettiin muuten Sveitsistä, missä se on vieläkin.
- tuliaiseksi
On automalli, joka on koriltaan uusikoppainen.
Jos esim tuot auton joka on vm.96 ja sama koppa kuin -93 maksat samanlaisesta ja samoilla kilometreillä ajetusta enemmän.Vaimo ei siitä vuosimallista mitään käytössä hyödy.Tuo siis ennemmin auto, jonka koppa on valmistusvuotta korkeintaan 1-2 vuotta vanhempi.
Merkillä ei merkitystä.Hinta ja kunto ratkaisee.Ladaa tuskin kannattaa kyllä tuoda vaikka olisi vielä tehtaan muoveissa, vaikka hyvä kulkupeli joskus 70-luvulla sekin on ollut.- ei aina
Tulee nimittäin tyyppiviat kaupanpäälle. totta on, että myydessä kyllä on kannattavin...
- Rolle
ei aina kirjoitti:
Tulee nimittäin tyyppiviat kaupanpäälle. totta on, että myydessä kyllä on kannattavin...
Herätittekin mielenkiintoisen kysymyksen. Mikä olisi paras tuonti Suomessa myytäväksi? Ja saako yleensä kaupaksi? Joka tuontiautoa etsii, lähtee sen itse hakemaan Saksanmaalta, vai löytyykö kysyntää?
Onko kokemuksia ? - jolle ostaja
Rolle kirjoitti:
Herätittekin mielenkiintoisen kysymyksen. Mikä olisi paras tuonti Suomessa myytäväksi? Ja saako yleensä kaupaksi? Joka tuontiautoa etsii, lähtee sen itse hakemaan Saksanmaalta, vai löytyykö kysyntää?
Onko kokemuksia ?Tila-autot ei mahdu budjettiisi, mutta niille on kysyntää uudemmissa malleissa.
Kannattaa huolella tutustua eri ajoneuvojen hintaan ja kpl tarjontaan Suomessa. Ainoa mikä tuo tuonnin kannattavaksi, on varusteet.ABS, monipisteruisku,sävylasit,metalliväri (tai aina menekkiväri musta/tummansininen), sähköikkunat ja kattoluukku. Aika tavallisia varusteita, ei tosin vanhemmista Suomi-autoista monesta löydy.Suomi autot on valkoisia, ilman värilaseja, ei kattoluukkua saati sitten sähköherkkuja.Se nyt vaan on tyhmää ostaa autoa ilman varusteita. - Rolle
jolle ostaja kirjoitti:
Tila-autot ei mahdu budjettiisi, mutta niille on kysyntää uudemmissa malleissa.
Kannattaa huolella tutustua eri ajoneuvojen hintaan ja kpl tarjontaan Suomessa. Ainoa mikä tuo tuonnin kannattavaksi, on varusteet.ABS, monipisteruisku,sävylasit,metalliväri (tai aina menekkiväri musta/tummansininen), sähköikkunat ja kattoluukku. Aika tavallisia varusteita, ei tosin vanhemmista Suomi-autoista monesta löydy.Suomi autot on valkoisia, ilman värilaseja, ei kattoluukkua saati sitten sähköherkkuja.Se nyt vaan on tyhmää ostaa autoa ilman varusteita.Jos asiaan suhtautuu bisnesmielessä, voisi budjettia
tietysti nostaakkin. Herää kysymys, mikä olisi näistä tila-autoista helpoiten myytävissä Suomessa niin,että siitä jäisi vähän tuontipalkkaakin. - uusi koppa
Rolle kirjoitti:
Jos asiaan suhtautuu bisnesmielessä, voisi budjettia
tietysti nostaakkin. Herää kysymys, mikä olisi näistä tila-autoista helpoiten myytävissä Suomessa niin,että siitä jäisi vähän tuontipalkkaakin.suomessa vanha koppainen:
http://cromet.autotalli.fi/media/car/394//422953_1igo-649.jpg
saksasta voi tuoda uusikoppaisen:
http://bilder.mobile.de/images/autos/0/11111111131349892-3106-1073726855.bild
saksassa saa uusikoppaisen Voyagerin 4000 eurolla,
mistä mallimerkinnöistä eroittaa en tiedä. Menevät kai päällekkäin. 1997 löytyy vielä molempia.
Tuo uusikoppainen 1996/1997, saat mahtumaan paljon roinaa tuliaisiksi ja auton varmasti Suomessa myydyksi. - zzz
uusi koppa kirjoitti:
suomessa vanha koppainen:
http://cromet.autotalli.fi/media/car/394//422953_1igo-649.jpg
saksasta voi tuoda uusikoppaisen:
http://bilder.mobile.de/images/autos/0/11111111131349892-3106-1073726855.bild
saksassa saa uusikoppaisen Voyagerin 4000 eurolla,
mistä mallimerkinnöistä eroittaa en tiedä. Menevät kai päällekkäin. 1997 löytyy vielä molempia.
Tuo uusikoppainen 1996/1997, saat mahtumaan paljon roinaa tuliaisiksi ja auton varmasti Suomessa myydyksi.tyypillisesti katsottu 4000 euroa hinnaksi mobilesta. neljä 4000 tonnilla, moottori tai vaihteisto rikki. Seuraaviakaan ei kannata tuoda jollei myy jollekin tyhmälle.
- kyrsii
zzz kirjoitti:
tyypillisesti katsottu 4000 euroa hinnaksi mobilesta. neljä 4000 tonnilla, moottori tai vaihteisto rikki. Seuraaviakaan ei kannata tuoda jollei myy jollekin tyhmälle.
Tuolla järjen käytöllä sitten ruvetaan möykkäämään tuojien suurista katteista! Auto 4000,verot 5000 ja "hullu" jobbari pyytää 15.000e! On se kusipää kun havitteleekin tuollaisia...
Ehjä, oikeasti hyvä, tuollainen tilapeli maksaa n.8000e saksassa. Siihen sitten verot ja vaivat niin kummasti katteet katoaa... - Pete
kyrsii kirjoitti:
Tuolla järjen käytöllä sitten ruvetaan möykkäämään tuojien suurista katteista! Auto 4000,verot 5000 ja "hullu" jobbari pyytää 15.000e! On se kusipää kun havitteleekin tuollaisia...
Ehjä, oikeasti hyvä, tuollainen tilapeli maksaa n.8000e saksassa. Siihen sitten verot ja vaivat niin kummasti katteet katoaa..."Ehjä, oikeasti hyvä, tuollainen tilapeli maksaa n.8000e saksassa. Siihen sitten verot ja vaivat niin kummasti katteet katoaa... "
Pitää osin paikkansa. Syynäilin noin 6000-7000 eur maksavaa noin 100 000km ajettua Grand Voyageria Saksasta, sangen moni paljastui heikkokuntoiseksi jo tässä vaiheessa pelkästään paperien perusteella (ruostetta, lommoja, öljyvuotoa voimansiirrossa ja ohjaustehostimessa jne).
Kannattaa katsella noin 8000-9000 maksavaa noin 150 000 tai vähemmän ajettua -96-97 vm Grand Grand Voyageria.
Hintahaarukka on sangen laaja, mutta samoin kuin meilläkin, hinta määräytyy auton kunnon, ajokm määrän, vuosimallin, käyttöhistorian (huollot tehty?) ja mallin ( varusteet, moottori yms ) mukaan. Halpa ei välttämättä ole hyväkuntoinen.
Sitten tuo noin 8000 eur maksava -96 Grand Voyager (150 000 km) tuottaa autoveroa noin 5000-6000 eur, eli hinnaksi tulee noin 13 000 -14000 eur. Tähän päälle hakukustannukset, paperit ja kyltit saksassa, suomesta nastakumit vanteineen, lämmittimet ja määräaikaishuolto tekee kokonaishinnaksi noin 17 000 eur, riippuu miten paljon laitat ja varustelet, vähemmälläkin pääsee.
Itse toin tuollaisen Grand Voyagerin -96, 150 000km, kaikin varustein. Hinnaksi em. mukaan tuli noin 17500 eur. Pyyntihinta saksassa 9000 eur.
Tuolla hinnalla saisi täällä osapuilleen yli 210 000km ajetun suomitumppivojakerin 2.4 l pikkubensakoneella ja manuaalitoosalla ilman juuri mitään (toimivaa ?) varustetta. Kyseinen verrokki on myynnissä Rinta-Joupilla Jyväskylässä. - Dominaattori
Pete kirjoitti:
"Ehjä, oikeasti hyvä, tuollainen tilapeli maksaa n.8000e saksassa. Siihen sitten verot ja vaivat niin kummasti katteet katoaa... "
Pitää osin paikkansa. Syynäilin noin 6000-7000 eur maksavaa noin 100 000km ajettua Grand Voyageria Saksasta, sangen moni paljastui heikkokuntoiseksi jo tässä vaiheessa pelkästään paperien perusteella (ruostetta, lommoja, öljyvuotoa voimansiirrossa ja ohjaustehostimessa jne).
Kannattaa katsella noin 8000-9000 maksavaa noin 150 000 tai vähemmän ajettua -96-97 vm Grand Grand Voyageria.
Hintahaarukka on sangen laaja, mutta samoin kuin meilläkin, hinta määräytyy auton kunnon, ajokm määrän, vuosimallin, käyttöhistorian (huollot tehty?) ja mallin ( varusteet, moottori yms ) mukaan. Halpa ei välttämättä ole hyväkuntoinen.
Sitten tuo noin 8000 eur maksava -96 Grand Voyager (150 000 km) tuottaa autoveroa noin 5000-6000 eur, eli hinnaksi tulee noin 13 000 -14000 eur. Tähän päälle hakukustannukset, paperit ja kyltit saksassa, suomesta nastakumit vanteineen, lämmittimet ja määräaikaishuolto tekee kokonaishinnaksi noin 17 000 eur, riippuu miten paljon laitat ja varustelet, vähemmälläkin pääsee.
Itse toin tuollaisen Grand Voyagerin -96, 150 000km, kaikin varustein. Hinnaksi em. mukaan tuli noin 17500 eur. Pyyntihinta saksassa 9000 eur.
Tuolla hinnalla saisi täällä osapuilleen yli 210 000km ajetun suomitumppivojakerin 2.4 l pikkubensakoneella ja manuaalitoosalla ilman juuri mitään (toimivaa ?) varustetta. Kyseinen verrokki on myynnissä Rinta-Joupilla Jyväskylässä.jo tehtaalta tullessaan...
ADAC.n vikatilastoista näkyy että juuri vojakeri on ylivoimainen hännänhuippu löytyneissä vioissa ja hylätyissä katsastuksissa. Toiseksi huonoimpaan on vielä reilu rako!
Miksi ostaa jo valmiiksi huono romu? Chevyn transport jo järkevämpi? - Kalle
uusi koppa kirjoitti:
suomessa vanha koppainen:
http://cromet.autotalli.fi/media/car/394//422953_1igo-649.jpg
saksasta voi tuoda uusikoppaisen:
http://bilder.mobile.de/images/autos/0/11111111131349892-3106-1073726855.bild
saksassa saa uusikoppaisen Voyagerin 4000 eurolla,
mistä mallimerkinnöistä eroittaa en tiedä. Menevät kai päällekkäin. 1997 löytyy vielä molempia.
Tuo uusikoppainen 1996/1997, saat mahtumaan paljon roinaa tuliaisiksi ja auton varmasti Suomessa myydyksi.Moi,
jos ostat Voikkerin 4000:lla, siinä on varmasti jotain vikaa tai se on ajettu ihan finaaliin. Kannattavampaa on tuoda auto, jolla ajettu alle 100tkm, jolloin hinta alkaa noin 7000--> ja ylöspäin kun mennään uudemmaksi tai vähemmän ajetuksi.
Sitäpaitsi ei ihan jokavaimo varmaan Voikkeria halua työ/kauppaautoksi. Mieluummin toisin Rellu Scenic/Meganen vaimolle...
t.Kalle
- puli-ukko
Tila-auto on hyvä,vaikka ford galaxy tai wv Sharan.Niihin mahtuu paljon olutta ja viiniä kun tulet,voittoa tulee juomista paljon...
- säästöä
tulee vielä enemmän jos juot paljon
- lösö
on tuontiautoni pääomakulut, jos ajan sen loppuun.
Auton edellinen omistaja, joka osti sen uutena, maksoi 40 senttiä kilometri, kiitos siitä Hänelle.
Rolle, itse valitsisin auton, jonka verot jää alle Saksan hinnan. Kun verot kerran maksaa, kannattaa ne maksaa kunnon autosta.
Esim. Rutku 740 viidellä tonnilla ja 11 000 verot on aika huono yhtälö.
Taas vaikka vähänajettu -94 perhefarkku 5000 ja sellainen malli johon verot maksimissa 3500 on jo paremman kuuloinen yhtälö.
Näin veron osuus koko loppusummasta jää kipurajan alle. - Tietoa on!
Parempaa saat noilla rahoilla, kun ostat suomesta huoltokirjalla varustetun auton! Saksassa uskomattomia huijauksia kilometri määrissä ja huoltokirjoja väärennetään tiuhaan tahtiin! Saksassa merkkiliikkeet näkee huoltokirjan aitouden vain jostain numerosarjasta huoltokirjassa ja vain omien merkkien, leimoista ja muista eivät edes omien merkkien kohdalla voi sanoa mitään! Jos haluat nukkua yösi hyvin ja ilman tuskaisuutta "kusetuksesta" osta suomesta!
- tuoda
Onhan sen pakko tuoda ku naapurikin toi......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735