Kertokaa tyhmälle, mitä eroa on death- ja black-metallilla. Ovatko vain synonyymeja? Mitä vaatimuksia on, että kuuluu death- tai black-metal-genreen.
Jos joku voisi luetella pändejä, jotka kuuluvat selvästi toiseen katekoriaan, mutta eivät lainkaan toiseen.
Mitä eroa on death- ja black-metallilla?
5
2354
Vastaukset
- mörkö
Death metal: Cannibal corpse
Black metal: Darkthrone
Joku muu voi selittää noita eroja kun en nyt jaksa. Mutta eivät siis ole synonyymejä :) - Dodsi
("Kevyttä")Death metallia voi viellä kuunnella, Black Metallia taas ei. Siinä on ero.
- Maria
Ei noissa genreissä enää edes ole mitään huomattavia eroja,kun kaikki ottaa vaikutteita kaikesta.Esim.COB luokitellaan melodiseksi death-metalliksi,koska sanat kertoo pääosin kuolemasta,mutta mun mielestä se on lähinnä speed-metallia.Blackin olennaisin osa on tuhdit rumpurevitykset,jotka joillekkin käy liikaa korvaan,eikä melodiasta ole (useinkaan) tietoakaan.(Poikkeuksia tietty löytyy esim Dimmu Borgir ja Cradle of Filth)
Kaikilta löytyy varmaan omat selityksensä näiden suuntien eroihin,nämäkin olivat lähinnä perstuntumalta koottuja.Eli älkää hermostuko turhaan,jos olin väärässä...
RAUHAA!! - Sadus
Black metallin sanotukset ovat saatanallisia...
Death metallissa sanoitukset voi olla melkein mista vain, mutta yleensä ö-luokan kauhuleffa tyylisiä...
Musiikillisesti Black metal on lähtenyt bändeistä kuten Venom, Bathory yms...No sellaita black metallia tosin ei kukaan enään soita...
Death metalli puolestaan lähti bändeistä kuten Possessed ja Death (Mantas) yms.... - janka
Mitä väliä sillä on mitä eroa niillä on. Jos jokin bändi kolahtaa niin sitten kolahtaa. mulle ei ole väliä vaikka olisi shit- tai junk-metallia, koska jos se on hyvä niin kuuntelen, jos ei niin en.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle253140Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122289Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.722168Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1051941Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761623Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥421439Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta161355Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001285- 1141130
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151096