mitä se on? ja mikä siinä on niin huonoa?
nu-metalli?
12
1300
Vastaukset
- Raised fists
Nu-metal termi annettiin Kornin ja limp Bizkitin musiikille kun ko bandit julkas ekat levynsa. Eli tallasta metal musiikkia josta puuttu soolot ja jota usein soitettiin 7-kielisilla kitaroilla.monien mielesta Nu metal alkoi jo Faith No Moresta mutta tastakin on niin montaa eri versiota.
Nu-metal tuli kokokansan tietoisuuteen Kornin Follow The leader levylta ja viimeistaan Limp Bizkitin Significant otherilla. Taman jalkeen musiikki tyyli on ollut itseaan toistavaa ja tullut tayteen bandeja jotka kopioivat toisiaan. Tavallaan nu-metal kuoli siihen etta se alkoi jahtaamaan omaa hantaansa.- JGG
Eikös räppääminenkin kuulu tuohon.
- Darkkis
Ei helvetti. Nu-metal on jotain kerrassaan niin kamalaa että huh. Kaverit liian isoissa housuissa karjuvat englanniksi että vittu ku vituttaa ja että kaikki on paskaa ja että suksikaa helvettiin. Okei, monet metal- ja heavybänditkin tekevät tätä mutta jostain syystä örinä on uskottavampaa ja paremman kuuloista kuin se helvetin rääkyminen ja karjuminen.
Ja sitten, kun sinne vielä lisätään jotain joujouta ja vinyylinvingutusta väliin niin ei helvetti.. Se siitä sitten.
Henk.koht.mielipide on tämä siis. Ja sitähän täällä kysyttiin. Älkää siis tulko avautumaan minulle kuinka mä en taas "tajuu asioist vittuukaa ja voisin vähän arvostaa ku toiset tekee vaival hyvää musiikkii ja menestyy!!!!"
Eli te jotka aiotte avautua, avautukaa muille/muualla.- Maria
Oon samaa mieltä sun kanssa!!
Lisäksi haluaisin myös yhtyä noihin viimeisiin lauseisiisi.Yleensä jos täällä ilmaisee mielipiteensä saa kuulla miljoonalta eri torsmolta kuinka väärässä on...
MUN MIELIPIDE:
Nu-metal on kaupallista,mukamas syvällistä ja vihaista mittatilaussontaa!!!
RAUHAA!! - Whiplash!
Maria kirjoitti:
Oon samaa mieltä sun kanssa!!
Lisäksi haluaisin myös yhtyä noihin viimeisiin lauseisiisi.Yleensä jos täällä ilmaisee mielipiteensä saa kuulla miljoonalta eri torsmolta kuinka väärässä on...
MUN MIELIPIDE:
Nu-metal on kaupallista,mukamas syvällistä ja vihaista mittatilaussontaa!!!
RAUHAA!!Ne tekee sitä musiikkia pelkästään siinä tarkotuksessa että teinit tykkäis ja ostais sitä. Ja että ne pääsee MTV:seen ja radiosoittoon helvetin paljon. Otetaan nyt esimerkiksi Linkin Park, joka pääsi listoille koska sekoitti räppiä ja muutaman alkeellisen metalliriffin keskenään, ja kyllähän se hyvin kaupaksi käy muotiteineille vielä mutta mitäs sitten kun ne ei osta sitä paskaa enää. Nämä nu-metal bändit on mediahuoria jotka tekee musiikkia pelkästään rahan takia ei luovuuden.
Kaikki nu-metal bändit ovat sold-outteja jo syntyessään. Se on fakta. Ja harvoin tulee sellaisia bändejä vastaan jotka aloittaa nu-metallia soittamalla mutta pystyy haistamaan vitut koko kaupallisuudelle uusiutumalla täysin. Chimaira teki tämän uudella levyllä Impossibility of Reasonilla, joka on perkeleen kova levy ja radikaali muutos kun aikaisempi materiaali oli niin muka rankkaa pehmonu-metallia.
- DFF
Tietäisikö joku mistä termi nu-metal on peräisin?
- SDsfaa
Varmaan sitä että se on "uutta metallia" tai "uusio metallia".
- Serpentum
Ei liity metalliin mitenkään. Teinineekeriwannabe räppäreiden yritys olla jotain mitä ne eivät ole. Turhia tuollaiset. Niitä syntyy ku sieniä sateella (ikävä kyllä)
Musiikkilajina se on kai jenkimpää kun mikään muu. Se on surkeaa koska se on jenkimpää kuin mikään muu.
Perkeles. Dödistä vaan joka koneeseen niin johan lähtee!- Viisari
Itse asiassa, numetal EI ole kuollut, se suuri buumi on vain kaikonnut ja nykyään vain vahvimmat bändit ovat selvinneet ja myyvät levyjään edelleen, esim. Deftones, Staind, Korn, SOAD, limpbizkit, Linkin Park ynm. Tosin vaikka Kornin ja limpbizkitin levymyynti on ollut huomattavasti vähäisempää kuin muutama vuosi sitten, on se silti aktiivista ja vankumattomimmat fanit vievät levyt miljoonan myydyn kopion paremmalle puolelle.
Itse sanoisin että numetal lähti Biohazardista vuonna 1988. Rage Against The Machine ja Faith No More jatkoivat omilla tyyleillään ja Korn alkoi tuoda metalli suuntausta mainstream yleisön luokse. Limpbizkit räjäytti potin. Sitten syntyi kymmeniä ja taas kymmeniä kopioita, jotka parissa vuodessa kuolivat pois, tai eivät koskaan menestyneet sen kummemmin.
Ja olen toista mieltä siitä, että numetal ei ole missään tekemisissä metallin kanssa. Kyseinen suuntaushan on trashia ja heavya yhdistelevä musiikkityyli, johon on lisätty otteita hiphopista ja rapista. Ja numetal bändejä on moneen kastiin; Popimpaa kamaa (Linkin Park), Enemmän trashiin kallistuvaa junttausta (Slipknot), agressiivista mutta melodioita hakevaa paahtoa (Korn), melodista, melankolista, persoonallista ja agreessiivista rockimpaa musiikkia (Deftones) ynm. - rakki
Viisari kirjoitti:
Itse asiassa, numetal EI ole kuollut, se suuri buumi on vain kaikonnut ja nykyään vain vahvimmat bändit ovat selvinneet ja myyvät levyjään edelleen, esim. Deftones, Staind, Korn, SOAD, limpbizkit, Linkin Park ynm. Tosin vaikka Kornin ja limpbizkitin levymyynti on ollut huomattavasti vähäisempää kuin muutama vuosi sitten, on se silti aktiivista ja vankumattomimmat fanit vievät levyt miljoonan myydyn kopion paremmalle puolelle.
Itse sanoisin että numetal lähti Biohazardista vuonna 1988. Rage Against The Machine ja Faith No More jatkoivat omilla tyyleillään ja Korn alkoi tuoda metalli suuntausta mainstream yleisön luokse. Limpbizkit räjäytti potin. Sitten syntyi kymmeniä ja taas kymmeniä kopioita, jotka parissa vuodessa kuolivat pois, tai eivät koskaan menestyneet sen kummemmin.
Ja olen toista mieltä siitä, että numetal ei ole missään tekemisissä metallin kanssa. Kyseinen suuntaushan on trashia ja heavya yhdistelevä musiikkityyli, johon on lisätty otteita hiphopista ja rapista. Ja numetal bändejä on moneen kastiin; Popimpaa kamaa (Linkin Park), Enemmän trashiin kallistuvaa junttausta (Slipknot), agressiivista mutta melodioita hakevaa paahtoa (Korn), melodista, melankolista, persoonallista ja agreessiivista rockimpaa musiikkia (Deftones) ynm.Nu-metallilla on yhtä paljon tekemistä Thrash Metallin kanssa, kun Anita Hirvosella Death Metallin kanssa.
- Heinone
Kauhiaa paskaa! Se on vaan räppiä/poppia raskailla kitaroilla saatana. Ainoa bändi joka edes hivaisee siedettävää tasoa (itseasiassa todella hyvä bändi) on KoRn. Muuten ihan säälittävää paskaa ilman metallin tunnelmaa.
- \,,/666\,,/
Nu Metal on yksi hirveimpiä genrejä räpin rinnalla. Eli sekoitus räppiä poppia ja jotain jota jotkut kutsuvat metalliksi. Minusta nu metal ei liity metalliin mitenkään.
Inhottavaa, nykyään kaikki "metalli" on Nu Metallia, ja vanha oikea heavy metal on unohdettu kokonaan. Prkl, nu metal on syvältä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085941- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046